|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 4:50, 06 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Kokpit A350 [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 11:00, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
pare info nt ewentualnego nastepcy b737
[link widoczny dla zalogowanych]
Herald Columnist
Today's topic: scuttlebutt. And I don't mean the Everett brewpub. There's been lots of interesting gossip about aviation lately. Here are some of the highlights.
Item 1: The Boeing Co. has received a patent on a proposed new jet that one industry analyst thinks will eventually replace the 737.
The jet is one of the concept planes that Boeing designers crank out from time to time. According to the patent office, it would be a twin-aisle jet seating 90 to 200 passengers, which would be just about the passenger load of today's 737.
Officially, Boeing is downplaying the significance. It's one of many concepts Boeing is looking at, and the company filed for the patent because "you've got to protect your intellectual property," spokesman Todd Blecher said.
But aerospace analyst Scott Hamilton believes the new plane could be Boeing's third-generation 737.
There's been a bit of kibitzing about this topic as Boeing executives have talked of their long-range plans to use the new 787 technology to revitalize the company's entire line of planes.
The thinking is that Boeing will first infuse its 747-400 with 787 engines and electronics, creating the 747 Advanced. Then it will develop an all-composite replacement for its top-selling 737 that would come to market sometime around 2012.
That's a good move, Hamilton wrote. "While the 737 is still selling well ... and the technology has been updated several times ... the fuselage is still a throwback to the 1950's 707. It's narrower, less roomy and less comfortable than the Airbus A320."
The newly patented jet is "an odd, fat-looking airplane," Hamilton said.
That could be a problem. Chubby wide-body jets are not as aerodynamically efficient as the slim single-aisles.
But the wider plane would be roomier, which is something passengers would like, Hamilton added.
Whatever Boeing does to replace the 737, it will have to "come up with some quantum leap" to convince airlines to abandon the most popular jet the company has ever built.
Infusing 787 engines and technology into the 737 would be "a significant advance and leap" over the 737 and Airbus A320, Hamilton said - but one that Airbus could counter fairly easily.
"On the other hand, if you really want to blow the socks off Airbus," Boeing could come up with something completely outside the box - such as a short, twin-aisle plane built from composites. If Boeing does that, "Airbus will have its hands full to compete," Hamilton wrote.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Śro 12:09, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Nawet interesujący materiał. Kompozyty w następcy 737 to chyba konieczność... Inaczej sens jego powstania jest dosyć wątpliwy, jeżeli alternatywą ma być następna generacja obecnej 737'ki. Różnice między nimi byłyby chyba zbyt małe... (no poza propagandowymi )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 14:10, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Szeroki kadlub, szok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:43, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Jutro (Czwartek 9.03.2006) w Warszawie odbędzie się konferencja/odczyt na temat innowacji w technologii lotniczej, prowadzona przez pana Randy J. Tinsey (albo jakoś podobnie) chyba z firmy Boeing (tak by wynikało z plakatu, na którym umieszczono 787). Prawdopodobnie w języku angielskim.
Początek o 13:30 w nowym gmachu PLL "Lot" na ulicy 17-go Stycznia
Wstęp wolny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 2:37, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Slepowron, czy moze NASA pracuje nad jakimiś silnikami ktore ewentualnie w przyszlosci moznaby wykorzystac do japonskiego SST?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 5:19, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
NASA pracuje nad roznymi rzeczami ale to nie znaczy ze one szybko wejda w zastosowanie. Niestety nie znam szczegolow jesli chodzi o ich badania nad silnikami ale te rzeczy sa na ogol dostepne publicznie na internecie.
Swoja droga cala sprawa z tym japonskim SST zostala zdementowana przez Boeinga i NASA. Ani Boeing ani NASA z tym projektem (jesli taki wogole istnieje) nic wspolnego nie maja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 13:53, 31 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Cos sie jednak dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Śro 19:17, 31 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Boże ale ja nie chce widzieć czegoś takiego w powietrzu!
Da end of offtopic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 19:41, 31 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, dzieje sie ale jak zauwazysz nikt nie mowi o samolocie pasazerskim tego typu tylko o bezzalogowym samolocie wojskowym. Ja wiem Gabec ze ty marzysz o czyms takim wozacym pasazerow ale naprawde z bardzo wielu wzgledow to sie nie stanie. Nikt nie bedzie robic takiego samolotu tylko dla tego aby byc oryginalnym i tylko dlatego ze wszystkim tradycyjny samolot sie znudzil - linie lotnicze tego nie kupia tylko dlatego zeby imponowac (lub straszyc !!) pasazerow - taki samolot musialby oprocz akceptacji spolecznej przyniesc wyrazne oszczednosci w eksploatacji - a jak probowalem ci wytlumaczyc nie ma w takiej konstrukcji dostatecznych zyskow ekonomicznych. Jaby ktos obliczyl ze taka konstrukcja zapewni ceny biletow o 30-50% nizsze to zapewniam cie ze taki Boeing by sie powaznie zaangazowal w rozmowy z liniami lotniczymi na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TK
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 2 mile od WAW
|
Wysłany: Nie 15:57, 04 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Tak a propos A350 vs B787
[link widoczny dla zalogowanych]
BRGDS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 7:27, 06 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | EDWARDS, Calif., Oct. 27, 2006 -- In cooperation with NASA and the U.S. Air Force Research Laboratory, Boeing [NYSE: BA] Phantom Works soon will begin ground testing of its X-48B Blended Wing Body (BWB) concept in preparation for flight testing early next year.
The X-48B ground and flight testing will take place at NASA's Dryden Flight Research Center at Edwards Air Force Base in California, where two high-fidelity 21-foot wingspan prototypes have been delivered. |
[link widoczny dla zalogowanych]
tak Slepowron, wiem że Y3 będzie nadal rura ale moze kiedys... pomarzyc zawsze mozna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|