|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:01, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No i jeszcze trzeba wziąć poprawkę na wiejące wiatry. Przecież obecny układ pasów nie istnieje z byle jakiegoś powodu.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:03, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ale pas równoległy do 15/33 miałby taki sam kierunek. Mógłby zresztą być krótszy - ile razy dziennie potrzebny jest 15/33 w całości do startu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:52, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | No z tym politycznym kluczem to Cię trochę poniosło. Warszawa - wiadomo, ma stadion X-lecia, perłę narodowej architektury, to dostać musiała. |
no jakieś takie fatalnie konserwatywne te nasze władze, nie byliśmy pierwszym krajem w historii który pominąłby zarówno stolicę i największe miasto zarazem, organizując mistrzostwa. a taka była szansa!
a co do pasa, to czy on jest tak naprawdę niezbędny? są chyba lotniska o większym ruchu z 1 pasem (mylę się?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:18, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Są, moim zdaniem z obecnym układem pasów spokojnie Warszawa wyrobiłaby się przez kilkadziesiąt lat. Prawdopodobnie nigdy na Okęciu nie bedzie 25mln pasażerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 17:30, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No właśnie, a przy nie zmienionym układzie pasów, to aż się prosi budowanie T3 na miejscu Górki. To wymaga wszakże jednej rzeczy o która tego rządu nie podejrzewam: decyzji! Boję się, że będziemy w takim zawieszeniu do czasu aż T1/2 się zapcha i znowu dantejskie sceny. W teorii zarządzania nazywa się to "zarządzaniem przez kryzys"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:34, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | No właśnie, a przy nie zmienionym układzie pasów, to aż się prosi budowanie T3 na miejscu Górki. To wymaga wszakże jednej rzeczy o która tego rządu nie podejrzewam: decyzji! Boję się, że będziemy w takim zawieszeniu do czasu aż T1/2 się zapcha i znowu dantejskie sceny. W teorii zarządzania nazywa się to "zarządzaniem przez kryzys" |
czy ja wiem, czy na miejscu górki? tam to by można było hangary poprzenosic, ale terminal po zupełnie innej stronie, to może być kłopotliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18:06, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
to jest moja koncepcja Okęcia, w ogóle likwidacja krótszej drogi statowej, reszta na fotce.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 18:21, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cani napisał: | to jest moja koncepcja Okęcia, w ogóle likwidacja krótszej drogi statowej, reszta na fotce.
[link widoczny dla zalogowanych] |
No to z pasem zrobiłeś własnie to o czym pisałem Rzeczywiście w tym miejscu można postawić T3. Nadal jednak są problemy w wylotami pasów i ich zbieżnością.
Atco, a jak z punktu widzenia zarządzania ruchem wygląda taki (nie częsty chyba) układ jak Praga Rodzynek
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkadius
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany: Pon 18:32, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
....."Jedynym ratunkiem jest zrobienie Modlina w ciągu tych 2 lat i wysadzenie tam no-frilsów, ale to musieli by już dziś postawić tam koparki i w Mszczonowie również"
Tak,jeśli już mowa o Modlinie to ostatnio przejeżdżałem tam i zastałem takie znaki [link widoczny dla zalogowanych] w sumie może wyglądać obiecująco ale te chaszcze wokół Dalej się nie wybierałem ponieważ... [link widoczny dla zalogowanych] ..Być może gdybym się odważył i pojechal dalej moze bym zobaczyl jakąś koparkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oskar Lima
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC
|
Wysłany: Pon 19:01, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: |
Atco, a jak z punktu widzenia zarządzania ruchem wygląda taki (nie częsty chyba) układ jak Praga Rodzynek
[link widoczny dla zalogowanych] |
Tak się wtrącę.
Na mój gust układ dróg startowych w Pradze jest dość podobny do tego na Okęciu, tzn. 2 dłuższe drogi przecinające się i sposób zarządzania ruchem jest podobny jak w Wawie. Trzecia droga startowa jest wyraźnie krótsza i używana raczej przez małe lotnictwo. Podejrzewam, że dosyć rzadko, więc nie ma z nią większych problemów.
Przydałoby się trochę więcej info o układzie dróg startowych, m.in. jakie są odległości pomiędzy nimi, kierunki DS. Ciekawe jaki jest 'podział ról' na TWR. Czy jest DEL, GND i TWR, czy jakiś inny układ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:24, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A jaki inny układ niż DEL, GND i TWR sobie wyobrażasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oskar Lima
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC
|
Wysłany: Pon 19:44, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | A jaki inny układ niż DEL, GND i TWR sobie wyobrażasz? |
Na większych lotniskach zdarza się, że przykładowo na GND może siedzieć dwóch kontrolerów (osobne częstotliwości) dla różnych częsci lotniska, podobnie z TWR. Jest układ DEL+GDN+TWR ale bardziej rozbudowany.
Czy w Pradze jest na tyle duży ruch? Nie wydaje mi się. Jestem ciekawy jak jest naprawdę, bo czeskiego AIP nie mam pod ręką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:49, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Też nie sądzę, żeby było potrzebne zdublowanie GND. Jeśli naraz jest w użyciu jeden pas (nie wyobrażam sobie zresztą 2 częstotliwości TWR dla nierównoległych pasów) a inaczej być nie może to i WR ma jedną częstotliwość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oskar Lima
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC
|
Wysłany: Pon 20:04, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | nie wyobrażam sobie zresztą 2 częstotliwości TWR dla nierównoległych pasów |
W Europie takie rzeczy się nie zdarzają. A za wielką wodą to hybrydy mają przeróżne Ale to już poza naszym podwórkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|