Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RYANAIR WZYWA
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 15:35, 04 Lip 2006    Temat postu: RYANAIR WZYWA

RYANAIR WZYWA
URZĄD DS. LOT I CENTRALWINGS
DO DECENTRALIZACJI ZARZĄDZANIA LOTNISKAMI!

Londyn-Stansted, 4 lipca – Ryanair, numer 1 wśród tanich linii w Europie,
bez zaskoczenia wita nominację Macieja Kwiatkowskiego na prezesa zarządu Centralwings. To kolejny były pracownik Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
który przechodzi pod skrzydła LOT. Wcześniej, prezesem zarządu tzw. „narodowego przewoźnika” został Krzysztof Kapis, poprzednio pełniący funkcję prezesa ULC.
Pan Kwiatkowski, na jednym z etapów swojej bogatej kariery, doradzał prezesowi ULC!

Zauważmy zatem pewną prawidłowość w wymianie kadr między instytucją regulującą polski rynek lotniczy, a państwowymi, drogimi i nierentownymi przewoźnikami. ULC, który nie dba o to, by robienie biznesu lotniczego w Polsce było tanie, znakomicie nadaje się na kuźnię kadr dla koszmarnie drogich oraz niepunktualnych LOT i Centralwings. Skoro jednak działa w ten sposób – od dziś rozszyfrowujmy ten skrót jako: Urząd ds. LOT i Centralwings.

Ryanair, który od 22 lat rewolucjonizuje europejski rynek lotniczy, postanowił zwrócić uwagę opinii publicznej na ten fakt, ponieważ od początku swojej działalności w Polsce apeluje o przeprowadzenie gruntownych zmian w regulacjach polskiego lotnictwa cywilnego! Grzechy ULC to między innymi:

 Brak pomysłu na wprowadzenie konkurencji na rynku dostaw paliwa lotniczego na lotniskach w Polsce, co w rezultacie równa się chronieniu monopolu Petrolotu.
 Wtrącanie się w systemy stawek w portach lotniczych: odrzucanie pomysłów sprawdzonych na lotniskach w Anglii i innych krajach dawnej UE (zniżki za dostarczony ruch, etc.), co prowadzi do wysokich cen;
 Zezwalanie na nadużywanie pozycji monopolistycznej przez lotnisko im. F. Chopina w Warszawie;
 Konsultowanie pomysłów rozwiązań prawnych jedynie z LOT – ignorowanie zagranicznych przewoźników, którzy znacznie bardziej niż LOT przyczyniają się do rozwoju ruchu lotniczego w Polsce, dostarczając Polakom niskich cen.

Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanair w Europie Środkowej powiedział dziś w Londynie:

„Urząd ds. LOT i Centralwings pozbywa się swoich tęgich głów od utrzymywania wysokich kosztów operacji lotniczych w Polsce! To dobrze, może nowi ludzie przestaną powtarzać, że Polska to drugi najszybciej rozwijający się rynek transportu lotniczego na świecie! Może uwierzą, że może być pierwszym w tej klasyfikacji i zdecentralizują zarządzanie lotniskami? A nominacje na prezesów w LOT i Centralwings witamy z radością! Tacy fachowcy od wysokich cen pozwolą Ryanair jeszcze szybciej stać się największym przewoźnikiem w Polsce! Najniższe ceny – tylko na [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:45, 04 Lip 2006    Temat postu:

Kazdy majacy pozycje monopolisty stara sie wykorzystac sytuacje dla siebie...i nie dziwmy sie tutaj warunkom ruchu lotniczego w Polsce...
Natomiast bardzo jest latwo krytykowac,ale moze Ryanair takze popatrzylby na siebie,na wlasne podwórko,jakie "fikolki" wyczynia na wszystkich frontach...werbowanie pracowników latajacych i wykorzystywanie ich,nonszalancja warunków bezpieczenstwa,dewiza "nic za darmo"itd...to tylko niektóre ich przewinienia...ci z was,co moze widzieli film o pracy w Ryanair z ukrytej kamery(chyba produkcja BBC),wiedza o czym mówie...
A Polska jest nadal krajem rzadzacym sie swoimim prawami...mysle,ze jesli nadal Ryanair bedzie niezadowolony ze stawek,które musi placic to skonczy to sie po prostu zamknieciem linii do/z Polski...bo na zmiane stanowiska w polskim biznesie to nie ma co liczyc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 16:57, 04 Lip 2006    Temat postu:

ArekK napisał:
ci z was,co moze widzieli film o pracy w Ryanair z ukrytej kamery(chyba produkcja BBC),wiedza o czym mówie......


Film nie byl nakrecony przez BBC i byl wyjatkowo nierzetelny (delikatnie mowiac).

A w tym co Ryan dzisiaj mowi jest duzo prawdy. Przechodzenie ludzi z urzedu - regulatora prosto do uczestnikow rynku to zenada. Powinno to byc prawnie zabronione.

W sprawe monopolu petrolotu juz tez dyskutowalismy - socjalistyczny relikt ktory im szybciej zniknie tym lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 16:59, 04 Lip 2006    Temat postu:

A po co nam w WAWie Ryanair? Skoro taki niezadowolony to niech się wynosi z Polski byle prędko! Mamy Norwegiana, Wizza i Centrala, a poza koszeniem konkurencji Ryanair żadnych ciekawych kierunków nie wniesie, ani cen nie obniży. A gdy inne linie przez Ryana ograniczą loty do Polski, będziemy skazywani powoli na irlandzką tandetę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 17:27, 04 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
A po co nam w WAWie Ryanair? Skoro taki niezadowolony to niech się wynosi z Polski byle prędko! Mamy Norwegiana, Wizza i Centrala, a poza koszeniem konkurencji Ryanair żadnych ciekawych kierunków nie wniesie, ani cen nie obniży. A gdy inne linie przez Ryana ograniczą loty do Polski, będziemy skazywani powoli na irlandzką tandetę...

lepie tego ujac nie mogles. jesli zniknie C0, Wizzair, Sky itp i zostanie tylko RYR oraz Easy to nie dosc ze bedziemy mieli ograniczona liczbe miast do ktorych bedzie mozna leciec to jeszcze bedziemy mogli zapomniec o biletach za ok 100 zł o/w (kupujac 2-3 miesiace wczesniej).
Mnie ciagle irytuje ze RYR pomimo iz dostaje od polskich miast kupe kasy za niewiadomo co, to jeszcze domaga sie smiesznie niskich opłat lotniskowych. a niby dlaczego akurat ta linia ma byc jakoś specjalnie traktowana?
Stoarn, czyli rozumie ze od dzis latasz C0, Norwegian,alby SkyEurope Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:47, 04 Lip 2006    Temat postu:

@Danny...nie wiem,dlaczego uwazasz,ze film byl nierzetelny,przeciez nikt tam na aktora nie pozowal,bylo to z ukrytej kamery i raczej tam sie duzo nie da spreparowac,wybacz...
A przyznasz chyba,ze obejrzenie takiego dokumentu raczej nie napawa optymizmem i checia lotu ta linia...
Co zas sie tyczy tematu,jak to koledzy wyzej stwierdzili,niestety sa jeszcze pozostalosci struktur postkomunistycznych i dlatego jest brak konkurencji...i jest jak jest...
A wtracilem sie do tematu,poniewaz Ryanair latal swego czasu do Kristianstadu(Szwecja),zreszta niedaleko mieszkam i wiem jakie byly takze walki o wysokie oplaty lotniskowe,itd...ogólnie to wydawaloby sie,ze Ryanair chcialby byc traktowany ulgowo,bo przewozi duzo ludzi i jest tania linia...i co?Nie dogadali sie z Kristianstad Airport,bo takie same stawki byly i dla SAS i dla Skyways...i zrezygnowali...blad,bo tutaj jest plama na mapie polaczen lotniczych i rynek byl i samoloty chodzily pelne...ale im jeszcze bylo za malo zarobku...
Taka drobna dygresja,ale wybaczcie...ten co wie na jakiej zasadzie dzialaja tanie linie,zgodzi sie ze mna...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Wto 18:39, 04 Lip 2006    Temat postu:

jedni kerytykuja inni chwala taki styl zarzqdzania firma, domaga sie niskich opłat, negocjuje te opłaty, ale równocześnie podpisuje umowe i deklaruje w zamian przewiezienie określonej liczy paxów, a wiec zakłada sobie i robi jakiś roczny plan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Wto 18:41, 04 Lip 2006    Temat postu:

jeszcze jedno nigdy nie lecialem FR wiec szczerze mowiąc nie znam i nie wiem jaki poziom usług świadczą, ale uważam że jest to wporządku, negocjowanie niższych stawek w zamian za zadeklarowanie i przewiezienie okreslonej liczby pasażerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 19:07, 04 Lip 2006    Temat postu:

RES napisał:
jeszcze jedno nigdy nie lecialem FR wiec szczerze mowiąc nie znam i nie wiem jaki poziom usług świadczą, ale uważam że jest to wporządku, negocjowanie niższych stawek w zamian za zadeklarowanie i przewiezienie okreslonej liczby pasażerów.


RES, zadam pytanie tylko prosze nie zlosc sie ze jestem z KRK itp. Jak to co piszesz (to negocjowanie stawek) ma sie do umowy z Rzeszowem, czy RYR nie mial przewiezc określonej liczby pasażerów bądz też nie miał zapewnic określonej liczby destynacji?? Były 2, jest 1 i nie zanosi sie na więcej. Pare tygodni temu rzadzący chcieli zmniejszenia haraczu który miasto/wojewodztwo płaci irlandczykom tyle ze narazie jest iluzoryczna szansa na baze techniczna więc taka akcja moglaby zaszkodzić miastu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Wto 20:06, 04 Lip 2006    Temat postu:

nic sie nie bój, na trasie RZE-STN deklarowali przewieść 100 tyś, a przewiozą zdecydowanie więcej, co do nowych połączeń-- zapchają sie większe miasta to przewożnik bedzie musiał szukać kolejnych lotnisk w mnijeszych miastach by dalej sie rozwijać i rozbudowaywać swoja siatkę, przeicez wiadomo, że otwarcie np połączenia KRK-Edynburg jest mniej ryzykowne niż z mniejszego miasta, wiec nie ma co porownywac RZE do KRK, nie ta liga, to nie znaczy ze lotnisko w mniejszym miescie nie bedzie sie rozwijalo ,ano bedzie tylko wolniej i zajmie mu to wiecej czasu. Czas isc na mecz pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 20:58, 04 Lip 2006    Temat postu:

RES napisał:
nic sie nie bój, na trasie RZE-STN deklarowali przewieść 100 tyś, a przewiozą zdecydowanie więcej, co do nowych połączeń-- zapchają sie większe miasta to przewożnik bedzie musiał szukać kolejnych lotnisk w mnijeszych miastach by dalej sie rozwijać i rozbudowaywać swoja siatkę, przeicez wiadomo, że otwarcie np połączenia KRK-Edynburg jest mniej ryzykowne niż z mniejszego miasta, wiec nie ma co porownywac RZE do KRK, nie ta liga, to nie znaczy ze lotnisko w mniejszym miescie nie bedzie sie rozwijalo ,ano bedzie tylko wolniej i zajmie mu to wiecej czasu. Czas isc na mecz pozdrawiam.

