|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 10:21, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Widziałem [link widoczny dla zalogowanych] plan Okęcia z trzecim pasem. Widział ktoś lepszy ?
Ten jest idiotyczny, łagodnie mówiąc. Chyba jakiś dziennikarz go wymyślił.
Jak będzie WAW2 to zgoda że 2 równoległe pasy, ale terminal pomiędzy, tak jak się teraz buduje lotniska.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chavez dnia Pon 10:26, 24 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:24, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Można spokojnie pociągnąć nowy pas bez konieczności burzenia CZRL i Wieży
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:36, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Na trzeci pas na Okeciu nie ma szans. Nie pozwola na to ekolodzy, mieszkancy, urzednicy miejscy - przypomnijcie sobie dyskusje i protesty gdy podejmowano decyzje o budowie T2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:40, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie można mieć wszystkiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 10:46, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No cóż, zostawmy Okęcie z tymi dwoma pasami i dwoma terminalami, całość i tak osiągnie maximum przepustowości zanim inwestycja T2 zostanie oddana w 100%.
Oczekuję na jakieś renderki wstępnego projektu WAW2.
A co się stanie z WAW jak powstanie WAW2 ?
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:37, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nad tym się nikt nie zastanawiał zapewne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Pon 12:19, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: |
Atco, wg mnie budowa 3 pasa jest nieopłacalna z kilku powodów:
=> trzeci pas spowodowałby wyłączenie tego pasa ukośnego, bo i tak nie byłyby 3 w użyciu. Żeby dotrzeć do 3-go, to trzeba by ciągle przecinać pas 2-gi co zdecydowanie by ograniczyło ich przepustowość.
|
Po co Ci 3 pasy? Dwa równoległe wystarczają np w LHR (trzeci, ukośny był tylko w przypadku silnego wiatru bocznego, obecnie już zamieniony na stanowiska postojowe i drogę kołowania).
Układ z terminalem w środku jest oczywiście lepszy, ale we FRA tak nie jest, w LHR T4 też jest na południe od pasów. Kompleks T1-T3 i budowane T5 są rzeczywiście pomiędzy.
Gatwick obsługuje 32.8mln pasażerów rocznie, przy 253tys operacji i JEDNYM pasie. Rezerwy jest dużo. Istotnie jest tam procentowo więcej lotów duzymi samolotami niż będzie w WAW, ale 32.8mln to jednak znacznie więcej niż 15mln.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 12:29, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Obawiam sie, ze z ta "koalicja" rzadowa nie powstanie nawet sygnalizator swietlny przed pasami dla pieszych.
Miasta do "Euro 2012" wybierali z politycznego klucza. Krakow z calym swym dorobkiem kulturalnym, turystycznym, EPKT - odpadl.
Inwestycje? A komu to potrzebne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:33, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No z tym politycznym kluczem to Cię trochę poniosło. Warszawa - wiadomo, ma stadion X-lecia, perłę narodowej architektury, to dostać musiała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:01, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | Obawiam sie, ze z ta "koalicja" rzadowa nie powstanie nawet sygnalizator swietlny przed pasami dla pieszych.
Miasta do "Euro 2012" wybierali z politycznego klucza. Krakow z calym swym dorobkiem kulturalnym, turystycznym, EPKT - odpadl.
Inwestycje? A komu to potrzebne. |
niestety polityka zawsze przy takich wyborach ma dużo do powiedzenia.
Ale KRK sam sobie zaszkodził, przedstawił projekt stadionu z tym że za małego jak na wymogi UEFA.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 13:30, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Długo czekałem na tę dyskusję, więc dorzucę obszernie.
1. Budowa lotniska WAW2, czyli nazwijmy je sobie Mszczonów, to utopia. Można o tym myśleć w perspektywie 15 lat. Powodów jest kilka. Podstawowym są koszty. Dodatkowym jest ogrony problem zbudowania odpowiedniego partnerstwa publiczno-prywatnego (tak jak np. nowe Ateny). Tu są dwie możliwości - obie dla obecnej ekipy niewykonalne:
a) wejść w pratnerstwo z partnerem polskim - i tu jest jeden poważny gracz, wystarczająco bogaty i zainteresowany ale nie do zaakceptowania przez obecny układ.
b) wejść w partnerstwo z partnerem zagranicznym i tu też jest poważny kandydat w postaci Fraportu, ale wyobraźcie sobie prezmiera Leppera czy ministra Giertycha, który pozwala na to żeby "Ci Podli Niemcy" zawłaszczyli sobie nasze piękne słowiańskie, katolickie lotnisko - jake są efekty takiej inwestycji widać w Limie, która jeszcze w 2002 jak tam byłem była zapyziałym "tzrecioświatowym" lotniskiem, a teraz...
2. Można powtarzać bajki o budowie Mszczonowa i blokować wszystkie inwestycje, bo po co. A to grozi na wypadek niezbudowania Mszczonowa Sodomą i Gomorą, a można budować alternatywę.
3. Już teraz są firmy i osoby, które pracyją nad scenariuszem alternatywnym. W skróce ma on polegać na:
a) Tanim lotnisku dla tanich linii, które dość wolno, ale powstanie niezależnie od woli rządu, bo samorząd zaczyna inwestować.
b) Modernizacji Okęcia w 2 kierunkach: (i) rozejścia skrzyżowanych pasów, tak aby nadal były dwa ale nie skrzyżowane, (ii) budowy T3 - i tu jest w brew pozorom sporo miejsca począwszy od terminala Cargo a na Górce Naszej Wspaniałej skończywszy.
4. Opcja "modernizacji" Okęcia jest szczególnie atrakcyjna politycznie. Ekolodzy i pieniacze nigdy nie zgodzą się na rozbudowę, ale modernizacja to coś innego. Oczywiści o 3 pasach nie ma sensu i potrzeby mówić.
5. Na Okęciu można naprawdę wiele pofisiować łacznie z T3 po drugiej stronie i z dojazdem... tylko podziemną kolejną od parkingów przy T1/2. Opcji jest bardzo dużo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:50, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witek, jak sobie wyobrażasz "rozkrzyżowanie" pasów na Okęciu? Jeśli nie bedą równoległe to operacje z tych pasów będą się krzyżować nawet, gdyby fizycznie asfalt się nie przecinał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 15:01, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Okolice Mszczonowa wygrały ze względu na centralne położenie, bliskość dwóch największych aglomeracji -Warszawy (45 km) i Łodzi (90 km) |
Jak u nas-też trzeba robić wyprawę na lotnisko bo daleko
Poza tym nie lepiej wyremontować Babice Na pewno wyszłoby taniej-pas i kilka taxiwayów już są,wystarczy wzmocnić i przedłużyć pas,wybudować terminal no i dopuscić wszystko do ruchu lotniczego
Cytat: | A bedzie gdzie wybudowac ewentualny trzeci terminal? |
Na skrzyżowaniu dróg startowych-samoloty będą przejeżdżać przez tunel w budynku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 15:39, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Witek, jak sobie wyobrażasz "rozkrzyżowanie" pasów na Okęciu? Jeśli nie bedą równoległe to operacje z tych pasów będą się krzyżować nawet, gdyby fizycznie asfalt się nie przecinał. |
Ba, no to jest właśnie największy ból. Tu koncepcji roboczych jest kilka. Największy problem stanowią tzw. pasy drogi startowej, czyli nie sam pas asfaltowy, ale wymagane "trawniki" wokół no i lokalizacja obiektów na podejściach. Tu największym problemem są zabudowania Instytutu Lotnictwa i PZL Warszawa.
Niestety największy błąd to TWR. Można by było zlikwidować Hangary przy Apronie 11 i pociągnąć równolegle do 33. Ale przestrzeń między TWR, a pronem 3 jest zbyt mała i jest ból na podejściu od obecnego progu 15 bo tam by musiały być dwa. Pewne szanse stwarza teren... za TWR.
Wyobraż sobie, że oba pasy to paski materiału. W miejscu progu 11 wbijasz pineskę a drugą stronę (czyli łapiesz za prób 29) przesuwasz na zachód, mijając TWR. W ten sposób można pasy rozkrzyżować ale nie będą zupełnie równoległe. Dlatego trzeba lekko sorygować dłuższy pas przesuwając próg 33 w kierunku apronu Cargo.
To tylko jedna z możliwych wizji.Każdy ruch pasa powoduje przesunięcie jego wylotu. Od strony 29/33 nie ma wielkiego problemu. Ale od strony Krakowskiej są tylko dwie przestrzenie. Dlatego tak kusząca wydaje się wizja równoległych bliskich pasów w miejscu 33. Budowa T2 nie ułatwia jednak zadania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:51, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ba, no to jest właśnie największy ból. Tu koncepcji roboczych jest kilka. Największy problem stanowią tzw. pasy drogi startowej
|
Ha, to włąśnie jest "pas startowy", o czym mało kto wie BTW.
Cytat: |
Wyobraż sobie, że oba pasy to paski materiału. W miejscu progu 11 wbijasz pineskę a drugą stronę (czyli łapiesz za prób 29) przesuwasz na zachód, mijając TWR. W ten sposób można pasy rozkrzyżować ale nie będą zupełnie równoległe. Dlatego trzeba lekko sorygować dłuższy pas przesuwając próg 33 w kierunku apronu Cargo.
|
No to już spore przedsięwzięcie taka korekta.
Pasy nie musząbyć ściśle równległe, zeby z nich swobodnie korzystać. Walczymy z podobnym problemem w Poznaniu (prawie równoległe pasy Ławicy i Krzesin) - stwarza to trochę kłopotów natury organizacyjnej, ale jest do przewalczenia mimo, że oba poznańskie pasy służą i do startów, i do lądowań.
Rozumiem, że w przypadku rozbudowanej Warszawy każdy pas miałby inną funkcję - tym prościej i lepiej.
[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|