![Forum Forum lotnictwa Strona Główna](http://img408.imageshack.us/img408/9537/logonastareforumpp0.jpg) |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Wto 22:14, 02 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm przeczytalem cala relacje grztusa i musze powiedziec ze naprawde mi sie podobala Warto przeczytac! BTW co do sterowania... Samolot bez wolantu to jakos tak traci swoj urok. Nie wydaje Wam sie?? Ale tak jak CPT powiedzial "Trzeba sie przyzwyczaic, nie ma rady..."
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 23:28, 02 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Co do "dżojstika" po lewej stronie mam tylko taką wątpliwość- załóżmy sytuację awaryjną, gdy pilota nie kontroluje system komputerowy, czyli sterowanie całkowicie manualne, skrajnie silna turbulencja i wiele godzin lotu do najbliższego lotniska (np A340 na środku oceanu). Czy w takiej sytuacji wolant nie jest bardziej poręczny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 23:34, 02 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Pawel_ napisał: | Czy w takiej sytuacji wolant nie jest bardziej poręczny? |
Zapewniam cie ze bys dostal inna odpowiedz zalezy jakiego pilota bys zapytal. Piloci to ludzie - jedni wola to, drudzy tamto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elomelo
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:58, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Piloci to ludzie |
niewiedziałem a swoją drogą niewydaje mi się aby sterowanie lewą ręką
było trudniejsze, zresztą jak jeździ się samochodem to chyba się nie kieruje cały czas obiema rękoma bądź tylko prawą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:28, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Nie tak dawno rozmawialem z znajomym f/o z A320 nt wlasnie latania ta maszyna i slynnego "joysticka" Powiedzial ze na samym poczatku jest troszke dziwnie bo nie ma nic "miedzy nogami" Po paru lotach na symulatorze, a pozniej jeszcze kilku juz na prawdziwej maszynie nie robi to roznicy. Faktem jest to ze piloci A320 i calej rodziny Airbusa tak naprawde ograniczaja sie do minimum do latania "recznego" tzn np. podejscie visual jest odbywane za pomoca autopilota i pokretla HDG poniewaz np. glupie przechyly maszyny maja tutaj znaczenie co by pasazerow nie narazic na dyskomfort. Chyba ze podejscie na lotnisko jest tak specyficzne ze musza wykrecic podjescie recznie wtedy nie ma zmiluj, ale i tak sie musza trzymac max przechylenia maszyny (chyba to jest 35stp. ale nie jestem pewny)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Śro 17:14, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Pawel_ napisał: | Co do "dżojstika" po lewej stronie mam tylko taką wątpliwość- załóżmy sytuację awaryjną, gdy pilota nie kontroluje system komputerowy, czyli sterowanie całkowicie manualne, skrajnie silna turbulencja i wiele godzin lotu do najbliższego lotniska (np A340 na środku oceanu). Czy w takiej sytuacji wolant nie jest bardziej poręczny? |
Sytuacja wysoce teoretyczna, ale pisałem już - siły na dżoju są na tyle nieduże że nie ma to specjalnego znaczenia. Jeżeli trzeba by lecieć dłuższy czas ręcznie to zawsze jeszcze można, a wręcz należy wymieniać się z F/O. Działa to też i w drugą stronę, bo z pewnością długotrwałe całkowicie ręczne powożenie wolantem jest także męczące.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 17:37, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: | Jeżeli trzeba by lecieć dłuższy czas ręcznie to zawsze jeszcze można, a wręcz należy wymieniać się z F/O. Działa to też i w drugą stronę, bo z pewnością długotrwałe całkowicie ręczne powożenie wolantem jest także męczące. |
No właśnie, a przy dżojstiku jest jeszcze taka możliwość, że jak by opisana sytuacja trwała bardzo długo i zarówno Cpt jak i F/O mieli już zmęczone odpowiednio lewą i prawą rękę, to zawsze mogą się przesiąść i zaangażować ręce nie zmęczone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Śro 18:02, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | No właśnie, a przy dżojstiku jest jeszcze taka możliwość, że jak by opisana sytuacja trwała bardzo długo i zarówno Cpt jak i F/O mieli już zmęczone odpowiednio lewą i prawą rękę, to zawsze mogą się przesiąść i zaangażować ręce nie zmęczone ![Laughing](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_lol.gif) |
Oj naprawdę szukacie dziury w całym! Z tych dżojstików wcale nie trzeba wyciskać siódmych potów niezależnie od rodzaju wykonywanrgo manewru - niektóre dżoje komputerowe mają mocniejsze sprężyny niż te z arbuza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Śro 21:17, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
A no troche szukamy dziury w calym... Moim zdaniem samolot bez wolantu traci swoj urok. Wlasciwie to ten kokpit Airbusa to wyglada jak kokpit statku kosmicznego na Amerykanskich filmach science-fiction z lat 80-tych Takie tylko moje smieszne 2 grosze...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 21:32, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
KuB@ napisał: | Moim zdaniem samolot bez wolantu traci swoj urok. . |
Traci urok tez samo latanie - latanie Airbusem jest zupelnie inne i wielu pilotom to nie odpowiada. Innym odpowiada - na szczescie jest i Boeing i Airbus aby zadowolic obie grup. Tylko ze ci co kupuja samoloty raczej sie nie pytaja pilotow co wola.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zdun
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 22:04, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Podobno opinia pilotów danej lini o przyszłych samolotach, którymi będą latać, też ma jakiś wpływ na wybór danego samolotu przez linie. Oczywiście jest to napewno mniej znaczące niż duzo innych czynników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Śro 23:38, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Traci urok tez samo latanie - latanie Airbusem jest zupelnie inne i wielu pilotom to nie odpowiada. Innym odpowiada |
W/g mnie wygląda na to, że jest pewien schemat - Airbus nie pasuje tym, którzy jeszcze na nim nie latali - po przeszkoleniu jakby te obiekcje znikają, a w każdym razie znacząco słabną, zaś liczba fanów rośnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 8:30, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: | slepowron napisał: | Traci urok tez samo latanie - latanie Airbusem jest zupelnie inne i wielu pilotom to nie odpowiada. Innym odpowiada |
W/g mnie wygląda na to, że jest pewien schemat - Airbus nie pasuje tym, którzy jeszcze na nim nie latali - po przeszkoleniu jakby te obiekcje znikają, a w każdym razie znacząco słabną, zaś liczba fanów rośnie ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Piotrze, a Ty żeś się przesiadał z czego - 737? Pytam i z ciekawości i z przeświadczenia, że przesiadka z 737 nie NG do 320 to nie tylko zmiana wolanta na dźojstik, ale także zmiana lat 70-tych na 90-te, więc pozytywne wrazenia aż same się cisną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Czw 12:59, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Piotrze, a Ty żeś się przesiadał z czego - 737? |
Z LOTowskich 737
Witek Z napisał: | Pytam i z ciekawości i z przeświadczenia, że przesiadka z 737 nie NG do 320 to nie tylko zmiana wolanta na dźojstik, ale także zmiana lat 70-tych na 90-te |
To zależy w którą stronę kokpitu patrzysz, bo jak na wprost - to 80-te, jak na górny panel - to 50-te . A pod tym względem to jednak nowa jakość. Poza tym literki NG jednak mało dotyczą kokpitu - w tych samolotach najmniej się zmienił kadłub - za wyjątkiem długości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 15:28, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Czy to znaczy, iż - Twoim zdaniem - NG i rodzina 320 nie są na tym samym poziomie "nowoczesności" Wiem, że to bardzo nieprecyzyjne określenie, ale myślę, że wszyscy wiedzą o co mi chodzi. Do tej pory myślałem, że NG i 320 to zbliżony poziom technologiczny, zastosowania rozwiązań innowacyjnych itd. Taką tezę zdają się potwierdzać wyniki konkurencji między tymi maszynami, przy porównywalnych cenach. A z tego co Ty piszesz, wynika, że nie.
PS. Jak to dobrze, że "leci z nami pilot", który nie ogranicza się jedynie do wskazywania nam poziomu naszej ignorancji, ale też wnosi w i e d z ę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|