|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Nie 7:38, 16 Kwi 2006 Temat postu: Wymagania w stosunku do pilotow, i ich zarobki w PLL LOT |
|
|
Witam!
Szperalem tak ostatnio po internecie i znalazlem pare ciekawych informacji. Otoz LOT nie wymaga od swoich kandydatow na pilotow zbyt wiele w ramach edukacji: "Wykształcenie minimum średnie". Spodziewalem sie czegos wyzszego... Zawsze mowili ze aby zostac pilotem to trzeba byc czlowiekiem OSTRO edukowanym Jednak popatrzcie na to: "Minimalny nalot 500 godzin jako pilot samolotowy". Gdzies slyszalem ze kiedys bylo 1000h. Czyzby lot schodzil na psy nawet z PILOTAMI??!! Ludzie, co to jest 500h?? Wiem, wyglada na duzo ale na serio tak wcale nie jest. Aby uzyskac taki nalot to wystarczy ukonczyc PPL, IFR, ME, CPL i ATPL. Oczywiscie... PRAWDA- jest to strasznie duzo roboty i pieniedzy, ALE przeciez to jest sam trening! Jednym slowem, zwykly czlowiek po treningu moze isc latac ATRami, albo jak ma super fart to moze nawet 767. Inne linie lotnicze pytaja o MINIMUM 1500h - 2500h. Az wtyd ze nasz ojczysty przewoznik tak nisko stoi :-/ Musze powiedziec ze mam w glowie kariere w PLL LOT (wiem... moze i kiepski pomysl ale zalezy mi aby latac po europie albo europa > usa), i szczerze mowiac po wyrobieniu wszystkich potrzebnych certyfikatow majac to powiedzmy 600h wolalbym jednak najpierw polatac malymi samolotami, a nie od razu ladowac sie na takie fury. Niewiem jak inni ale ja tam bym sie bal... Za duzo odpowiedzialnosci jak na pierwsza robote. Co o tym myslicie?? Ja takie wymagania uwazam z znak desperacji. Dlaczego?? Prosze:
"Do LOT-u trafia się na stanowisko II pilota ze stawką w granicach 5 tys. zł netto, z długim stażem. Najbardziej doświadczeni piloci z długim stażem zarabiają w granicach 20 tys. zł miesięcznie."
To w takim razie ile bedzie zarabial pilot z bardzo krotkim stazem?? Starczy mu chociaz na chleb z maslem czy moze tylko na chleb z woda?? Zakladam ze bedzie to pilot z 600h prosto ze szkoly.
ZRODLA
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 8:47, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Aby uzyskac taki nalot to wystarczy ukonczyc PPL, IFR, ME, CPL i ATPL |
Powodzenia.
Kideyś było w cyc pilotów to i wymagania były wyższe. Teraz potrzebują pilnie ludzi latających to się i wymagania obniżyły.
Cytat: | Inne linie lotnicze pytaja o MINIMUM 1500h - 2500h |
To też zalezy od linii bo są linie które przyjmują ludzi z ulicy. We francji jest specjalna szkoła lotnicza po ukńczeniu której, gość który ma chyba bodajże 250h wsiada na A320. I też zależy gdzie doświadczenie i nalot zdobywasz. z tego co się orientuje piloci np. Agr, mają spore kłopoty przestawienia się z trybu latania: JA i MÓJ samolot, na współpracę w załocze wielo osobowej.
Cytat: | Niewiem jak inni ale ja tam bym sie bal... Za duzo odpowiedzialnosci jak na pierwsza robote |
Czyli ci co latają na ATR mogą być mniej odpowiedzialni?
Cytat: | To w takim razie ile bedzie zarabial pilot z bardzo krotkim stazem?? Starczy mu chociaz na chleb z maslem czy moze tylko na chleb z woda?? |
Dziedzina jest specyficzna gdyz zawsze się znajdzie grupka ludzi która jest byłaby skłonna robić to nawet za darmo.
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katowiczan
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:44, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ponieważ uważam, że bez sensu zakładać nowy (a dość podobny) temat to zapytam tutaj: gdzie najlepiej za granicą studiować pilotaż? Najlepiej byłoby w Kanadzie ale może być też gdzieś indziej Jeżeli ma ktoś informacje jak zostać pilotem lub powie mi gdzie mogę zasięgnąć takiej informacji to bardzo byłbym chętny z góry dziękuję za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 16:22, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
UK --> [link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast jesli chodzi o Kanade i ewentualnie USA to spytaj sie na tym forum [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Nie 16:26, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Katowiczanin > Kanada jest bardzo dobrym miejscem na rozpoczecie nauki pilotazu, ale z tego co wiem w usa jest chyba troche latwiej i taniej. Oczywiscie czy tu czy tam jezyk angielski masz obowiazkowy. Jezeli go znasz to polecam nauke na malych lotniskach w usa (part 141 FBO's). Nie daj sie namowic na zadna akademie lotnicza! Jest to tragedia- fabryka pilotow. Wiele sie tam nie nauczysz (klasa po 40 osob), a i o robote potem bedziesz mial ciezko bo szanowane linie lotnicze za dobze nie patrza na pilotow po takim treningu.
P.S. Jezeli sie zdecydujesz to uwazaj bo ceny za trening na PPL (private pilots license) sa BARDZO rozne. W niektorych miejscach moze byc nawet dwa razy drozej! Zanim wezmiesz sie za trening to dobze poszukaj na interneci, i przedewszystkim nie napalaj sie bo zle na tym wyjdziesz i duzo $ stracisz Np. tutaj gdzie ja sie ucze (w NJ) PPL kosztuje gdzies okolo $4000-$5000. Zalezy to oczywiscie od ilosci godzin w powietrzu. Z tego co wiem jest to dosc tanio, ALE mozna trafic na jeszcze nizsze ceny
P.S.2. Tak jak wspomnialem wczesniej jezyk angielski jest wymagany aby ubiegac sie o PPL. Jezeli go znasz to zapraszam na [link widoczny dla zalogowanych] Gwarantuje Ci ze znajdziesz tam odp. na wszystkie pytania ktore tutaj zadales na temat treningu i wymagan. W koncu sam wiele tych pytan zadawalem... Moj nick na tamtym forum to KuB@
P.S.3. Powodzenia!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 16:31, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
KuB@ napisał: | Nie daj sie namowic na zadna akademie lotnicza! Jest to tragedia- fabryka pilotow. Wiele sie tam nie nauczysz (klasa po 40 osob), a i o robote potem bedziesz mial ciezko bo szanowane linie lotnicze za dobze nie patrza na pilotow po takim treningu. |
Wiesz akademia, akademii jest nie rowna i dlatego jesli wybralby np. OAT to na 99,9% prace ma w kieszeni, a i nie jest w "grupie" po 40 osob (jakos sobie nie wyobrazam takiej ilosci osob), a po ~7 osob. Kosztuje to kupe kasy, ale warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katowiczan
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 16:37, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi:)) Liczba pytań kłebiąca się w mojej głowie jest mniejsza z postu na post:D Jeszcze raz bardzo dziękuję)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Nie 16:41, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Troche sie rozpisalem... A teraz wracajac do tematu:
Jasio85 > Odp. na cytat pierwszy
Uzyskanie tych licencji w usa nie jest znowu takie niemozliwie
wiec dlatego napisalem "wystarczy". Jedyna rzecz jaka bedziesz
potrzebowal to... kasa :-/
Jasio85 > "To też zalezy od linii bo są linie które przyjmują ludzi z ulicy. We francji jest specjalna szkoła lotnicza po ukńczeniu której, gość który ma chyba bodajże 250h wsiada na A320"
Takie rzeczy zdazaja sie w wielu miejscach. Np. W usa po ukonczeniu CPL, IFR, ME piloci ida do malych firm transportowych, wiec mozna powiedziec ze z ulicy. A co do wsiadania na A320 z 250h, to jest to poprostu fizycznie i prawnie niemozliwe. Aby latac takim samolotem trzeba miec ATPL a zeby wyrobic ta licencje to trzeba miec duuuuzo wiecej niz 250h. 250h to masz bodajze po ukonczeniu treningu na CPL jak Ci dobze pujdzie.
