Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tanie linie do Moskwy ruszą w styczniu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Śro 12:27, 23 Sie 2006    Temat postu: Tanie linie do Moskwy ruszą w styczniu

Cytat:

Kraków podoba się Rosjanom tak bardzo, że gotowi są natychmiast ruszyć z lotami czarterowymi. Od stycznia zaś możemy mieć tanie połączenie z Moskwą.


- Tania linia lotnicza łącząca Moskwę z Krakowem to ogromna szansa dla obu stron - nie ma wątpliwości Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. turystyki. O rychłe otwarcie nowego połączenia walczą ramię w ramię krakowscy i moskiewscy urzędnicy miejscy. Choć dokumenty nie zostały jeszcze podpisane, wiele wskazuje na to, że już w styczniu pierwsze tanie samoloty wzniosą się w powietrze na trasie z i do Rosji.

Lobbing na rzecz linii prowadzi osobiście mer Moskwy Jurij Łużkow. Niedawno zapowiedział, że jeśli w początkowym okresie istnienia połączenia trzeba będzie ponosić zwiększone wydatki, strona rosyjska bez problemu wyłoży pieniądze.

- Mer Łużkow ma świadomość, jak ważne jest otwarcie Moskwy na także na nowe kraje Unii. Stąd taka polityka i nowe umowy o współpracy- komentuje Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa, który z ramienia miasta pośredniczy w trójstronnych rozmowach Moskwa-Kraków-linie lotnicze Centralwings, od wielu miesięcy starających się o możliwość tanich lotów na wschód.

Jest o co walczyć. Kraków zyskałby regularne tanie loty do stolicy Rosji jako jedno z nielicznych miast w Europie. Za tym poszedłby lawinowy wzrost przyjazdów rosyjskich turystów, studentów czy biznesmenów. Wykonująca trzy połączenia tygodniowo linia mogłaby przywieźć rocznie do Krakowa aż 35 tysięcy osób. Biorąc pod uwagę, że statystyczny gość zostawia w Krakowie około 200 euro (hotele, zwiedzanie, wyżywienie, wstęp do turystycznych atrakcji) - liczba jest niebagatelna. W podobnej skali można policzyć tych, którzy wybraliby się chętnie do Moskwy, mimo że wizyta w rosyjskiej stolicy - zaliczanej, obok Tokio, do najdroższych metropolii świata - do tanich nie należy. Na razie do Moskwy można dostać się pociągiem, np. przez Warszawę, ale łączny czas podróży przekracza dobę. Samolot pokonuje trasę w czasie krótszym niż do Londynu.

- Prowadziliśmy rozmowy z LOT-em i ich spółką-córką Centralwings. LOT wykluczył takie połączenie od razu, tłumacząc, że byłoby ono nierentowne. Centralwings zapalił się do pomysłu, deklarując, że wolne maszyny może skierować na wschód już w styczniu - mówi Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta miasta ds. turystyki.

Aby bez przeszkód latać tanio do Moskwy, konieczny jest udział jeszcze jednego partnera ze strony rosyjskiej. O to zadbał już sam Jurij Łużkow, znajdując jednego z tanich przewoźników operujących z podmoskiewskiego lotniska Wnukowo. Rosjanie mają pomóc "rozruszać" połączenie, zapewnić w Moskwie lobbing oraz niezbędną reklamę i skierować do obsługi swe nowoczesne samoloty. Jeszcze przez kilka tygodni nazwa kontrahenta owiana będzie tajemnicą, ale już teraz wiadomo, że z jego przedstawicielami spotkają się we wrześniu w Krakowie moskiewscy i krakowscy urzędnicy oraz szefowie Centralwings i - co bardzo prawdopodobne - dobiją targu.

Co ciekawe, znacznie bardziej niecierpliwi od Polaków są Rosjanie. Zachwyceni Krakowem właściciele rosyjskiego turystycznego giganta Newa (ponad 110 milionów dolarów obrotu w 2005 r.) chcą uruchomić do Krakowa już teraz regularne loty czarterowe. Swe kroki tłumaczą lawinowym wzrostem w świecie popularności Krakowa - na miarę Pragi, do której Newa z powodzeniem organizuje czartery już od kilku sezonów.

Na otwarcie taniego połączenia Moskwa - Kraków miały chrapkę słowackie linie Sky Europe, ale odpadły z rywalizacji z powodu ograniczeń prawnych: w myśl międzynarodowych regulacji o stałe połączenia poza unijną strefą "wspólnego nieba" (m.in. umożliwia ona tanie loty; Polska należy do niej od momentu wejścia do UE w 2004 r.) mogą starać się tylko przewoźnicy z zainteresowanych krajów, jak polski Centralwings. Konieczna jest jeszcze obustronna umowa między krajami i wejście w spółkę przewoźnika rosyjskiego. Z naszej strony pozwolenie wydaje Urząd Lotnictwa Cywilnego po spełnieniu licznych warunków dotyczących częstotliwości lotów, umieszczenia destynacji w siatce połączeń, pojemności samolotów, ich typu (np. rosyjskie TU są wpuszczane na lotniska krajów Unii tylko w wyjątkowych przypadkach). Dla połączenia Moskwa-Kraków zapaliły już zielone światło zarówno polski ULC, jak i jego odpowiednik w Rosji.



Źródło: gazeta.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:07, 23 Sie 2006    Temat postu:

Własnie TO Exclamation moze byc "zyciową" szansą dla C0. Rynek rosyjski jest dla linii niskokosztowych prawie niedostepny. Przy rozsądnych cenach nawet pasazerowie z Zach. Europy chetnie by sie w Krakowie przesiadali na trasie do Moskwy. I koniecznie widziałbym jeszcze Petersburg w tej siatce połączen!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 16:12, 23 Sie 2006    Temat postu:

A po co mieliby sie pasazerowie z Europy przesiadac w Krakowie w dodatku na Centralwings kiedy kazdy wiekszy przewoznik z Europy oferuje polaczenia do Moskwy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 16:19, 23 Sie 2006    Temat postu:

Zgadzam sie z Tobą !! Ja FR będzie latac do Moskwy to dopiero będzie !! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:32, 23 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
A po co mieliby sie pasazerowie z Europy przesiadac w Krakowie w dodatku na Centralwings kiedy kazdy wiekszy przewoznik z Europy oferuje polaczenia do Moskwy?

Mam na mysli LCC. Po co w nocy jest pelno ludzi na lotniskach typu Stansted kiedy mogliby leciec bezposrednio?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 17:47, 23 Sie 2006    Temat postu:

Akurat centralwings jest jedna z drozszych linii. Po drugie nie ma zadnej siatki w krk wiec nie wiem czym mieliby ludzie dolatywac na te przesiadke - Lufthansa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:51, 23 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Akurat centralwings (...) nie ma zadnej siatki w krk wiec nie wiem czym mieliby ludzie dolatywac na te przesiadke - Lufthansa?

easyJetem, Sky'em, Ryanem...
Generalnie opłaca sie czasem robic "składanki". Tam gdzie mieszkam, o easyJecie mozna sobie tylko pomarzyc. Ale to nie oznacza, ze z niego nie korzystam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAPA




Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: TXL

PostWysłany: Czw 10:21, 24 Sie 2006    Temat postu:

Jezeli chodzi o fakt tego ze krakow ma sie stac portem przesiadkowym dla latajacych do moskwy z innych krajow unii to mysle ze nie ma on w rywalizacji o przesiadki w porownaniu z Berlinem, ktory jest baza dla Easyjeta, AirBerlin, german wings itp... - lata juz stad do Moskwy SU, UN, ST, 4U, FV.... a wiec tez low costy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mathen




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocek

PostWysłany: Czw 12:39, 24 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Akurat centralwings jest jedna z drozszych linii. Po drugie nie ma zadnej siatki w krk wiec nie wiem czym mieliby ludzie dolatywac na te przesiadke - Lufthansa?

To nic. Ważniejsze jest to, że ze względów prawnych (międzynarodowe umowy bilateralne) CO praktycznie nie będzie miał konkurencji. A więc na połączeniach Kraków-Moskwa będzie najtańszy.
LAPA napisał:
Jezeli chodzi o fakt tego ze krakow ma sie stac portem przesiadkowym dla latajacych do moskwy z innych krajow unii to mysle ze nie ma on w rywalizacji o przesiadki w porownaniu z Berlinem, ktory jest baza dla Easyjeta, AirBerlin, german wings itp... - lata juz stad do Moskwy SU, UN, ST, 4U, FV.... a wiec tez low costy...

To raczej dowód na to, że połączenia z Moskwą mają sens jak najbardziej! Bo skoro z Berlina do Moskwy lata aż tyle linii, to z Krakowa jedna da sobie radę jak najbardziej. Moskwa i Kraków to miasta o niezłym potencjale. Potencjalni przesiadkowicze byliby więc raczej "zapychaczami" miejsc, a nie pasażerami podstawowymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 13:50, 24 Sie 2006    Temat postu:

Jak to nie bedzie mial konkurencji? Lata tam masa linii.

Jesli myslicie, ze Anglik poleci z Londynu Ryanem do Krakowa zeby sie przesiasc na Centralwings do Moskwy to chyba wierzycie w bajki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Czw 13:58, 24 Sie 2006    Temat postu:

duzo angoli lata przez warszawe lotem do moskwy. nie widze powodu, dla ktorego nie mieliby tego zrobic przez krk

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 14:21, 24 Sie 2006    Temat postu:

gaugan napisał:
duzo angoli lata przez warszawe lotem do moskwy. nie widze powodu, dla ktorego nie mieliby tego zrobic przez krk

pzdr

do tego trzeba doliczyc Rosja których ostatnimi czasy jest coraz wiecej w Krakowie,Zakopcu.
Cytat:
Co ciekawe, znacznie bardziej niecierpliwi od Polaków są Rosjanie. Zachwyceni Krakowem właściciele rosyjskiego turystycznego giganta Newa (ponad 110 milionów dolarów obrotu w 2005 r.) chcą uruchomić do Krakowa już teraz regularne loty czarterowe. Swe kroki tłumaczą lawinowym wzrostem w świecie popularności Krakowa - na miarę Pragi, do której Newa z powodzeniem organizuje czartery już od kilku sezonów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 22:01, 24 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:


Jesli myslicie, ze Anglik poleci z Londynu Ryanem do Krakowa zeby sie przesiasc na Centralwings do Moskwy to chyba wierzycie w bajki.


Oczywiscie ze takiej opcji, ale na tej trasie moga latac pasazerowie z Polski (szczegolnie z poludniowej) a takze slowacy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 9:29, 25 Sie 2006    Temat postu:

mathen napisał:
To nic. Ważniejsze jest to, że ze względów prawnych (międzynarodowe umowy bilateralne) CO praktycznie nie będzie miał konkurencji. A więc na połączeniach Kraków-Moskwa będzie najtańszy.

No nie, raczej jesli nie bedzie mial konkurencji, to nie bedzie musial (sie starac) byc najtanszy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:18, 25 Sie 2006    Temat postu:

po co jakie transfery. C0 poleci pewnie ze 3-4 razy na tydizne. taka ilosc miejsc wypelnia co do ostatniego polacy i rosjanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin