|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 21:50, 26 Mar 2006 Temat postu: Chcę latać na FS-wytłumaczcie mi jak krowie na rowie |
|
|
Witam.
Oglądając screeny z FS tak się zapaliłem że też chcę latać na kompie
Poczytałem sobie trochę o lataniu na aztec.pl i aviaton.home.pl ale niewiele zrozumiałem
Jako że na pewno VC przeszkadza w lataniu chciałbym mieć taką mały własny kokpit skrzyneczkę,coś takiego,oczywiście bez monitorów :
(źródło: [link widoczny dla zalogowanych])
Więc nasuwa się kilka pytań:
1.Czy grając off-line muszę stosować sie do poleceń kontroli?Znam angielski w stopniu średnio-podstawowym więc nie chcę sobie na razie psuć przyjemności lotu jakimiś procedurami których nie rozumiem
2.To samo do nawigacji:czy muszę latać wg radiolatarni?Nie chce mi się na razie bawić w przestawianie radia na odp.częstotliwość-nie ma GPS który wskazuje drogę strzałeczką?
3.Po co są pedały?
A teraz pytania dot.kokpitu:jako że dysponuję na ten cel dość niskim budżetem (100-200 zł) mogę mieć tylko kilka najważniejszych przyrządów,a więc:
1.Które przyciski są najważniejsze?
2.Które zegary są najważniejsze?
3.Gdzie (i za ile) można zegary takie jak na zdjęciu kupić?
4.Które przyciski się najczęściej używa i warto miec je na wolancie
5.Czy mój laptop wytrzyma FS 2002 i wyżej czy się przegrzeje (Fujitsu Siemens Amilo A1645,512 MB RAM,procesor AMD Sempron)?A jesli wytrzyma to często będzie się wieszał?
Jeśli chodzi o wolant mam kierownicę (z pedałami) i ją sobie przerobię.Fakt że nie odchyla się do tyłu ale mam do dyspozycji 4 programowalne guziczki.
Teraz pytanie najtrudniejsze:
6.Otóż jak grywałem w wyścigi samochodowe używałem tejże kierownicy,ale jako że było to dawno zdążyłem zmienić kompa ze stacjonarnego na laptopa nie moge do niego podłączyć kierownicy bo ma taką dziwną wtyczkę:
Fotka nieostra ale robiona na szybko dla tych co nie za bardzo mogą się dopatrzec ma ona 8 pinów na górze i 7 na dole a kształtem przypomina wtyczkę COM typu RS232 (tak się pisze? ) z boku ma taki kabelek zakończony jakimś dziwnym gniazdem (na zdjęciu po lewej) i kabelek zakończony wtyczką i gniazdkiem typu jack (na zdjęciu po prawej)
Pytanie brzmi:wiecie gdzie można kupić przejściówkę z tego kabla na USB?Albo chociaż jak się taka wtyczka nazywa?
Nie mam na razie kasy na kupno nowej kierownicy do przeróbki a tym bardziej normalnego wolantu więc muszę korzystać z tego co jest.
Mile widziane będą zdjęcia podobnych skrzynek-kokpitów albo instrukcje jak cos takiego wykonać tylko pamiętajcie że moja skrzynka ma mieć max wymiary (szer x wys x głębokość) 40 cm x 20 cm x 20 cm inaczej się na biurku nie zmieści
Jak ustawić przyciski to wiem bo wystarczy kupić za parę zł klawiaturę,powywalać przyciski a w nich miejsce wstawić guziki kokpitu potem połączyć z kompem i ustawić w FSie odpowiednie guziki klawiatury (czyli jak pod L podpięliśmy światła to ustawić światłą L,zresztą wiecie ) gorzej z radiem i zegarami-tego sam nie zrobię.
Z obudową sobie poradzę-zbije się ze sklejki
Z góry dzięki za pomoc
P.S.Pytań może byc więcej jak kupię FS i zaczne latać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Nie 22:08, 26 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Huh sporo tego
Zacznijmy od pytań o grze
1) Polecenia kontroli są po to by się do nich stosować Są one raczej proste i nie powinny Ci psuć zabawy, ale warto je mieć przynajmniej dla obycia w frazeologii, poleceniach i.t.d. Ale oczywiście możesz je wyłączyć i pouczyć się latać na "dziko"
2) Odpowiedź podobna jak wyżej. Jeśli chcesz się oswoić z samolotem, poczuć jak się lata, postartować, polądować (z tym na początku może być gorzej ) to lataj bez przyrządów. Jeśli chcesz natomiast troszke więcej realizmu, to spróbuj latać z nawigacją.
