|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15:08, 10 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Cani.. przy dalekich polaczeniach polaczenia co godzine nie sa potrzebne. Nikt nie leci 6-12h by zalatwic jakas sprawe na konkretna godzine i zaraz wrocic, nawet lecac w biznesie trzeba po tym odpoczac, znacznie wazniejsze jest dopasowanie polaczen do zmiany stref czasowych, tak by pasazer jak najmniej to odczul, a dopiero do polaczen dalekich dopasowuje sie loty z mniejszych portow i dlatego one musza byc obslugiwane czesciej. Dla pewnosci przeanalizuj sobie rozkladu lotow na popularnych kierunkach z wiekszych lotnisk. Bardzo czesto pomimo 4-5 polaczen dziennie leca niemal jednoczesnie, na raz leca 2 747 z FRA do SIN (LH i SQ), na raz leca niemal dwa samoloty LH z GRU do FRA.
Po prostu dla wiekszosci pasazerow wazniejsze jest to by leciec wieksza czesc trasy w nocy i byc o normalnej godzinie na miejscu niz miesc dostepnych kilka polaczen dziennie z czego czesc zupelnie bez sensu - rynek sam to reguluje.
Przy czym wiekszosc tras ma zupelnie inny charakter niz troche inna LHR-JFK. |
Zgadza się rob_sad, masz bardzo wiele racji, ale, większość europejskich linii wypuszcza atlantyki pomiędzy 10.00 a 12.00, np LH, LX i lecą w dzień i śa na 16-17 w USA. Wracając leca noca i sa raniutko w porcie macierzystym. Czyli tylko w jedną strone leca w nocy.
Poza tym jak stwierdziłeś LHR-JFK to troszkę inna bajka, a w temacie mówilismy o BA i A380 i lotach za Atlantyk, więc tu trasa LHR-JFK ma duzo do gadania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 19:43, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 11:07, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
No tak.. jesli mowa byla o polaczeniach BA glownie przez Atlantyk to moze rzeczywiscie BA nie ma sie co spieszyc z A380 na takich trasach, a na pewno nie do NY, gdzie w sumie nie jest daleko. Ale na zachodnie wybrzeze jest juz kawal drogi, a BA ma przeciez spora siatke polaczen na inne kontynenty. Mysle ze BA w koncu A380 zamowi, tym bardziej ze partnerski Qantas bynajmniej nie ma oporow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 12:19, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | British Airways podpisalo LOL na 10X B773ER . Chcieli w ten sposob zablokowac dogodne dla siebie terminy dostarczenia maszyn, gdyz wszystko jest uzaleznione od przenosin na T5.
Ciekaw jestem czy to nie jest czesc wiekszego zamowienia , gdyz BA przymierza sie do odmolodzenia swoich widebodys
Zapowiada sie kolejny dobry rok dla szerokokadlubowcow Boeinga |
"British Airways denied it is at an advanced stage of negotiations with Boeing to acquire up to 20 777-300ERs that would replace some early delivery 747s from 2008, as reported on this website last week (ATWOnline, March 10).
....
The airline is considering all possible types, including the A380, A340-600 and 747-8, to replace its 747s, and the 787 or A350 to succeed the 767. Even the dash 777-300ER and dash 200 are under consideration. "We operate Airbus and Boeing and we are open to all combinations,"
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 12:40, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: |
"British Airways denied it is at an advanced stage of negotiations with Boeing to acquire up to 20 777-300ERs that would replace some early delivery 747s from 2008, as reported on this website last week (ATWOnline, March 10).
....
The airline is considering all possible types, including the A380, A340-600 and 747-8, to replace its 747s, and the 787 or A350 to succeed the 767. Even the dash 777-300ER and dash 200 are under consideration. "We operate Airbus and Boeing and we are open to all combinations,"
[link widoczny dla zalogowanych] |
Aaa... Danny, czy jak cos cytujesz, to moglbys cytowac w miare obiektywnie a nie tylko aby wyszlo ze Ty (Airbus) bedzie góra?
"...He also revealed it "very much pushed Boeing to produce the 747-8.""
Zakup purchase rights czyli jednym slowem zablokowanie slotow nie jest wg mnie zaawansowana forma rozmowy o pozyskaniu nowych maszyn. Zdaje sie ze LO oprocz 7 firm i kilku opcji ma jeszcze pare purchase rights na dodatkowe maszyny,ale jak zapewne dobrze wiesz cene bedzie sie ustalalo wg nowych warunkow.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gabec dnia Czw 12:53, 16 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 12:52, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Boeing for up to 10 777s for delivery from the end of 2008 through to 2010," Planning Director Robert Boyle told ATWOnline yesterday, noting that at this point there is no preference for the dash 300ER. "The agreement does not specify which type. We can do this at a later date closer to the exercising of the options," he said.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 16:22, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Tak zarezerwowali 10 slotow produkcyjnych na linii 777 bez zadnego zobowiazania do ich kupna i bez sprecyzowania modelu. Ty napisales, ze "British Airways podpisalo LOL na 10X B773ER " co bylo nieprawda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 19:39, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Qantas: 5 x 737-800s oraz 2 x A320 (dla swojej linii niskokosztowej JetStar)
Ponoc w bardzo niedlugiej przyszlosci Boeing ma oglosic nowe zamowienie na B787, czyzby EK, SQ, LH a moze Aeroflot ktoremu Boeing dostarczyl poszukiwanych przez niego MD11F
Takze wyglada na to ze Airbusowi udalo sie znalezc chetnych na A340 - chyba w wersji -600HGW gdyz EK ostatnio stwierdzil iz wstrzyma sie z odbiorem zamowionych kilkunastu sztuk gdy HGW niewiele zmienilo jesli chodzi o ekonomie tych maszyn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 22:02, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Boeing zdecydował ze powstanie wieksza wersja Dreamlinera - B787-10. Przewidywany rok wejscia do słuzby - 2012. Raczej smialo mozna dopisac 50 sztuk B787-10 do zamowien, gdyz ewidentnie ta wersja robiona jest dla EK. Byc moze jeszcze SQ sie dołaczy oraz kto wie... moze BA
Boeing's Bair Says Company to Build Stretched Version of 787
[link widoczny dla zalogowanych]
March 27 (Bloomberg) -- Boeing Co., the world's second- largest commercial-aircraft maker, will build a stretched version of its 787 jetliner that seats about 300 passengers, spurred by demand from customers including Emirates airlines.
``It's not a matter of if, but when we are going to do it,'' Michael Bair, head of Boeing's 787 program, said today on a conference call with reporters. ``We now have three versions and there have been a few customers, most notably Emirates, that have asked us to look at a stretched version with roughly 300 seats.''
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Pon 22:47, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Boeing zdecydował ze powstanie wieksza wersja Dreamlinera - B787-10. Przewidywany rok wejscia do słuzby - 2012. Raczej smialo mozna dopisac 50 sztuk B787-10 do zamowien, gdyz ewidentnie ta wersja robiona jest dla EK. Byc moze jeszcze SQ sie dołaczy oraz kto wie... moze BA
|
Ta wersja jest projektowana glownie z mysla o zastapieniu 777-200ER. EK i SQ to tylko "na dobry poczatek", a gross zamowien pewnie zbiora w ciagu nastepnych 5 - 8 lat. 777-200 w 2012 bedzie mial juz 15 lat w sluzbie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 12:23, 02 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | Gabec napisał: | Boeing zdecydował ze powstanie wieksza wersja Dreamlinera - B787-10. Przewidywany rok wejscia do słuzby - 2012. Raczej smialo mozna dopisac 50 sztuk B787-10 do zamowien, gdyz ewidentnie ta wersja robiona jest dla EK. Byc moze jeszcze SQ sie dołaczy oraz kto wie... moze BA
|
Ta wersja jest projektowana glownie z mysla o zastapieniu 777-200ER. EK i SQ to tylko "na dobry poczatek", a gross zamowien pewnie zbiora w ciagu nastepnych 5 - 8 lat. 777-200 w 2012 bedzie mial juz 15 lat w sluzbie... |
W tym tygodniu Qantas podpisal zamowienie na 45 B787 trwaja rozmowy w sprawie kolejnych 50 sztuk B787 byc moze w wersji -10.
GACAS zamowilo 30 x B737 z takich wiekszych kontraktow Boeingowskich to chyba tyle.... a LAN Chile zamowilo 3x B763 i to chyba w wersji nie ER - chyba Boeing powaznie liczy na zamowienia ze strony armii skoro ciagle przyjmuje zamowienia na B767.
Ciagle nie wiadomo co mial na mysli prezes Airbusa mowiac ze spodziewa sie dwucyfrowego zamowienia na maszyny szerokokadłubowe. Byc moze chodzilo o parenascie samolotow A346HGW ktore pierwotnie zamowily Emirates a które nie spełniły ich wymagan i dlatego postanowili "opoznic" przyjęcie dostaw.
W ciagu paru tygodni byc moze Lufthansa ogłosi jakies wieksze zamowienie. Byc moze tym razem zamowia cos od Boeinga, kilkanascie maszyn ktore zastapia B747. Byc moze zakupia pare sztuk B787 np w wersji -3 aby wymiec wysłuzone A300
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 17:16, 06 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Kolejne zamowienie na B737:
SEATTLE, April 6, 2006 -- Spanish carrier Air Europa has converted purchase rights into orders for 16 Boeing [NYSE:BA] Next-Generation 737-800 airplanes. The airplanes are valued at approximately $1 billion at list prices and will be delivered between 2010 and 2014.
Zazwyczaj linie lotnicze maja waskokadłubowe Airbusy a szeroko Boeingi, natomiast Air Europa zamowila chyba 10 A350 oraz B737 ... hmmm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 22:17, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
To sie nazywa zamowienie
[link widoczny dla zalogowanych]
Na chwile obecna sumaryczne zamowienia netto na ten rok wygladaja nastepujaco :
Airbus
firm: 66 (brutto 90)
w toku: 169
Boeing:
pewne: 182
w toku: 330
wyglada niezle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 2:27, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nowe zamowienie na B787-9, Air Pacific kupuje 5 sztuk + 3 purchase rights. Boeing w sumie zebrał do tej pory zamowienia na 350 maszyn zlożone przez 26 linii lotniczych
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 18:33, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Kolejne pewne zamowienie na 24 737-700 od AirTran.
Zdaje sie ze niedlugo bedziemy wreszcie mieli pierwsze zamowienie na B748I - China Airlines planuje zakup 10 sztuk
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|