|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Czw 12:22, 20 Lip 2006 Temat postu: Problemy z ILS |
|
|
Witam, mam pytanie, czy zdarza Wam się że nie da się uruchomic ILS'a dla jakiegoś konkretnego pasa? Ja ostatnio dokładnie sprawdziłem, że na lotnisku w Kuala Lumpur podchodząc na pas 24R nie ma wafla żeby zadziałał prawidłowo ILS (mimo że jest dla tego pasa), zawsze kieruje mnie na 24L. A na wielu lotniskach mimo że pojawiają się znaczniki glide slope, to AP nie reaguje... I trzeba się samemu zająć sprawą. Ja i tak 99% lądowań robie "ręcznie" ale czasami jak mi się zachcę zrobic full ILS approach i on nie zadziała to mnie krew zalewa... Mieliście takie problemy? Może wiecie jak je rozwiązać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tommy
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:35, 20 Lip 2006 Temat postu: Re: Problemy z ILS |
|
|
Kshyhoo napisał: | Witam, mam pytanie, czy zdarza Wam się że nie da się uruchomic ILS'a dla jakiegoś konkretnego pasa? |
Mi zawsze działa ILS na każdym lotnisku Podejrzewam, że podejścia z ILS-em masz opanowane.
Kshyhoo napisał: | Ja ostatnio dokładnie sprawdziłem, że na lotnisku w Kuala Lumpur podchodząc na pas 24R nie ma wafla żeby zadziałał prawidłowo ILS (mimo że jest dla tego pasa), zawsze kieruje mnie na 24L. |
Jesteś pewien, że pas dwa-cztery? Tam są pasy jeden-cztery lewy i prawy oraz trzy-dwa lewy i prawy. I czy aby na pewno nie pomyliłeś pasów? Ja sprawdzałem i ILS prowadzi do odpowiednich pasów.
Cytat: | 14R 4070 Concrete IWR 110.700 146
32L 4070 Concrete IWL 111.900 326
14L 4137 Concrete IEL 108.500 146
32R 4137 Concrete IER 109.100 326 |
Kshyhoo napisał: | A na wielu lotniskach mimo że pojawiają się znaczniki glide slope, to AP nie reaguje... I trzeba się samemu zająć sprawą. Ja i tak 99% lądowań robie "ręcznie" ale czasami jak mi się zachcę zrobic full ILS approach i on nie zadziała to mnie krew zalewa... Mieliście takie problemy? Może wiecie jak je rozwiązać? |
Problemy z ILS-em to już nie taka prosta sprawa. Trzeba podawać jak najwięcej danych, jaki samolot, prędkości podejścia, wysokość łapania, kąt pod którym łapiesz i wiele wiele innych. Mi ILS na Kuala Lumpur działa. Mam FS-a 9.1
Generalnie ILS-a trzeba dobrze poznać. Należy wykonać co najmniej kilkadziesiąt różnych udanych podejść na różnych lotniskach, np. LOWI, albo LSGG Ale te lotniska, to jako jedne z ostatnich. Trzeba poznać jak reaguje odbiornik VOR na różne położenia względem ścieżki. Z czasem się nauczysz
I jeszcze jedno ILS to nie tylko podejście z autopilotem. Podejście z ILS-em można wykonać też ręcznie
Wiem, w poście mało jest konkretów, ale dla tego zagadnienia, to trzeba po prostu ćwiczyć. Dam linka do tematu, w którym ktoś miał problemy z ILS-em, może Ci pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]
P.S. Kiedyś miałem problemy z ILS-em, kiedy leciałem z tego samego lotniska do tego samego. Wtedy łapałem ILS-a zbyt blisko progu pasa. Najlapiej trochę się oddalić od lotniska i wtedy złapać. Masz wtedy dużo czasu na poprawki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Czw 14:00, 20 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiście chodziło o 14L i 14R - taki mały błąd Żeby mieć pewność, że nie wpływają na zakłócenia modyfikacje samolotów, uzywałem do testu na Kuala Lumpur B737, oryginalnego z FS. Wykonywałem zawsze podejścia zgodnie z poleceniami ATC (oczywiście tryb offline), czyli jakieś 9-10 mil od progu wejście na prostą na wysokości 2500 stóp i z IAS 200kts. Niezależnie czy ustawię 110.700 czy 108.500, kieruje mnie na 14L! Dodam że nie mam zainstalowanego żadnego dodatku dla tego lotniska.
Co do podchodzenia ręcznie i z AP, to oczywiście miałem na myśli to co ty. A lądować z ILS raczej umiem, bo robiłem to już setki razy i po prostu w pewnym momencie przestało to działać a nawet kierować na inne pasy niż powinno, wczesniej było OK. Stąd moje pytanie... A z wiadomych powodów nie chciałbym znów przechodzić przez reinstalację FS...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tommy
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 7:28, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Kshyhoo napisał: | Żeby mieć pewność, że nie wpływają na zakłócenia modyfikacje samolotów, uzywałem do testu na Kuala Lumpur B737, oryginalnego z FS. |
Nawet dodatkowe samoloty nie zakłócają
Kshyhoo napisał: | Wykonywałem zawsze podejścia zgodnie z poleceniami ATC (oczywiście tryb offline), czyli jakieś 9-10 mil od progu wejście na prostą na wysokości 2500 stóp i z IAS 200kts. Niezależnie czy ustawię 110.700 czy 108.500, kieruje mnie na 14L! Dodam że nie mam zainstalowanego żadnego dodatku dla tego lotniska.
|
Nie wiem czy wiesz, ale domyślny ATC jest głupi. Nawet to jest delikatnie powiedziane. Często prowadzi za wysoko od ścieżki, a ścieżkę powinno się łapać od dołu. Offline proponuję latać bez kontroli. On-line można z kontrolą i bez
Są tu dwie opcje:
1. Problem z ILS-em - Spróbuj zmniejszyć paliwo, do około 20% przy podejściu i podchodzić z prędkością 120-160 węzłów (w zależności od warunków). I spróbuj złapać ręcznie, korzystając z sztucznego horyzontu (a raczej tego co na nim jest po złapaniu zasiegu wiązki). Powinieneś zobaczyć, że jak ustawiasz dla 14L, to Ci przy podejściu będzie tam prowadziło.
2. Mniej prawdopodobna- Chodzi o to, że kontrola daje zgodę na podejście do pasa 14L? Można zrezygnować z kontroli, albo poprosić o inny pas do podejścia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daresus
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 9:42, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mi się wydaje, że wysokość 2500ft na odległości do pasa 9-10 nm jest za wysoka. Moim zdaniem powinieneś być tam na ok. 1800ft. A i oczywiście prędkość "ciut" za duża Ten defaultowy B737 ląduje bez problemu przy 130kts. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 13:43, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
2500ft 9,10 nm od progu za wysoko? hmm trza chyba zmienic zasady real i wirtual wektorowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daresus
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 14:25, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, tak faktycznie! Mój błąd teraz dopiero się przyjżałem! Nie wiem dlaczego 9 nm od lotniska wydało mi się tak bardzo nisko Sorka za błąd i za zamieszanie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Pią 15:13, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Nie no chłopaki macie oczywiście rację i ja o tym wszystkim o czym piszecie wiem, ale nadal nie wiem dlaczego mi ILS nie działa... Wygląda to tak jakby coś się poj*** z plikami AFCAD (tam są chyba tez informacje o pomocach nawigacyjnych lotnisk?) Np. wczoraj nawet na EPWA nie zadziałał ILS na pasie 11. Wskażniki glide slope przy sztucznym horyzoncie pojawiły się jak powinny, z tym że wogóle nie ragowały... Chyba jednak zwątpię i dzisiaj FS'a przeinstaluję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daresus
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 15:35, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Tak to chyba będzie jedyne dobre wyjaśnienie sprawy. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tommy
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:40, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Kshyhoo napisał: | Np. wczoraj nawet na EPWA nie zadziałał ILS na pasie 11. Wskażniki glide slope przy sztucznym horyzoncie pojawiły się jak powinny, z tym że wogóle nie ragowały... Chyba jednak zwątpię i dzisiaj FS'a przeinstaluję. |
Może nie reagowało, bo byłeś dokladnie na ścieżce podejścia? Oczywiście żartowałem
Wg. mnie reinstalacja nie pomoże, ale spróbować możesz.
P.S. Za chwilę przetestuję na żywo działanie ILS-a B737 defaultowym na EPWA i Kuala Lumpur. Wyniki opublikuję.
P.S. 2 - Nie należy patrzeć na te krzyżujące się te kreski na środku sztucznego horyzontu, lecz na te trójkąciki na orbzeżach sztucznego horyzontu. Zaraz zrobię zdjęcie i opublikuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tommy
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:37, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Lądowałem sposobem "newbiowskim" na EPWA- to znaczy full paliwa, duża prędkość Co najważniejsze, nie ustawiłem wysokości dla nieudanego podejścia. Dlatego nie traktujcie tego screena jako instruktażowy, ale jako dowód, że ILS-y działają i mają się jak zwykle wyśmienicie
Tylko wybaczcie zapomnienie o klapach Jak mówiłem, zdjęcia stanowią tylko dowód o poprawnym działaniu ILS-a.
EPWA, 11:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kuala Lumpur, 14L:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kuala Lumpur, 14R:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dlatego, nie obraż się, ale to u Ciebie coś powinno być nie tak. Może coś źle konfigurujesz?
P.S. Odradzam ten model z FS-a. PMDG 737 jest sto razy lepszy i go polecam. Chociaż będąc obiektywnym, dodam też, że niektórym się bardziej podoba PIC 737 Classic lub nawet Level-D 767.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Pią 17:25, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Właśnie o to że cos jest nie tak mi chodzi i wiem że chodzi o te trójkąciki Powiedz mi, co można źle skonfigurować podchodząc do lądowania ILS?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tommy
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:47, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
na początek powiedz jak działa ILS na przykład w Cessnie, czy też tam wskażnik położenia względem ścieżki jest nieruchomy. Jak masz inne dodatki, to spróbuj na nich sprawdzić ILS-a.
Najważniejsze błędy przy podchodzeniu z ILS-em:
- nie załączony Flight Director,
- zła prędkość podejścia (póżniej referencjalna),
- źle ustawiona częstotliwość w NAV1 w trybie ACTIVE!
Jeszcze może być sytuacja, że latałeś wcześniej z GPS-em, tam ustawiłeś podejście do pasa 14L, i zapomniałeś o przełączeniu NAV/GPS na NAV.
Jak mówiłem w pierwszym moim poście w tym temacie, przyczyn może być wiele. Czekam na relację z testowania na innych samolotach.
Aha i zarzuć skrinem z Twojego podejścia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|