|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 10:25, 19 Sty 2006 Temat postu: Zamowienia 2006 |
|
|
Jak na razie:
Airbus
Pending
Air Blue - 8 A320, 2 A330-200
Air Caraibes - 2 A330-300
Air Europa - 10 A350-800
Air One - 10 A320
All Nippon Airways - 3 A320
Bangkok Airways - 6 A350-800
Biman Bangladesh - 6 A330-200
East Star Airlines - 10 A320
Finnair - 3 A340-300E, 9 A350-900
G.E. Capital - 10 A350-800
Indian Airlines - 19 A319, 4 A320, 20 A321
Jagson Airlines - 13 A321
Qatar Airways - 60 A350
Totals
Gross: N/A
Net: N/A
Pending: 195
Boeing
Firm
AeroMexico - 6 737NG*
Pending
Biman Bangladesh - 4 777-200ER
Continental Airlines - 2 777-200ER, 3 787-8
CR Airways - 30 737-800, 10 787-8
EVA Air - 10 777-200F
Garuda Indonesia - 18 737-800, 10 787-8
Pegasus Airlines - 12 737-800
Primaris Airlines - 20 737-800, 20 787-8
Qantas - 45 787*
Qatar Airways - 20 777*
SpiceJet - 10 737-800
Westjet Airways - 3 737-700
Totals
Gross: 6
Net: 6
Pending: 217
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 10:45, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
No wszyscy czekają na Singapore i Emirates czy coś zamówią. A BA już coś zaczyna przebąkiwać o następcy 744.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 16:36, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | BA już coś zaczyna przebąkiwać o następcy 744. |
Ha! Tylko czy jest takowy? 773? 346? Ale one sa chyba jednak mniej pojemne. Wiec moze ruszy 747NG? Albo moze jakis 797?...
Ciekawe, swoją drogą, jak by taki 797 wyglądał. Chociaz, prawde rzeklszy, nawet sie nie chce myslec o czasach, kiedy zabraknie na niebie i na lotniskach sylwetki Jumbo Jeta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 17:13, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem BA powinno nabyc zarowno 773ER jak i A380. W zaleznosci od popytu mozna by dawac albo jeden albo drugi a flota wcale by sie nie skomplikowala bo przeciez maja juz 772. Predzej czy pozniej beda musieli A380 kupic zeby sprostac konkurencji Singapore i Emirates na najbardziej zatloczonych trasach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:21, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Wg Flight International, BA w przyszłości będzie rozpatrywać możliwość zakupu A380 lub B747-8, oraz A340-600 i B777-300/ER w miejsce B747-400.
Wspominają też o 787 i A350 jako następcach 757 i 767, i wymianie 737 na nowsze maszyny.
Ale jak to BA, długo będą rozważać opcje.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 21:17, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Moim skromnym zdaniem BA powinno nabyc zarowno 773ER jak i A380. |
British Airways Not shopping for A380
------------------------------------------------
British Airways said on Friday it had no current plans to buy the double-decker A380 aircraft but would consider the giant plane in its long-term fleet plans.
"Buying new aircraft is the single biggest capital outlay for any airline, and is not something we do simply to keep up with the Joneses," BA Chief Executive Rod Eddington wrote in the airline's staff newspaper.
However, Eddington said the A380 may have a role to play in its long-term fleet development program although the company would look at all alternatives.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 23:46, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ha, dwie rzeczy zwracają moją uwagę jak analizuję zamówienia za 2005 no i teraz za 2006. Chyna się zgodzicie. Po pierwsze 777 wyrasta na absolutnego lidera dużych samolotów - tak, tak, wiem że on już jest w ofercie o dawna i od dawna jest sukcesem, ale mam wrażenie, że to ostatnie kilkanaście, dwadzieściakilka miesięcy "postawiło kropkę nad i" jego ogromnego sukcesu. Po drugie - co pewnie wiąże się z "po pierwsze" zanikają zamówienia na 340. Fakt, że było pewne ożywienie wynikające z wprowadzenia 500 i 600, ale chyba jednak 330 broni się duże lepiej (no ale może się mylę). Jeśli mam rację to - ku rozpaczy Marcina i wielu Znawców - może to oznaczać porażkę czterosilników w konfrontacji z 2silnikami. Na obecnym poziomie technologicznym wydaje się uzasadnione. No chyba, że 380 odniesie sutkces (w co jak wiecie wątpię)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 9:36, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
British Airways said on Friday it had no current plans to buy the double-decker A380 aircraft but would consider the giant plane in its long-term fleet plans.. |
I slusznie - Ba nie ma zadnych current plans na zadne samoloty. Wielokrotnie powtarzali, ze maja jeszcze kilka lat czasu.
Zreszta kupno A380 teraz nie ma sensu. Sloty produkcyjne do 2010 sa wyprzedane. Wiec mozna spokojnie poczekac poltora roku, zobaczyc jak sie sprawdzi w praniu i wtedy podjac decyzje i tez dostawa bedzie w 2010.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 11:15, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | i wymianie 737 na nowsze maszyny. |
Pewnie bedzie to rodzina A320, skoro juz uzytkują wiele egzemplarzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Pią 15:13, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Po pierwsze 777 wyrasta na absolutnego lidera dużych samolotów - tak, tak, wiem że on już jest w ofercie o dawna i od dawna jest sukcesem, ale mam wrażenie, że to ostatnie kilkanaście, dwadzieściakilka miesięcy "postawiło kropkę nad i" jego ogromnego sukcesu. |
Kropke nad "i" postawilo wprowadzenie modelu -300ER/-200LR. -200ER jest wypalony ze wzgledu na zuzycie paliwa i koszt zakupu. Zreszta, jego nastepca - 787-10X - juz jest na "deskach" i nie zdziwilbym sie specjalnie, jesli to wlasnie na niego Emirates zdecydowalyby sie zamiast A350-900.
Witek Z napisał: | No chyba, że 380 odniesie sutkces (w co jak wiecie wątpię) |
A380 odniesie sukces, jesli bedzie mial takie osiagi, jakie Airbus zalozyl. Sprawozdania z testow wskazuja, iz tak jest, jednak prawdziwy egzamin bedzie mial miejsce w momencie wprowadzenia go do eksploatacji w liniach lotniczych. Jesli zda go na piatke, wowczas nalezy oczekiwac podwojenia obecnej liczby zamowien (zamiana opcji na zamowienia, plus kilku nowych klientow - British, Cathay np.). Wszystko sie okaze w pierwszej polowie 2007 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:23, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Nie do końca zgodzę się, że 777-200/ER jest wypalony. Fakt, że aż tylu zamówień na niego nie ma, ale w wielu liniach jest podstawowym typem (BA, AA, UA, SQ, CO, MS). O ile 787-10 wejdzie do produkcji (i wg zaleceń EK), to wtedy 772E będzie zagrożony. EK przecież też zamówił dodatkowe -200ERy.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 17:03, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Nie do końca zgodzę się, że 777-200/ER jest wypalony. Fakt, że aż tylu zamówień na niego nie ma, ale w wielu liniach jest podstawowym typem (BA, AA, UA, SQ, CO, MS). O ile 787-10 wejdzie do produkcji (i wg zaleceń EK), to wtedy 772E będzie zagrożony. EK przecież też zamówił dodatkowe -200ERy.
KS |
Tak jak Krzysiek mowi powstanie 787-10 jest bardzo watpliwe. Emirates pewnie i tak kupi A350 tylko chce zeby Airbus sie "bardziej postaral".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 17:08, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Tak jak Krzysiek mowi powstanie 787-10 jest bardzo watpliwe. |
W jaki sposob wynika to z wypowiedzi Krzyska?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 17:20, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Czterosilnik napisał: | Danny napisał: | Tak jak Krzysiek mowi powstanie 787-10 jest bardzo watpliwe. |
W jaki sposob wynika to z wypowiedzi Krzyska? |
Napisal "O ile 787-10 wejdzie do produkcji" co poddaje w watpliwosc to czy wejdzie. Fakt, ze Boeing nawet nie potwierdzil prac nad nim - powiedzieli jedynie, ze moze go stworza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 19:17, 20 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: |
A380 odniesie sukces, jesli bedzie mial takie osiagi, jakie Airbus zalozyl. Sprawozdania z testow wskazuja, iz tak jest, jednak prawdziwy egzamin bedzie mial miejsce w momencie wprowadzenia go do eksploatacji w liniach lotniczych. Jesli zda go na piatke, wowczas nalezy oczekiwac podwojenia obecnej liczby zamowien (zamiana opcji na zamowienia, plus kilku nowych klientow - British, Cathay np.). Wszystko sie okaze w pierwszej polowie 2007 roku. |
Do tej pory chyba zadden samolot Airbusa nie mial zakladanych przez producenta osiagow i to jesli chodzi o ekonomie jak i awaryjnosc (A340 nadal nie osiagnal zakladanych parametrow) ,dlatego nalezy poczekac jakis czas i ewentualne wnioski wyciagac z rzeczywistych danych uzyskanych od linii lotniczych.
Danny napisał: | Napisal "O ile 787-10 wejdzie do produkcji" co poddaje w watpliwosc to czy wejdzie. Fakt, ze Boeing nawet nie potwierdzil prac nad nim - powiedzieli jedynie, ze moze go stworza.
|
Danny, gdyby Boeing nie prowadzil prac, to nikt by nie wiedzial ze jedynym czynnikiem ktory wstrzymuje oficjalne ogloszenie produkcji tego samolotu jest brak odpowiednich silnikow.
A swoja droga to zastanawiam sie jakich silnikow bedzie uzywal Airbus do A359, skoro B787-10 m ma miec podobne wymiary a jednak amerykanie twierdza ze dostepne silniki maja za slabe osiagi
I jeszcez jedno, jesli ktos nadal ma problemy ze zrozumieniem znaczenia wyrazenia "spin-doctors" to sugeruje przeczytac 2 ostatnie wypowiedzi Danny'ego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|