Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SAS wprowadza "zielone ladowania" gliding
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:32, 09 Lis 2006    Temat postu: SAS wprowadza "zielone ladowania" gliding

Nietety skasowany.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArekK dnia Nie 9:58, 31 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:46, 09 Lis 2006    Temat postu:

Piękne założenia, szkoda że nic z tego nie wyjdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw 11:59, 09 Lis 2006    Temat postu:

mimo iż Skandynawowie naprawdę przejmiją się ochroną środowiska (doświadczyłem tego mieszkając w Fall k. Oslo) to akurat w tym przypadku, pisanie że cały ten zapewne kosztowny projekt powstał tylko w trosce o środowisko, to aż w oczy gryzie. Wiadomo, że chodzi kasę zaoszczędzoną na paliwie, a więc większe zyski dla linni lotniczych. Sprawa środowiska jest drugoplanowa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Czw 12:10, 09 Lis 2006    Temat postu:

hehehehhe, juz widze metode gliding na LHR czy JFK, dawno nie slyszalem o takim wymysle. chyba robia sobie pozytywny PR, bo nie sadze zeby ktos kto zna praktyke, wymyslij cos takiego

to mogloby sie sprawdzic np. w.... LCJ!


pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:59, 09 Lis 2006    Temat postu:

Bez przesady, to mogłoby się sprawdzić na lotnisku na bezludnej wyspie, wokół której samolot od TOD do gleby nie napotyka jakiejkolwiek przeszkody, innej przestrzeni i żadnego innego ruchu.
W Łodzi nie udałoby się wyjątkowo mocno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Czw 13:05, 09 Lis 2006    Temat postu:

racja Wink

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:20, 09 Lis 2006    Temat postu:

A czy to nie jest po prostu "continous descent approach" z przechwytywaniem LLZ od góry? Jeśli tak, to było wiele lat temu praktykowane na Heathrow, być może i jest teraz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:24, 09 Lis 2006    Temat postu:

Ja nie twierdzę, że się nie da tak podejść. Tyle że każdej linii i tylko w niektórych przypadkach. Jedna redukcja prędkości, jeden skręt i jedno ograniczenie schodzenia i cały plan bierze w łeb. I znowu bedzie na kontrolerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:17, 09 Lis 2006    Temat postu:

Na EGLL to "continous descend" dotyczy tylko podejścia przyrządowego. Wydaje mi się, że SAS w swoim pomyśle chce to rozszerzyć o cały lub większość segmentu dolotu.

Moim zdaniem do zrobienia, jeśli w kolejce będą samoloty o podobnych charakterystykach, a pokładowe FMC wszystko przeliczy. Kontroler poda tylko informację "na 10 milowej prostej być o 15:18:20 przecinając 5000ft w schodzeniu", a potem tylko monitoruje, czy wszyscy gładko się zjeżdżają w kolejkę do ślizgawki. W warunkach symulatorowych może się ładnie udawać, w praktyce też jakoś tego nie widzę... ale kto wie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 19:01, 09 Lis 2006    Temat postu:

Tu gdzie pracuje w USA tez przeprowadzaja testy tego typu "continuous descent approach". Na razie NASA robi to pozna noca na lotnisku w San Francisco w specjalnie do tego celu wyposazonych samolotach (poza tym sa to normalne 777 z pasazerami).

Trzeba pamietac o dwoch rzeczach:

1. Pokladowy FMC calkowicie kieruje tym ladowaniem (Airbus i Boeing musza dostarczyc odpowiednie software).
2. "Idle" moc silnika jest tylko do momentu przechwycenia wiazki GS. A wiec ostateczne podejscie do ladowania wyglada jak w innych lotach - samolot musi uzyc pewna moc aby trzmac sie 3-stopniowego kata schodzenia i wypuszczac klapy.

Moze kiedys w przyszlosci wprowadza prawdziwe calkowicie "zielone" ladowanie az do samego poczatku pasa startowego (ala Space Shuttle) ale jak na razie to daleka droga do tego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiX




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: TARNÓW

PostWysłany: Czw 20:04, 09 Lis 2006    Temat postu:

Powracajac do ochrony srodowiska w Skandynawii to w pelni sie zgadzam, iz oni na tym punkcie maja "bzika" I BARDZO DOBRZE!!! Smile Ale tak jak kolega powyzej napisal ze na pewno najwieksza role odgrywa pieniadz, czyli zuzycie paliwa. A swoja droga to ciekawy pomysl. Ciekawe co z tego bedzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 9:48, 10 Lis 2006    Temat postu:

Pomysl bardzo interesujacy i dobry zarowno w swietle ochrony srodowiska (tej branzy sie ucze) jak i ekonomii w czym nie ma nic dziwnego - zeby wdrazac prosrodowiskowe rozwiazania trzeba firmy ktore moga (a nie musza) to zrobic zachecic, np. oszczednosciami. Czy, na ile, jak itd. da to sie wdrozyc to juz temat fachowcow, wg tego co Atco pisze sprawa nie wyglada za rozowo, ale moze z czasem cos z tego da sie wprowadzic w zycie? (czesciowo? miejscowo?)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:48, 10 Lis 2006    Temat postu:

Żebyś sobie uzmysłowił istotę problemu, to porównaj ją do założenia, że samochody dojeżdżają na parking bez używania hamulca - w pewnym momencie (komputer wylicza) wrzucamy luz, dotaczamy się do parkingu i idealnie zatrzymujemy. Dla jednego samochodu da się zrobić, a żeby cały ich sznurek w uporządkowany sposób się wparkował?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 13:35, 10 Lis 2006    Temat postu:

psotter napisał:
Żebyś sobie uzmysłowił istotę problemu, to porównaj ją do założenia, że samochody dojeżdżają na parking bez używania hamulca - w pewnym momencie (komputer wylicza) wrzucamy luz, dotaczamy się do parkingu i idealnie zatrzymujemy. Dla jednego samochodu da się zrobić, a żeby cały ich sznurek w uporządkowany sposób się wparkował?


A dokladniej, nie wrzucamy luzu, tylko hamujemy silnikiem Very Happy Na koncu dopiero automatyczne sprzeglo i wylaczenie silnika Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:51, 10 Lis 2006    Temat postu:

gaugan napisał:

to mogloby sie sprawdzic np. w.... LCJ!
pozdro


Nie mogłoby, chocby ze wzgledu na konfiguracje samego lotniska i coraz częstsze ostatnio holdingi w oczekiwaniu na podejscie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin