Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drugi polski f-16 oblatany
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 0:59, 07 Cze 2006    Temat postu:

michals napisał:
szachownice na efach powinny być tradycyjne, biało-czerwone, czy może wzorując się na rozwiązaniach zastosowanych w siłach powietrznych kilku państw lepiej opracować ich wersje "low-viz", czyli o obniżonej widzialności.

No to by sie dopiero zaczelo narzekanie. Rolling Eyes
Moze ta mala szachownica to swojego rodzaju kompromis.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pingwin




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: (EPMI)

PostWysłany: Śro 12:06, 07 Cze 2006    Temat postu:

michals napisał:
Eee tam, nie przesadzajmy, widziałem kilka większych paskud, np. su-22 Wink


hmmm to ciekawe dlaczego Spotterzy z Holandii płacili gruba kasę za przyjazd do Mirosławca,do Świdwina i na DOL żeby móc fotografowac nasze samoloty do bólu bez ograniczeń....
Przytoczę tutaj słowa jednego ze znanych francuskich fotografów lotniczych " Su 22 jest najpiekniejszym samolotem prezentującym sie podczas lotu jaki kiedykolwiek fotografowałem..." Wink

Ale powiem tutaj też jak juz ktos wyzej napisał że nie ma sie co sprzeczać bo de gustibus non disputandis - o gustach nie należy dyskutować Wink

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:12, 07 Cze 2006    Temat postu:

pingwin napisał:
hmmm to ciekawe dlaczego Spotterzy z Holandii płacili gruba kasę za przyjazd do Mirosławca,do Świdwina i na DOL żeby móc fotografowac nasze samoloty do bólu bez ograniczeń....

Ha! Wiedziałem, że trafię w czuły punkt Very Happy.
Ale ja tak tylko dla checy pisałem, bo sam suczki lubię, choć nie aż do tego stopnia, żeby uważać je za najpiękniejsze samoloty świata Smile
P.S. W sumie to ja też nie rozumiem dlaczego niektórzy ludzie płacą za oglądanie w galeriach jakichś bohomazów szumnie zwanych sztuką nowoczesną Wink
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 19:46, 07 Cze 2006    Temat postu:

pingwin napisał:
hmmm to ciekawe dlaczego Spotterzy z Holandii płacili gruba kasę za przyjazd do Mirosławca,do Świdwina i na DOL żeby móc fotografowac nasze samoloty do bólu bez ograniczeń....

jest takie powiedzenie - "kazda potwora znajdzie swego amatora". Nie, nie uwazam zeby Su-22 byly potworne ale cudem tez nie sa. Dla Holendrow to mogla byc po prostu egzotyka - juz im sie te F-16 znudzily i chcieli cos drastycznie innego. Na tej samej zasadzie niektorzy jada na wycieczke do Kazachstanu zamiast na Lazurowe Wybrzeze. Mnie osobiscie najbardziej odrzuca w radzieckich/rosysjkich maszynach sposob ich wykonczenia - strasznie toporna robota jak popatrzysz z bliska, do tego stopnia ze trudno mi podziwiac zewnetrzne ksztalty. Dla innych to wlasnie szczyt 'egzotyki'.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pingwin




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: (EPMI)

PostWysłany: Czw 6:57, 08 Cze 2006    Temat postu:

Cool spoko ja także napisałem ten post nie po to by sie sprzeczać, ale poprostu bronie tego co lubie, no a ponieważ jest to forum bardziej cywilne niż wojskowe, a ja raczej nie cywilny Wink to raz na jakiś czas odezwać się tutaj musze... Wink no i jak już zostało wspomniane dla jednych toporne jest egzotyką a dla drugich nie, każdy ma inny gust...

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzik




Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 7:05, 08 Cze 2006    Temat postu:

Na stronie WLOP ( [link widoczny dla zalogowanych] ) pojawila sie informacja o zakonczeniu montazu pierwszego silnika do f-16 w rzeszowskiej WSK. Pisza, ze wszystkie nasze efy beda mialy silniki zmontowane w Rzeszowie. Mam w zwiazku z tym pytanie do lepiej zorientowanych - jaka sztuka lataja dwa nasze efy w Stanach? Na tymczasowych silnikach? Cos mi sie wydaje, ze cos sie komus pokrecilo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 7:08, 08 Cze 2006    Temat postu:

bzik napisał:
Cos mi sie wydaje, ze cos sie komus pokrecilo...

Zgadzam sie, cos sie komus pokrecilo, jest to fizyczna niemozliwosc chyba ze beda wymieniac silniki co raczej jest malo prawdopodobne.

Z drugiej strony jest tam zdanie ktore mozna roznie interpretowac: Z 54 silników zamówionych przez MON, 49 będzie zmontowanych w Polsce, reszta zostanie dostarczona w modułach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:10, 08 Cze 2006    Temat postu:

Hmm, ale czemu w sumie nie dopuszczacie możliwości, że w oczekiwaniu na silniki zmontowane w Polsce samoloty zostały wyposażone w powiedzmy jednostki tymczasowe, aby nie łapać kilkumiesięcznego opóźnienia w programie, a następnie sukcesywnie w miarę dostaw będą już docelowo montowane te z WSK?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 21:33, 08 Cze 2006    Temat postu:

michals napisał:
Hmm, ale czemu w sumie nie dopuszczacie możliwości, że w oczekiwaniu na silniki zmontowane w Polsce samoloty zostały wyposażone w powiedzmy jednostki tymczasowe, aby nie łapać kilkumiesięcznego opóźnienia w programie, a następnie sukcesywnie w miarę dostaw będą już docelowo montowane te z WSK?

Bo nie bardzo widze w tym logiki. Po pierwsze wymiana silnika w F-16 to pewnie nie jest taka prosta sprawa. Poza tym co za roznica czy w srodku jest silnik z WSK czy bezposrednio od producenta - przeciez one powinny byc takie same. Chyba ze mnie ktos przekona ze wymiana silnika to 1-3 dni pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 0:50, 09 Cze 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Bo nie bardzo widze w tym logiki. Po pierwsze wymiana silnika w F-16 to pewnie nie jest taka prosta sprawa. Poza tym co za roznica czy w srodku jest silnik z WSK czy bezposrednio od producenta - przeciez one powinny byc takie same. Chyba ze mnie ktos przekona ze wymiana silnika to 1-3 dni pracy.

Tu Cię zaskoczę, bo wymiana silnika w samolocie bojowym klasy F-16 to kwestia niecałej godziny, a jak trzeba, to jeszcze krócej (nawet 20 min)! Wspólczesne samoloty bojowe są projektowane tak, aby wszelkie czynności obsługowe i odzyskiwanie gotowości bojowej trwały możliwie jak najkrócej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pią 14:26, 09 Cze 2006    Temat postu:

Ja bym nie przesadzał z 20 minutami - bo wymiana silnika to jednak nieco bardziej skomplikowana sprawa. Owszem wspólczesna samoloty są tak projektowane by ta czynność również była krótka ale nie aż tak. Do silnika F-16 jest mimo wszystko dość kiepski dostęp, wymiana go wiąże się z demontażem części elementów płatowca a także z niektórymi agregatami poszczególnych instalacji i zajmuje to cały dzień (co i tak uważam, że jest dość szybko). W MiG-29 Rosjanie twierdzili, że wymiana silnika trwa 50 minut ale w praktyce zajmuje ok 4 godzin (pomimo że jest tam dostęp do silnika doskonały). Tak naprawdę większość czasu zajmują regulacje i próby nowo założonego silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:33, 09 Cze 2006    Temat postu:

Zgadza się, te 20 min. w przypadku f-16 to przesada i to spora. Ja jednak użyłem wyrażenia "w samolocie bojowym klasy f-16" mając na myśli generalnie współczesne samoloty wielozadaniowe, aby temat trochę uogólnić, w celu lepszego pokazania, że wymiana silnika w nich to nie jest czynność nadzwyczaj czasochłonna i skomplikowana, wymagająca kilkudniowego uziemiena samolotu. Jednak nie wydaje mi się, żeby czas rzędu 1h był czymś nieosiągalnym dla f-16. A i te 20 min. też jest ponoć w przypadku niektórych typów samolotów osiągalne, choć nie wykluczam propagandowych przechwałek Very Happy . Ale przecież w dobrej propagandzie musi być choć odrobina prawdy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:33, 09 Cze 2006    Temat postu:

ok, zostalem w kazdym razie przekonany ze wymiana takiego silnika to nie tak skomplikowana operacja. Teraz mozliwosc ze wszystkie polskie F-16 beda lataly z silnikami z WSK ma sens.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patriot




Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 11:09, 29 Paź 2006    Temat postu:

Ja mysle ze każdy samolot ma swój niepowtarzalny urok Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin