Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WizzAir: Opłaty za Ferihegy to trzecia część naszych kosztów

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:45, 07 Paź 2006    Temat postu: WizzAir: Opłaty za Ferihegy to trzecia część naszych kosztów

"Opłaty za Ferihegy to prawie trzecia część naszych kosztów" - oznajmił József Váradi.

Wizz Air twierdzi, że ma się dobrze, po 2-3 latach intensywnego rozwoju osiągnie profit operacyjny i nadal będzie realizować cel stania się największą linią lotniczą w regionie. József Váradi powiedział na środowej konferencji prasowej w Budapeszcie, że pod względem ilości przewożonych pasażerów jego firma ma zamiar prześcignąć również PLL Lot - i to już w roku 2008. Natomiast do 2012 flota Wizz Air ma wynieść 53 (Airbusów 320), a ilość pasażerów przewozonych w ciągu roku dojść do poziomu 20 milionów.

Zapytany o to co stanowi największą przeszkodę w rozwoju jego firmy, József Váradi wskazał na ogromne koszty ponoszone na lotnisku Budapeszt Ferihegy. Podczas gdy przeciętna opłata lotniskowa wynosi ok. 10 euro na 1 pasażera, to w Budapeszcie trzeba płacić 23,60 euro, do tego dochodzi jeszcze 80 euro za jednorazowy transport pasażerów między samolotem i terminalem (zarówno przyloty jak i odloty obciążają ich konto). Uporczywe negocjacje nie wywołują najmniejszego skutku - mówił Váradi, a dynamika przyrostu na trasach z/do Budapesztu jest w związku z tym zbyt mała.

Liczba pasażerów przetransportowanych na wszystkich trasach od 1 kwietnia br. do 31 marca 2007 ma wynieść ponad 3 miliony, load factor natomiast oscylował w pobliżu 80%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 19:55, 07 Paź 2006    Temat postu:

No to niech ograniczą korzystanie z Budapesztu Wink . Ale żeby Ferihegy 1 tyle kosztowało ? Tych samolotów też jakoś powoli przybywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 20:00, 07 Paź 2006    Temat postu:

Mysle ze zawsze (niezaleznie czy to bedzie lotnisko w BUD czy NYC) linie lotnicze beda naciskac na porty lotnicze by obnizaly oplaty lotniskowe a porty beda sie bronc przed ich obnizaniem.
W koncu musza na czyms zarabiac a co za tym idzie rozbudowywac infrastrukture.
Co wiecej czesto linie lotnicze po obnizkach cen wcale nie obnizaja cen dla pasazerow ale poprawiaja swoje wyniki finansowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:03, 08 Paź 2006    Temat postu:

Co ciekawe, na konferencji prasowej podane też zostały nazwy trzech lotnisk, które stanowić by mogły alternatywę dla Wizz Aira, gdyby negocjacje z Ferihegy niczego nie dały. Są to Györ, Debreczyn i Székesfehérvár. Wprawdzie tego typu rozwiązanie byłoby korzystne ze względów ekonomicznych (redukcja kosztów), ale każda z wymienionych lokalizacji ma tez swoje negatywne aspekty. Györ, a zwłaszcza Debreczyn, leżą zbyt daleko od stolicy kraju (a przy znaczeniu Budapesztu dla Węgier inne ośrodki "ważą" bardzo mało). Székesfehérvár z kolei położenie ma prawie idealne, zwłaszcza z punktu widzenia low-costów: 60 km na zachód od stolicy (a do tego w kierunku Balatonu), blisko autostrady i trasy kolejowej. Tyle tylko, że adaptacja dawnej sowieckiej bazy lotniczej dla potrzeb cywilnych napotkała na poważne przeszkody. Kiedy bowiem w roku 2004 powstała z inicjatywy lokalnych władz spółka dla realizacji tej inwestycji, jednym z jej udziałowców była firma Plane Station z hrabstwa Kent (UK), a ta wraz z posiadanym lotniskiem w Manston i linią lotniczą EU Jet zbankrutowała. Co po roku 2005 stało sie z projektem, niestety nie wiem. Mam nadzieję, że cała inwestycja nie utknęła w miejscu, bo stworzona wizja niskokosztowego lotniska dla całych praktycznie Węgier była bardzo udana, a miejsce jak wymarzone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin