Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RYANAIR WZYWA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 16:26, 05 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Ale przeciez Ryan w tekscie, ktory rozpoczal ten watek nie prosil o faworyzowanie tylko o zalatwienie elementarnych spraw o ktore upominaly sie tez inne linie.

Rozbicie monopolu Petrolutu pozwoliloby WSZYSTKIM przewoznikom (takze Norwegianowi Wink ) tankowac taniej. Nie ma powodu, zeby Polska miala najdrozsze paliwo lotnicze w Europie.

Poki co RYR płacze na WAW bo tam mu nie chca płacic. a skoro im w stolicy tak zle to niech lataja wiecej do Rzeszowa, Lodzi i innych miast gdzie jest ponoć taniej i luźniej niz w WAW.
Co do petrolotu to zdaje sie ze LO tez chetnie by sie pozbył swoich udziałow w tej firmie, bo straty zwiazane z drogim paliwem znacznie przekraczaja zyski,ale zdaje sie nie bardzo jest komu ta firme sprzecac. byl gdzies artykul na ten temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 16:30, 05 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Ale Norwegianowi nie przeszkadza to w niskich opłatach za bilety.


Ale przeszkadza im w osiaganiu zyskow:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 16:37, 05 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Stoarn napisał:
Ale Norwegianowi nie przeszkadza to w niskich opłatach za bilety.


Ale przeszkadza im w osiaganiu zyskow:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ile lat w prownaniu to linii takich jak Norwegian, SkyEurope, Wizzair istnieje RYR??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:37, 05 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Ale przeciez Ryan w tekscie, ktory rozpoczal ten watek nie prosil o faworyzowanie tylko o zalatwienie elementarnych spraw o ktore upominaly sie tez inne linie.

Rozbicie monopolu Petrolutu pozwoliloby WSZYSTKIM przewoznikom (takze Norwegianowi Wink ) tankowac taniej. Nie ma powodu, zeby Polska miala najdrozsze paliwo lotnicze w Europie.


Czy samoloty Ryanair tankują we WRO gdzie jest najdroższe paliwo w Polsce? I czy w ogóle muszą tankować paliwo w Polsce? czy nie wystarcza im "wlanie do pełna" w UK? Przecież lot z UK do PL (STN-WAW) to tylko ok. 2h.......
Co do "monopolu" Petrolotu? Kto tego monopolu broni? Przecież w każdej chwili do WAW może wejść inny dostawca paliw, to samo dotyczy każdego innego lotniska.
"Nie ma powodu, że by Polska...." czy na to Twoje stwierdzenie masz może jakąś tabelkę aby te ceny porównać? Np. Paryż, Ateny, Rzym, ...cośz wysp greckich, Madryt....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 16:49, 05 Lip 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:


Czy samoloty Ryanair tankują we WRO gdzie jest najdroższe paliwo w Polsce?


Akurat jest odwrotnie.

TravelAir napisał:

Co do "monopolu" Petrolotu? Kto tego monopolu broni? Przecież w każdej chwili do WAW może wejść inny dostawca paliw, to samo dotyczy każdego innego lotniska.


"Na większość naszych lotnisk paliwo dostarcza tylko jedna firma - Petrolot, należąca do PKN Orlen i LOT-u. Monopolista ma się dobrze - twierdzi "Gazeta Wyborcza" - bo Ministerstwo Infrastruktury pod dyktando Petrolotu na długo zablokowało wejście konkurencji. Tracą pasażerowie, bo więcej płacą za bilety. "

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:20, 05 Lip 2006    Temat postu:

Paliwo we WRO (JET A1) jest droższe niż w WAW, KRK, KTW czy POZ.
Co do informacji z Gazety Wyborczej.... bez komentarza, dziennikarz coś wiedział i nie sprawdził kto jest np. dostawcą paliwa w Gdańsku? Bo chyba nie Petrolot. Zresztą w samym WRO dostawcą nie jest Petrolot Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vulnus




Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:47, 11 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:

RYANAIR WZYWA PONOWNIE DO ZBUDOWANIA DRUGIEGO LOTNISKA DLA WARSZAWY!

Warszawa, Londyn, 11 lipca 2006: Dokładnie trzy miesiące od czasu wezwania polskiego rządu do reformy zarządzania państwowymi lotniskami i rozpoczęcia prac nad alternatywnym, efektywnym i tanim lotniskiem dla Warszwy, Ryanair, numer 1 wśród tanich linii lotniczych w Europie, ponawia swój apel!

„Bałagan na Okęciu. W kolejkach do odprawy trzeba stać nawet trzy godziny. Nawet półtorej godziny trzeba spędzić w korku tuż przed lotniskiem.”

”- Taki horror Porty Lotnicze fundują nam już od czerwca, gdy zaczął się szczyt wakacyjny. My spóźniamy się do pracy, a pasażerowie na samoloty.”

„Gdy komuś uda się dojechać do lotnisko, kolejne kłopoty czekają go w pękającej w szwach hali odlotów. W kolejkach do odpraw dochodzi do kłótni. - Dwie godziny czekamy na odprawę do Toronto, a tu się wpychają inni. Nikt nad tym nie panuje.”

„- Lecimy LOT-em, który jest jednym z droższych przewoźników, a jesteśmy obsługiwani w tak fatalnych warunkach.”

To tylko kilka cytatów z artykułu red. Krzysztofa Śmietany w stołecznej Gazecie Wyborczej z dnia 6 lipca br. Jak długo w reakcji na takie opisy bezczynne pozostaną władze Warszawy, Mazowsza i kraju?

Otwarcie lotniska w Modlinie, Sochaczewie, Mińsku Mazowieckim, lub jakiejkolwiek innej lokalizacji niedaleko Warszawy znacznie zwiększyłoby konkurencję na rynku tanich przelotów i przyczyniłoby się do obniżenia cen połączeń do Warszawy, a pasażerom zaoszczędziłoby atrakcji serwowanych przez Okęcie i drogich przewoźników stamtąd operujących. Te „atrakcje” to wysokie ceny, spóźnione loty i setki zagubionych bagaży!

Ryanair chce przekazać Ministerstwu Transportu w Warszawie głosy poparcia od wszystkich pasażerów, którzy chcą z Warszawy latać tanio, punktualnie i bez nerwów! Dlatego uruchamiamy adres e-mail [link widoczny dla zalogowanych]. Wszystkie e-maile popierające apel Ryanair zostaną przekazane Ministrowi Transportu!

Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanair w Europie Środkowej powiedział dziś:
„Jak długo jeszcze będziemy słyszeć tylko zapewnienia, że już za kilka miesięcy ruszą prace? Że już za rok będzie lotnisko w Modlinie? Czas najwyższy obrócić słowa w czyny, tak aby z niskich cen mogli skorzystać nie tylko mieszkańcy Rzeszowa, Szczecina, Gdańska, Bydgoszczy, Poznania, Wrocławia czy Krakowa! Jak długo warszawiacy by polecieć tanio będą jeszcze musieli jeździć do Łodzi? Apelujemy do wszystkich, dla których ma to znaczenie o przesyłanie głosów poparcia pod adres [link widoczny dla zalogowanych], a pierwszych 100 osób otrzyma bezpłatne* bilety na nowych trasach Ryanair z Wrocławia i Krakowa do Frankfurtu i Liverpoolu, które startują już w październiku!”


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 13:33, 11 Lip 2006    Temat postu:

Taak może jeszcze niech PPL w d... im wejdzie aby hrabia o`leary czy jak mu tam byłby łaskaw latać z Warszawy Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 13:38, 11 Lip 2006    Temat postu:

6182 napisał:
Taak może jeszcze niech PPL w d... im wejdzie aby hrabia o`leary czy jak mu tam byłby łaskaw latać z Warszawy Rolling Eyes


Tzn uwazasz, ze drugie lotnisko dla tanich linii jest zbedne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 13:51, 11 Lip 2006    Temat postu:

Nie no mimo że nie byłem i nie przeciskałem się przez Okęcie to uważam,że powinni zbudować lotnisko dla lowcostów,tylko nieco wkurza mnie to,że FR traktuje LOT i PPL z góry,jakby byli królami i to łaska dla lotniska,że FR z niego lata.Nie bronię LO i PPL ale taki mój punkt widzenia Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 14:13, 11 Lip 2006    Temat postu:

Oni sie nabijaja z tego ze nasze panstwo tak chroni swoje molochy (LOT) ze maja gdzies dobro mieszkancow wawy i ryana do wawy nie wpuszcza. To wystarczy do tego by w Ryanie byli z tego dumni. Z zewnatrz te warszawskie roszady lotniskowe sa rzeczywiscie smieszne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 12:28, 12 Lip 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Rzeczpospolita napisał:
Urzędnicy w Brukseli przejrzą taryfy lotnicze i wszystkie opłaty, które wchodzą w ich skład. To efekt skargi, jaką złożyła austriacka deputowana na praktyki irlandzkiego przewoźnika Ryanair.


Szefowie Ryanair są oburzeni podejrzeniami Komisji Europejskiej, że ich firma łamie prawo
Poniedziałkowy "Daily Telegraph" napisał, że Ryanair jest obwiniany o zawyżanie cen biletów na niektórych lotniskach - powiększa je o nieuzasadnione opłaty. Takie postępowanie byłoby złamaniem prawa europejskiego. Ryanair kategorycznie zaprzecza i zapewnia, że nie ma nic wspólnego z takimi praktykami. Jonathan Todd, rzecznik Komisji Europejskiej, wyjaśniał wczoraj, że Bruksela chce sprawdzić, czy dla pasażerów linii lotniczych nie trzeba wprowadzić jakiejś dodatkowej ochrony przed nadużyciami ze strony przewoźników.

Wiadomo jednak, że Eva Lichtenberger z komisji do spraw transportu Parlamentu Europejskiego wezwała Komisję Europejską do przeprowadzenia śledztwa, gdy praktyki Ryanairu zostały ujawnione w programie "PlusMinus" niemieckiej stacji telewizyjnej ARD. - To bardzo poważna sprawa - powiedziała. Lichtenberger chodzi zwłaszcza o ceny biletów Ryanairu płacone przez odlatujących z Dublina, Rzymu, Pizy, Treviso i Alghero oraz z belgijskiego lotniska Charleroi. Pasażerom z Dublina Ryanair "dorzuca"do ceny biletu podatek w wysokości 15,4 euro, gdy oficjalnie wynosi on 2,9 euro. Odlatujący z rzymskiego Ciampino płaci 10,01 euro "podatku publicznego", a powinien dopłacać tylko 4,31 euro opłaty lotniskowej - informował "PlusMinus".

Przedstawiciele Ryanairu są oburzeni. "Jeśli jakiś eurodeputowany ma zamiar rozpocząć śledztwo, to dlaczego nie zacznie od wyjaśnienia sprawy bezzasadnych dopłat paliwowych, które stosuje wielu przewoźników tradycyjnych" - czytamy w oświadczeniu przewoźnika. Michael O'Leary, prezes tej linii, prowadzi prawdziwą krucjatę przeciw dopłatom paliwowym, które regularne linie lotnicze włączyły w koszty sprzedawanych biletów z powodu wysokich cen ropy naftowej. Znany jest spór O'Leary'ego z PLL LOT i jego powiedzenie, że gotów jest przejść ulicą Marszałkowską kompletnie goły, jeśli LOT z tych dopłat zrezygnuje. Niewspomina jednak o tym, że sam wprawdzie nie stosuje dopłat paliwowych, ale ograniczył wagę bagażu przewożonego bezpłatnie, w efekcie czego za bagaż ładowany do luku pasażer dopłaca od 2,5 funtów. Przewoźnicy tradycyjni, jak Lufthansa, LOT czy Air France, przewożą bagaż do 23 kilogramów bezpłatnie, a jeśli nawet walizka waży 25 kilogramów, pasażer w zasadzie i tak nie dopłaca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin