 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Butik
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: MEDUR
|
Wysłany: Nie 19:57, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Nie żeby coś ale przy starcie/lądowaniu patrzy się na indicated , nie na ground speed. |
Ale jak pasażerom chce się podać przybliiżony czas lądowania w miejscu docelowym to sprawdza się GS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:53, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Butik napisał: | wegi napisał: | Nie żeby coś ale przy starcie/lądowaniu patrzy się na indicated , nie na ground speed. |
Ale jak pasażerom chce się podać przybliiżony czas lądowania w miejscu docelowym to sprawdza się GS. |
Podanie czasu lądowania w miejscu docelowym na podstawie GS przy starcie? Będzie spory błąd
A przy lądowaniu to wystarczy, jak pasażer spojrzy na zegarek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 21:12, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Togal napisał: | Podanie czasu lądowania w miejscu docelowym na podstawie GS przy starcie? Będzie spory błąd
|
Blad jest oczywiscie tym wiekszy im dluzszy lot i im gorsza znajomosc wiatrow. Ale w dzisiejszych czasach linie lotnicze maja dostep do bardzo zaawansowanych programow komputerowych i do najnowszych danych co do "winds aloft" (ktore sa nawet wysylane pilotom droga radiowa bezposrednio do ich pokladowego FMS) - jesli taki Virgin Atlantic lecac z Londynu do San Francisco (ponad 11 godzinny lot) jest w stanie (podczas startu) obliczyc czas ladowania z dokladnoscia do 5-7 minut i rzadko kiedy sie myla - to juz jest cos. Oczywiscie im blizej sa celu tym dokladniej znaja czas ladowania. To nie czasy Kolumba kiedy nie wiedziales czy bedziesz plynac przez Atlantyk 1 czy 2 miesiace.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 21:50, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron,
Piszemy o czasie lądowania w miejscu docelowym na podstwaie GS podczas startu. Co na podstawie tego policzysz mając dostęp do najbardziej zaawansowanych programów komputerowych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 21:56, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Togal napisał: | slepowron,
Piszemy o czasie lądowania w miejscu docelowym na podstwaie GS podczas startu. Co na podstawie tego policzysz mając dostęp do najbardziej zaawansowanych programów komputerowych? |
GS obliczasz na calej trasie znajac wiatry. Znajac GS w kazdym miejscu trasy obliczasz czas przylotu. Butik wcale nie napisal ze uzywasz do tego wartosci GS "podczas startu" - twoja zla interpretacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Nie 22:07, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Albo spojrzy na FMC i na ETA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 22:14, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Albo spojrzy na FMC i na ETA  |
Do tego faktycznie to sie sprowadza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:28, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Butik wcale nie napisal ze uzywasz do tego wartosci GS "podczas startu" - twoja zla interpretacja. |
Faktycznie. Nie napisał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Butik
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: MEDUR
|
Wysłany: Pon 7:32, 31 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Albo spojrzy na FMC i na ETA  |
Ale FMC oblicza ETA na podstawie GS. Oczywiście NIE przy starcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 10:31, 31 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Spitfire napisał: | predkosc dzwieku prawie codziennie wynosi inna wartosc, poniewaz zalezy ona od scisle okreslonych warunkow atmosferycznych.
|
Praktycznie predkosc dzwieku zmienia sie malo, jedynym liczacym sie czynnikiem jest temperatura. Ani gestosc powietrza ani cisnienie nie maja wplywu na szybkosc dzwieku (co jest zaskoczeniem dla wielu). Tak dla przykladu szybkosc dzwieku na poziomie morza jest w normalny dzien okolo 1220 km/h (w upalny dzien powiedzmy 1260 km/h), na wysokosci na ktorej lataja odrzutowce (temp. okolo -55 C) ta szybkosc wyniesie okolo 1060 km/h. |
no wlasnie tak
Chcialem przypomniec tylko koledze, ktory napisal ze wynosi 1244, ze sie myli, bo moze wynosic jak napisales np.1060, albo jeszcze inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|