|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dilbercik
Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 6:54, 24 Kwi 2006 Temat postu: Wybrano nastepce Okecia :) |
|
|
Tereny między Żyrardowem, Mszczonowem a Puszczą Mariańską są najlepszą lokalizacją dla nowego międzynarodowego lotniska - zdecydowała hiszpańska firma Ineco-Sener, która pomaga rządowi w wyborze.
Okolice Mszczonowa wygrały ze względu na centralne położenie, bliskość dwóch największych aglomeracji -Warszawy (45 km) i Łodzi (90 km) - oraz istniejącą i planowaną infrastrukturę drogową oraz kolejową. Tutaj przecinają się główne szlaki komunikacyjne kraju.
Nowy port, który będzie mógł obsłużyć 50 mln pasażerów rocznie, ma m.in. odciążyć mocno zatłoczone warszawskie Okęcie. Zdaniem byłego prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Krzysztofa Kapisa Okęcie stanie się niewydolne już w 2015 roku. Po jego rozbudowie, która powinna zakończyć się w lipcu przyszłego roku, będzie mogło przyjmować rocznie około 10 milionów pasażerów. To o 4,6 miliona za mało w stosunku do prognoz rządowych.
Na razie trudno oszacować koszty nowego lotniska. Eksperci twierdzą, że trzeba je liczyć w miliardach euro. Budowa może potrwać około ośmiu lat.
Mszczonów konkurował z kilkoma gminami, m.in. z Babskiem koło Skierniewic, Modlinem, Nowym Miastem nad Pilicą, Radomiem, Sochaczewem oraz Wołominem.
Rywalizacja była duża, bo wiadomo, że wraz z taką inwestycją pojawią się nowe miejsca pracy. Nie tylko przy jej realizacji, ale również w trakcie eksploatacji nowego portu. Każdy milion pasażerów to trzy tysiące zatrudnionych osób, z czego połowa w bliskiej odległości od lotniska.
Decyzje o rozpoczęciu inwestycji podejmie rząd, najpierw jednak musi zaakceptować wskazaną przez Hiszpanów lokalizację. Zdaniem Eugeniusza Wróbla, wiceministra transportu i budownictwa, decyzja o rozpoczęciu inwestycji będzie uzależniona m.in. od tego, czy nasz narodowy przewoźnik zdecyduje się na przeniesienie swojej bazy do nowo powstałego portu. Nowy prezes LOT zapowiada, że taka ewentualność będzie rozważana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 7:02, 24 Kwi 2006 Temat postu: Re: Wybrano nastepce Okecia :) |
|
|
Dilbercik napisał: | Tereny między Żyrardowem, Mszczonowem a Puszczą Mariańską są najlepszą lokalizacją dla nowego międzynarodowego lotniska - zdecydowała hiszpańska firma Ineco-Sener, która pomaga rządowi w wyborze.. |
Wybrano jak widac najgorsze miejsce ale za to wlasciciel terenu jest juz odpowiedni do sprzedania za wielka kase panstwu tego co kupil za bezcen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 7:10, 24 Kwi 2006 Temat postu: Re: Wybrano nastepce Okecia :) |
|
|
robbo2k napisał: | Dilbercik napisał: | Tereny między Żyrardowem, Mszczonowem a Puszczą Mariańską są najlepszą lokalizacją dla nowego międzynarodowego lotniska - zdecydowała hiszpańska firma Ineco-Sener, która pomaga rządowi w wyborze.. |
Wybrano jak widac najgorsze miejsce ale za to wlasciciel terenu jest juz odpowiedni do sprzedania za wielka kase panstwu tego co kupil za bezcen |
jakies konkrety?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 8:32, 24 Kwi 2006 Temat postu: Re: Wybrano nastepce Okecia :) |
|
|
robbo2k napisał: | Dilbercik napisał: | Tereny między Żyrardowem, Mszczonowem a Puszczą Mariańską są najlepszą lokalizacją dla nowego międzynarodowego lotniska - zdecydowała hiszpańska firma Ineco-Sener, która pomaga rządowi w wyborze.. |
Wybrano jak widac najgorsze miejsce ale za to wlasciciel terenu jest juz odpowiedni do sprzedania za wielka kase panstwu tego co kupil za bezcen |
Kurde, jak ja niecierpie takiego pieprzenia. Czytałeś raport Ineco, widziałeś mapy geodezyjne terenu, byłeś w księgach wieczystych. Takie idiotyczne pieprzenie. Ja raport miałem okazję czytać. I nie potwierdzam tych idiotyzmów. Jakie masz argumenty za tym, że to najgorsza lokalizacja. Prace poważnych ludzi trwały pół roku, sama analiza uwarunkowań prawnych to ponad 500 dokumentów, a tu ktoś wali takie mądrości. Pomyśl chwilę zanim coś napiszesz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Pon 8:40, 24 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 8:38, 24 Kwi 2006 Temat postu: Re: Wybrano nastepce Okecia :) |
|
|
Witek Z napisał: | robbo2k napisał: | Dilbercik napisał: | Tereny między Żyrardowem, Mszczonowem a Puszczą Mariańską są najlepszą lokalizacją dla nowego międzynarodowego lotniska - zdecydowała hiszpańska firma Ineco-Sener, która pomaga rządowi w wyborze.. |
Wybrano jak widac najgorsze miejsce ale za to wlasciciel terenu jest juz odpowiedni do sprzedania za wielka kase panstwu tego co kupil za bezcen |
Kurde, jak ja niecierpie takiego piepszenia. Czytałeś raport Ineco, widziałeś mapy geodezyjne terenu, byłeś w księgach wieczystych. Takie idiotyczne pieprzenie. Ja raport miałem okazję czytać. I nie potwierdzam tych idiotyzmów. Jakie masz argumenty za tym, że to najgorsza lokalizacja. Prace poważnych ludzi trwały pół roku, sama analiza uwarunkowań prawnych to ponad 500 dokumentów, a tu ktoś wali takie mądrości. Pomyśl chwilę zanim coś napiszesz |
No dobra Wolomin byl gorszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 8:39, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
I tu się zgadzamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 9:05, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem wlascieielem wiekszosci terenow jest.... Pan Kulczyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 9:13, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A ja mam takie pytanie, zanim zacznę pisać bzdury, na ile operacji lotniczych rocznie przewidziane jest Okęcie ?
Z danych ze strony portu za 2005:
Operacje lotnicze (start i lądowanie ?) samolotów pasażerskich :133 955
Ilość odprawionych pasażerów: 7 071 881.
Oznaczałoby to, że przeciętnie siedzi w samolocie 52,7 paxa, no, liczmy 53. Mnożąc to przez dopuszczalną ilość operacji lotniczych można uzyskać orientacyjną przepustowość operacyjną Okęcia.
Dążę do tego, jak mocno zapcha się T1+T2 zanim ta przepustowość osiągnie swój absolutny limit, kiedy to może nastąpić, a zatem kiedy powinni rozpocząć budowę WAW2 licząc, że potrwa ona 12, nie 8 lat, jak napisano.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:29, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
32 operacje na godzinę bodaj. Odejmujemy godziny nocne 9w liczbie siedmiu) i mamy 17x32x365= 198560.
10 i pół miliona pasażerów przy założeniu, że nie zrobi się nic w celu zwiększenia przepustowości.
Na takim na przykład Stansted z jednego (sic!) pasa wykonuje się ponad 180 tysięcy operacji dla ponad 22 milionów pasażerów, więc pole do manewru jest jak nabardziej.
Nie wie dlaczego nikt nie zakłada budowy pasa 33L/15R. Miejsce jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 9:32, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | 32 operacje na godzinę bodaj. Odejmujemy godziny nocne 9w liczbie siedmiu) i mamy 17x32x365= 198560.
10 i pół miliona pasażerów przy założeniu, że nie zrobi się nic w celu zwiększenia przepustowości.
Na takim na przykład Stansted z jednego (sic!) pasa wykonuje się ponad 180 tysięcy operacji dla ponad 22 milionów pasażerów, więc pole do manewru jest jak nabardziej.
Nie wie dlaczego nikt nie zakłada budowy pasa 33L/15R. Miejsce jest. |
A bedzie gdzie wybudowac ewentualny trzeci terminal?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 9:37, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No właśnie doczytałem się na stronie portu że 34 operacje/h co daje lekko ponad 11 mln. pax, ale to już drobiazg, to faktycznie może być coś pomiędzy 10.5 a 11 bo część tego ruchu zabiera GA które ma mało pax i cargo, które nie ma w ogóle.
Idąc dalej - bardzo qrna śmieszne - jeżeli tak jak Atco mówisz, nie zrobi się nic w celu zwiększenia przepustowości, to Okęcie zapcha się kompletnie za 2 lata, albo jeszcze przed oddaniem całej inwestycji T2. Takie kurjozum planistyczne chyba tylko w Polsce jest możliwe. Jedynym ratunkiem jest zrobienie Modlina w ciągu tych 2 lat i wysadzenie tam no-frilsów, ale to musieli by już dziś postawić tam koparki i w Mszczonowie również.
Atco, wg mnie budowa 3 pasa jest nieopłacalna z kilku powodów:
=> trzeci pas spowodowałby wyłączenie tego pasa ukośnego, bo i tak nie byłyby 3 w użyciu. Żeby dotrzeć do 3-go, to trzeba by ciągle przecinać pas 2-gi co zdecydowanie by ograniczyło ich przepustowość.
=> Nawet jeśli by go zbudowano i przepustowość by wzrosła, to i tak żeby do niego dojechać trzeba będzie przecinać ten pierwszy. Układ 2 równoległych pasów ma sens tylko gdy terminale są pomiędzy nimi.
=> W związku z powyższym inwestycja nie byłaby opłacalna ani w czasie ani we wzroście ruchu.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chavez dnia Pon 9:47, 24 Kwi 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:41, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Terminale w Polsce charakteryzują się bizantyjskim przepychem, spokojnie można ten teren lepiej zagospodarować ewentualnie wydłużyc czas faktycznej pracy lotniska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:53, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
@ chavez: to nie tak, że nic się nie robi, ale spokojnie można osiągnąc takie wyniki jak Stansted (jak widać).
[link widoczny dla zalogowanych]
No comments. Jak widać da się.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Atco dnia Pon 9:54, 24 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:53, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Przy obecnym układzie w WAW mogą pomóc dodatkowe Speedwaye i znaczne ograniczenie ruchu GA.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:56, 24 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Co do dróg kołowania zgoda, ruchu GA już się chyba bardziej nie da ograniczyć (można ewentualnie wprost zakazać).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|