Res, a jak to jest z liczba destynacji za które płaci Rzeszów?? ile ich miało być, bo z tego co pamiętam to więcej niż 1 (słownie jedna). To mnie najbardziej irytuje u RYR. krzyczy ze drogo ale sam bierze kase i sie nie wywiązuje ze swoich obietnic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:40, 04 Lip 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Res, a jak to jest z liczba destynacji za które płaci Rzeszów?? ile ich miało być, bo z tego co pamiętam to więcej niż 1 (słownie jedna). To mnie najbardziej irytuje u RYR. krzyczy ze drogo ale sam bierze kase i sie nie wywiązuje ze swoich obietnic.

A znasz umowe miedzy FR a samorzadem czy tylko cos slyszales na ten temat? Z tego co ja wiem niedawno byly rozmowy miedzy zainteresowanymi stronami i osiagnieto jakis kompromis. Nie chce sie bawic w adwokata FRa bo ani dla nich nie pracuje ani jestem ich wielkim fanem. Chodzi mi o to, ze nie nalezy bezkrytycznie podchodzic do wszelkich informacji podawanych w polskich mediach (te dotyczace umow miedzy samorzadami i liniami nie odbiegaja poziomem od pozostalych informacji dotyczacych lotnictwa). Umowy z FR sa mocno utajnione i w zasadzie to co jest jawne to kwoty jakie plyna na "reklame regionu" - niestety na jakich zasadach niewiadomo. Ostatnio wiecej jest kasy na sprowadzanie linii niz linii chetnych do latania (niektore samorzady oferuja juz 200tys EURO za nowe polaczenie- bez efektow). Ogolnie cala ta otoczka smierdzi, no ale taka jest cena kiepskiego prawa EU w tym zakresie, a konkretnie mozliwosci obchodzenia tego prawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Wto 21:50, 04 Lip 2006    Temat postu:

Smile
Gabec
a co ty tak liczysz ta ase z budzetu samorzadu woj podkarpaciego, ciągle o tym się rozpisujesz, lepiej że poszła na to niż na jakieś premie i inne pierdoły. Na co dokładnie jest przeznaczona i czy to coś dało, chyba tak np od wielu miesięcy jak wejdziesz na strone FR na pierwszym miejscu masz zareklamowaną trasę RZE-STN, jak na miasto którego nikt nie zna w Europie to już jest dużo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 22:02, 04 Lip 2006    Temat postu:

RES napisał:
Smile
Gabec
a co ty tak liczysz ta ase z budzetu samorzadu woj podkarpaciego, ciągle o tym się rozpisujesz, lepiej że poszła na to niż na jakieś premie i inne pierdoły. Na co dokładnie jest przeznaczona i czy to coś dało, chyba tak np od wielu miesięcy jak wejdziesz na strone FR na pierwszym miejscu masz zareklamowaną trasę RZE-STN, jak na miasto którego nikt nie zna w Europie to już jest dużo.

Res, zmien sobie jezyk a potem mi pisz ze Rzeszów jest na pierwszej stronie. Ciekawostka, włączylem angielski (jedyne miasto do ktorego RYR lata z rzeszowa to londyn) i jedynym polskim miastem na pierwszej stronie jest KRK!!!!!
Widziales jak "duzo" info o podkarpaciu Ryr umieścił na swojej stronie?? jak za 1,5 mln zł to nie jest tego za wiele


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:04, 04 Lip 2006    Temat postu:

ArekK napisał:
@Danny...nie wiem,dlaczego uwazasz,ze film byl
A przyznasz chyba,ze obejrzenie takiego dokumentu raczej nie napawa optymizmem i checia lotu ta linia...


Typowy Ryanair bashing. Ciekawy jestem jak by wygladal taki film nakrecony u innych przewoznikow operujacych w naszym kraju.

Co do tandety Ryana: ja leciałem, lata moja rodzina i znajomi i bardzo sobie chwalą. Niedrogo, punktualnie, nowa flota, w srodku po prostu samolot jak samolot, tylko jedzenie i drinki płatne. Moze ja mam sentyment do Ryana, bo to pierwsza powazna linia ktora weszła z sukcesem na łódzkie lotnisko, ale jesli Ryan to tandeta to co napiszemy na przyklad o Centralwings?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin