Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W planie są trzy lotniska dla Mazowsza
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fly




Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:10, 06 Lis 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

To wariant optymistyczny... Wariant pesymistyczny: FR otwiera połączenia na wszystkich trasach, gdzie lata już jakaś konkurencja, a więc oprócz wymienionych też NYO, GSE, MMX, TRF, BVY, HHN, GRO i inne... Zakładając wariant optymistyczny (RYR się nie wtrąca w trasy niewyspowe) do Modlina przenoszą swą działalność WiZZ, Jet2, SkyEurope + Bóg wie kto jeszcze...


Myślę że dla wielu linii przenoszenie swoich połączeń na lotnisko z Ryanem to dość ryzykowne posunięcie. Wiadomo FR, mając do wyboru drogie WAW i tańszy Modlin będzie otwierał połączenia z tego drugiego. Jaką gwarancję mają Wizz, Jet2, SkyEurope że Ryan nie będzie dublował ich połączeń?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 18:24, 06 Lis 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Old napisał:
I ile Ryan tych lotów planuje : STN, EMA, DUB, PIK, LVL, SNN (nie ma co liczyć na kierunki inne niż wyspy).

Masz rację, ale tylko w odniesieniu do lotnisk innych niż w okolicy Warszawy czy Krakowa. Baza w stolicy kraju jest zawsze atrakcyjna również dla turystyki przyjazdowej - stolica kraju to stolica, a stolice krajów się odwiedza i już (uwaga! nie mam zamiaru dyskutować czy bardziej atrakcyjna jest Warszawa czy Kraków, to nie należy do tematu!). Ludzie myśląc np. o Rumunii pojadą do Bukaresztu, choć znalazłoby się wiele ciekawszych miejsc w tym kraju. Na jednym z forów w dość egzotycznym języku pytano ostatnio: "Wybieram się do Francji za dwa tygodnie. Czy znacie dobry hotel?". Odpowiedziałem coś trochę złośliwie, że Francja to duży kraj, ale oczywiście chodziło o Paryż. Czyli owszem, jeśli w Modlinie będzie baza FR, to połączenia będą w różne strony.


No nie porównuj Warszawy z Paryżem. To tak jak gdybyś porównał szampana i "wino" owocowe. Francja (też Dania, Czechy, Wegry, Austria) są krajami z wielką stolicą, której aglomeracja skupia 20% ludności kraju, a następne są kilkakrotnie mniejsze. Gdyby Twoi znajomi zapytali o Włochy, to już nie wiadomo, czychodzi o Wenecję, Mediolan, Florencję czy Rzym. A Hiszpania - Madryt, Barcelona, Malaga, Majorka czy Grenada ? Kraków jest 10-krotnie bardziej atrakcyjny turystycznie, bo ma dłuższa historię wiecej zabytków, jednego powszechnie znanego na całym świecie mieszkańca w swojej historii i blisko stąd w góry, do Auschwitz i Wieliczki, czyli trasy "Polska w piguiłe", reklamowanej m.in. na półwyspie iberyjskim. Do tego blisko do dwóch zagłębi taniej siły roboczej (podkarpackie i śląskie). Więc gdyby Ryan miał wozic zachodnich turystów do Polski, to przede wszystkim do Krakowa (lub Gdańska) a nie do Warszawy, gdzie jest brzydko, drogo, ludzie nie chcą pracowac za mniej niż 2K miesięcznie, daleko do gór i morza, a Żelazowa Wola jest wątpliwą atrakcją w porównaniu z ww. Obstaję więc przy swoim, że może Ryan łaskawie dałby NYO, HHN czy CRL lub BGY albo CIA, ale nic więcej (i na pewno nie wszystko z ww.).

Na "tańsze" lotnisko przeniósłby sie na pewno Wizz i Central. Na pewno nie Sky (z jednym połączeniem, które prawdopodobnie skończy się wraz z sezonem zimowym), Easy Jet (z 1 połączeniem ?) i Norwegian, który mówi o tym wprost. Germanwings ? Jet2 ? Innych LCC w Wwie nie ma. Więc moje wyliczenie, że jak dobrze pójdzie to reszta da razem tyle lotów co Ryan są na wyrost.

Nie ma dośc "potoków" paxów na nawet jedno lotnisko dla LCC.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 15:19, 07 Lis 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Stoarn napisał:
do Modlina przenoszą swą działalność WiZZ, Jet2, SkyEurope + Bóg wie kto jeszcze...

...a Centralwings przenosi sie do historii?


Central wchłonięty przez LOT, a LOT zmienia politykę taryfową i kosztową.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 15:42, 07 Lis 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
eu01 napisał:
Stoarn napisał:
do Modlina przenoszą swą działalność WiZZ, Jet2, SkyEurope + Bóg wie kto jeszcze...

...a Centralwings przenosi sie do historii?


Central wchłonięty przez LOT, a LOT zmienia politykę taryfową i kosztową.


Laughing Laughing Laughing Lot zmieia politykę kosztową - to chyba na HCC (taki neologizm - High Cost Carrier Wink ) Laughing Laughing Laughing Równie dobrze możesz napisać, że drapieżniki przechodzą na wegetarianizm. Central ma zbyt wysokie koszty jak na LCC, ale akurat takie, jakie powinien mieć Lot. Jeśli go wchłoną, to koszty loty wzrosną, bo te benki będą bardziej kosztowne w Locie niż w Centralu i mniej przychodowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 15:59, 07 Lis 2006    Temat postu:

Old napisał:
Stoarn napisał:
eu01 napisał:
Stoarn napisał:
do Modlina przenoszą swą działalność WiZZ, Jet2, SkyEurope + Bóg wie kto jeszcze...

...a Centralwings przenosi sie do historii?


Central wchłonięty przez LOT, a LOT zmienia politykę taryfową i kosztową.


Równie dobrze możesz napisać, że drapieżniki przechodzą na wegetarianizm. Central ma zbyt wysokie koszty jak na LCC, ale akurat takie, jakie powinien mieć Lot. Jeśli go wchłoną, to koszty loty wzrosną, bo te benki będą bardziej kosztowne w Locie niż w Centralu i mniej przychodowe.


A to przepraszam LOT ma w statucie napisane, że musi mieć wszystko z rozdętymi kosztami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 16:32, 07 Lis 2006    Temat postu:

Póki jest spółką państwową z akcjonariatem pracowniczym zawsze będzie miał bardzo wysokie koszty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 13:27, 09 Lis 2006    Temat postu:

Rzepa napisala:

-----------------
LOTNICTWO Ostateczne porozumienie w sprawie lotniska
Pierwsze loty do Modlina za półtora roku


Agencja Mienia Wojskowego jeszcze w tym roku zacznie przekazywać grunty pod lotnisko w Modlinie, a marszałek dofinansuje inwestycję - to efekt wczorajszego porozumienia podpisanego w Urzędzie Marszałkowskim.

Pod koniec października Urząd Lotnictwa Cywilnego zgodził się wstępnie na uruchomienie lotniska w Modlinie, które ma być alternatywą dla zatłoczonego Okęcia, zwłaszcza dla tanich przewoźników. Wczoraj przedstawiciele samorządu województwa, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze i Agencja Mienia Wojskowego podpisały ostateczne porozumienie w sprawie stworzenia spółki Port Lotniczy Modlin, potrzebnej do zbudowania lotniska.

Dzięki temu data lądowania pierwszych maszyn w Modlinie w grudniu 2007 r., obiecana przez prezesa Portu Modlin Piotra Okienczyca, staje się bardziej realna. Choć wicemarszałek województwa Waldemar Roszkiewicz jest ostrożniejszy: - Mówmy raczej o pierwszym kwartale 2008 r., ale będziemy robić wszystko, by uruchomić pierwsze lądowania do końca 2007 r.

Wciągu dwóch tygodni sygnatariusze porozumienia podpiszą umowę zawiązującą spółkę Port Lotniczy Modlin, w której każda ze stron ( PPL, samorząd i AMW) będzie miała na początku po ok. 1/3 udziałów. AMW zobowiązała się przekazywać sukcesywnie na własność grunty pod lotnisko dla PPL, w sumie 292 hektary. Marszałek sfinansuje natomiast część inwestycji, której koszt (łącznie jednak z gruntem AMW) szacuje się na 200 - 300 mln zł.

-W tym roku samorząd przekaże 16 mln zł, w 2007 r. 30 mln zł, a w 2008 r. 50 mln zł - wylicza Roszkiewicz.

Marszałek województwa Adam Struzik zapewnia, że spółka Port Modlin nie ma wpływu na udział województwa w spółce Port Lotniczy Sochaczew, do której Urząd Marszałkowski przystąpił w październiku. - Samorząd powinien uczestniczyć w powstawaniu sieci lotnisk na Mazowszu, bo otoczka z mniejszych portów jest niezbędna dla rozładowania Okęcia - tłumaczy Struzik.

To także dlatego Mazowsze zdecydowało się przystąpić do Airport Regions Conference - organizacji regionów posiadającej największe międzynarodowe i regionalne lotniska w Europie. Dzięki jemu województwu łatwiej będzie starać się o fundusze unijne potrzebne do budowy lotnisk (do podziału w Polsce na lata 2007 - 2013 jest ok. 700 mln euro, czyli 2,5 mld zł).

-----------------

Ciekawe czy tym razem uda sie uruchmic to lotnisko.
A jesli juz uda sie, to jakie kod bedzie mial Modlin?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:58, 09 Lis 2006    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem to nalezaloby sie moze wziac NAJPIERW za budowe porzadnych dróg z cala temu nalezna infrastruktura...jak na poczatek,bo i siec kolei tez by sie przydala.
Tak politycy wszyscy obiecuja i............

A potem DOPIERO ewentualnie brac sie za budowe lotnisk regionalnych...
To sie tyczy zarówno tak ostatnio rozdmuchanej sprawy Modlina-ojojoj panowie juz budujemy!-jak i wszystkich innych potencjalnych lotnisk...
Zaden pasazer nie bedzie latal nawet za 0 PLN jak sie na lotnisko nie bedzie mógl dostac,albo koszt dojazdu wyniesie go jakas makabryczna sume...ale kto wie...w Polsce wszystko mozliwe...zobaczymy za te 1.5 roku....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 15:38, 09 Lis 2006    Temat postu:

Arek przyklady wielu regionow swiata pokazuja ze przy slabej komunikacji drogowej lepiej jednak brac sie za lotniska regionalne - z prostej przyczyny - sa to duzo tansze inwestycje i mniej kosztowne w utrzymaniu. A droga na lotnisko to zwykle krotka droga. Caly III swiat opiera sie na lotniskach, jak na razie jeszcze go nie dogonilismy w tej dziedzinie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 15:54, 09 Lis 2006    Temat postu:

Tak na początek powinno się w ogóle ruszyć transport. W państwie z tak fatalną infrastrukturą, WSZELKI transport winien być priorytetem. Nie ma co się sprzeczać co jest ważniejsze. Transport jest ważniejszy. Każdy. Od stadionów, żłobków, domów kultury, basenów, bibliotek, becikowych i kampanii antyaborcyjnych... Dopóki Polska nie będzie miała dobrze rozwiniętej sieci I dróg I kolei I lotnisk, będzie dalej tym czym jest...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RZE




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZ-ÓW

PostWysłany: Czw 16:42, 09 Lis 2006    Temat postu:

ale warszawa (i dublina) jest stolica z tylko 1 lotniskiem !! wiec to juz postep ze bedzie warszawa- okecie i warszawa- modlin Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 17:35, 09 Lis 2006    Temat postu:

Jest jeszcze lotnisko Warszawa-Babice Smile A co do Modlina to ja jestem ciekaw jak będzie wyglądał tam dojazd, bez jakiejś linii SKM czy czegoś podobnego to będzie masakra, bo samochodem w godzinach szczytu można tam jechac i dwie-trzy godziny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 17:41, 09 Lis 2006    Temat postu:

Szybki dojazd do Modlina z centrum Warszawy to fikcja. Rano korek w stronę Warszawy, po połudiu w przeciwną. Całkiem często kolizje i wypadki powodujące kolejne korki. Modlin bez dojazdu koleją nie ma sensu. LCC stracą, bo wiele osób nie bezie chciało ryzykować spóźnienia lub perspektywy paru godzin w odpowiedniku Etiudy. Dla mnie strata kilku godzin + zwiększone koszty dojazdu (różnica w cenie taxi) to już do rozważenie wylot na weekend droższymi liniami, gdzie dojadę jak do tej pory w 20 minut.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:35, 09 Lis 2006    Temat postu:

Wydaje sie tym razem, ze po latach zastoju zaczyna sie absolutny boom na lotniska w okolicy Warszawy. Bo równiez w Sochaczewie sa absolutnie zdeterminowani, aby lotnisko zaczelo dzialac juz w roku 2008. Przed miesiacem marszałek woj. mazowieckiego, burmistrz Sochaczewa oraz wójt gminy Sochaczew podpisali porozumienie na mocy którego województwo przystąpiło do spółki w celu utworzenia Mazowieckiego Portu Lotniczego, a w tym tygodniu pojawiła sie ekspertyza - studium wykonalności inwestycji i podobno przedstawione prognozy są bardzo korzystne.
Zacytuje burmistrza (dosłownie!)
Cytat:
Jeśli liczba pasażerów korzystających z tzw. tanich linii będzie rosła w tempie kilku procent rocznie, to w 2030 roku nasz port będzie porównywany wielkością z Okęciem. Warszawa przyjmuje rocznie niespełna 7 mln pasażerów, a Sochaczew będzie obsługiwał 10 mln.

No tak, jesli tak liczymy, to Modlin obsłuzy drugie tyle... i tu moze lepiej przestac liczyc. Pozyjemy, zobaczymy. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 17:40, 10 Lis 2006    Temat postu:

Old napisał:
wylot na weekend droższymi liniami, gdzie dojadę jak do tej pory w 20 minut.

Heh, w week-end to moze ew. sie udac (nie o kazdej porze) - ale jednak bezpieczniej jest nie zakladac, ze z centrum Warszawy dojedzie sie na Okecie w 20 minut... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin