|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fly
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:58, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
Danny, gdyby Boeing nie prowadzil prac, to nikt by nie wiedzial ze jedynym czynnikiem ktory wstrzymuje oficjalne ogloszenie produkcji tego samolotu jest brak odpowiednich silnikow.
A swoja droga to zastanawiam sie jakich silnikow bedzie uzywal Airbus do A359, skoro B787-10 m ma miec podobne wymiary a jednak amerykanie twierdza ze dostepne silniki maja za slabe osiagi
|
Nie wiem czy silniki są aż takim problemem aby nie ogłaszać prac nad projektem. Jak wiemy w momencie ogłoszenia projektu A380, a wcześniej A3XX nie było odpowiednich silników do tego samolotu. Jak wiemy RR Trent 900 pojawił się dopiero kilkanaście miesięcy temu (oczywiście jego projekt odpowiednio wcześniej).
A co do A350 to będzie napędzany silnikami RR Trent 1700.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Sob 6:07, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
Do tej pory chyba zadden samolot Airbusa nie mial zakladanych przez producenta osiagow i to jesli chodzi o ekonomie jak i awaryjnosc (A340 nadal nie osiagnal zakladanych parametrow) ,dlatego nalezy poczekac jakis czas i ewentualne wnioski wyciagac z rzeczywistych danych uzyskanych od linii lotniczych.
|
Hmmm, zobaczmy...
A319 - osiagnal jak najbardziej.
A320 - rowniez.
A321 - wersja -100 miala niewystarczajacy zasieg na potrzeby rynku amerykanskiego (poprawiono to w wersji -200).
A330 - sukces. Gdyby nie wersja -200, Boeing nigdy nie rozpoczalby prac nad 787.
Jedynie A340 zawiodl oczekiwania klientow. Wersja -200/-300 nigdy nie otrzymala silnikow przeznaczonych dla niego i Airbus musial sie ratowac CFM-56, zas -500/-600 okazaly sie zbyt ciezkie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 8:14, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: |
Hmmm, zobaczmy...
A319 - osiagnal jak najbardziej.
A320 - rowniez.
A321 - wersja -100 miala niewystarczajacy zasieg na potrzeby rynku amerykanskiego (poprawiono to w wersji -200).
A330 - sukces. Gdyby nie wersja -200, Boeing nigdy nie rozpoczalby prac nad 787.
Jedynie A340 zawiodl oczekiwania klientow. Wersja -200/-300 nigdy nie otrzymala silnikow przeznaczonych dla niego i Airbus musial sie ratowac CFM-56, zas -500/-600 okazaly sie zbyt ciezkie. |
No nie tak do konca.
a320 tez mial problemy, i musial byc modyfikowany (dlatego teraz jest a320-200)
a321 jak sam napisales miala problemy z zasiegiem
a330 na poczatku tez nie sprzedawal sie jakos rewelacyjnie
a340 - to nie problem linii lotniczych ze airbus nie dostal silnikow o ktorych marzyl. skoro deklarujesz ze samolot bedzie mial jakies parametry to chyba wiesz czy jestes w stanie dotrzymac swoje obietnice
Boeing wlasnie dlatego nie chce oficjalnie oglosic b787-10 ze wg nic nie ma wystarczajaco ekonomicznych silnikow
a380- zbyt ciezki (ale tego nie przesadzajmy) no i przede wszystkim wieksze separacje.
gdyby deklaracje airbusa pokrywaly sie z rzeczywistoscia to naprawde boeing mialby duuuzo wiekszy problem,a tak poki co jest 50/50 i nie widac aby sie to mialo zmienic (chyba ze wejdzie np embraer z samolotami klasy a320/b737)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Sob 15:49, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
a320 tez mial problemy, i musial byc modyfikowany (dlatego teraz jest a320-200) |
Nieprawda. A320-200 byla od poczatku planowana wersja sredniego zasiegu. A320-100 jest wersja krotkiego zasiegu. Jedyna roznica to brak zbiornika na paliwo w centroplacie.
Gabec napisał: |
a330 na poczatku tez nie sprzedawal sie jakos rewelacyjnie
|
Co samo w sobie nie oznacza ze nie osiagnal parametrow zakladanych przez producenta. Popyt na 300-miejscowe samoloty szerokokadlubowe sredniego zasiegu nie jest wcale tak duzy jak na samoloty dalekiego zasiegu (vide brak zamowien na 787-3 poza JAL i ANA).
Gabec napisał: |
a380- zbyt ciezki (ale tego nie przesadzajmy) no i przede wszystkim wieksze separacje.
|
A380 przekroczyl ciezar wlasny o 1%. Dla porownania w chwili obecnej Boeing 787 jest ciezszy o ok. 1.6% niz planowano i poki co nic nie zapowiada redukcji tego ciezaru, mimo iz Boeing pracuje nad tym. Jesli zas chodzi o wygorowane separacje, to jest to tymczasowe rozwiazanie zalecone przez ICAO do czasu zakonczenia testow w locie i otrzymania danych odnosnie sladu jaki A380 zostawia na podejsciu. Z biegiem czasu separacje te zostana zmniejszone i beda niewiele wieksze od separacji jakie wymaga 747-400. Wystarczy przestudiowac zalecane separacje, jakie mial 747 na poczatku eksploatacji a jakie ma teraz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 19:53, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c - witamy na Forum!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 10:43, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
Do tej pory chyba zadden samolot Airbusa nie mial zakladanych przez producenta osiagow i to jesli chodzi o ekonomie jak i awaryjnosc (A340 nadal nie osiagnal zakladanych parametrow) |
Z tego co oficjalnie wiadomo wylacznie A340 mial/ma (500) z tym problemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 10:56, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Aer Lingus poszerzy swoja flote dalekiego zasiegu o cztery dodatkowe A330. Pierwsze dostawy jeszcze pod koniec tego roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:27, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Nie napisali, która konkretna wersja, a termin dostawy też dosyć szybki.
No i ładnego byka w artykule strzelili
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 12:05, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Gabec napisał: |
Do tej pory chyba zadden samolot Airbusa nie mial zakladanych przez producenta osiagow i to jesli chodzi o ekonomie jak i awaryjnosc (A340 nadal nie osiagnal zakladanych parametrow) |
Z tego co oficjalnie wiadomo wylacznie A340 mial/ma (500) z tym problemy. |
A340 oraz poki co A380 tyle ze airbus za problemy z waga swojego wieloryba zwala na dostawcow wyposazenia wnetrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 12:22, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
A380 nie wszedl jeszcze do sluzby a juz niektorzy oglaszaja, ze nie spelnil zakladanych osiagow.
Jak na razie wszystkie komunikaty z testow mowia, ze siagi sa lepsze niz zakladano zwlaszcza odnosnie zuzycia paliwa.
Na marginesie - tutaj mozesz poczytac a problemach 787 z nadwaga:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 12:25, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: |
Na marginesie - tutaj mozesz poczytac a problemach 787 z nadwaga:
[link widoczny dla zalogowanych] |
wiesz kto to napisal???
"...A380 nie wszedl jeszcze do sluzby a juz niektorzy oglaszaja, ze nie spelnil zakladanych osiagow. ..."
chyba Ci cos umknelo “We are a little over 1.5% over weight target, and making good progress to get down to it.”
Ten samolot zanim wyjedzi z hangaru ma jeszcze min 1.5 roku, dla porownania A380 juz lata i mozliwosci ewentualnych zmian konstrukcyjnych sa nieporownywalnie mniejsze na niekorzysc A
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gabec dnia Pon 12:34, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 12:29, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
wyglada na to ze Qantas znowu wraca z tematem zakupu samoloto na trasy ULR
[link widoczny dla zalogowanych]
ciekaw jestem czy jesli to prawda to nie na zasadzie albo B77L albo zaden, gdyz A345 jest chyba wyraznie slabszy
Fajnie ze mysla takze na zakupem B748I
Dodatkowo FlyGlobespan rozwaza zakup 10 samolotow szerokokadlubowych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyglada na to ze ten rok moze nie bedzie tak obfity w zamowienia jak ubiegly ale tez nie bedziemy mogli sie nudzic ze wzgledu na ich brak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:37, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
lotnictwo.net napisał: | Tureckie linie Atlasjet złożyły zamówienie na trzy Canadairy RJ 900 z opcją na zakup kolejnych dwóch samolotów tego typu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:44, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
20 x ATR 72-500 Kingfisher + 15 opcji
...to chyba potwierdzenie zamówienia z Dubaju.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 12:17, 27 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
"...TAM is about to make an order of 20 E195s (118 pax capacity), news reported in Brazil. Only some pending issues related to fiscal incentives to be given by Sao Paulo State Government is delaying the formal announcement..."
Powoli rozkreca sie maszynka zamowien na 2006 rok.
Wciaz jestem ciekaw kiedy i czy wogole LO zamowi E190/195.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|