|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vulnus
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:28, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn, Ty pracujesz dla SWISS'A, czy co, ze tak sie tego centrala uczepiles? Bardzo goraczkowo do sprawy podchodzisz... Przeciez kazdy ma prawo do wolnego wyboru - kazdy poleci tak jak lubi, albo tak jak go stac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Czw 22:36, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Odbiegając nieco od wałkowanego wątku:
Sprawdziłem ceny na np. 28 lipca no i troszke się zdziwiłem, wprawdzie Berlin jest nieco bliżej Dublina niż Poznań czy Warszawa ale różnica ponad 270zł na bilecie robi już sporą różnicę, oto przykład:
29.07 POZ-DUB
656,02zł
28.07
WAR-DUB
581,02zł
28.07 SXF-DUB
93,25Euro co daje ok 380zł
Także warto przeglądać oferty nawet kosztem dojazdu na inne lotnisko.
Bo szczerze mówiąc wole dojechaćdo Berlina te 300km niż przepłacić tyle kasy, bo bilet kolejowy mnie na 100% tyle nie wyniesie.
To tylko taka szybka informacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 22:45, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
cyfer napisał: | Odbiegając nieco od wałkowanego wątku:
Sprawdziłem ceny na np. 28 lipca no i troszke się zdziwiłem, wprawdzie Berlin jest nieco bliżej Dublina niż Poznań czy Warszawa ale różnica ponad 270zł na bilecie robi już sporą różnicę, oto przykład:
29.07 POZ-DUB
656,02zł
28.07
WAR-DUB
581,02zł
28.07 SXF-DUB
93,25Euro co daje ok 380zł
Także warto przeglądać oferty nawet kosztem dojazdu na inne lotnisko.
Bo szczerze mówiąc wole dojechaćdo Berlina te 300km niż przepłacić tyle kasy, bo bilet kolejowy mnie na 100% tyle nie wyniesie.
To tylko taka szybka informacja. |
KRK-DUB by FR kosztuje 609PLN
a mozna tanio doleciec z Krakowa na SXF za 117PLN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 13:52, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
vulnus napisał: | Stoarn, Ty pracujesz dla SWISS'A, czy co, ze tak sie tego centrala uczepiles? Bardzo goraczkowo do sprawy podchodzisz... Przeciez kazdy ma prawo do wolnego wyboru - kazdy poleci tak jak lubi, albo tak jak go stac... |
Przez Centrala z Warszawy nie można się za rozsądną cenę dostać na Azory ani na Maderę... Bo Central zapełnia nocnymi lotami niszę do Portugalii, i przez to żadna inna linia już nic lepszego nie zaproponuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krecik01
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowy Sącz/Krk
|
Wysłany: Sob 16:31, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
cyfer napisał: | Odbiegając nieco od wałkowanego wątku:
Sprawdziłem ceny na np. 28 lipca no i troszke się zdziwiłem, wprawdzie Berlin jest nieco bliżej Dublina niż Poznań czy Warszawa ale różnica ponad 270zł na bilecie robi już sporą różnicę, oto przykład:
29.07 POZ-DUB
656,02zł
28.07
WAR-DUB
581,02zł
28.07 SXF-DUB
93,25Euro co daje ok 380zł
Także warto przeglądać oferty nawet kosztem dojazdu na inne lotnisko.
Bo szczerze mówiąc wole dojechaćdo Berlina te 300km niż przepłacić tyle kasy, bo bilet kolejowy mnie na 100% tyle nie wyniesie.
To tylko taka szybka informacja. |
Ale chyba zapominasz w tym wszystkim o jednym... Przejechac te 300 km tez jakos trzeba... Jesli pojedziesz prywatnym autem to musisz nalac do baku... Jesli jakims autobusem, musisz kupic bilet... Wiec nie wiem, czy warto tluc sie 300 km jakims transportem naziemnym, niz dopłacić 100 zl i lecieć z lotniska, do którego nam najbliżej ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barni(lotnik)
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 17:53, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Bilet z RZE do STN FR kosztuje teraz do końca roku 79 zł patrze na rózne terminy i to samo a przed Bozym Narodzeniem bilet kosztuje 329zł a powrotny 119zł ale mi to tanie latanie nie ma nawet ulgowego dla dziecka! Zgadzam się z wami trzeba chyba latac tradycyjnymi i w komfortowych warunkach!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Sob 18:24, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Barni(lotnik) napisał: | Bilet z RZE do STN FR kosztuje teraz do końca roku 79 zł patrze na rózne terminy (...):) |
Bzdurki.
Bilet normalny 19.00 PLN Wto, 17 Paź 06
Lot FR2136 07:45 Odlot London Stansted (STN)
11:10 Przylot Rzeszow (RZE)
Web fare Bilet normalny 19.00 PLN
Śro, 18 Paź 06
Lot FR2136 07:30 Odlot London Stansted (STN)
10:55 Przylot Rzeszow (RZE)
Web fare Bilet normalny 32.01 PLN
Czw, 19 Paź 06
Lot FR2136 07:45 Odlot London Stansted (STN)
11:10 Przylot Rzeszow (RZE)
Reg fare Bilet normalny 79.00 PLN
Pią, 20 Paź 06
Lot FR2136 07:30 Odlot London Stansted (STN)
10:55 Przylot Rzeszow (RZE)
Wiec jak widzisz sa i po 19 i po 32 jak rowniez po 59. Trzeba tylko poszperac. Owszem - w listopadzie sa po 79.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barni(lotnik)
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 20:24, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Masz racje musze bardziej poszperac !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stenus
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Bruksela
|
Wysłany: Nie 10:04, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Barni(lotnik) napisał: | Bilet z RZE do STN FR kosztuje teraz do końca roku 79 zł patrze na rózne terminy i to samo a przed Bozym Narodzeniem bilet kosztuje 329zł a powrotny 119zł ale mi to tanie latanie nie ma nawet ulgowego dla dziecka! Zgadzam się z wami trzeba chyba latac tradycyjnymi i w komfortowych warunkach! |
Nie do konca sie zgodze... Niby z czego robic ulge, jak i tak ceny sa juz tak niskie. A niestety, ale takich cen u tradycyjnych nie znajdziesz. No chyba, ze chcesz leciec za 2 tygodnie, to wtedy lepiej kupowac w tradycyjnych, bo w niskokosztowych z reguly duzo drozej juz wtedy./
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
A340-600
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 23:17, 08 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Z dzisiejszej Wyborczej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Lepiej wykształconym i sytuowanym konsumentom nie podobają się super oferty tanich przewoźników lotniczych. W przelot za kilka złotych wierzą jeszcze najmniej zamożne i wykształcone grupy osób, które dotychczas w ogóle nie latały - zgodnie z pierwotnymi założeniami wchodzących do Polski tanich linii.
PBS DGA przeprowadził na zlecenie On Board PR badanie dotyczące postrzegania przez polską publiczność wojny cenowej zainicjowanej przez tanie linii lotniczych.
Jak się okazuje, polscy konsumenci z dużą rezerwą podchodzą do opiewających na kilka - kilkanaście złotych ofert tanich przewoźników. 57% badanych uważa, że reklamy tych przelotów są nieuczciwe: 24% uważa, że zawsze w końcu trzeba zapłacić za przelot więcej, a 33%, że dzieje się tak często. Tylko 18% badanych uważa, że takie reklamy są uczciwe (6% jest o tym całkowicie przekonanych).
Najmniejsze zrozumienie dla niepodawania informacji o ukrytych kosztach wykazują pracownicy na stanowiskach kierowniczych (73%), przedsiębiorcy i osoby pracujące na własny rachunek (67%), użytkownicy Internetu (65%). Odsetek odpowiedzi wskazujących nieuczciwość reklam tanich przewoźników rośnie wraz z poziomem wykształcenia: wśród osób z wykształceniem podstawowym wynosi 49%, wśród osób po studiach sięga 69%.
Raport dowodzi także całkiem niezłej wiedzy Polaków na temat źródeł różnic w cenach biletów lotniczych: 33% wskazało, że tanie linie nie prowadzą biur i nie tworzą rozbudowanych struktur administracyjnych, 30%, że zatrudniają mniej osób i oszczędzają na serwisie, 28% uważa, że im droższy przewoźnik, tym nowocześniejsze samoloty, 19% wie o znaczeniu opłat lotniskowych i dodatkowych kosztów. 14% badanych jest zdania, że wyższe ceny biletów tradycyjnych przewoźników wynikają z ich chęci zysku. Ankietowani potrafią zatem wskazać elementy składające się na całkowite koszty podróży i koszty funkcjonowania firm lotniczych. Oznacza to zarazem coraz mniejsze przyzwolenie na agresywną wojnę cenową. Zdaniem komentujących raport specjalistów On Board, niedostrzeżenie na czas tych nastrojów wśród klientów może podkopać reputację nastawionych na szokowanie cenami firm lotniczych.
Wyniki badania podsuwają też inne sposoby budowania zaufania i zainteresowania klientów. Według ankietowanych, najważniejsze cechy, które powinny charakteryzować linie lotnicze, to bezpieczeństwo (71%), jakość usług (33% wskazań jako jednej z najważniejszych cech), uczciwość (30%), profesjonalizm (27%), doświadczenie (26%). Największą wagę do bezpieczeństwa przywiązują przedsiębiorcy i osoby pracujące na własny rachunek (88% wskazań dla bezpieczeństwa), z wyższym wykształceniem (80%). Dość ciekawie wygląda rozkład odpowiedzi o znaczenie jakości usług: największą wagę przywiązują do komfortu i jakości obsługi najmłodsi klienci (63% w grupie 15-17 lat), a wraz z wiekiem znaczenie tej cechy spada. Przeczy to nieco postrzeganiu tanich linii lotniczych, znanych z raczej spartańskiego standardu usług na pokładzie i lotnisku, jako linii ludzi młodych. Zgodnie z przewidywaniami jakości obsługi częściej oczekują także przedsiębiorcy (43%) czy pracownicy branży handlowej (42%). Jak zatem widać, poza ceną istnieje cały wachlarz cennych wartości, które warto współdzielić ze swoimi potencjalnymi klientami. Z drugiej strony warto zauważyć, że forma marketingu pokrywa się z docelowymi założeniami części wchodzących na polski rynek tanich linii: najbardziej zainteresowani są grupą klientów przewozów autokarowych i dotychczas nie korzystających z samolotu, wcale nie interesowało ich najbardziej odebranie dotychczasowych klientów tradycyjnych przewoźników.
Więcej o polskim i światowym rynku przewozów lotniczych, strategiach i wzorcach tanich linii przeczytać można także na łamach CEO:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Szymon Augustyniak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|