Jasio85 > Odp. na cytat trzeci
Nie uwazam ze ATRami lataja niedoswiadczeni i nieodpowiedzialni piloci Mowie tylko ze po dostaniu sie do LOTu, nowicjusze zazwyczaj zasiadaja za sterami tego samolotu i lataja po Polsce i Europie. A napisalem ze bym sie bal bo to troche dziwne uczucie przesiasc sie z wiekszej Cessny do ATRa
Jasio85 > Odp. na cytat czwarty
"za darmo"?? A kiedy by zarobili na zycie?? Wiem ze praca pilota to frajda, ale zyc tez z czegosc trzeba
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Nie 17:01, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
BN > Moze rzeczywiscie przegiolem z ta grupa 40 osob Ale jakby nie bylo to idac na male lotnisko zrobisz ten sam papier, zaplacisz mnie, i masz CIAGLA uwage od instruktora. Slyszalem rowniez ze czasami jak zawaliles cos w treningu, i nawet jak byla to wina akademii to i tak sie nie chcieli przyznac ani oddac kasy. W FBO niemasz z tym problemu. Idziesz na lekcje, placisz po lekcji. Nie podoba sie to nie idziesz na nastepna i kasa w kieszeni
Katowiczan > Nie dziekuj bo niema za co Forum jest po to zeby pytac i wymieniac doswiadczenia
P.S. Sorry ale w pierwszym moim poscie troche zaplatalem twoj nick
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 18:24, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jasio85 > Odp. na cytat pierwszy
Uzyskanie tych licencji w usa nie jest znowu takie niemozliwie
wiec dlatego napisalem "wystarczy". Jedyna rzecz jaka bedziesz
potrzebowal to... kasa :-/ |
Wiem bo mam
co do airbasa to nie jest to fizycznie ni emożliwe. tak jak ci napisałem AF prowadzi szkołe gdzie po 250 masz uprawnienia na A320, ATPL(Frozen). IFr. ME.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Nie 18:38, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Masz kase czy masz ATPL??
No i powiedzmy ze taki pilot po tej szkole idze na A320. Czy uwazasz ze jest to dobry pomysl?? Ja bym powiedzial ze to troche za malo godzin zeby sie przesiadac na taka maszyne :-/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:08, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ja znam przypadek pewnego pilota co sie z ATR do A320 przesiadl mimo ze sporo godzin nie mial.
Zreszta przeciez taka osoba co ma 250h czyli frozen ATPL nie bedzie siedziec na lewym fotelu, a na prawym i nie boje sie napisac ze wiedze takze ma naprawde wystarczajaca. Przeciez zeby zostal f/o w A320 musi przejsc przez szkolenie, symulator i reszte procedur przygotowujacych do latania taka maszyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 19:50, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Najwiecej ludzi szkoli sie w USA. Tutaj jest naprawde sporo najlepszych szkol do wyboru i koloru. Wspomne tylko kilka:
1. Embry Riddle Aeronautical University
2. University of North Dakota
3. Dowling College School of Aviation (okolice New York)
4. Flight Safety International
5. American Flyers
6. Sierra Academy
Wszystkie one sa "FAA approved" i szkola ciebie wedlug part 141.
Cytat: | napisałem AF prowadzi szkołe gdzie po 250 masz uprawnienia na A320, ATPL(Frozen). IFr. ME. |
Po 250 godzinach (total time ??) nie mozesz miec zadnych uprawnien na ATP czy A320, jest to fizycznie niemozliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:06, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Niby dlaczego nie? Patrzac na to od strony Europy i JAR'ow - 200h to CPL jezeli jest robiona modulowo (robiac wszystko na raz CPL mozna zrobic w 150h) W tych godzinach spokojnie moze zawierac sie IFR i ME. Robimy tylko teorie to ATPL - czyli frozen ATPL i juz mamy wszystkie wymagania wg JAR zeby pelnic role pierwszego oficera na zamolocie z zaloga wielu pilotow. Te 50h to akurat mniej wiecej tyle co symulator na typ - wychodzi jak byk 250h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 20:28, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy jest linia lotnicza na swiecie ktora przyjmie takiego "frozen ATP". Mowimy oczywiscie o "major" liniach. To tylko wiec raczej teoria.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|