|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:38, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No wlasnie takich teraz przyjmuja...inna sprawa, ze fizycznie sie da w przeciwienstwie do tego co mowiles.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:45, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Nie wiem czy jest linia lotnicza na swiecie ktora przyjmie takiego "frozen ATP". Mowimy oczywiscie o "major" liniach. To tylko wiec raczej teoria. |
Nie bierz tego do siebie, ale z tego sugeruje ze twoje pojecie o rynku linii lotniczych w Europie i rynku pracy dla pilotow jest bardzo male
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katowiczan
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:57, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Co do nicka to jest taki dlatego, że na forum pasazer.com nie zmieściło się już -in, a nie chciałem go zmieniać i zdaję sobie sprawę, że jest niepoprawny językowo. A co do licencji to które dokładnie trzeba zrobić żeby móc znaleźć zatrudnienie w liniach lotniczych? P.S. masz może informację na temat "Canadian Flyers INC." w Toronto??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katowiczan
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:58, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No i czy trzeba jakieś konkretne przedmioty zdać na maturze żeby starać się o przyjęcie na takie studia. Ja aktualnie wybieram się do szkoły z International Bacculurate więc chciałbym wiedzieć co i jak:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Pon 3:07, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
OK panowie, moze i sie da zostac pierwszym oficerem w malych liniach lotniczych. Nie bede zaprzeczal, bo nie mam dowodu ze tak nie jest. Ale... bez przesady!!! Jak mozna zostac pierwszym oficerem majac 250h, kto wogole takiego pilota wezmie?? Mowici ze wiecie kto- podzielcie sie wiec info o takich liniach lotniczych. Tylko mowie o LINIACH LOTNICZYCH, a nie jakiejs malej firmie co przewozi niedzwiedzie z syberii na alaske
Katowiczan > Co do licencji jakich potrzebujesz to zalezy czym chcesz latac. W LOT wymagaja CPL (commercial pilots license) albo ATPL (air traffic pilots license). Ja jednak bym polecal obydwie. Nie wspominam juz o obowiazkowych IFR (pozwala na latanie wedlug instrumentow pokladowych) i ME (pozwala na latanie na samolotach z wiecej niz jednym silnikiem). Niektore firmy takie jak np. British Airways pytaja o certyfikat na dany samolot np. B767. W koncu czym wiecej papierow tym lepiej wygladasz. Tutaj masz podstawy do LOTu: [link widoczny dla zalogowanych]
Osobiscie o Canadian Flyers, INC. nigdy nic nie slyszalem. Polecam google.com. Napewno cos znajdziesz A co do przedmiotow to hmm... jedyne co Ci moge powiedziec to to ze napewno w liniach lotniczych bedziesz potrzebowal matmy i anglika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 4:16, 17 Kwi 2006 Temat postu: Re: Wymagania w stosunku do pilotow, i ich zarobki w PLL LOT |
|
|
KuB@ napisał: | "Wykształcenie minimum średnie". |
W USA to niespotykane ale w Europie, nawet w UK to czesto praktykowane. Jak ktos z was zna firme ITVV i jej slynne video nad DVD i kupil naprzyklad ich DVD poswiecone lotu 747 Virgin Atlantic na trasie London-San Francisco to kapitan Alan Carter na tym filmie ma wlasnie wyksztalcenie srednie ("A" level).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 11:52, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Być może się mylę, ale pamiętam w SP sprzed kilkunastu lat była biografia jednego z naszych "mistrzów świata" , kapitana 767, z której wynikało że jest tylko po technikum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:01, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
a technikum to nie jest wykształcenie średnie? (nie mówiąc już o "sprzed kilkunastu lat")
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:14, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Wykształcenie srednie masz jak zdasz mature. Nie gra roli czy to jest technikum czy LOT. Sa jeszcze technika ?
Jakie linie biora z Frozen ATPL ? Najczesciej sa to low costy, ale rowniez linie takie jak Thomas Cook, BMI, Jet2 czy Excel Airways. Osoba ktora posiada Frozen ATPL posiada naprawde bogata wiedze i nie balbym sie z taka latac, tym bardziej ze latajac jako f/o nabiera doswiadczenia, ktore najlepiej robic w lcc gdzie godziny szybko sobie mozna nabic. Oczywiscie zgodnie z przepisami co do ilosci godzin spedzonych w powietrzu na miesiac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:06, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
KuB@ napisał: |
Katowiczan > Co do licencji jakich potrzebujesz to zalezy czym chcesz latac. W LOT wymagaja CPL (commercial pilots license) albo ATPL (air traffic pilots license). Ja jednak bym polecal obydwie. Nie wspominam juz o obowiazkowych IFR (pozwala na latanie wedlug instrumentow pokladowych) |
Ej Kuba juz Ci sie mialem tlumaczyc z tego co napisalem ale widze, ze tak jak napisal BN troche slabo u Ciebie z wiedza w tym temacie.
Po pierwsze ATPL - Airline Transport Pilot Lincense nie Traffic
Po drugie do LOT'u nie biora osob z CPL bo takie osoby nie moga latac na samolotach z zaloga wielu-pilotow (tak mowia przepisy JAR) - trzeba miec przynajmniej zdana teorie do ATPL (praktyke trzeba wtedy zrobic w maks 7 lat)
Po trzecie to w wiekszosci low-costow, ktore znam i co lataja do Krakowa (moze z wyjatkiem SkyEurope) mozna znalez takich FO co mieli tyle godzin jak ich przyjeli
Po czwarte nie rozumiem dlaczego tak pietnujesz tych biednych pilotow, ze niby nic potrafia majac tyle godzin - takie sa wymogi przepisow, minimalne bo minimalne ale uznano, ze tyle wystarczy. Zreszta lataja jako FO czyli za wszystko odpowiada CPT - jakby nie bylo przynajmniej do 1500h lataja z nim czyli tak jakby caly czas z instruktorem, przez taki czas mozna sie sporo podszkolic i na tym to wlasnie polega.
Po piate z tego co mowia latanie na B737 albo na Arbuzie jest prostsze w porownaniu do ATR'a. Zeby latac w Eurolocie na ATR wystarczy teraz 300h ale jak bys poszedl z 250h to pewnie i tak by Cie wzieli bo byl taki okres, ze nie mogli znalezc pilotow. Jezeli tak sie bedzie to wszystko rozwijac to coraz czesciej beda brac takich pilotow bo jak na razie to jest ich za malo a szkolenie troche trwa.
Pzdr
P.S
Chyba w tamtym roku jezeli pamiec mnie nie myli w Gdansku na lotowskich B767 szkolili pilotow z Japonii. Nie bede Ci mowil ile mieli godzin bo i tak nie uwierzysz.
Jednyna roznica jest taka, ze u nich zaczyna sie od B767 a konczy na ATR. Dlaczego? Bo jak gosc jest stary to woli sobie zrobic 3 ktrotkie odcinki dziennie i wrocic na noc do domu. Mlodzi lataja sobie po 11 godzin i walcza ze zmiana stref czasowych...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Pon 17:38, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Heh... Z tym ATPL to serio dalem ciala
Niewiem jednak skad wzioles pomysl ze ja "pietnuje" tych biednych pilotow, albo ze uwazam ze nic nie potrafia Ja tam uwazam ze jednemu wystarczy pare godzin, drugiemu parenascie godzin a jeszcze innemu pareset godzin zeby zostac dobrym pilotem Jestem tylko zdziwiony ze sa linie ktore wymagaja taki slaby nalot. Wchodzac w ten biznes spodziewalem sie troche wiekszych cyferek, ale tak jak wspomnialem wczesniej to mi taki maly nalot nie przeszkadza bo bede mial sie jak chociaz dostac
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Pon 20:48, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
thewho > "Po drugie do LOT'u nie biora osob z CPL bo takie osoby nie moga latac na samolotach z zaloga wielu-pilotow (tak mowia przepisy JAR) - trzeba miec przynajmniej zdana teorie do ATPL (praktyke trzeba wtedy zrobic w maks 7 lat)"
Zdana teoria czy nie zdana teoria to jednak dalej jest CPL, wiec da sie z CPL do LOTu dostac ze zdana teoria tak jak jest wspomniane na stronie LOTu:http://www.lot.com/lot2/Portal/PL/aspx/415_3312.aspx Wiedzialem o tym, tylko nie pisalem bo zamiast tego podalem zrodlo gdzie wszystko jest napisane czarne na bialym
"Posiadanie ważnej licencji Pilota Samolotowego Liniowego ATPL(A) lub Pilota Samolotowego Zawodowego CPL(A) oraz zaświadczenia o ukończonym szkoleniu teoretycznym"
A co do edukacji to chyba sami wiecie jak to jest. Zawsze lepiej beda patrzec na pilota magistra, niz na pilota po technikum. Zreszta jak by byla redukcja w firmie to moze dojsc do tego ze poleca piloci z mniejszym nalotem i edukacja. W koncu w oczach prostych ludzi firma lepiej stoi jak ma pracownikow po dobrej edukacji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Pon 20:56, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A tak z innej beczki... Mamy tutaj na forum moze kogos kto jest pilotem w LOT?? Tak z ciekawosci pytam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 21:43, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
thewho napisał: |
Zreszta lataja jako FO czyli za wszystko odpowiada CPT - jakby nie bylo przynajmniej do 1500h lataja z nim czyli tak jakby caly czas z instruktorem, przez taki czas mozna sie sporo podszkolic i na tym to wlasnie polega.. |
Niestety widzielismy jak to wyglada w praktyce taki "team" - doswiadczony kapitan z kompletnie zielonym FO - na przykaldzie wypadku tego Heliosa. Jak kapitan zaczal robic dziwne rzeczy to FO byl na tyle zielony ze nic konstruktywnego nie wniosl do sytuacji - zadnej korekty, zadnej wlasnej inicjatywy. Drugi taki przyklad byl z egipskim Flash Air - tu tez kapitan zawiodl a 25-letni FO siedzial jak mumia. No bo jak facet kolo ciebie ma 5000 godzin a ty masz tylko 500 to czy bedziesz miec odwage cokolwiek kwestionowac ? Ten "super" pilot co kolo ciebie siedzi napewno wie co robi. W koncu jest ich dwoch w kokpicie aby (miedzy innymi) jeden drugiemu na rece patrzal.
Nie wiem jak Europa sie znalazla w takiej systuacji ze zatrudniaja takich zoltodziobow. W USA jak masz 500 godzin to co najwyzej bedziesz rozwozil paczki malym Piperem. Potem jak bedziesz miec 1000 godzin to moze bedziesz startowac do jakiejs regionalnej linii ktora lata na CRJ-ach. Po 2-3 latach w takiej linii masz w koncu szanse na startowanie do "majors".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Pon 22:00, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron > Swiete Slowa! W usa moze i duzo jest jelopow, ale trzeba przyznac ze o bezpieczenstwo to dbaja. A co do tego zeby sie do wiekszych lini dostac to czasami nawet te 2-3 lata to za malo :-/
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|