|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 14:03, 16 Gru 2005 Temat postu: TL70 |
|
|
Dzis mamy taki niz iz poziom przejsciowy wynosi 70 dla lotnisk POZ, WRO, LCJ, SZZ. Taka ciekawostka meterologiczna nie pamietam kiedy ostatnio sie zdarzylo aby QNH spadlo ponizej 978hPa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 17:30, 16 Gru 2005 Temat postu: Re: TL70 |
|
|
HG napisał: | poziom przejsciowy wynosi 70 dla lotnisk POZ, WRO, LCJ, SZZ |
No dobra, nak kogoś musiało paść, a skoro od 15 nikt nie zapytał, to ja będę odważny. CO TO ZNACZY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 17:36, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
To znaczy ze o 1000 stop wczesniej panowie piloci musza ustawic lokalne cisnienie (zamiast standartowego 29.92).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:54, 17 Gru 2005 Temat postu: Re: TL70 |
|
|
HG napisał: | Dzis mamy taki niz iz poziom przejsciowy wynosi 70 dla lotnisk POZ, WRO, LCJ, SZZ. Taka ciekawostka meterologiczna nie pamietam kiedy ostatnio sie zdarzylo aby QNH spadlo ponizej 978hPa. |
a ieg to pies?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 21:16, 17 Gru 2005 Temat postu: Re: TL70 |
|
|
HG napisał: | Dzis mamy taki niz iz poziom przejsciowy wynosi 70 dla lotnisk POZ, WRO, LCJ, SZZ. |
Gwoli ścisłości - to są kody portów lotniczych (airport), a nie lotnisk (aerodrome). Port lotniczy nie jest zainteresowany ciśnieniem jak i wszystkimi sprawami pilotażowymi. A lotnisko jak najbardziej :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
.: reju :.
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 23:01, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Przez złe ustawienie ciśnienia wysokościomierz może oszukać nawet o 500 stóp, co stanowi zagrożenie i może prowadzić do katastrofy, ponieważ lecimy na zupełnie innej wysokości niż nam się wydaje. Jest to ważne przy lądowaniu, wpisanie złego ciśnienia może doprowadzić do tego, że samolot rozbije się przed pasem (gdy będziemy schodzili ręcznie). Również w powietrzu maże to zakłucić separację między samolotami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
.: reju :.
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 23:02, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
więc ciśnienie i jego prawidłowe ustawienie jest bardzo ważne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 23:08, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Przez złe ustawienie ciśnienia wysokościomierz może oszukiwać o praktycznie dowolną liczbę metrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
.: reju :.
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 23:13, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
no tak, dowolną. Wiem o tym ale podałem przykład, to już zależy od tego jaka jest różnica między ciśnieniem standardowym a ustawionym przez nas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 23:17, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Nie, to zależy od tego, jaka jest różnica między ciśnieniem ustawionym przez pilota a tym, jaka nastawa wysokościomierza obowiązuje w danej przestrzeni. Ciśnienie STD to tylko jedna nastaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
.: reju :.
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 23:33, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Faktycznie , przyznaję się do błedu... bez bicia ale konsekwencje złego ustawienia ciśnienia na wysokościomierzu zawsze będą takie same... bez względu na to jaka jest różnica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t.wojtek
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 11:11, 18 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Sporo można o tym poczytać na pl.rec.lotnictwo wątek 'pytanie o: Flight Level FL' z 04-12-2005
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
.: reju :.
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 13:43, 18 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
również [link widoczny dla zalogowanych] wchodzisz w PROCEDURY a później ALTITUDE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|