Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Statystyki odwołanych lotów

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:08, 25 Lip 2006    Temat postu: Statystyki odwołanych lotów

Czy ktoś, jakakolwiek instytucja, prowadzi i udostępnia statystyki odwołanych/zrealizowanych lotów dla różnych linii i tras? Gdziekolwiek takie dane można znaleźć?

W szczególności interesują mnie linie Tiger Airways na trasie HAN-SIN i Jetstar na trasie SIN-REP. Tiger lata na tej trasie raptem dwa razy w tygodniu, co świadczy raczej o małej popularności trasy. Nie mam pojęcia jak jest z solidnością tego przewoźnika, ale niektórym znanym środkowoeuropejskim tanim liniom zdarzało się odwoływać loty z przyczyn ekonomicznych. Gdyby jeszcze latali na tej trasie codziennie, to mniej bym się martwił o to, że nie zdążę na połączenie z Singapuru do Polski.

A może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi liniami?


Pozdrawiam,
Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 14:47, 25 Lip 2006    Temat postu:

To sa loty do krajow ktore dopiero co otworzyly swoje progi na jakiekolwiek obce linie, turysci dopiero zaczynaja do nich latac (Ci masowi, bo z plecakami nie potrzebowali do tego polaczen lotniczych). Stad poki co ostrozne rozklady lotow - po kilka razy w tygodniu. Wiekszosc turystow dociera tam z BKK, i cala masa jedzie ladem. Watpie by istnialy jakiekolwiek statystyki, ale sam fakt co do ilosci spoznien nie pomaga Ci w niczym w planach. To i tak LowCos to i tak inna lini i inny bilet, jesli dopsowujesz loty co do godziny to nawet gdyby to byly loty Cathay to i tak byloby to nierozsadne. Spokojnie dopasuj sobie loty tak by miec dzien luzu, ewentualnie 12h. NAwet gdyby spoznien nie bylo nigdy wczeniej nigdy nie wiesz czy akurat Tobie sie nie wydazy.
Ja lecialem tylko AirAsia z KUL do BKK - z tego co obserwowalem przy odlotach z KUL to sama AirA lata lepiej niz lot, spoznien ponad 10-15 minut nie bylo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 15:04, 25 Lip 2006    Temat postu:

Jetstar, a w zasadzie Jetstar Asia, jest linia niskokosztowa zalozona przez australijski Qantas. Ale mimo, ze mamusia ma taka renome, to w niczym nie przeszkadza, aby jakis samolot ulegl opoznieniu, odwolaniu lub czemukolwiek innemu. Twisted Evil

Zgadzam sie z przedmowca, zeby zostawic sobie minimum 12 godzin roznicy miedzy ladowaniem tych linii, a wylotem rejsowca z Singapuru do Europy. A nawet 24 godziny!

Z tego, co widzialem kiedys na ktoryms tamtejszym lotnisku, to Tiger Airways akurat mialy odwolany rejs...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:23, 25 Lip 2006    Temat postu:

Zdecydowanie chciałem sobie zostawić nawet i 2-3 dni - z jednej strony jako zapas bezpieczeństwa, z drugiej nie byłyby to dni stracone, bo bym po prostu obejrzał Singapur, w którym nigdy nie byłem.

Sęk w tym, że Tiger lata z HAN do SIN tylko w piątki i w niedziele - tuż przed północą - a mój wylot z Singapuru będzie w niedzielę koło południa. Jeśli ten lot piątkowy będzie odwołany, to już tak czy siak nie dostanę się do tego Singapuru. Gdyby mieli jeszcze do tego rejs np. środowy to bym leciał właśnie nim i w optymistycznym przypadku spędził 3 dni w Singapurze, a w pesymistycznym miałbym 3 dni na dostanie się tam, przy sporej szansie zabrania się piątkowym Tigerem.

Gdybym znał statystykę odwołanych lotów i wiedział, że są to naprawdę sporadyczne przypadki, mógłbym zaryzykować. W ostateczności, gdyby jednak lot został odwołany, przebukowałbym po prostu wylot do Europy za tych $100. Gdyby prawdopodobieństwo takiego scenariusza było znikome, chętnie bym zaryzykował. Ale jeśli jest spore, to ani $100 ani wściekłych bossów w firmie wolę nie ryzykować (i tak niezbyt podobała im się moja tak długa nieobecność, a to by na pewno ją przedłużyło o kilka dni).
Ewentualne opóźnienia mnie nie bolą, będę miał ponad dobę w Singapurze, gorzej w przypadku całkowitego odwołania.


Wiem, że większość osób leci do BKK i stamtąd jedzie lądem. Taki też był i mój plan na początku, ale gdy zobaczyłem, że bilety do SIN mogę znaleźć taniej o $150 niż do BKK - i do tego są tanie połączenia dokładnie w te miejsca, w których chciałem zacząć i skończyć podróż lądową, to zacząłem się tą opcją interesować. Zwłaszcza, że do Singapuru wjazd jest bez wizy, a w przypadku BKK musiałbym kupić dwa razy wizę tajską na sam tranzyt (zdaje się coś 2x 150 zł).
Suma summarum: bilet do BKK droższy o $150, wizy tajskie 300 zł, bilet AirAsia HAN-BKK 150 zł, kontra bilety SIN-REP i HAN-SIN za łącznie 300 zł = to daje 600 zł różnicy.

Tylko ten Tiger powrotny do Singapuru bardzo mnie niepokoi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Changi




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:32, 25 Lip 2006    Temat postu:

Hmmm, rozumiem, że dolatujesz i wylatujesz z SIN. Może więc kup bilet jedynie w jedną stronę? SIN-HAN a potem droga lądowa? W zeszlym roku jechalem wzdluz Wietnamu z HAN, przez Kambodze do Angkoru i nie ma wiekszego problemu z komunikacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:45, 25 Lip 2006    Temat postu:

Drogą lądową chcę zrobić trasę z Siem Reap, a więc właśnie Angkor Wat, przez HCMC i cały Wietnam do Hanoi - zwiedzając po drodze.

Gdybym przylatywał do BKK, to pewnie lot wewnątrz Azji miałbym tylko jeden - z BKK do REP lądem jest rzut beretem, niecały dzień drogi.
Ale z REP do SIN jest przecież potwornie daleko - to chyba ze dwa razy dalej, niż cała moja planowana trasa (REP do HAN przez cały Wietnam), więc ten wariant odpada - nie mam aż na tyle czasu tam na miejscu. :)

No nic, chyba będę jednak szukał dobrych cen na lot do BKK, ewentualnie zdecyduję się jednak zaryzykować ten dolot do SIN, upewniając się wcześniej, że bilet WAW-SIN-WAW ma możliwość zmiany terminu powrotu i że można tej zmiany dokonać na kilkanaście godzin przed wylotem (w dość promocyjnej cenie widziałem, więc może nie mieć - nie czytałem jeszcze reguł).

No i wciąż - bardzo chętnie przeczytam wszelkie info o Tigerze i jego solidności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 10:11, 26 Lip 2006    Temat postu:

Mozesz wrocic przez BKK. Air asia lata tam chyba codziennie z Hanoi. Tyle ze prawdopodobnie bedziesz musial wykupic dodatkowa wize i znowu z 12h w tym BKK posiedziec Wink Pisze troche na oko, sprawdz rozklady, moze znajdziesz lepsze polaczenie w podobnej cenie. A moze cala trase warto zrobic w odwrotnym kierunku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 13:44, 26 Lip 2006    Temat postu:

Dwie uwagi:

1. Wize tajska mozna kupic w Ambasadzie w Warszawie. Kosztuje 200 zl za dwa wjazdy. Zatem juz 100 zl do przodu.

2. Z reguly typowe bilety WAW-SIN-WAW maja pierwsza zmiane za darmo! Ale to oczywiscie wszystkoz alezy od taryfy. Ale dokladnie wczytaj sie, bo ja latalem wiele razy i zawsze mialem za darmo pierwsza zmiane. Takze w Singapurczyku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin