Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wielkie zakupy

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Nie 20:24, 20 Lis 2005    Temat postu: Wielkie zakupy

Właśnie w RMF podali,że Emiraty kupują ponad 70 sztuk 777 a Chińczycy 50 różnych Boeingów, do tego zamówienia Air Canady. Ostatnie zamówienia na amerykańskie maszyny prezentują sią imponująco. Czy znów nadchodzi era przewagi Boeinga? Coś cicho o A350 poza A380 o Airbusie za dużo się nie mówi. Bardzo proszę fachowców o opinie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 20:36, 20 Lis 2005    Temat postu: Re: Wielkie zakupy

szczypus77 napisał:
Właśnie w RMF podali,że Emiraty kupują ponad 70 sztuk 777 a Chińczycy 50 różnych Boeingów, do tego zamówienia Air Canady. Ostatnie zamówienia na amerykańskie maszyny prezentują sią imponująco. Czy znów nadchodzi era przewagi Boeinga? Coś cicho o A350 poza A380 o Airbusie za dużo się nie mówi. Bardzo proszę fachowców o opinie.


Odsyłam do innych topiców - wystarczy troszkę poszukać - dwa tematy w dół, czy górę już o tympisaliśmy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 20:42, 20 Lis 2005    Temat postu:

Sluchaj, nie wiem czy jestem wielkim "fachowcem" ale w sprawach lotniczych tkwie zawodowo, jestem pilotem (nie latam zawodowo) i czytam powazne zawodowe magazyny z tej branzy (np AW&ST).

Dam ci odpowiedz filozoficzna.

Obie marki Boeing i Airbus sprzedaja sie bardzo dobrze. Obie firmy robia samoloty ktore sa "wyzylowane" pod wzgledem technicznym i maja w sumie bardzo podobne parametry (kupuja silniki z tych samych firm, itp). Prezes linii lotniczej Continental kiedys to najlepiej ujal - z Airbusem i Boeingiem to jest tak jak z lodami - jednego dnia wolisz waniliowe, drugiego czekoladowe.

Przy zakupach licza sie wiec rzeczy zupelnie drugorzedne - jak przeszkolenie zalog, cena, itp. Tym niemniej sa linie ktore ci powiedza ze na dane trasy, dla ich celow powiedzmy 777-200LR jest lepszy od A340-500. Obliczyli sobie dokladnie ze jeden samolot bedzie ich kosztowac powiedzmy o 1% mniej w eksploatacji na danej trasie. Z kolei inna linia lotnicza majac te same dane powie ze ten 1% kosztow to jest nic bo oni wola A340-500 ze wzgledu na troche cichsze wnetrze. Ta pierwsza linia lotnicza powie ze ta roznica w halasie jest znikoma natomiast ich klienci wola prostsze sciany przy oknie (wiecej miejsca na glowe) w 777. A wiec mamy doczynienia rzeczywiscie z lodami waniliowymi i czekoladowymi ...

Oczywiscie wielokrotnie pierwsza rzecz ktora sie liczy to wielkosc samolotu. Jak linia lotnicza ma oko na samolot z bardzo dokladnie sprecyzowana liczba miejsc to czesto wybor jest tylko jeden.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 23:00, 20 Lis 2005    Temat postu:

Cytat:
Sluchaj, nie wiem czy jestem wielkim "fachowcem" ale w sprawach lotniczych tkwie zawodowo, jestem pilotem (nie latam zawodowo) i czytam powazne zawodowe magazyny z tej branzy (np AW&ST).


Tez nie jestem fachowcem, na dodatek nie czytm powaznych zawodowych magazownow ani tym bardziej nie tkwie zawodowo w lotnictwie (nie jestem pilotem) aczkolwiek wydaje mi sie ze strasznie splaszczasz temat.


Cytat:
Przy zakupach licza sie wiec rzeczy zupelnie drugorzedne - jak przeszkolenie zalog, cena, itp. Tym niemniej sa linie ktore ci powiedza ze na dane trasy, dla ich celow powiedzmy 777-200LR jest lepszy od A340-500. Obliczyli sobie dokladnie ze jeden samolot bedzie ich kosztowac powiedzmy o 1% mniej w eksploatacji na danej trasie. Z kolei inna linia lotnicza majac te same dane powie ze ten 1% kosztow to jest nic bo oni wola A340-500 ze wzgledu na troche cichsze wnetrze. Ta pierwsza linia lotnicza powie ze ta roznica w halasie jest znikoma natomiast ich klienci wola prostsze sciany przy oknie (wiecej miejsca na glowe) w 777. A wiec mamy doczynienia rzeczywiscie z lodami waniliowymi i czekoladowymi ...


Wg moich obserwacji (powtarzam, nie popratych fachowa literatura, doswiadczeniem) to jednak sprawa rozbija sie o wiecej niz 1% kosztow.
Piszesz ze A i B "...kupuja silniki z tych samych firm..." I co z tego ze firmy sa te same, skoro silniki inne, przystosowane do roznych samolotow, do specyficznych wymagan ktore dany praducent stawia. Ostatnie modele B787 i A350 korzystaja zarowno z silnikow RR jak i GE, ale sa to ROZNE silniki, o roznych paramterach!!

Sprawa pierwszorzedna to linia ktora potrzebuje samolotu na 200 ludzi nie kupi maszyny ktora pomiesci 250, bo po co maja: raz przeplacac za zakup samolotu, dwa placic wiekszej liczbie stewardess, trzy przeplacac za beznyne i inne sprawy jak chocby wieksze oplaty lotniskowe (wiekszy samolot, wieksza waga itp).

Dwa to koszty szkolen pilotow, mechanikow, personelu pokladowego, ktore sadze ze tez sa niebagatelne.

Trzy, to mozliwosci przewozu cargo, bo oprocz paxow samoloty przewoza takze cargo i z tego tytulu linie takze czerpia pokazne zyski.

...

Jest wiele, baaaardzo duzo czynnikow i upraszczanie wszystkiego do 1%, albo lodow waniliowych jest wg mnie bez sensu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 23:02, 20 Lis 2005    Temat postu: Re: Wielkie zakupy

szczypus77 napisał:
Właśnie w RMF podali,że Emiraty kupują ponad 70 sztuk 777 a Chińczycy 50 różnych Boeingów, do tego zamówienia Air Canady. Ostatnie zamówienia na amerykańskie maszyny prezentują sią imponująco. Czy znów nadchodzi era przewagi Boeinga? Coś cicho o A350 poza A380 o Airbusie za dużo się nie mówi. Bardzo proszę fachowców o opinie.


http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=549 Emiraty kupuja 42 B a nie 70, nawet z opcjami jest 62, Chinczyki kupuja w sumie ponad 100 B. Rmf powinien sie zajac innymi sprawami :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 23:59, 20 Lis 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
Jest wiele, baaaardzo duzo czynnikow i upraszczanie wszystkiego do 1%, albo lodow waniliowych jest wg mnie bez sensu


malo co zrozumiales z mojego postu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin