|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baseman
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 22:22, 02 Wrz 2006 Temat postu: Transport samolotow |
|
|
Zastanawiam sie w jaki sposob sa transportowane samoloty np do Europy z np Brazylii-Embraerlub z USA-Boeing. Interesuje mnie to jak jest taki samolot dostarczany pzewoznikowi. Moze mi ktos na to pytanie odpowiedziec ?? Dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Sob 22:27, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
W paczce za pobraniem
Zazwyczaj same lecą do przewoźnika. Ostatnio czytałem bardzo ciekawą relacje jak dostarczali M28 do Ameryki Południowej, podobno cały samolot to był jeden wielki zbiornik paliwa i ... dało sie Dla chcącego nic trudnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voitoosh
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Trzebinia (36 km W from EPKK)
|
Wysłany: Sob 22:28, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co słyszałem, to Boeingi (np. 737) latają z międzylądowaniami (np. Z Seattle - siedziba Boeinga) przez centralną USA do któregoś miejsca na płn. wschodnim wybrzeżu (może nawet Boston), albo gdzieś w te okolice, a następnie najbliżej chyba ma do Shannon, a stamtąd już prosto do Polski. Podobnie z Embraerami, ale nie wiem dokładnie jaka trasa
Jeśli się mylę, to nie bijcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 22:33, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Naogol linie lotnicze same odbieraja te samoloty przysylajac wlasnych pilotow (juz wyszkolonych). Naprzyklad LOT albo Lufthansa tak robia. Te samoloty nie maja zadnego problemu z lotami przez Atlantyk, itp. - jak trzeba jest duzo miejsc po drozde aby zatankowac.
Duzo ciekawsze jest pytanie jak naprzyklad taka mala Cessna, Piper lub Mooney jest dostarczana np. do klienta w Australii. Odpowiedz: sa od tego profesjonalni "dostarczacze" samolotow. Znam faceta w USA ktory praktycznie z tego zyje. W ten sposob tez naprzyklad szwajcarski Pilatus dostarcza swoje bardzo fajne PC-12 do USA dwa razy w tygodniu. Byl kiedys ciekawy artykul ze szczegolami jak to sie robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Sob 23:02, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Streścisz go?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baseman
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 23:11, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Jesli znajdziesz chwile opowiedz conieco, ok ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 23:25, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
W przypadku Pilatusa to mimo ze to samolot za prawie $3 mln ale jednosilnikowy. Lot przez Atlantyk wymaga oczywiscie wiele zatrzyman na pobranie paliwa (jest tez postoj na Grenlandii). Byla opisana cala trasa - oni leca do Colorado gdzie Pilatus ma swoja siedzibe i gdzie wnetrze wmontowuja. Pilot w czasie lotow nad woda jest ubrany w specjalny stroj ktory natychmiast moze zapiac do konca - chroni go od zimnej wody i jest wodoszczelny jak dokladnie zapiety. Poza tym facet ma zaraz za soba specjalny ponton ktory nadmuchuje sie automatycznie lub za przycisnieciem guzika plus ekwipunek - radio statelitarne, GPS, slodka woda, zywnosc na pare dni, bron palna przeciw niedzwiedziom polarnym, itp. W sumie to taki bardzo dobrze wysposazony harcherz XXI-go wieku. Chyba o ile pamietam to zajmuje 2-3 dni. Pilatus wykonuje taki lot 2 razy na tydzien.
Francuska Socata dostarcza podobnie pare razy w tygodniu swoje bardzo dobrze sprzedajace sie w USA TBM-850 - oni leca na Floryde.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Sob 23:37, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ostatnio mogliśmy podziwiać trasę embraerka 75 dla LOTu wyglądała tak:
SJK-REC-SID-VLC-WAW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 23:51, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Był w SP artykuł opisujący przebazowanie AN-2 z Polski do USA, przez Atlantyk, z tego co pamiętam najdłuższy odcinek 9 godz lotu na Islandie.
Dostarczano też nowe B717 na Hawaje, dawano wtedy dodatkowe zbiorniki paliwa do kabiny pasażerskiej. Chyba są zdjęcia na airliners.net.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 0:24, 03 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja slyszalem opowiesc czlowieka pracujacego w firmie zajmujacej sie remontami (renowacja?) AN-2. Mowil o dostarczeniu Antka do jakiegos kraju Aneryki Poludniowej (niestety juz nie pamietam ktorego). Cala droge samolot przelecial no a trasa oczywiscie "gora" (Islandia, Kanada itp) Podobno trwalo to kilka tygodni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Nie 3:15, 03 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Raz udalo mi sie zauwazyc lecace cztery B737 (chyba clippery) z zachodu na wschod kanalem V116. Lecialy ladnym kluczem pozostawiajac osiem smug.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|