Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sky marshal made in poland

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
.: CICHY :.




Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radzymin

PostWysłany: Śro 13:27, 30 Sie 2006    Temat postu: sky marshal made in poland

ostatnio w tvn24 gadali z marcinem kosskiem odnośnie terrorystów w samolotach. Powiedział wtedy iz program sky marshall ma swój odpowiednik w polsce

pamiętam że za komuny to latali ludzie z specgrupy MO z okęcia ale troche inne priorytety mieli Smile , potem SPAT był za to odpowiedzialny , a teraz to nie mam pojęcia.....

Wiecie coś o tym więcej ? Ciekawe jakie służby zajmują się tym teraz: policja ? straż graniczna ? abw ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Śro 13:50, 30 Sie 2006    Temat postu:

Nad bezpieczeństwem pasażerów w polskich samolotach będą czuwać agenci specjalni naszej Straży Granicznej. Prawdopodobnie jest ich kilkudziesięciu; zostali starannie dobrani i przeszkoleni w Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Metody ich działania objęte są ścisłą tajemnicą.

Wszyscy agenci – jak ustalił nasz reporter – od dłuższego czas pracują w Straży Granicznej i mają spore doświadczenie antyterrorystyczne – uczono ich walki wręcz oraz tego, jak używać broni na pokładzie samolotu, by nie uszkodzić kabiny i nie doprowadzić przy tym do katastrofy.

Podobno mają doskonały refleks i błyskawicznie podejmują decyzję o ewentualnej interwencji. Potrafią także świetnie się kamuflować. Lecąc samolotem nigdy nie będzie pan wiedział, czy obok pana czy za panem na pokładzie samolotu znajdują się nasi ludzie, czyli powietrzni szeryfowie – zapewnia pułkownik Jarosław Żukowicz ze Straży Granicznej.

W tej specgrupie są zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Najczęściej będzie można ich spotkać w samolotach lecących do USA, Kanady oraz Izraela; także większość lotów do krajów arabskich zostanie objęta specjalnym nadzorem.


źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 13:56, 30 Sie 2006    Temat postu:

mariusz napisał:
także większość lotów do krajów arabskich zostanie objęta specjalnym nadzorem.


A po co do arabskich? Przeciez tych nie beda wysadzac arabscy terrorysci...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:05, 30 Sie 2006    Temat postu:

stenus napisał:
A po co do arabskich? Przeciez tych nie beda wysadzac arabscy terrorysci...
Licho nie śpi!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Huby




Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:19, 30 Sie 2006    Temat postu:

Taniej by było gdyby spec grupe zatrudnili jako stewki Wink Przeciez w wolnych chwilach moga cos robic, a i lepsza okazje pprzyjzec sie pasazerom by mieli Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:21, 30 Sie 2006    Temat postu:

Do jakich krajów arabskich lata PLL Lot? I którzy to są "polscy przewoźnicy"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalw




Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:25, 30 Sie 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Do jakich krajów arabskich lata PLL Lot? I którzy to są "polscy przewoźnicy"?

1) Do Libanu.
2) Chyba ci, ktorzy sa zarejestrowani w Polsce, czyli Lot, Centralwings i FAP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:29, 30 Sie 2006    Temat postu:

Tak, do Libanu. Poza tym "kraje arabskie" to pojęcie względne. Można teoretycznie podpiąć do nich nawet Turcję. Dodatkowo w cytowanym źródle użyto pojęcia "polskie samoloty" nie zaś "LOT", zatem można wziąć pod uwagę wszelakie czartery. Wtedy dojdą jeszcze takie państwa jak Egipt, Tunezja, czy Maroko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:35, 30 Sie 2006    Temat postu:

Do Libanu to chyba chwilowo nikt nie lata. Czyli chodzi o czartery.
Z innej beczki: czy IV RP może narzucić przewoźnikowi wożenie szeryfów czy te żdzieje się to z inicjatywy przewoźnika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 23:01, 30 Sie 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Do Libanu to chyba chwilowo nikt nie lata. Czyli chodzi o czartery.
Z innej beczki: czy IV RP może narzucić przewoźnikowi wożenie szeryfów czy te żdzieje się to z inicjatywy przewoźnika?

Chyba raczej moze narzucic (tak jak w USA), jeden z wielu kolejnych przepisow lotniczych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Czw 9:36, 31 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Atco napisał:
Do Libanu to chyba chwilowo nikt nie lata. Czyli chodzi o czartery.
Z innej beczki: czy IV RP może narzucić przewoźnikowi wożenie szeryfów czy te żdzieje się to z inicjatywy przewoźnika?

Chyba raczej moze narzucic (tak jak w USA), jeden z wielu kolejnych przepisow lotniczych.


To USA było pionierem jeśli chodzi o ten progrma i to USA jakby wymusiło to . Na takiej zasadzie - latasz do mnie, masz mieć ochrone samolotu.

Zresztą USA narzuca, wymaga i chce coraz więcej jeśli chodzi o transport lotniczy - http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3772


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PolishAir42




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)

PostWysłany: Sob 8:14, 02 Wrz 2006    Temat postu:

mariusz napisał:
slepowron napisał:
Atco napisał:
Do Libanu to chyba chwilowo nikt nie lata. Czyli chodzi o czartery.
Z innej beczki: czy IV RP może narzucić przewoźnikowi wożenie szeryfów czy te żdzieje się to z inicjatywy przewoźnika?

Chyba raczej moze narzucic (tak jak w USA), jeden z wielu kolejnych przepisow lotniczych.


To USA było pionierem jeśli chodzi o ten progrma i to USA jakby wymusiło to . Na takiej zasadzie - latasz do mnie, masz mieć ochrone samolotu.

Zresztą USA narzuca, wymaga i chce coraz więcej jeśli chodzi o transport lotniczy - http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3772


Nie dokladnie...to Izrael wpierw zaczal z tym programem. Dlatego zawsze sie widuje ochrone przy samolotach El Al...gdzie nie polecisz...by to bylo ORD, EWR, WAW, ZRH itd itd to zawsze jest pod scislal ochrona. W LAX to agenci El Al jezdza autami poza terenem lotniska i patrzal sie co robisz (np. w miejscu Imperial Hill)...w ZRH zawsze widac opancerzone auto ktore prowadzi El Al samoloty jak koloja. Co jeszcze? Zawsze check-in el al jest na koncu terminalu bo jakby byla strzelanina to jest oddalony od wszystkiego (tak jak bylo np. w LAX pare lat temu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Sob 8:32, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Rzeczywiście, zapomniałem całkiem o El Al...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin