 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 0:27, 15 Sty 2006 Temat postu: struktura własności maszyn LOTU |
|
|
Witam wszystkich.
Przegladajac ostatnio net znalazlem takiego newsa
"(... )Wbrew początkowym zapowiedziom maszyny nie będą leasingowane.
— Zdecydowaliśmy się na ich zakup. W 15 proc. sfinansujemy go ze środków własnych, 85 proc. będzie pochodziło z kredytu gwarantowanego przez amerykański Exim Bank. Jego zabezpieczeniem będą same samoloty. Konsorcjum finansujące powstanie 12 miesięcy przed rozpoczęciem spłat — twierdzi Marek Grabarek.
W 2005 r. LOT przekaże na konto nowych maszyn 40 mln zł, kolejna rata zostanie przelana w 2007 r. Kredyt będzie spłacany przez 12 lat począwszy od terminu dostawy, czyli od 2008 r.
Być może jednak LOT nie będzie musiał tak bardzo się zadłużać.
— Sądzę, że sytuacja finansowa spółki będzie dobra i zwiększymy udział własny w finansowaniu zakupu. Być może wykupimy także którąś z leasingowanych już maszyn, np. typu Embraer — mówi Marek Grabarek.
Źródło: Puls Biznesu(...)"
Wyglada na to ze B787 bedzie wlasnoscia LO a czy moze mi ktos powiedziec jak obecnie wyglada struktura wlasnosci uzywanych maszyn? Rozumie ze Embraery sa leasingowane, a co z B767, B737, ATR?
--------------------------------------------------------------------------------
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 8:38, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Reszta też leasingowana, choć do niektórych 767 to nie jestem pewny.
A firmy "właściciele" to m.in. GECAS i Boullioun Aviation.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Austrian
Moderator
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Nie 9:22, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
767 też wszystkie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 12:21, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
czyli LO dziala na zasadzie, KUP od producenta - SPRZEDAJ firmie leasingowej - LEASINGUJ zakupione maszyny. ciekaw jestem co bylo przyczyna do zmiany tej strategii odnosnie B787
wie ktos moze kiedy sie koncza leasingi poszczegolnych maszyn?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|