|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:21, 24 Cze 2006 Temat postu: Tupolev - nowy samolot? |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] czy to jakiś nwoy samolot konstrukcji Tupoleva? Czy coś starego ale nie słynnego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 11:34, 24 Cze 2006 Temat postu: Re: Tupolev - nowy samolot? |
|
|
Krzysiek napisał: | http://www.airliners.net/open.file?id=1062497 czy to jakiś nwoy samolot konstrukcji Tupoleva? Czy coś starego ale nie słynnego? |
[link widoczny dla zalogowanych]
niestety, "nowoczesne" rosyjskie maszyny z ostatnich 10 lat jakos nie maja sily sie przebic na wieksza skale. wyglada na to ze ten TU 334 o ktory pytasz takze umrze smiercia naturalna z chwila wprowadzenia RRJ, bo w prawdzie TU zabiera ok 100 ludzi ale RRJ w najwiekszej wersji bedzie mial niewiele mniejsza pojemnosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:48, 24 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Widzę na tej stronie - że Tupolev ma w planie także kilka innych samolotów ale chyba jednak ich największe zyski były z TU-154 i ew. TU-134
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
golab5
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 11:54, 24 Cze 2006 Temat postu: Re: Tupolev - nowy samolot? |
|
|
Krzysiek napisał: | http://www.airliners.net/open.file?id=1062497 czy to jakiś nwoy samolot konstrukcji Tupoleva? Czy coś starego ale nie słynnego? |
Tu-334 to samolot którego konstrukcję rozpoczęto w 1989 roku, miał zastąpić przestarzałe Tu-134 i Jaki 42 upadek ZSRR spowodował, że
projekt realizowany był bardzo wolno i prototyp oblatano dopiero w 1999 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 19:29, 24 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | Widzę na tej stronie - że Tupolev ma w planie także kilka innych samolotów ale chyba jednak ich największe zyski były z TU-154 i ew. TU-134 |
Nie wiem czy "zyskami" to mozna nazwac. W czasach kiedy te samoloty sie sprzedawaly nie bylo rynkowej gospodarki w ZSRR, wszystkie "demoludy" musialy te samoloty kupowac - kupno zachodnich maszyn bylo zabronione. Ekonomia wygladala tak - my im troche wegla albo sera topionego a oni nam Tu-134. Ci co sa mlodzi nie pamietaja takiej organizacji ktora sie nazywala RWPG (Rada Wzajemnje Pomocy Gospodarczej). Oni decydowali kto co kupi lub sprzeda i za ile. Jak bylem studentem fizyki w Warszawie w latach 1970-1975 to pamietam ze nagle naprzyklad nasz instytut dostal bulgarski "kalkulator" (RWPG tak zarzadzila) - maszyna wielkosci chyba dwoch maszyn do pisanie, bardzo ciezka ktora potrafila tylko mnozyc, dzielic, dodawac i odejmowac, i to w czasach kiedy ja juz mialem wlasny kieszonkowy kalkulator ktory oprocz podstawowych dzialan mial tez wiele funkcji trygonometrycznych, logarytmicznych itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł_EPWR
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Sob 20:05, 24 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Krzysiek napisał: | Widzę na tej stronie - że Tupolev ma w planie także kilka innych samolotów ale chyba jednak ich największe zyski były z TU-154 i ew. TU-134 |
Nie wiem czy "zyskami" to mozna nazwac. W czasach kiedy te samoloty sie sprzedawaly nie bylo rynkowej gospodarki w ZSRR, wszystkie "demoludy" musialy te samoloty kupowac - kupno zachodnich maszyn bylo zabronione. Ekonomia wygladala tak - my im troche wegla albo sera topionego a oni nam Tu-134. Ci co sa mlodzi nie pamietaja takiej organizacji ktora sie nazywala RWPG (Rada Wzajemnje Pomocy Gospodarczej). Oni decydowali kto co kupi lub sprzeda i za ile. Jak bylem studentem fizyki w Warszawie w latach 1970-1975 to pamietam ze nagle naprzyklad nasz instytut dostal bulgarski "kalkulator" (RWPG tak zarzadzila) - maszyna wielkosci chyba dwoch maszyn do pisanie, bardzo ciezka ktora potrafila tylko mnozyc, dzielic, dodawac i odejmowac, i to w czasach kiedy ja juz mialem wlasny kieszonkowy kalkulator ktory oprocz podstawowych dzialan mial tez wiele funkcji trygonometrycznych, logarytmicznych itp. |
Święte słowa. Ja z tego pisałem maturę, ale nie wszyscy jeszcze to pamiętają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mGuitars
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 20:37, 24 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mniej-wiecej wiem o co chodzi choc to juz tez nie moje czasy (rocznik 84 jestem). Przy okazji tematu jesli chodzi o lotnictwo Polska w ramach RWPG miala specjalizacje na samoloty rolnicze
A ten samolot.. porownujac np. z Embraerami.. to dziwnie wyglada - taki krotki a pekaty..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 12:00, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
To była "gospodarka" planowa. Więc dziesiejsze kategorie ekonomiczne nie przystają do opisu handlu w RWPG. Natomiast ZSRR mógł miec zyski ze sprzedazy Tutek do krajów trzeciego świata, które "wybrały" "niekapitalistyczną drogę rozwoju" (Angola, Mozambik, Madagaskar etc.), które nie mając w zamian surowców ani innych towaów musiały płącic zapewne w dolarach po oficjalnym radzieckim kursie. Natomiast jako były modelarz powiem, że Tu154 naprawdę lubiłem, podobnie jak Iła62. I wiem, że były zrzynane, ale nadal mam sentyment do samolotów, których kształt już ie jest nigdzie powiealny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TK
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 2 mile od WAW
|
Wysłany: Nie 12:31, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | To była "gospodarka" planowa. Więc dziesiejsze kategorie ekonomiczne nie przystają do opisu handlu w RWPG. Natomiast ZSRR mógł miec zyski ze sprzedazy Tutek do krajów trzeciego świata, które "wybrały" "niekapitalistyczną drogę rozwoju" (Angola, Mozambik, Madagaskar etc.), które nie mając w zamian surowców ani innych towaów musiały płącic zapewne w dolarach po oficjalnym radzieckim kursie. |
Tak w kwestii formalnej: na Madagaskarze, w odróżnieniu od innych wymienionych krajów, Tutek nigdy nie było. Były natomiast Antonowy 26, Mi-8, Jaki 40, czechosłowackie Turbolety oraz "nasze" Antki 2 i Mi-2 - oczywiście wszystko w ramach bratniej pomocy.
A tak OT: Swoją drogą ciekawe czy twórcy kreskówki "Madagaskar" wiedzieli gdzie wysyłają skądinąd sympatyczne zwierzątka z Central Parku
BRGDS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|