|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Flycat
Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPZA
|
Wysłany: Nie 10:52, 10 Gru 2006 Temat postu: War over Poland - Wojna Obronna Polski 1939/1920 |
|
|
Witam!
Mam zaszczyt ogłosić, że wirtualny 1 Pułk Lotniczy ( [link widoczny dla zalogowanych] ) pracuje właśnie nad nowym symulatorem lotniczym osadzonym w realiach kampanii wrześniowej noszącym tytuł Wojna Obronna Polski 1939 (ang. War Over Poland 1939). Będzie to kontynuatorka simów z serii Wojna Obronna Polski ( [link widoczny dla zalogowanych] ), jednakże, wprowadzi ona całkowitą innowację- nowy silnik gry firmy Targetware (www.targetware.net) znany już z takich tytułów jak Target Korea, Target Hanoi, Target Rabaul czy Richtofen’s Skies.
Co to oznacza w praktyce? Ano całkowite odejście od nieco archaicznego już (aczkolwiek wiecznie żywego ) silnika Red Barona 3D. Wiąże, się z tym całkowita zmiana grafiki, znaczne urozmaicenie i udoskonalenie modelu lotu (na który kładziony jest zdecydowanie największy nacisk), szersze możliwości rozgrywania kampanii, ułatwione prowadzenie statystyk etc. Jedyną złą wiadomością jest to, że wersja silnika na której budowany jest WOP, opatrzona cyferkami 0.64 zawiera w sobie, mimo wcześniejszych zmian wciąż wiele błędów. Cóż, na razie nic nie można zrobić. Pozostaje tylko czekanie na kolejną modyfikację 0.65, która zgodnie z zapowiedziami ma wiele odmienić w świecie TW. A kiedy się ona ukaże? Miejmy nadzieje, że jeszcze w tym roku.
Tyle drogą wstępu, przejedzmy do meritum.
Jak nie trudno się domyśleć, symulator przenosi nas w realia kampanii wrześniowej. Skupiać się będzie głównie na odwzorowaniu walk Brygady Pościgowej nad stolicą. W grę wchodzą też działania Brygady Bombowej i Lotnictwa Armijnego. Będziemy mieli do wyboru, albo stać się niegrzecznym chłopcem z Luftwaffe, albo mężnym rycerzem biało czerwonej szachownicy Przy okazji wybieramy też do której z lotniczych formacji chcemy przynależeć- czy będzie to lotnictwo myśliwskie, bombowe czy może jeszcze obserwacyjne. Po przydziale do odpowiedniej historycznej jednostki w dalszej kolejności otrzymamy rumaka na którym wyruszymy w podniebny bój (oczywiście takiego, który faktycznie znajdował się na wyposażeniu danej jednostki we wrześniu). I skoro mowa już o rumakach chciałbym się tu zatrzymać. Oto maszyny, której najpewniej i najszybciej znajdą się w simie:
Bf 109 B1 (prace trwają)
Bf 109 B2 (prace trwają)
Bf 109 D1 (prace trwają)
Bf 109 E1 (pojawi się wkrótce)
Fi 156 C (zakończony- właściwie jest to maszyna udostępniona dla projektu przez twórców Target Tobruk, przerobiony został natomiast FM)
Hs 126 A1 (prace wstrzymane)
Do 17Z (pojawi się wkrótce)
Ju 87B (pojawi się wkrótce)
PZL P. 11c (prace wykończeniowe)
PZL P. 7a (nie rozpoczęty)
PZL 23b (prace trwają)
PZL 23a (nie rozpoczęty)
RWD 14b (prace trwają)
I na razie to tyle. Szczególnie, ze w tym samym czasie „produkowane” są maszyny do WOP 1920- o nim jednak później.
Co do dalszego rozgrywania kampanii nic na razie więcej nie powiem z prostego powodu- nie ma jeszcze ostatecznych ustaleń. To wymaga czasu, a jak widzicie sami większość maszyn nie jest jeszcze nawet gotowa (no chyba, ze piloci będą latać na miotłach ). Jedno co jest pewne, to to, że na czas oficjalnych gier kampanijnych widoki zewnętrzne z samolotu będą blokowane, zatem będzie można w pełni wykorzystać element dzięki któremu odniesiono 80% wszystkich potwierdzonych zwycięstw powietrznych w czasie drugiej wojny światowej- zaskoczenie. Oczywiście do tego, żadnych ikonek na mapie, dżi pi esów itp. (jak to w niektórych symulatorkach bywa). Z pewnością piloci w 1939 też takowych nie posiadali Nie będzie też żadnych napisów nad zauważonymi samolotami, będziesz miał po prostu kłopot jeśli siądzie Ci na ogonie 109- tka a Ty wywnioskujesz, ze to jakiś Storch. Na zrozumienie błędu nie będzie już prawdopodobnie czasu...
No i po zakończonej grze relacja ze swoich wyczynów w postaci raportu- czyli to co kochamy najbardziej (że już o odprawie nie wspomnę).
No dobra, a co oprócz wrażych maszyn będzie do zniszczenia? Ano cała armada pojazdów naziemnych/nawodnych. Na dzień dzisiejszy przedstawia się ona tak:
Pzkpfw I
Pzkpfw III
Opel Blitz (cysterna)
Kubelwagen
TK 3
TKS
Vickers E
Renault 35
7 TP
Kuchnia polowa wz. 23
Ursus A
Samochód opancerzony wz. 34
Działo plot 40mm Bofors
Okręt Flotylli pińskiej
Armata polowa kal. 75mm "Prawosławna"
A na pewno pojawią się jeszcze:
Działo plot. kal. 37mm
Armata polowa kal. 105mm
PzKpfW II
PzKpfW IV
SdKfz 221
SdKfz 222
SdKfz 231 (6x4)
SdKfz 231 (8x8)
FIAT PF-621 L
FIAT PF-618 "Grom"
FIAT PF-508/III "Łazik”
Do tego w grze znajdą się inne, nieruchome, historyczne obiekty naziemne takie jak:
Cytadela warszawska [w budowie]
Dworzec Główny, [gotowy]
Baza 1 Pułku Lotniczego [gotowa]
Lotnisko Okęcie [gotowe]
Lotnisko Poniatów [gotowe]
Lotnisko Mokotów [gotowe]
kościół k. placu Zbawiciela [w budowie]
+ na pewno wszystkie lub większość mostów na Wiśle.
Oczywiście, oprócz tego tereny urozmaicać będą wiejskie domy, zagrody, prowincjonalne kościółki, dworki, fabryki, stacje kolejowe, mosty itd.
Jeśli idzie o topografię terenu wszystko będzie zgodne z faktami. Nie wiadomo jeszcze jaki obszar obejmie mapka (na razie to Wawa i okolice), ale jakby nie było, każde miasto, rzeczka czy las będzie rozmieszczona na niej zgodnie z rzeczywistością. Rodzynkiem jest tu sama Warszawa, która dzięki poświęceniu i niezwykle żmudnej pracy por. Lucasa „zbudowana” została na podstawie przedwojennych zdjęć lotniczych tak iż teraz nie tylko rozmiarem ale i niemalże w 100% wyglądem przypomina naszą stolicę sprzed prawie 70 lat.
No i tak pogdybałem, pogdybałem a nie powiedziałem najważniejszego- kiedy gra ujrzy światło dzienne. No cóż, trudno powiedzieć, nie mniej mam cichą nadzieję, ze stanie się to jeszcze przed wakacjami 2007. Tymczasem, na zakończenie kilka świeżych i mniej świeżych screenów z prac.
Będący w budowie kokpit P 11c.
[link widoczny dla zalogowanych]
P 11c. 8. 70, 113 Eskadra Myśliwska, ppor. H. Duwal, IV/1 Dywizjon Myśliwski, Brygada Pościgowa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pezetelka i jej argumenty w postaci 2x PWU wz. 33 7, 2mm
[link widoczny dla zalogowanych]
Płat Puławskiego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nad zachodnią Warszawą. W tle widać Mokotów.
[link widoczny dla zalogowanych]
P 11c na Polu Mokotowskim. 8. 14, 112 Eskadra Myśliwska, III/1 Dyon PB,
[link widoczny dla zalogowanych]
Detale statecznika pionowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Detale silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wrrrrrr, czyż to nie sylwetka rasowego myśliwego?
[link widoczny dla zalogowanych]
Widok z kokpitu, krajobraz na płn- wsch od Warszawy.
[link widoczny dla zalogowanych]
PZL 23b nr 9 na Wisłą (zachodnia Warszawa w tle). 41 Eskadra Rozpoznawcza lotnictwa armii „Modlin”. (beta)
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten sam delikwent podczas wznoszenia. (beta)
[link widoczny dla zalogowanych]
PZL 23B nr 1. 55 Eskadra Bombowa, VI Dyon Bombowców Lekkich, Brygada Bombowa. (beta)
[link widoczny dla zalogowanych]
Fi 156 C nad Poniatowem.
[link widoczny dla zalogowanych]
J/w
[link widoczny dla zalogowanych]
Widok do przodu z kokpitu „Bociana”. „Przed nami Wisła płynie...”.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ekran ładowania misji treningowej. Bliska osłona.
[link widoczny dla zalogowanych]
O ile WOP 1939 jest jeszcze dość odległą przyszłością, o tyle całkiem niedawno, światło dzienne ujrzał wymieniany już przeze mnie WOP 1920. Nie będę się o nim rozpisywał. Pozwólcie, że wyręczę się w tym miejscu słowami jednego z pomysłodawców i wykonawców projektu- pil. por. Lucasa. Oto nasza historia jego oczyma...
Maj 1920, lotnisko Żodzin, gdzieś na wschód od Mińska
Deszcz bębnił niespokojnie o zgniłą powłokę hangaru. Przez uchylone wejście wdzierały się nieśmiało promyki światła. Siedziałem przy stole i paliłem papierosa. Przed chwilą przyszedł rozkaz z dowództwa w Mińsku, aby wesprzeć broniące się zaciekle polskie jednostki. Wczoraj ruszyła bolszewicka ofensywa, która z całej siły napiera na nas. Cholera- przeszło mi przez myśl, jak tego nie byliśmy w stanie rozpoznać na czas. Przecież nasza "19-tka" lata od tu od miesiąca. A są jeszcze dwie rozpoznawcze eskadry wielkopolskie i jedna myśliwska...
Jak donosiły nasze jednostki, wróg przygotował mosty pontonowe oraz zmobilizował znaczną ilość wszelakiego sprzętu pływającego, aby jak najszybciej przekroczyć Berezynę i rozpocząć szybki marsz... sytuacja powoli stawała się krytyczna, gdyż przewaga ilościowa czerwonych była ogromna.
Do tego jeszcze te sowieckie eskadry...pomyślałem ze zgrozą. Rozpanoszyły się po całym niebie i utrudniają naszym ataki na zgrupowania wrażej piechoty. Ich dowódca, Szyrynkin chce nas wszystkich posłać do piachu... Zresztą już posyła, kilka dni temu poległ Bartkowiak i Klicze podczas nalotu na Slavnoye. Nie zdążyłem zareagować na czas, bo kilka nieuportów odseparowało nas od naszego bombowca. Szkoda chłopaków...
Czas naglił. Założyłem pilotkę i wdrapałem się do mojego grata. Poczciwy SPAD musiał być reperowany po każdym locie. Przeklęci "sojusznicy" -pomyślałem- przysłali nam najgorsze ścierwo na jakie ich było stać. Maszyny te służyły wcześniej Poznaniakom z 15-tej myśliwskiej jako maszyny treningowe. Do walki się nie nadawały. W dodatku otrzymali teraz prawie nowe Fokkery D.VII, które zakupiono jakimiś lewymi kanałami w Gdańsku. A nam zostały przydzielone te trumny.
Przekręciłem kontakt, werkmistrz zakręcił śmigłem, odstawiono podstawki spod kół. Dodałem gazu i wykołowałem pod wiatr. Zaraz za mną toczył się leniwie kolejny SPAD. Niebo było aż sine, cały czas padało. Mruknąłem tylko coś pod wąsem, poprawiłem gogle, szalik i pomknąłem przed siebie. Ciekawe ile to jeszcze potrwa- przemknęło mi się przez myśl. Obróciłem nos samolotu w kierunku Borysowa i zacząłem powoli nabierać wysokości. Przed nami widać było snujące się dymy od ostrzału z dział...
Data "premiery" nie jest przypadkowa, co więcej została dawno zaplanowana. Bo 11.XI to również początki organizacji polskiego lotnictwa.
Są to tylko maszyny + scenariusz z 1920 roku. W skład parku lotniczego wchodzą:
- Nieuporty 11, 12, 24, 24bis oraz 80
- SPAD S.VII w wersji 150 konnej oraz 180 konnej
- Albatros C.I
Teren to okolice Borysowa i Bobrujska, czyli dorzecze Berezyny, gdzie od jesieni 1919 do czerwca 1920 stał front. Po jednej stronie mamy 12 i 14.EW oraz 13 i 19.EM, a po drugiej "Eskadrylę Szyrynkina" i "Esk. Kożewnikowa" Malowania zostały odwzorowane. W kolejnych paczkach Zespół Konstrukcyjny skupi się na budowie maszyn 2-osobowych: DFW C.V, Sopwith 1 1/2 Strutter i Halberstadt CL.II
Zapraszam wszystkich zainteresowanych na nasze forum: [link widoczny dla zalogowanych] celem zadawania pytań, wpisywania komentarzy. Jestem też obecny na GG: 2040124 i służę pomocą.
Grę instalujemy w następujący sposób: Idziemy na [link widoczny dla zalogowanych] zakładamy tam konto. Po rejestracji dostaniemy hasło na maila. Następnie ściągamy silnik gry z działu download, instalujemy go. W options silnika wpisujemy nasz login i hasło z rejestracji. Następnie przechodzimy do "Download mods" i ściągamy. Plik ma 37MB.
Także mi pozostaje tylko dopełnić formalności i umieścić kilka wopowych screenów co by gołosłownym nie pozostawać
Nieuport 24 bis
[link widoczny dla zalogowanych]
Nad lasem
[link widoczny dla zalogowanych]
24- ka w ferworze walki z polskim SPADem VII
[link widoczny dla zalogowanych]
Najnowsze cacko- DFW C.V autorstwa Fatmana.
[link widoczny dla zalogowanych]
Niemiecka solidność- 200 konny Benz D IV- jednostka napędowa „piątki” w detalach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zrzut ulotek propagandowych a polskiego Albatrosa C I- tego w simach jeszcze nie było! (przepraszam za słabą jakość)
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiatr we włosach (z perspektywy czerwonego)
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieje, że wzbudziłem Wasze zainteresowanie. Wszystkich chętnych czy to do gry czy do pomocy proszę o kontakt poprzez niniejsze forum/polskie ( [link widoczny dla zalogowanych] ) lub zagraniczne ( [link widoczny dla zalogowanych] ) forum projektu /mail ( [link widoczny dla zalogowanych] )/ numer gg:1887977 (niepotrzebne skreślić).
Aby rozwiać potencjalnie niejasności zaznaczam- WOP jest całkowicie darmową grą tworzoną przez amatorów- fascynatów w celu promowania i utrzymywania tradycji lotnictwa polskiego lat 1918- 1939, a także najzwyczajniej w świecie w celach rozrywkowych. Jeśli czujesz, że to coś dla Ciebie, nie wahaj się- dołącz do nas!
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Flycat dnia Nie 11:25, 10 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel Bronek
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPOP
|
Wysłany: Nie 11:09, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No no no, zapowiada się ciekawie. A jakie będa wymagania sprzętowe ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Flycat
Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPZA
|
Wysłany: Nie 11:33, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Hej!
To jest tak- nie ma dokładnie określonych wymagań. Ja gram płynnie na średnich ustawieniach przy następującej konfiguracji sprzętowej: Pentium IV 1.6, 256 DDR RAM, zintegrowana karta graficzna Intel Extreme Graphics.
Jak widać nie jest to sprzęt najwyższych lotów, ba, dla niektórych wręcz może wydać się smieszny. Nie mniej w pełni wystarczy, aby na przyzwoitym poziomie odpalić WoPa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel Bronek
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPOP
|
Wysłany: Nie 15:22, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
A jeszcze mam pytanko, będzie można w to grac przez siec ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Flycat
Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPZA
|
Wysłany: Nie 16:00, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Czasami sam sobie się dziwie- jak ja mogłem tego nie powiedzieć?
WOP, jak zresztą wszystkie inne projekty na Targetware są grami typowo sieciowymi. Owszem dostępna jest opcja offline jednakże służy ona tylko i wyłącznie treningowi. Grając offline niestety nie spotkasz przeciwnika w powietrzu. Możesz za to poćwiczyć strzelanie (np. zapoznać się z właściwościami broni czy ulubionym zjawiskiem strzelców jakim jest rozrzut pocisków) niszczenie celów naziemnych, poznać dokładniej poszczególne maszyny, nauczyć się operowania silnikiem, w niektórych przypadkach skokiem śmigła, poznać charakterystyki startu i lądowań czy wreszcie zapoznać się z mapą, nawigacją (jak pisałem, żadnych ikonek, strzałek- jedynie Ty, kompas, mapa i ziemia pod Tobą) czy topografią terenu.
Główne rozgrywki kampanijne rozgrywać się będą na serwerze- ludzie przeciwko ludziom. Znacznie podwyższa to realizm rozgrywki. Nie tylko trzeba będzie zmierzyć się cylinder w cylinder z innymi pilotami, ale nauczyć się współpracy- lotu w formacjach, ubezpieczania kolegów, meldowania zagrożeń i ogólnie rzecz biorąc taktyki powietrznej. Pod tym względem pełna zgodność z rzeczywistością sprzed 70 lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Pią 22:06, 15 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
DObra robota Mam problem tylko następujący :
przy łączeniu sie z serwerem wyskakuje komunikat mniej wiecej taki :
faild to download wop/obiects/aircrafts/nieuport24.dds
I mnie wyrzuca .
Co można z tym zrobić??
Thank you from the mountain
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Flycat
Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPZA
|
Wysłany: Sob 11:29, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Cześć
Dzięki za zgłoszenie problemu.
Muszisz wejść w Settings, następnie w zakładkę Network i zmienić wielkość parametru Maximum Download Size z 256 na 0.
Pomaga
Przy okazji apeluję do wszystkich potencjalnych graczy- w celu uniknięcia kłopotów najlepiej do razu w omawianej przeze mnie opcji ustawić 0.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Flycat
Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPZA
|
Wysłany: Pon 19:21, 01 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Co by temat w Nowym Roku odświeżyć zamiszczam kilka najnowszych screenów obrazujących sima jak i postępy w pracach.
RWD 14 Czapla budowana na potrzeby WOP 1939
[link widoczny dla zalogowanych]
3 polskie Albatrosy C I schodzą pod ostrzałem flaku do ataku na sowieckie lotnisko.
[link widoczny dla zalogowanych]
Albatrosy tuż przed atakiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Walka sowieckiego Nieuporta 24 z polskim Albatrosem C I. Widoczna stróżka wyciekającego paliwa.
[link widoczny dla zalogowanych]
DWF C V jak widać już wymodelowany i pomalowany. Egzemplarz z Ławicy
[link widoczny dla zalogowanych]
DWF C V "Wanda" z 12 Eskadry Wywiadowczej. Ciekawostką jest, że historycznie, w pewnym momencie, jako obserwator latał tą maszyną gen. Władysław Anders a pilotem był K. Burzyński, pilot który w LOT przeleciał ponad 1 000 000 mln kilometrów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przypominam, że cały czas stoi serwer WOP 1920! Mniej więcej co tydzień odbywają się na nim eventy zwane WOP Night (ostatnio Night #3), więc każdy chętny może bez przeszkód wpaść zobaczyć na własne oczy jak to wygląda w praniu.
W razie jakichkolwiek pytań pisać śmiało
Zapraszam i Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|