|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 8:31, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Czy jakieś szczegóły dotyczące awarii znamy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 8:59, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | Czy jakieś szczegóły dotyczące awarii znamy ? |
4-ty kanal komunikacyjny (ma 3 inne).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Czw 14:15, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Właśnie wylądowały 4 kolejne maszyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gatar
Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:38, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No to mamy najwiecej F-16 przypadających na 1 pilota.
8:1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patriot
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 14:53, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
zdaje sie ze kilku naszych pilotów poza ppłk. Stepaniukiem, wróciło do Polski w ostatnich dniach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biver
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:05, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
MiGger napisał: | a co gorsza przegrzał turbinę. Zauważcie (widać to było nawet podczas relacji TV), że po zakończeniu kołowania natychmiast wyłączył silnik, natomiast drugi F-16 przez dłuższą chwilę pracował jeszcze na obrotach min - chłodząc turbinę. Instrukcja użytkowania silnika nakazuje by silnik pracował 10 min na obrotach minimalnych przed wyłaczeniem silnika. Niezła skucha jak na początek - a teraz silnik musi byc poddany kosztownemu przeglądowi. |
zgadujesz czy jestes pewien ? szczegolnie z tym przegladem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Czw 15:19, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | F-16 jest podobno wyjatkowo ekonomicznym samolotem w ogolnym utrzymaniu. |
O ile mi wiadomo to JAS-39 Gripen jest najbardziej ekonomicznym wielozadaniowym samolotem bojowym w utrzymaniu. Zresztą od podszewki był pod tym kątem projektowany, czego o F-16 powiedzieć nie można. Utrzymanie jednego egzemplarza F-16 w gotowości bojowej będzie wg PŚP ponoć dwukrotnie droższe od MiG-29...
Przy okazji takie pytanie: ile polskich MiG-29 miało jakieś usterki techniczne w momencie ich dostarczenia do jednostek (mowa o fabrycznie nowych maszynach z ZSRS)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dranio
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 16:57, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: |
O ile mi wiadomo to JAS-39 Gripen jest najbardziej ekonomicznym wielozadaniowym samolotem bojowym w utrzymaniu. |
Tak się mówi, ale dostępnych danych brak
ojcie_c napisał: |
Zresztą od podszewki był pod tym kątem projektowany, czego o F-16 powiedzieć nie można. |
Za to można powiedzieć, że Gripen nie do końca spełniałby wymagania Polski - chodzi mi o wielozadaniowość.
ojcie_c napisał: |
Utrzymanie jednego egzemplarza F-16 w gotowości bojowej będzie wg PŚP ponoć dwukrotnie droższe od MiG-29... |
Skąd te dane? Może podasz jakieś liczby? Jaki jest resurs silnika F100, a jaki RD-33? ("29" ma dwa takie silniki)? Jaki jest koszt remontu MiGa w Bydgoszczy?
dranio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 17:57, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Przyleciały cztery. Dwa C i dwa D. Regi według kolejności lądowania
4045
4078
4046
4079
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Płetwa
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ
|
Wysłany: Czw 18:23, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Patriot napisał: | zdaje sie ze kilku naszych pilotów poza ppłk. Stepaniukiem, wróciło do Polski w ostatnich dniach |
Wrócili dziś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MiGger
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Czw 18:35, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Co do MiG-29 to wszystkie samoloty otrzymane z ZSRR w latach 1989 i 1990 były w pełni sprawne i przyleciały bez jakiejkolwiek usterki do Mińska Mazowieckiego. W przeciągu miesiąca od dostarczenia MiGów do Polski rozpoczęły się regularne loty na tych samolotach oczywiście wykonywane przez polskich pilotów i obsługiowane przez polski personel techniczny. Szkolenie w ZSRR odbywała mniejsza ilość pilotów i techników niż jest to w przypadku F-16 (przypomnę, że Polska miała otrzymać 100 szt. MiG-29). Sprawa serwisu i gwarancji była dograna bo od początku w Mińsku Mazowieckim przedstawiciele producenta byli praktycznie na stałe przez prawie cały okres gwarancji z własnymi częściami zamiennymi (zresztą większość części zostawili potem w Polsce). Tak więc nawet w tamtych "złych" czasach można było wiele spraw dograć - wszytko zależy od odpowiedzialności i wiedzy pewnych osób i widać jak ważne jest niepodejmowanie pochopnych decyzji.
Co do kosztów - dopiero teraz do wielu osób zaczyna dochodzić, że koszty zakupu stanowią tylko pewna część całego przedsięwzięcia tak naprawdę kosztowna jest eksploatacja samolotów bojowych. W związku z tym, że WZL Warszawa i Bydgoszcz posiadaję technologię (w końcu oficjalnie) remontu płatowca i silnika - koszty obsług głównych są nieporównywalnie niższe niż jest to na zachodzie. Martwi mnie to że program F-16 wypompuje całkowicie i tak już marny budżet PSP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:56, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | Przyleciały cztery. Dwa C i dwa D. Regi według kolejności lądowania
4045
4078
4046
4079 |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MiGger
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Czw 19:03, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Odpowiem jeszcze na kilka uwag co do moich postów. Jeżeli ja podaję pewne informacje co do spraw technicznych samolotów bojowych to są to dane sprawdzone a nie przypuszczenia. Nie chcę przy każdym moim poście informować, że wielu moich kolegów z Akademii pracuje w programie bezpośrednio przy F-16, czy też, że brałem udział w zajęciach porównujących obsługę technicznę właśnie F-16 i MiG-29. Zresztą Amerykanie są dość częstymi gośćmi w 1elt i mamy porównanie co do obsługi samolotów prod. USA. Oczywiśće, że każdemu mogą zdarzyć się wpadki ale w lotnictwie nie powinny sie zdarzać bo pilot odpowiada za swoje życie a personel techniczny za życie pilota.
Co do silników odrzutowych to każdy z nich ma inną specyfikę i absolutnie nie można porównywać ich ze sobą szczególnie silników samolotów bojowych a samolotów pasażerskich czy transportowych. Każdy z silników ma przecież inne parametry pracy, dopuszczalny czas pracy na poszczególnych zakresach oraz inną procedurę chłodzenia turbiny i wyłaczenia silnka. Tak więc stwierdzenie: "ze w odrzutowych/turbo-prop samolotach pasazerskich nikt nie czeka przed wylaczeniem silnika. Co do radzieckich/rosyjskich silnikow wszystko jest mozliwe" nie ma sensu bo tak jak pisałem wcześniej nie można w ten sposób silników porównywać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 19:11, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | Utrzymanie jednego egzemplarza F-16 w gotowości bojowej będzie wg PŚP ponoć dwukrotnie droższe od MiG-29...
|
Cos nie tak. Jedna godzina lotu F-16 to okolo $5000, jedna godzina lotu Mig-29 to $20000 (okolo 4 razy wiecej). Dane te pochodza od redaktora G.Holdanowicza i sa dostepne na innym forum gdzie ci je moge konkretnie wskazac. Najlepiej to jak ktos uslyszy jakas bzdura i inni za nim to powtarzaja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dranio
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:43, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
MiGger napisał: | Odpowiem jeszcze na kilka uwag co do moich postów. że brałem udział w zajęciach porównujących obsługę technicznę właśnie F-16 i MiG-29. |
Wiem, że Amerykanie eksploatują swój sprzęt wg stanu, a Rosjanie wg resursu. Wiem tez, że do końca dane te są nieporównywalne. Ale nie da się ukryć, że rosyjskie/sowieckie samoloty mają zdecydowanie niższą trwałość. Wystarczy porównać ilośc wylatanych godzin przez wycofywane MiGi-21 (nie mówię o bisach). Po prostu Rosjanie przy budowie samolotów, na wstępie zakładali ich niższą trwałość i częstszą wymianę na nowe, a Amerykanie tzw. podatność modernizacyjną. Na razie czas pokazał, że Amerykanie mieli rację. Ładnie to wygląda w Babich Dołach, gdzie eksploatowane są równocześnie W-3RM i SH-2G. I Kamany wcale nie generują jakichś niesamowitych kosztów, a mechanicy znacznie bardziej lubią je niż Anakondy...
dranio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|