|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArekK
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:32, 09 Lis 2006 Temat postu: SAS wprowadza "zielone ladowania" gliding |
|
|
Nietety skasowany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArekK dnia Nie 9:58, 31 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:46, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Piękne założenia, szkoda że nic z tego nie wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 11:59, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
mimo iż Skandynawowie naprawdę przejmiją się ochroną środowiska (doświadczyłem tego mieszkając w Fall k. Oslo) to akurat w tym przypadku, pisanie że cały ten zapewne kosztowny projekt powstał tylko w trosce o środowisko, to aż w oczy gryzie. Wiadomo, że chodzi kasę zaoszczędzoną na paliwie, a więc większe zyski dla linni lotniczych. Sprawa środowiska jest drugoplanowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaugan
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las Kabatas
|
Wysłany: Czw 12:10, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
hehehehhe, juz widze metode gliding na LHR czy JFK, dawno nie slyszalem o takim wymysle. chyba robia sobie pozytywny PR, bo nie sadze zeby ktos kto zna praktyke, wymyslij cos takiego
to mogloby sie sprawdzic np. w.... LCJ!
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:59, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Bez przesady, to mogłoby się sprawdzić na lotnisku na bezludnej wyspie, wokół której samolot od TOD do gleby nie napotyka jakiejkolwiek przeszkody, innej przestrzeni i żadnego innego ruchu.
W Łodzi nie udałoby się wyjątkowo mocno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaugan
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las Kabatas
|
Wysłany: Czw 13:05, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
racja
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:20, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A czy to nie jest po prostu "continous descent approach" z przechwytywaniem LLZ od góry? Jeśli tak, to było wiele lat temu praktykowane na Heathrow, być może i jest teraz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:24, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja nie twierdzę, że się nie da tak podejść. Tyle że każdej linii i tylko w niektórych przypadkach. Jedna redukcja prędkości, jeden skręt i jedno ograniczenie schodzenia i cały plan bierze w łeb. I znowu bedzie na kontrolerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:17, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Na EGLL to "continous descend" dotyczy tylko podejścia przyrządowego. Wydaje mi się, że SAS w swoim pomyśle chce to rozszerzyć o cały lub większość segmentu dolotu.
Moim zdaniem do zrobienia, jeśli w kolejce będą samoloty o podobnych charakterystykach, a pokładowe FMC wszystko przeliczy. Kontroler poda tylko informację "na 10 milowej prostej być o 15:18:20 przecinając 5000ft w schodzeniu", a potem tylko monitoruje, czy wszyscy gładko się zjeżdżają w kolejkę do ślizgawki. W warunkach symulatorowych może się ładnie udawać, w praktyce też jakoś tego nie widzę... ale kto wie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 19:01, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Tu gdzie pracuje w USA tez przeprowadzaja testy tego typu "continuous descent approach". Na razie NASA robi to pozna noca na lotnisku w San Francisco w specjalnie do tego celu wyposazonych samolotach (poza tym sa to normalne 777 z pasazerami).
Trzeba pamietac o dwoch rzeczach:
1. Pokladowy FMC calkowicie kieruje tym ladowaniem (Airbus i Boeing musza dostarczyc odpowiednie software).
2. "Idle" moc silnika jest tylko do momentu przechwycenia wiazki GS. A wiec ostateczne podejscie do ladowania wyglada jak w innych lotach - samolot musi uzyc pewna moc aby trzmac sie 3-stopniowego kata schodzenia i wypuszczac klapy.
Moze kiedys w przyszlosci wprowadza prawdziwe calkowicie "zielone" ladowanie az do samego poczatku pasa startowego (ala Space Shuttle) ale jak na razie to daleka droga do tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matiX
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: TARNÓW
|
Wysłany: Czw 20:04, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Powracajac do ochrony srodowiska w Skandynawii to w pelni sie zgadzam, iz oni na tym punkcie maja "bzika" I BARDZO DOBRZE!!! Ale tak jak kolega powyzej napisal ze na pewno najwieksza role odgrywa pieniadz, czyli zuzycie paliwa. A swoja droga to ciekawy pomysl. Ciekawe co z tego bedzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mGuitars
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 9:48, 10 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Pomysl bardzo interesujacy i dobry zarowno w swietle ochrony srodowiska (tej branzy sie ucze) jak i ekonomii w czym nie ma nic dziwnego - zeby wdrazac prosrodowiskowe rozwiazania trzeba firmy ktore moga (a nie musza) to zrobic zachecic, np. oszczednosciami. Czy, na ile, jak itd. da to sie wdrozyc to juz temat fachowcow, wg tego co Atco pisze sprawa nie wyglada za rozowo, ale moze z czasem cos z tego da sie wprowadzic w zycie? (czesciowo? miejscowo?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:48, 10 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Żebyś sobie uzmysłowił istotę problemu, to porównaj ją do założenia, że samochody dojeżdżają na parking bez używania hamulca - w pewnym momencie (komputer wylicza) wrzucamy luz, dotaczamy się do parkingu i idealnie zatrzymujemy. Dla jednego samochodu da się zrobić, a żeby cały ich sznurek w uporządkowany sposób się wparkował?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 13:35, 10 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
psotter napisał: | Żebyś sobie uzmysłowił istotę problemu, to porównaj ją do założenia, że samochody dojeżdżają na parking bez używania hamulca - w pewnym momencie (komputer wylicza) wrzucamy luz, dotaczamy się do parkingu i idealnie zatrzymujemy. Dla jednego samochodu da się zrobić, a żeby cały ich sznurek w uporządkowany sposób się wparkował? |
A dokladniej, nie wrzucamy luzu, tylko hamujemy silnikiem Na koncu dopiero automatyczne sprzeglo i wylaczenie silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
protz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:51, 10 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
gaugan napisał: |
to mogloby sie sprawdzic np. w.... LCJ!
pozdro |
Nie mogłoby, chocby ze wzgledu na konfiguracje samego lotniska i coraz częstsze ostatnio holdingi w oczekiwaniu na podejscie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|