|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 8:41, 21 Lip 2006 Temat postu: Wizzair zamawia 20*A320!!! |
|
|
A wiec mamy oficjalne potwierdzenia:
Cytat: |
Wizz Air Powiększa swoją flotę o 20 nowych samolotów Airbus typu A320
2006. 07. 20.
Wizz Air, największa nisko-taryfowa, tania linia lotnicza w Europie Środkowej i Wschodniej, podpisała zamówienie na zwiększenie swojej floty Airbusów o dodatkowych 20 A320 podczas Airshow w Farnborough (Wielka Brytania). W zeszłym roku Wizz Air zamówił już 12 samolotów A320 z opcją na kolejne 12 maszyn.
Samoloty wyposażone będą w silniki typu IAE (International Aero Engines) V2500 oraz w konfigurację wygodnych, jednolitego typu klasy, 180- miejscowych pokładów. Dostawa samolotów zostanie zrealizowana w latach 2009-2011.
Zamówienie nowej floty przez Wizz Air ułatwi jej realizację planu silnego rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej i pozwoli stawić czoła ciągle rosnącemu popytowi na podróże lotnicze w tym regionie na kolejne lata.
Od rozpoczęcia działalności w maju 2004 roku, Wizz Air stał się wiodącym przewoźnikiem nisko-taryfowym w Polsce, na Węgrzech oraz w Bułgarii, a nieco wcześniej bieżącego roku rozpoczął działalność w Chorwacji, Słowenii oraz Rumunii. Osiągnięcie przewoźnika wynika ze stale utrzymywanego wysokiego standardu usług operacyjnych oraz komfortu, którego dostarczają samoloty typu A320.
"Jesteśmy związani z Airbusem oraz IAE, jak również z ich produktami. Samoloty A320 zasilane silnikami V2500-A5 są istotnym filarem naszego sukcesu. Nasza jednorodna flota A320 pozwala nam na osiąganie najniższych kosztów jednostkowych w regionie połączonych z niezawodnością operacyjną oraz doskonałą obsługą pasażerską. Zamówienie na nowe samoloty umożliwia kontynuację strategii Wizz Air tak, aby stać się największą linią lotniczą w Europie Środkowej i Wschodniej zarówno pod względem wielkości floty jak i liczby przewożonych pasażerów. Do roku 2012 Wizz Air będzie posiadał flotę liczącą do 53 samolotów A320". Powiedział József Váradi, Prezes Wizz Air
Christian Streiff, Prezes Airbus powiedział: "Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że Wizz Air po raz kolejny pokłada zaufanie w Airbus dla rozwoju swojej floty. Jesteśmy przeświadczeni, że zarówno pod względem ekonomicznym, jak i doskonałej obsługi pasażerskiej naszych linii lotniczych umożliwi to Wizz Air na dalsze umacnianie swojej pozycji w Europie Środkowo Wschodniej".
Mark King, Prezes IAE powiedział: "Jesteśmy zachwyceni, że mamy możliwość odgrywać kluczową rolę w coraz szybszym rozwoju Wizz Air na tak wysoce konkurencyjnym rynku i oczekujemy dalszych sukcesów na drodze rozwoju floty napędzanej silnikami V2500. Doświadczenie Wizz Air skupia się na dostarczaniu profesjonalnej obsługi oraz dobrym stosunku jakości do ceny - elementy te stały się kluczowymi czynnikami sukcesu IAE oraz V2500".
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Szykuje sie niezla rzez ze Sky Europe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Pią 9:41, 21 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katowiczan
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 9:37, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
A czy to zamówienie na 12 Airbus'ów z opcją na kolejne 12 to jest zamówienie tylko na A320 czy także na A319 bo gdzieś mi się coś takiego obiło o uszy a nigdzie nie mogę tego sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 9:39, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Przy okazji tego pierwszego zamowienia pisali. ze jest to zamowienie na 320 i 319 bez konkretnego podzialu ile jakiego typu. Teraz mowia o jednolitosci floty wiec sadze, ze to wszystko beda 320.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 10:47, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Z jednej strony to fajnie, bo firma sie rozwija, bedzie latac nowymi wygodnymi samolotami, ale z drugiej strony wykosza Centrala oraz Sky a im mniejsza konkurencja tym wyzsze ceny co juz nie jest takie piekne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 10:52, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Kto kogo wykosi to sie jeszcze okaze. Sky szykuje sie do wojny cala para i wchodzi na trasy z Wizza z Rumunii. Jedno jest pewne - krew sie poleje.
Zgadzam sie z Toba, ze C0 jest raczej bez szans.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 10:54, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Kto kogo wykosi to sie jeszcze okaze. Sky szykuje sie do wojny cala para i wchodzi na trasy z Wizza z Rumunii. Jedno jest pewne - krew sie poleje.
Zgadzam sie z Toba, ze C0 jest raczej bez szans. |
To dobrze ze C0 wykosza, moze LO wezmie swoje B737 i sam pomysli o jakiejs ekspansji. Ile maszyn ostatnio zamowil Sky??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:28, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam sie tylko jak nalezałoby interpretowac wzajemne pomówienia rywali (Wizza, Sky'a i C0, choc i Ryan nie siedzi cicho) na temat słabej kondycji finansowej konkurentów. Zauwazcie ze "dostawa samolotów zostanie zrealizowana w latach 2009-2011", do tego czasu wiele jeszcze wody w Wisle upłynie. Wystarczy wzrost cen paliwa i ew. podatek ekologiczny, a sytuacja sie skomplikuje jeszcze bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 12:34, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Co do Wizza to nie wiemy na prawde jaka jest ich kondycja bo to firma prywatna i danych nie publikuje. Ale fakt, ze zamawiaja samoloty bezposrednio od producenta sugeruja, ze sa mocni.
Sky zamowil zaledwie 9 samolotow od Boeinga a reszte od firm leasingowych. Nic dziwnego skoro ich sprawozdanie finansowe pokazuje ponad 34 miliony Euro straty tylko za pierwszy kwartal 2006.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:16, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
...a kurs akcji już poniżej 9 zł.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 21:00, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Co do Wizza to nie wiemy na prawde jaka jest ich kondycja bo to firma prywatna i danych nie publikuje. Ale fakt, ze zamawiaja samoloty bezposrednio od producenta sugeruja, ze sa mocni.
Sky zamowil zaledwie 9 samolotow od Boeinga a reszte od firm leasingowych. Nic dziwnego skoro ich sprawozdanie finansowe pokazuje ponad 34 miliony Euro straty tylko za pierwszy kwartal 2006. |
Tyle ze dane Sky-a sa transparetne w przeciwienstwie do Wizza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 21:14, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: |
Tyle ze dane Sky-a sa transparetne w przeciwienstwie do Wizza |
Tak jak pisalem Sky publikuje dane bo ma taki obowiazek jako spolka notowana na gieldzie. Wizzair jest firma prywatna wiec nie musi ujawniac takich danych i dlatego nie ujawnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 23:34, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Airliner napisał: |
Tyle ze dane Sky-a sa transparetne w przeciwienstwie do Wizza |
Tak jak pisalem Sky publikuje dane bo ma taki obowiazek jako spolka notowana na gieldzie. Wizzair jest firma prywatna wiec nie musi ujawniac takich danych i dlatego nie ujawnia. |
No i wlasnie tutaj jest roznica. Nie mozna powiedziec ze Wizz zarabia a Sky doplaca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 8:55, 22 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Danny napisał: | Airliner napisał: |
Tyle ze dane Sky-a sa transparetne w przeciwienstwie do Wizza |
Tak jak pisalem Sky publikuje dane bo ma taki obowiazek jako spolka notowana na gieldzie. Wizzair jest firma prywatna wiec nie musi ujawniac takich danych i dlatego nie ujawnia. |
No i wlasnie tutaj jest roznica. Nie mozna powiedziec ze Wizz zarabia a Sky doplaca. |
Nikt tego tutaj nie napisal ze "Wizz zarabia a Sky doplaca" Nie wiem dlaczego tak niektorych denerwuje fakt ze W!ZZ nie przedstawia swoich finansow do opini publicznej. Prywatna firma to im wolno i dla mnie cala ta dyskusja nie ma sensu. Jak W!ZZ wejdzie na gielde wtedy mozna wrocic do tego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 10:26, 22 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Danny napisał: | Kto kogo wykosi to sie jeszcze okaze. Sky szykuje sie do wojny cala para i wchodzi na trasy z Wizza z Rumunii. Jedno jest pewne - krew sie poleje.
Zgadzam sie z Toba, ze C0 jest raczej bez szans. |
To dobrze ze C0 wykosza, moze LO wezmie swoje B737 i sam pomysli o jakiejs ekspansji. Ile maszyn ostatnio zamowil Sky?? |
masz racje GABEC
a co do SKy`a to za [link widoczny dla zalogowanych]
BOEING 737-700 (3) - 32 in total on order
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Sob 10:51, 22 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Tak naprawde to 23 z tych 32 maja on order firmy leasingowe a Sky ma zaledwie umowy o leasingu operacyjnym na 3 lata. W Boeingu Sky ma zamowienie na 9 sztuk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|