Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wejscie Emirates Airlines na rynek polski
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 13:46, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Danny nie narzekaj, przeciez sie rozwijaja wlasnie zapowiedzieli po raz pierwszy od długiego czasu nowe połączenia z portu regionalnego (KTW-MUC).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 13:50, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Danny napisał:
YoNasHek napisał:
na wschód, a tych kierunków LO nie uruchomi do czasu posiadania 787.


A jak juz posiadzie te 7 Dreamlinerow to ile wschodnich kierunkow uruchomi? Bo cos mi sie wydaje, ze 787 zastapi 767 w sosunku 1:1.

Mi coś sie wydaje ze te 7 to moze byc nawet malo, bo jesli LO chcialby uruchomic ten Washington to bedzie potrzebowal przynajmniej jedna dodatkowa maszyne. Niby w kontrakcie na B787 sa zapisane opcje na dodatkowe maszyny,ale pierwszy z dodatkowych B789 bylby dostarczony na przelomie 2011/2012.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 13:51, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Czy prawo zezwala Emirates'om uruchomić loty bezpośrednie do PL bez code-share?? Emirates może nie chcieć, ale może musieć, jak ULC zadba... A co do 7 787 to dla mnie też jakaś porażka. Tłumaczą się, że nigdy nie wiadomo co się wydarzy, i dlatego pewnych 7, a 7 na opcji... Mówił raz monsieur Chorzewski że ponieważ są szybsze od 767, to (nie mam pojęcia jakim cudem) uda się wyciułać więcej lotów tygodniowo niż teraz. Ale to pewna bzdura... A jaki w ogóle jest kalendarz wycofywania poszczególnych 767 i dostaw 787?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:53, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Danny napisał:
A jak juz posiadzie te 7 Dreamlinerow to ile wschodnich kierunkow uruchomi? Bo cos mi sie wydaje, ze 787 zastapi 767 w sosunku 1:1.

Myślę, że na dzień dobry 2. Ale to oznacza do 16 portów docelowych na wschodzie, zgodnie z zasadą, że 1 połączenie LongHaul generuje min. 8 połączeń ShortHaul. Jeśli więc potencjalnie liczba destynacji wschodnich wspólnych z EK będzie równa np. 10 i będzie miała obciążenie, to to już jest konkretnych ruch.

A skąd 8? IATA w swoim raporcie w roku 1997 wskazała taką ilość, jako minimum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 13:56, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Czy prawo zezwala Emirates'om uruchomić loty bezpośrednie do PL bez code-share?? Emirates może nie chcieć, ale może musieć, jak ULC zadba... A co do 7 787 to dla mnie też jakaś porażka. Tłumaczą się, że nigdy nie wiadomo co się wydarzy, i dlatego pewnych 7, a 7 na opcji... Mówił raz monsieur Chorzewski że ponieważ są szybsze od 767, to (nie mam pojęcia jakim cudem) uda się wyciułać więcej lotów tygodniowo niż teraz. Ale to pewna bzdura... A jaki w ogóle jest kalendarz wycofywania poszczególnych 767 i dostaw 787?

dostawy:
firm: 3 sztuki -2008, 3 sztuki - 2009, 1 sztuka 2010,
opcje: 1 sztuka - 2011/2012 (cokolwiek to znaczy), 1 sztuka 2012-2013, 2014-2017 - po jednym egzemplarzu, 2 sztuki 2018
OPCJE SA NA B789


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 13:59, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Czyli do 2012/2013 mozemy spokojnie zapomniec o jakimkolwiek rozwoju polaczen long-haul. Do tego czasu rynek bedzie juz podzielony miedzy wielkich graczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 14:02, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Czyli do 2012/2013 mozemy spokojnie zapomniec o jakimkolwiek rozwoju polaczen long-haul. Do tego czasu rynek bedzie juz podzielony miedzy wielkich graczy.

no, na moj rozum tak to wyglada. jedyne rozwiazanie to utrzymanie 2-3 B767 i obslugiwanie nimi ORD czy tez JFK gdzie lataja "baby z podhala", bo nie wierze ze LO dostanie wczesniejsze sloty na dodatkowe B787 Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Czw 14:14, 14 Wrz 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:
Danny napisał:
A jak juz posiadzie te 7 Dreamlinerow to ile wschodnich kierunkow uruchomi? Bo cos mi sie wydaje, ze 787 zastapi 767 w sosunku 1:1.

Myślę, że na dzień dobry 2. Ale to oznacza do 16 portów docelowych na wschodzie, zgodnie z zasadą, że 1 połączenie LongHaul generuje min. 8 połączeń ShortHaul. Jeśli więc potencjalnie liczba destynacji wschodnich wspólnych z EK będzie równa np. 10 i będzie miała obciążenie, to to już jest konkretnych ruch.

A skąd 8? IATA w swoim raporcie w roku 1997 wskazała taką ilość, jako minimum.


To powiedz to w LOcie to Ciebie i Twoje twierdzenia wyśmieją. Obserwowałeś rozwój siatki LO przez ostatnie 5 lat? Jeżeli tak, co na jakiej podstawie twierdzisz, że LO uruchomi na raz 8 połączeń? ( w ciągu 5 lat z WAW: DUB, VCE, LJU i zamknięte BTS... coś przeoczyłem?) Chyba na podstawie swoich chęci, bo na pewno nie rzeczywistości. Puki co LO z trudem chce uruchomi jedno połączenie z Dalekim Wschodem - PEK - i jest wielce prawdopodobne, że nie zostanie ono uruchomione przed Olimpiadą. O IAD w przyszłym roku można zapomnieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 14:19, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Dobrze i slusznie powiedziane. Dla EK LOT to jest nikt, i zadne nowe samoloty tego nie zmienia.


AerLingus też mocarzem nie jest, ale z nim współpracują. Oczywiście fakt, że obecny szef EI (Dermot Mannion) wcześniej był jednym z dyrektorów Emirates pomaga sie porozumieć.

AerLingus i lotnisko w Dublinie chwalą się, ze jedną z potencjalnych korzyści z latania przez Dublin do Ameryki jest możliwość kontroli imigracyjnej USA w Irlandii - "w miłej i neutralnej atmosferze poza terenem USA" (przybliżony cytat z wywiadu z Mannionem), co według niego ma duże znaczenie szczególnie dla pasażerów z Bliskiego Wschodu.

Gdyby udało się coś podobnego zorganizować w WAW (i ewentualnie KRK) - co polskie władze postulują - to mogłoby to być bardzo znaczącym argumentem dla latanie przez Polskę. I byłby to ważniejszy argument niż kolor siedzeń w klasie biznes. Bardzo na rękę byłoby to więc LOT-owi (szczególnie gdyby otwarł połączenia na wschód), ale mogłoby też skłonić linie typu Emirates do latania do Polski lub nawet przez Polskę do USA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 14:26, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Już wielokrotnie temat przeniesienia do Warszawy kontroli wizowej był wałkowany. Ale USA się nie zgadza. I nie dziwię im się, bo Immigration Officer na cudzym gruncie nie będzie taki skuteczny, zwłaszcza w tak skorumpowanym (jeszcze...) kraju jak nasza Polska... Wszelkie porozumienia kończyły się na tym, że I TAK w USA miałaby Polaków czekać jakaś weryfikacja, a promesa byłaby dalej promesą...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 15:13, 14 Wrz 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:
Danny napisał:
A jak juz posiadzie te 7 Dreamlinerow to ile wschodnich kierunkow uruchomi? Bo cos mi sie wydaje, ze 787 zastapi 767 w sosunku 1:1.

Myślę, że na dzień dobry 2. Ale to oznacza do 16 portów docelowych na wschodzie, zgodnie z zasadą, że 1 połączenie LongHaul generuje min. 8 połączeń ShortHaul. Jeśli więc potencjalnie liczba destynacji wschodnich wspólnych z EK będzie równa np. 10 i będzie miała obciążenie, to to już jest konkretnych ruch.

A skąd 8? IATA w swoim raporcie w roku 1997 wskazała taką ilość, jako minimum.





YoNasHek; ale masz poczucie humoru Smile

Przypominam, że LO nie uruchomi nic
1. nie ma samolotów
2. boi się ponosić ryzyko
3. nie myśli !
4. w LO kierownictwo mało wie o lataniu a dużo wie o tym co wie (czyli o niczym)

Loty do PEK i IAD wydają mi się tak prawdopodobne jak loty z RZE do USA...

A skończy się to tak, że zagraniczne linie wejdą na te kilka tras w WAW na które ma potencjał i LO już nie będzie miał się gdzie rozwijać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:18, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Może i mam poczucie humoru.

Natomiast - wciąż jednak, w ten czy inny sposób mi się chce śmiać z podejścia, że jak jakaś linia ma sukcesy, to może wszystko. Otóż właśnie, z tego co mi wiadomo, jest dokładnie odwrotnie. Ale może nie mam pojęcia o biznesie lotniczym.

Kiedy wszyscy pisali o tym, że WAW jest zła (w kontekście NE), mówiłem trochę odwrotnie. Wystarczyło DY, żeby pokazać trend i prawdę, podobnie jak W6. Przestańmy analizować nasz rynek tak, jak widzimy to my, młodzi ludzie w większości, zacznijmy za to tak, jak to serio wygląda - rynek polski jest bardziej dziwny, niżby się to mogło wydawać i LOT dla wielu przewoźników jest zagrożeniem, bo stereotyp niestety jest taki, że jak nie LOTem, to w ogóle. Smutne, ale prawdziwe. Tylko młodsze pokolenie chce kombinować, ma możliwości, a starsze, w tym starsi menedżerowie, patrzą na to w inny sposób. Ale nic, mamy 3 lata, się okaże Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:23, 14 Wrz 2006    Temat postu:

styrian napisał:
Puki co LO z trudem chce uruchomi jedno połączenie z Dalekim Wschodem - PEK - i jest wielce prawdopodobne, że nie zostanie ono uruchomione przed Olimpiadą. O IAD w przyszłym roku można zapomnieć.


No to ja tylko podkreśle, co napisałem: że te 8 połączeń to nie są połączenia LO tylko, ale jedno połączenie LO do innego hubu w azji i położenie CS-a na kolejnych kilku z tamtego hubu. Tak, jak z USA - latają do ORD i NYC, a połączenia są dale w USA - CS.

Co do PEK - jasno LOT wyłożył strategię, że do 2008 minimum nie ma co liczyć na połączenie. Jeśli chodzi o IAD: sprawa leży tylko w gestii LO i tego, jak potoczą się sprawy z 767 - bo w tym roku, po sezonie miał odpaść min. 1 samolot. Prawa handlowe do połączenia LO ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:28, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Witek napisał:
A skończy się to tak, że zagraniczne linie wejdą na te kilka tras w WAW na które ma potencjał i LO już nie będzie miał się gdzie rozwijać...


Myślę sobie całkiem realnie, że żadna duża linia lotnicza nie wejdzie do Polski, dopóki jakiś polski przewoźnik nie uderzy w jakiś jej bazę. Linie lotnicze, a nie tylko LOT, dość mocno liczą kasę i jeśli moga zasilać swój hub, będą to robić maksymalnie długo najniższym kosztem.

Spójrzmy, że np. US Airways ma, wciąż, zgodę na latanie do WAW, ale sprawa ucichła tak szybko, jak szybko ucichły dyskusje o ew. połączeniu LOT do Filadelfii...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:20, 14 Wrz 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:

Kiedy wszyscy pisali o tym, że WAW jest zła (w kontekście NE), mówiłem trochę odwrotnie. Wystarczyło DY, żeby pokazać trend i prawdę, podobnie jak W6. Przestańmy analizować nasz rynek tak, jak widzimy to my, młodzi ludzie w większości, zacznijmy za to tak, jak to serio wygląda - rynek polski jest bardziej dziwny, niżby się to mogło wydawać i LOT dla wielu przewoźników jest zagrożeniem, bo stereotyp niestety jest taki, że jak nie LOTem, to w ogóle. Smutne, ale prawdziwe. Tylko młodsze pokolenie chce kombinować, ma możliwości, a starsze, w tym starsi menedżerowie, patrzą na to w inny sposób. Ale nic, mamy 3 lata, się okaże Smile


Jaką konkurencją jest LOT, skoro traci rynek na rzecz przede wszystkim LCC i innych przwoźników ?

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin