|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:07, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Wegi
Pisząc w innym poście, że masz 14 lat robiłeś sobie jaja? Czy też teraz opisujesz swoje doświadczenia pilota wirtualnego???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ksebki
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 14:09, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
czyli licząc teoretycznie z uwzględnieniem 3 minutowej separacji [jako bardzo bezpiecznej] - czyli 20 odlotów na godzinę - i powiedzmy 18 godzin dziennie - dałoby to teoretyczną liczbę startów/lądowań 360 dziennie????? x 2 pasy = cos bardzo duża liczba wychodzi
---
tak na marginesie jaki jest najlepszy układ pasów: pojedyńczy, podwójne krzyżujące się czy też dwa równoległe??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 14:11, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Czesc . Nie, nie robie sobie jaj - mam 14 lat Jednakze mam spore znajomosci na samym EPWA (chociażby po Two Towers , gdzie zwiedzałem cały ARL i CZRL); znajomosci wsrod realnych pilotow i kontrolerow. To co opisywalem jest uzywane zarówno w lotnictwie realnym jak i wirtualnym. Są to wiadomości wiarygodne, jezeli sa jakiekolwiek wątpliwosci konsultuje to z realnym kontrolerem.
ps - zaskoczony wiekiem ;k?
Pozdrawiam - Dominik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:11, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
3 minuty to średni lub lekki za ciężkim samolotem: ile tych Heavy lata w Polsce?
Najlepszych jest kilka par równoległych, co widać na przykładach dużych lotnisk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 14:13, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Najlepsze są zdecydowanie pasy równoległe, ew. prostopadłe, ale nie krzyżujące się. Możemy szacowac, ze przepustowosc EPWA przez krzyzujące się pasy spada o jakąś 1/3 w porywach do 1/2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:13, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ps - zaskoczony wiekiem ;k? |
Dawno się już nauczyłęm, że nie wiek decyduje o człowieku. Chciałem tylko rozwiać moje wątpliwości...[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 14:14, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
lamer napisał: | Cytat: | ps - zaskoczony wiekiem ;k? |
Dawno się już nauczyłęm, że nie wiek decyduje o człowieku. Chciałem tylko rozwiać moje wątpliwości... | [/quote]
I to mi się podoba, dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ksebki
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 14:24, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Najlepsze są zdecydowanie pasy równoległe, ew. prostopadłe, ale nie krzyżujące się. Możemy szacowac, ze przepustowosc EPWA przez krzyzujące się pasy spada o jakąś 1/3 w porywach do 1/2 |
czy teoretycznie w EPWA dałoby się jakoś umieścić dwa pasy równoległe,
kosztem np. zmiejszenia długości tego drugiego
zresztą jak wszystko w PL kosztowałoby to grube miliony
także pytanie czysto teoretyczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 14:33, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Śmiem twierdzic, ze narazie nie ma takiej potrzeby. Bylaby to za droga inwestycja, a ilosc dziennych operacji mimo wszystko tego nie uzasadnia. Czy byloby na to miejsce? Tutaj jest roznie: na pewno nie byloby po co dobudowywac trzeciego pasa, wiec miejsce zamiast np. 11/29 by sie znalazlo. Są to jednak hipotezy więc...
Pozdrawiam - Dominik
PS. Priorytetem teraz jest ukończenie budowy 2 terminala (nie liczac Etiudy). Okęcie jest teraz cale rozkopane , zamkniete sa stanowsika 1-8, 11-15 i 29 (29 uzywane jest do wypychania ze stanowisk 9.10; stawac na nim nie wolno). Predziej pomyslalbym nad rozbudową samej plyty, dobudowaniem wiekszej ilosci rekawow (ktore pojawia sie wraz z terminalem 2).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 19:27, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Najlepsze są zdecydowanie pasy równoległe, ew. prostopadłe, ale nie krzyżujące się. Możemy szacowac, ze przepustowosc EPWA przez krzyzujące się pasy spada o jakąś 1/3 w porywach do 1/2 |
Spada w stosunku do czego? Dwa takie pasy sa ciagle lepsze niz jeden, tylko przy skrajnie zlych wiatrach tracisz jeden z nim (wtedy spada o 1/2 ?) ale przy pasach prostopadlych wiatry tez moga wylaczyc jeden z nich rownie czesto (jak nie czesciej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 19:36, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Spada w stosunku do pasów równoległych (takie skrajne wiatry zdarzają się bardzo rzadko, więc jezeli ma sie wybierac miedzy pasami rónoległymi, a krzyżującymi się...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 19:50, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Jak masz dwa pasy pod katem prostym to przewaznie jeden uzywaja do startow drugi do ladowania (np w takim KSFO) - to sam mozesz robic przy konfiguracji takiej jak na EPWA wiec nie bardzo widze jak krzyzowanie sie pod katem prostym (zamiast skosnym) jest tu problemem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 20:20, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Zadam takie pytanie: gdzie będzie większa przepustowosc (patrząc na pasy): w EPWA czy EDDM?
A problemem jest tutaj nie w jaki sposób pasy będą sie krzyżowac, tylko CZY BĘDĄ SIĘ KRZYŻOWAC, czy będą do siebie RÓWNOLEGŁE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
delta
Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:29, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | W ATIS najczęściej można usłyszęć , ze start jest z 29, a lądowania 33. Jezeli pilot zgłasza się i prosi o kołowanie w styl 'ready for taxi'. Dajemy go normalnie na 29. Natomiast jezeli powie "ready for taxi, request runway 33" dajemy go oczywiscie na 33. |
Wegi, pomijając wszystko inne, to sorry, ale nie rozumiem, dlaczego piszesz "dajemy" jakbyś sam to robił.
Przecież przyznajesz się do wieku i wprost twierdzisz, że kontrolerem nie jesteś, więc czegoś tu nie rozumiem.
Wiesz, rozumując w ten sposób sama również mogłabym się "podczepić" pod rozmaite profesje i wygłaszać mądrości, bo znajomych mam w różnych kręgach.
Ja akurat jestem kontrolerem i trochę mną zatrzęsło, jak to przeczytałam.
Wybacz, ale nasuwa mi się pewne nieładne powiedzenie "Czepiło się... ". Nie dokończę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 20:33, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Wegi, wyraznie napisales "najlepsze są zdecydowanie pasy równoległe, ew. prostopadłe, ale nie krzyżujące się" gdzie dales do zrozumienia ze pasy krzyzujace sie sa gorsze od prostopadlych - ja kwestionuje tylko to, nie ze pasy rownolegle sa lepsze co jest oczywiscie ewidentne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|