To tak samo jak z nauką jazdy samochodem. Czy można jeździć samochodem nie znając przepisów lub jakiś tam funkcji auta? Raczej nie. Tak samo nie można jeździć samochodem znając znaki i przepisy, ale nie wiedząc jak wrzucić jedynkę. Wszystko jest ze sobą powiązane. Ale tak jak na kursach zaczyna się od teorii, tak Tobie też bym radził zacząć od tego. Poszukaj materiałów szkoleniowych, tego jest mnóstwo, chociażby na stronie: [link widoczny dla zalogowanych]
Szukaj jak najwięcej, lataj jak najwięcej ale uważaj to wciąga
3) Poczytaj to: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzys121
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:45, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 1) Polecenia kontroli są po to by się do nich stosować Very Happy Są one raczej proste i nie powinny Ci psuć zabawy, ale warto je mieć przynajmniej dla obycia w frazeologii, poleceniach i.t.d. Ale oczywiście możesz je wyłączyć i pouczyć się latać na "dziko" |
Polecam latac wg procedur (www.aviation.home.pl). Kontrola offline jest bardzo zawdona i daleka od idealu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 13:09, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Qrde co taka martwa cisza
Naprawdę nikt z Was nie lata na FS i nie wie jakie przyrządy są najważniejsze i które przyciski trzeba/warto mieć na wolancie
Cytat: | 3) Poczytaj to: [link widoczny dla zalogowanych] |
Masz coś takiego po polsku
A co do przejściówki znalazłem:
[link widoczny dla zalogowanych]
drogo jak piorun ...
Tylko jak mówi [link widoczny dla zalogowanych] tekst stosowanie tego nie ma sensu.Czy to znaczy że muszę zaopatrzyć się w wolant/kierownicę USB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Pią 13:20, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze - [link widoczny dla zalogowanych]
Po drugie - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Czw 2:13, 13 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A po 3 to widze ze sie kolego napaliles. I bardz dobrze!nie baw sie tam w zadne panele na samym poczatku! jezeli nie poznasz podstaw to nawet tego panelu nie bedziesz umial obsllugiwac :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Pon 16:09, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Z braku sprzętu latam w FSie tylko Cessną Skyline Nic innego nie jestem w stanie opanować na klawiaturze A pasażerskimi to już tragicznie si.e steruje.
Nie ma to jak lot kilkuminutowy z EPBC na EPWA hih
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 18:42, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ja to będę latał cessną z EPSD do EPSC ale muszę mieć FSa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gucio
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK/EPNL
|
Wysłany: Pon 19:29, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Pawelbelzyce napisał: | Witam
Z braku sprzętu latam w FSie tylko Cessną Skyline Nic innego nie jestem w stanie opanować na klawiaturze A pasażerskimi to już tragicznie si.e steruje.
|
To ty latasz VFR na boeingach
Przecież tam lata sam komputer...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Pon 19:36, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
E no nie tak Cessną latam z EPBC do EPWA A co do pasazerskich probowalem IFR np. z EPGD-EPWA, i klawiaturą ciezko sie steruje i zmuszony zostalem aby sobie polatac Cessną VFR.
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gucio
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK/EPNL
|
Wysłany: Wto 7:50, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
No ale właśnie tam samolot jest caly czas na autopilocie od startu po ils.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Wto 15:28, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
No, ale nie latam na Autopilocie.
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal1226
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:41, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Co do tych przyżądów sterowniczych kup sobie narazie najprostszy joistick na tym też sie da dobrze latać. A kiedy nie masz joisticka to ucz sie latć na autopilocie. Jak bedziesz potrofił spokojnie odbyć lot epwa epkk z procedura sid to zacznij latac na vatsimie. Co do angielskiego to slownictwo głównie jest to samo wiec nie trzeba bardzo dobrze znać jezyka
Z postu wykasowalem zdanie nawolujace do piractwa, na ktore nie bedzie przyzwolenia na forum! krzys121
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 18:49, 11 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wczoraj odbyłem swoje pierwsze loty i jak obiecywałem,zadaję pytania :
1.Dlaczego przy zwolnieniu hamulców na kołach i otwarciu przepustnicy samolot zaczyna kręcić się w kółko a gdy sie pokręci sterami jeździ jak pijak
2.Dlaczego nie mogę zapanować nad lotem (samolot mi się buja i widzę tylko niebo) a po wciśnięciu strzałki na klawiaturze zaczynam robic akrobacje które kończą się pionowym upadkiem w ziemię i odbiciem sie pionowo w górę
3.Dlaczego nie dziala mi ultralight Cricket E-2 (Insured Disaster) tzn.po naciśnięciu Fly Now FS się wyłącza,a winda każe mi poskarżyć się M$
4.Jak zmienić kamerę
5.Dlaczego po instalacji scenerii EPSD z pl-vacc.org dalej odpala mi się ta defaultowa (czyli trawnik i pare domków) zamiast tej prawdziwej
6.Jak jest po angielsku drążek sterowy,orczyk,pedały,ster wysokości i ster kierunku Bo podejrzewam że niedogodności w lataniu wymienione w pytaniu 2 są spowodowane złą konfiguracją klawiatury która spowodowana jest moją słabą znajomością lotniczego angielskiego
Z góry dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Pon 19:17, 11 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Heh latanie na klawiatrurze wymaga treningu dłuższego niż chodzenia na jednej ręce. Na dzień dzisiejszy jestem w stanie wyladować klawiaturą 747 ale ile mnie to nerwów kosztowało to moje. Trening, trening, trening...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|