Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Srebrne" samoloty - czy są efekty?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 10:25, 13 Sie 2006    Temat postu: "Srebrne" samoloty - czy są efekty?

Jakiś czas temu, kilka linii - m.in. Canada, Cathay Cargo - wprowadziło w życie koncepcję niemalowania kadłubów tylko ich polerowanie. W efekcie powstały srebrne samoloty. Celem tego zabiegu było zaoszczędzenie na wadze maszyny (w sumie chyba kilka ton farby), a co za tym idzie na spalaniu paliwa. Maszyny te weszły na tyle dawno, że chyba powinny być już jakieś sygnały na temat efektów ekonomicznych. Czy wiecie coś na ten temat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 10:28, 13 Sie 2006    Temat postu:

AirCanada porzucila ten pomysl i chyba jeden B767 ktory zostal obdarty z farby lata juz w normalnym malowaniu. o reszcie nie wiem.

Edit:
[link widoczny dla zalogowanych] tu wspomniany B762ER obdarty z farby (listopad 2005)
a tu ta sama maszyny pomalowana na nowo
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gabec dnia Nie 11:11, 13 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 10:34, 13 Sie 2006    Temat postu:

Farba na takim samolocie to mnie wiecej waga doroslego czlowieka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 10:40, 13 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Farba na takim samolocie to mnie wiecej waga doroslego czlowieka.


Tylko?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zione




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza / EPKT

PostWysłany: Nie 10:47, 13 Sie 2006    Temat postu:

waga farby to na pewno ponad 200kg i mi też się wydaje że to raczej w tonach ale ile to nie pamiętam dokładnie Embarassed np 747-400 to około 1 czy 2 ton ? jak się myle to nie besztać odrazu!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 11:16, 13 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
Amazingly, by stripping the paint, the weight of the aircraft has decreased by 160kg (360lb).

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 11:43, 13 Sie 2006    Temat postu: Re: "Srebrne" samoloty - czy są efekty?

Witek Z napisał:
Jakiś czas temu, kilka linii - m.in. Canada, Cathay Cargo - wprowadziło w życie koncepcję niemalowania kadłubów tylko ich polerowanie. W efekcie powstały srebrne samoloty. Celem tego zabiegu było zaoszczędzenie na wadze maszyny (w sumie chyba kilka ton farby), a co za tym idzie na spalaniu paliwa. Maszyny te weszły na tyle dawno, że chyba powinny być już jakieś sygnały na temat efektów ekonomicznych. Czy wiecie coś na ten temat?


Samoloty JAL Cargo takze sa srebrne

[link widoczny dla zalogowanych]

Moim zdaniem tak wygladajace maszyny wygladaja atrakcyjnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 11:55, 13 Sie 2006    Temat postu:

O ile pamietam to Air Canada w oficjalnych wypowiedziach publikowanych w roznych serwisach internetowych twierdzila ze "obdzierajac" z farby B767 oczekuja zmniejszenia masy o 360 lb a to daje ok 165 kg. Mialo im to przyniesc oszczednosci rzedu 25 tyś. dolarow na samolot rocznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 12:02, 13 Sie 2006    Temat postu:

bartek_ql napisał:
O ile pamietam to Air Canada w oficjalnych wypowiedziach publikowanych w roznych serwisach internetowych twierdzila ze "obdzierajac" z farby B767 oczekuja zmniejszenia masy o 360 lb a to daje ok 165 kg. Mialo im to przyniesc oszczednosci rzedu 25 tyś. dolarow na samolot rocznie.

dokladnie $24,000 ... patrz 2 posty wyzej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 13:06, 13 Sie 2006    Temat postu:

hehe no fakt przegapilem linka Embarassed ale to jest dokladnie to samo co kiedys czytalem tyle ze w innym serwisie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 19:45, 13 Sie 2006    Temat postu:

zione napisał:
waga farby to na pewno ponad 200kg i mi też się wydaje że to raczej w tonach ale ile to nie pamiętam dokładnie Embarassed np 747-400 to około 1 czy 2 ton ? jak się myle to nie besztać odrazu!

Pomylilem sie, waga farby to waga DWOCH doroslych ludzi. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Nie 20:22, 13 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 20:02, 13 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
zione napisał:
waga farby to na pewno ponad 200kg i mi też się wydaje że to raczej w tonach ale ile to nie pamiętam dokładnie Embarassed np 747-400 to około 1 czy 2 ton ? jak się myle to nie besztać odrazu!

Pomylilem sie, waga faraby to waga DWOCH doroslych ludzi. Wink

albo jednego wiekszego Amerykanina Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Pon 1:44, 14 Sie 2006    Temat postu:

A samoloty American? Te tez przeciez "swieca" sreberkiem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Pon 1:44, 14 Sie 2006    Temat postu:

AA ma takie samoloty (no moze troche farby na ogonie , skrzydlach i te paski niebiesko czerwone) i pewnie caly czas przynosza oszczednosci Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Pon 1:47, 14 Sie 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
AirCanada porzucila ten pomysl i chyba jeden B767 ktory zostal obdarty z farby lata juz w normalnym malowaniu. o reszcie nie wiem.

Edit:
[link widoczny dla zalogowanych] tu wspomniany B762ER obdarty z farby (listopad 2005)
a tu ta sama maszyny pomalowana na nowo
[link widoczny dla zalogowanych]


I bardzo dobrze, ze porzucila, bo moim skromnym zdaniem ten samolot odarty z farby wyglada koszmarnie! Air Canada wrowadzila bardzo piekne nowe malowanie z ta kremowa zielonoscia...

A propos drugiej fotki - co sie stalo temu lisciowi na ogoni? Jakos sie rozmazal... Czyzby od pedu powietrza? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin