 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
readytotaxi
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zawiercie/EPKT->EPKK
|
Wysłany: Pią 18:55, 24 Lut 2006 Temat postu: appr//TO/GA |
|
|
1) w jaki sposób ustawić przepustnice na tryb TO/GA jeśli nie mam tego przycisku??
2)nie potrafię ustawić APPR-->nie wiem co powinienem ustawić, nigdy nie udało mi się w 100% prawidłowo wylądować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejBZG
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 19:02, 24 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 1) w jaki sposób ustawić przepustnice na tryb TO/GA jeśli nie mam tego przycisku?? | No tak, niewszystkie samoloty posiadają taką funkcje.
Cytat: | 2)nie potrafię ustawić APPR-->nie wiem co powinienem ustawić, nigdy nie udało mi się w 100% prawidłowo wylądować... | na czym latasz ?? na klawiaturce czy na joy'u ?? Ja latam na Joy'u i praktycznie niekorzystam z APPR, ale przypuszczam ze jest to cos na zasadzie wpisywaniu CRS i HDG ale szerszego wyjasnienia nieznam. Na joy'u można "poczuć" samolot i łatwiej wylądować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Pią 19:29, 24 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
1) nie wiem
2) skutki lądowania na autopilocie mogą być tragiczne, a poza tym wtedy to już nie jest zabawa... ja NIGDY nie lądowałem na autopilocie APPR. Raz zapomniałem wyłączyć A/T przy lądowaniu i gruchnąłem o ziemię... (A/T się nie wyłącza kiedy się wyłączy autopilota!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
readytotaxi
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zawiercie/EPKT->EPKK
|
Wysłany: Sob 8:37, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
latam na klawiaturze-->dzięki za podpowiedzi.
Chłopaki ale może ktoś napisałby jak wszystko poustawiać od startu (np nie znam konfioguracji radia) do podejścia do lądowania.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejBZG
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 9:49, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Chłopaki ale może ktoś napisałby jak wszystko poustawiać od startu (np nie znam konfioguracji radia) do podejścia do lądowania | Hmm. Zależy czego nieznasz ? Przypuszczam że chodzi Ci o wszystkie elementy "radiowe" w samolocie. No więc jeśli chodzi o wyczytanie wartości takich sygnałów to należy sięgnąc po mapkę, która jest w FS. Jeśli robisz "flight planner" to w lotnisku do którego lecisz powinny być takowe wartości, np. zielona strzałka przy lotnisku na mapie to jest sygnał ILS po najechaniu na nią wyświelti sie wartość ILS np. Bydgoskie lotnisko ma sygnał ILS na 109.10. Szerzej na ten temat jest opisane tutaj [link widoczny dla zalogowanych] oraz [link widoczny dla zalogowanych] Troszke tego jest ale myślę że zrozumiesz (sam kiedyś z tego skorzystałem i bardzo pomogło). Życze udanej nauki Pozdrowionka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Sob 10:00, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Latasz na IFR? Jeśli tak i jeśli masz wszystko dobrze poustawiane to wieża Ci wszystko mówi co i jak. np. taki dialog:
Los Angeles Clearance Delivery, American 356 ready to copy IFR clearance to Denver.
American 356 cleared to Denver airport as failed, fly runway heading, climb and maintain 12,000. Contact ground on 124.6 when ready.
Ty ustawiasz autopilota na 12000, v/s na 1800 najlepiej, headingu nie włączasz a A/T ustawiasz na 10-20 IAS co pomoże ci utrzymaniu prędkości przy kołowaniu.
Powtarzasz instrukcję wieży i przechodzisz na ground.
Dalej sobie poradzisz,
jak już jesteś na pasie to wyłącz A/T i ustaw go na 300-330 IAS. Flapy na 10* (zależy od obciążenia) i jedziesz! (bez autopilota) Zaraz po starcie, gdy prędkośćbędzie około 270 KIAS, kliknij 'Z' i ustaw A/T. Powinno wszystko gładko pójść. Jak wieża poda heading to nastaw i włącz.
Przy lądowaniu słuchaj wieży i przestawiaj parametry. Jak już będziesz na ILSie, ustabilizujesz się, wyłącz autopilota i przechodź na ręczne. Nie zapomnij o wyłączeniu A/T bo cię zmasakruje przy lądowaniu!! Ręcznie kontroluj prędkość, Jak będzie około 150-170 KIAS to git. Flapy ręcznie, zależy od obciążenia, jak bardzo będziesz musiał przygnieść samolot. Jeśli jest ciężki to nie musisz dawać dużo. Np. do połowy. Ja zazwyczaj daję na przedostatnią pozycję.
Tyle ode mnie, mam nadzieje że skumałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejBZG
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 10:11, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Kuba mam do Ciebie takie pytanko. Mianowicie czemu czasami mam tak że jak łącze się z np. Warszawa radar to niema tej opcji aby wieża uwzględniła mój plan lotu IFR , tzn. jest tylko "flight following" i nic więcej po wcisnięciu jej pojawia się "create or open IFR flight plan" "cancel flight following" oraz "nearrest airports" . Oczywiście latam offline. W czym może być przyczyna ?? Pozdrowionka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Sob 10:30, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
To bardzo prosty błąd microsoftu, sam to odkryłem przez przypadek. Utwórz jakiś lot i jak Cię posadzi na lotnisku to dopiero wtedy wejdź w menu Flight > flight planner. Po tym już będzie ta opcja. Na początku może nie będzie widać ale jak naciśniesz np. 1 to Cię wyrzuci na glówne menu radia i się pojawi ta opcja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejBZG
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 11:20, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Okey dzięki za wyjaśnienie:)Mam nadzieję że niedługo powstanie jakiś free dodatek który nieco udoskonali defaultowe ATC.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzys121
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:43, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Zawsze jest Vatsim , a jesli chcesz latac offline mozesz wydac pare $ na Radar Contact.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
readytotaxi
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zawiercie/EPKT->EPKK
|
Wysłany: Sob 13:11, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Maciek/Kuba /Krzyś-dzięki za wszystkie rady.
ps. często na odsłuchu (EPKK/EPKT) słysze takie wyrażenia jak: alpha, sierra, tango, foxtrot...czy to rozwinięcie pierwszych liter dróg kołowania??
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejBZG
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 13:52, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Alpha, bravo, charlie, delta... to jest taki lotniczy alfabet cos podobne do naszego Agata, barbara , cecylia, dominika ułatwia zrozumienie właśnie dróg kołowania oraz np. rejestracji samolotu itp.
Tu masz dokładny alfabet wraz z liczebnikami jakimi posługują się piloci i kontrola:
A Alpha
B Bravo
C Charlie
D Delta
E Echo
F Foxtrott
G Golf
H Hotel
I India
J Julet
K Kilo
L Lima
M Mike
N November
O Oscar
P Papa
Q Quebec
R Romeo
S Sierra
T Tango
U Uniform
V Victor
W Whisky
X X-ray
Y Yankee
Z Zulu
Liczebniki:
0 zero
1 łan
2 tuu
3 tri
4 for
5 fif
6 six
7 seven
8 eit
9 najner
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
readytotaxi
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zawiercie/EPKT->EPKK
|
Wysłany: Sob 18:20, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
 dzięki-potrafie coraz więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Sob 18:36, 25 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Żeś ładnie napisał te liczebniki, tak strasznie po polsku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|