Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamowienia 2006
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fly




Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:58, 20 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Danny, gdyby Boeing nie prowadzil prac, to nikt by nie wiedzial ze jedynym czynnikiem ktory wstrzymuje oficjalne ogloszenie produkcji tego samolotu jest brak odpowiednich silnikow.
A swoja droga to zastanawiam sie jakich silnikow bedzie uzywal Airbus do A359, skoro B787-10 m ma miec podobne wymiary a jednak amerykanie twierdza ze dostepne silniki maja za slabe osiagi


Nie wiem czy silniki są aż takim problemem aby nie ogłaszać prac nad projektem. Jak wiemy w momencie ogłoszenia projektu A380, a wcześniej A3XX nie było odpowiednich silników do tego samolotu. Jak wiemy RR Trent 900 pojawił się dopiero kilkanaście miesięcy temu (oczywiście jego projekt odpowiednio wcześniej).
A co do A350 to będzie napędzany silnikami RR Trent 1700.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Sob 6:07, 21 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Do tej pory chyba zadden samolot Airbusa nie mial zakladanych przez producenta osiagow i to jesli chodzi o ekonomie jak i awaryjnosc (A340 nadal nie osiagnal zakladanych parametrow) ,dlatego nalezy poczekac jakis czas i ewentualne wnioski wyciagac z rzeczywistych danych uzyskanych od linii lotniczych.


Hmmm, zobaczmy...
A319 - osiagnal jak najbardziej.
A320 - rowniez.
A321 - wersja -100 miala niewystarczajacy zasieg na potrzeby rynku amerykanskiego (poprawiono to w wersji -200).
A330 - sukces. Gdyby nie wersja -200, Boeing nigdy nie rozpoczalby prac nad 787.

Jedynie A340 zawiodl oczekiwania klientow. Wersja -200/-300 nigdy nie otrzymala silnikow przeznaczonych dla niego i Airbus musial sie ratowac CFM-56, zas -500/-600 okazaly sie zbyt ciezkie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 8:14, 21 Sty 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:


Hmmm, zobaczmy...
A319 - osiagnal jak najbardziej.
A320 - rowniez.
A321 - wersja -100 miala niewystarczajacy zasieg na potrzeby rynku amerykanskiego (poprawiono to w wersji -200).
A330 - sukces. Gdyby nie wersja -200, Boeing nigdy nie rozpoczalby prac nad 787.

Jedynie A340 zawiodl oczekiwania klientow. Wersja -200/-300 nigdy nie otrzymala silnikow przeznaczonych dla niego i Airbus musial sie ratowac CFM-56, zas -500/-600 okazaly sie zbyt ciezkie.


No nie tak do konca.
a320 tez mial problemy, i musial byc modyfikowany (dlatego teraz jest a320-200)
a321 jak sam napisales miala problemy z zasiegiem
a330 na poczatku tez nie sprzedawal sie jakos rewelacyjnie
a340 - to nie problem linii lotniczych ze airbus nie dostal silnikow o ktorych marzyl. skoro deklarujesz ze samolot bedzie mial jakies parametry to chyba wiesz czy jestes w stanie dotrzymac swoje obietnice
Boeing wlasnie dlatego nie chce oficjalnie oglosic b787-10 ze wg nic nie ma wystarczajaco ekonomicznych silnikow
a380- zbyt ciezki (ale tego nie przesadzajmy) no i przede wszystkim wieksze separacje.
gdyby deklaracje airbusa pokrywaly sie z rzeczywistoscia to naprawde boeing mialby duuuzo wiekszy problem,a tak poki co jest 50/50 i nie widac aby sie to mialo zmienic (chyba ze wejdzie np embraer z samolotami klasy a320/b737)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Sob 15:49, 21 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

a320 tez mial problemy, i musial byc modyfikowany (dlatego teraz jest a320-200)


Nieprawda. A320-200 byla od poczatku planowana wersja sredniego zasiegu. A320-100 jest wersja krotkiego zasiegu. Jedyna roznica to brak zbiornika na paliwo w centroplacie.

Gabec napisał:

a330 na poczatku tez nie sprzedawal sie jakos rewelacyjnie


Co samo w sobie nie oznacza ze nie osiagnal parametrow zakladanych przez producenta. Popyt na 300-miejscowe samoloty szerokokadlubowe sredniego zasiegu nie jest wcale tak duzy jak na samoloty dalekiego zasiegu (vide brak zamowien na 787-3 poza JAL i ANA).

Gabec napisał:

a380- zbyt ciezki (ale tego nie przesadzajmy) no i przede wszystkim wieksze separacje.


A380 przekroczyl ciezar wlasny o 1%. Dla porownania w chwili obecnej Boeing 787 jest ciezszy o ok. 1.6% niz planowano i poki co nic nie zapowiada redukcji tego ciezaru, mimo iz Boeing pracuje nad tym. Jesli zas chodzi o wygorowane separacje, to jest to tymczasowe rozwiazanie zalecone przez ICAO do czasu zakonczenia testow w locie i otrzymania danych odnosnie sladu jaki A380 zostawia na podejsciu. Z biegiem czasu separacje te zostana zmniejszone i beda niewiele wieksze od separacji jakie wymaga 747-400. Wystarczy przestudiowac zalecane separacje, jakie mial 747 na poczatku eksploatacji a jakie ma teraz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 19:53, 21 Sty 2006    Temat postu:

ojcie_c - witamy na Forum!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 10:43, 23 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:


Do tej pory chyba zadden samolot Airbusa nie mial zakladanych przez producenta osiagow i to jesli chodzi o ekonomie jak i awaryjnosc (A340 nadal nie osiagnal zakladanych parametrow)


Z tego co oficjalnie wiadomo wylacznie A340 mial/ma (500) z tym problemy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 10:56, 23 Sty 2006    Temat postu:

Aer Lingus poszerzy swoja flote dalekiego zasiegu o cztery dodatkowe A330. Pierwsze dostawy jeszcze pod koniec tego roku.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:27, 23 Sty 2006    Temat postu:

Nie napisali, która konkretna wersja, a termin dostawy też dosyć szybki.

No i ładnego byka w artykule strzelili Wink

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 12:05, 23 Sty 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gabec napisał:


Do tej pory chyba zadden samolot Airbusa nie mial zakladanych przez producenta osiagow i to jesli chodzi o ekonomie jak i awaryjnosc (A340 nadal nie osiagnal zakladanych parametrow)


Z tego co oficjalnie wiadomo wylacznie A340 mial/ma (500) z tym problemy.


A340 oraz poki co A380 tyle ze airbus za problemy z waga swojego wieloryba zwala na dostawcow wyposazenia wnetrza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 12:22, 23 Sty 2006    Temat postu:

A380 nie wszedl jeszcze do sluzby a juz niektorzy oglaszaja, ze nie spelnil zakladanych osiagow. Rolling Eyes
Jak na razie wszystkie komunikaty z testow mowia, ze siagi sa lepsze niz zakladano zwlaszcza odnosnie zuzycia paliwa.

Na marginesie - tutaj mozesz poczytac a problemach 787 z nadwaga:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 12:25, 23 Sty 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Na marginesie - tutaj mozesz poczytac a problemach 787 z nadwaga:
[link widoczny dla zalogowanych]



wiesz kto to napisal???
"...A380 nie wszedl jeszcze do sluzby a juz niektorzy oglaszaja, ze nie spelnil zakladanych osiagow. Rolling Eyes ..."
Laughing Laughing Laughing

chyba Ci cos umknelo “We are a little over 1.5% over weight target, and making good progress to get down to it.”
Ten samolot zanim wyjedzi z hangaru ma jeszcze min 1.5 roku, dla porownania A380 juz lata i mozliwosci ewentualnych zmian konstrukcyjnych sa nieporownywalnie mniejsze na niekorzysc A


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gabec dnia Pon 12:34, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 12:29, 23 Sty 2006    Temat postu:

wyglada na to ze Qantas znowu wraca z tematem zakupu samoloto na trasy ULR
[link widoczny dla zalogowanych]

ciekaw jestem czy jesli to prawda to nie na zasadzie albo B77L albo zaden, gdyz A345 jest chyba wyraznie slabszy
Fajnie ze mysla takze na zakupem B748I

Dodatkowo FlyGlobespan rozwaza zakup 10 samolotow szerokokadlubowych.
[link widoczny dla zalogowanych]


Wyglada na to ze ten rok moze nie bedzie tak obfity w zamowienia jak ubiegly ale tez nie bedziemy mogli sie nudzic ze wzgledu na ich brak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 22:37, 23 Sty 2006    Temat postu:

lotnictwo.net napisał:
Tureckie linie Atlasjet złożyły zamówienie na trzy Canadairy RJ 900 z opcją na zakup kolejnych dwóch samolotów tego typu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:44, 23 Sty 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

20 x ATR 72-500 Kingfisher + 15 opcji

...to chyba potwierdzenie zamówienia z Dubaju.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 12:17, 27 Sty 2006    Temat postu:

"...TAM is about to make an order of 20 E195s (118 pax capacity), news reported in Brazil. Only some pending issues related to fiscal incentives to be given by Sao Paulo State Government is delaying the formal announcement..."

Powoli rozkreca sie maszynka zamowien na 2006 rok.
Wciaz jestem ciekaw kiedy i czy wogole LO zamowi E190/195.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Następny
Strona 2 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin