Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Srebrne" samoloty - czy są efekty?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mercutio




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 18:16, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Ostatnio kilka linii poważnie zastanawiało się nad przejsciem na polerowanie zamiast malowania, ze względu na wysokie ceny paliwa i szukanie wszelkich możliwych oszczędności.
Szczegółowe badania przeprowadził swego czasu JAL, który ma samoloty komunikacyjne malowane, a cargo polerowane.
Zmniejszenie wagi samolotu i oszczędności są zauważalne.
Problem w tym, że niechroniony farbą kadłub jest bardziej podatny na korozję i wymaga co kilka miesięcy wyłączenia z eksploatacji i ręcznego polerowania.
Podliczając koszt pracy i bezproduktywnego postoju, oszczędności są minimalne i nie warte zachodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 18:41, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Ja czytalem gdzies ze jak linia lotnicza chec miec "srebrny" samolot to powinna zamowic sobie inne rodzaj powloki aluminiowej - takiej "wyzszo" gatunkowej co to lepiej wyglada i ma tez wieksza odpornosc na rdze. Nie wiem natomiast czy to mozna latwo wymienic w istniejacym juz samolocie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Wto 18:45, 12 Wrz 2006    Temat postu:

W przypadku a380 opracowano specjalną formułe, która zmniejsza grubość farby o ułamki milimetra, w efekcie czego samolot waży o jedną "osobe" mniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 20:12, 12 Wrz 2006    Temat postu:

stenus napisał:

A propos drugiej fotki - co sie stalo temu lisciowi na ogoni? Jakos sie rozmazal... Czyzby od pedu powietrza? Very Happy


Jakby fota jesienią była robiona to normalne że liście spadają , ale w środku lata ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 5:13, 13 Wrz 2006    Temat postu:

Aero Mexico tez ma polerowane samoloty, tak jak American Airlines.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin