|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dranio
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:20, 18 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: | Tutaj chyba faktycznie niektórych porąbało. Kto powiedział, że godzina lotu MiGa-29 wraz z obsługą po i przed lotową jest droższa od godziny lotu oraz obsługą F-16 ? !!!!!!! Jest odwrotnie dokładnie Godzina lotu na F - 16 wraz z obsługą jest 3,5 raza droższa od tego samego na MiGu-29. |
Jakieś bliższe dane?
Adam G napisał: |
Mało tego to jakby Polska skorzystała z oferty jaką było pozyskanie nowoczesnych MiGów - 29 SE kompaltybilnej z ogólnie mówiąc Zachodnimi urządzeniami dzięki uniwerslanej magistrali, dziś nie trzeba by było rozwiązywać Mirosławca w 2007 roku, Świdwina w 2008 roku a np. na Krzesinach stała by kolejna eskadra MiGów. |
Jedna cudowna szyna danych i mamy już kompatybilne samoloty. Pozostaje jeszcze "drobna" sprawa dobrych stosunków z Rosją, która nie należy do NATO.
Adam G napisał: |
Trzeba jeszcze zrozumieć jedną rzecz jaką jest opłacalnośc. My nawet serwisów nie mamy tego samolotów a uszkodzone moduły bedą wysyłane za ocean bo Turkom nie damy zarobić. |
Raczej Amerykanie nie dadzą zarobić Turkom.
Adam G napisał: |
Nie wiem jak będzie dalej ale już widać problemy. Jak w USA na jedym lotnisku powiedzmy w jakimś ichniejszym pułku jest kilkadziesiąt samolotów to podczas ćwiczeń, zadań różnego rodzaju czy nawet zwykłych lotów szkolnych jest z czego wybierać a u nas jak bedzie samolotów kilkanaście to latać będą trzy - reszta to nieloty uszkodzone i z usterkami - wspomnicie moje słowa. |
Po pierwsze: W USAF nie ma pułków.
Po drugie: Skąd ten pesymizm? Portugalia, Dania i Włochy nie mają wiele F-16 i jakoś sobie radzą.
Adam G napisał: |
Czesi i Węgrzy juz latają na bojowo i usterek nie mają , mało tego jak byłem teraz u kolegów południowców to nie narzekają a wręcz przeciwnie same plusy. |
A jakie były początki u braci Czechów?Ile Gripenów nie przeszło odbioru?
I jakie wynikają stąd wnioski?
Adam G napisał: |
A swoją drogą nie stać nas mając takie korzenie lotniczych zakładów na wyprodukowanie całkowicie swojego samolotu wstyd !!! |
Holandia (Fokker), Kanada (DHC), Niemcy (nie trzeba tłumaczyć), Rumunia (IAR), Włochy (patrz Niemcy), maja tradycje większe lub równe polskim. I co z tego?
dranio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 19:25, 18 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: | Tutaj chyba faktycznie niektórych porąbało. Kto powiedział, że godzina lotu MiGa-29 wraz z obsługą po i przed lotową jest droższa od godziny lotu oraz obsługą F-16 ? !!!!!!! |
Sluchaj sa ludzie ktorzy te cyfry znaja dokladnie, to nie sztuka to sprawdzic, i musze powiedziec ze ty nie masz zielonego pojecia co piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Drzemi
Moderator
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Wto 20:16, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
To sprawdź, podaj je i podaj źródło. Wtedy nie będzie wątpliwości, a tak to jeden mówi, że to jest droższe, a drugi, że tamto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam G
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:55, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Teraz dokładnych danych z głowy nie podam ale mail już poszedł do znajomego w Mińsku. Dane jeśli będą to podam ogólnikowo bo są tajne. Nie są wyssane z palca bo tak sie skałda ,ze na potrzeby jednej instytucji robione były zestawienia porównawcze do których niechcąco miałem wgląd... Więc wiem co mówię.
- A teraz w odpowiedzi na odpowiedz Kolegi Slepowron - wiem co pisze bo miałem na rękach dokumety do wglądu - wiem, że jesteś może pro amerykański ale nic nie zmieni faktów. Chyba, ze chcesz się sam oszukiwać jak robią to wszyscy co mają w tym jakis interes.
- W odpowiedzi Koledze Dranio muszę przytoczyć kilka faktów. To nie Rosja zerwała z nami kontakty tylko my z Rosją. Nie wiem czy wiesz ale już dwa lata temu podpisano stosowne porozumienia o współpracy a w zeszłym roku zaowocowało to tym, ze Mińsk Mazowiecki miał na czym latać a malborskie samoloty dopuścili do lotów bez remontów na podstawie ekspertyz prowadzonych na samolocie n/b 4116. W porozumieniu z niemiecką firmą oraz Rosyjską, WZL - 2 ma dobre stosunki obecnie z Rosją a z tego co wiem to na początku roku trafi sporo części zamiennych i silników do WZLa bo je zakuipono. I co z tego, że Rosji nie ma w NATO. Kwestia podejścia. Magistrala, o której mówimy słuzy do podłączenia wszystkich urządzeń niezbędnych do działania z samolotami NATO i w ich przestrzeni powietrznej. To podstawa, bez której samoloty byłby w takim stanie technicznym jak nasze 29te przed doposażeniem w WZLu. Ale jak ktoś patrzy tylko na "Wuja Sama"....
Nie tylko o MiGach mówię ale MI - 14 też remontują w wyniku porozumień ostatnio przez 3 lata stały w WZL - 1 śmigłowce o numerach 1001, 1002, 1003, 1005, 1009 przywrócono juz 1002 i 1009 kolejne w drodze więc jakoś do mnie nie dociera fakt "złych stosunków z Rosją"
- Remonty samolotów to kwestia przyszłościowa i na dzień dzisiejszy w całym programie F - 16 amerykanie zoobowiązali sie do serwisu. Nie sądzę, aby się z tego wycofali. Ale możemy podpisać porozumienie z Turcją - tego nam nikt nie zabroni.
- co do amerykańskich jednostek - napisałem z przekąsem "ichniejszych pułków" a skąd mój pesymizm ? Bo byłem na kilku ćwiczeniach w kraju i za granicą i po tym co widziąłem to z 4 - 5 samolotów biorących udział w ćwiczeniach to na koniec ćwiczeń dwa samoloty były już nie sprawne przy czym jeden miał poważny defekt jak silnik, avionika czy cały układ eliminując go ma dłuższy okres czasu z "gry". "Jakoś" sobie radząc....
Patrząc po całej naszej eskadrze 12+6 jest to 6 - 7 maszyn całkowicie nie sprawne a co z usterkami drobnymi ? Jest OK bo w związku z nowymi wytycznymi na lotach nie będzie więcej 4 - 5 sztuk samolotów to pewnie "jakoś "sobie dadzą radę.
- Z tego co wiem wykryto dwie niesprawności w tym jedną poważną i dwie drobne usterki. Dziś nikt o tym nie pamięta. Ale mówimy o wszystkich samolotach. My tylko na 4 sztuki mieliśmy 3 awarie na za duzo czasem ? A co dalej ? Zresztą nie będę tutaj ciągnąl tego wątku dalej bo nie jestem zagorzałym wielbicielem tego samolotu stąd nie bedę wychwalał produkcji SAABa.
- Lotnicze zakałdy - musimy najpierw rozdzielić na wojskowe i cywilne. Drugi aspekt to piszesz Kolego "co z tego" ? A to jak sie mają wydatki na obronność np. w Włoszech czy w Niemczech a jak u nas. Oni poprostu poszli na łatwizne bo ich stać ! A nas nie bardzo, bo za 42 mln dolarów za jedego F - 16 mielibyśmy podobny samolot rodzimej konstrukcji tez dobrze wyposażony oraz na miejscu serwis, remonty, produkcję szkolenie pilotów i techników, symulatory, a przede wszystkim prace dla tysięcy ludzi. Dam przykład właśnie braci Czechów, że gdyby nie ALCA to Czesi dziś nie mieli by żadnego zakładu nie wspomnę o ludziach tam pracujących. Dało się ? dało a powiem więcej Czechom to wystarcza jako uzupełnienie J-39. Nam też by się przydała podobne konstrukcja "lekkiego wsparcia" jak to określaj fachowe periodyki w uzupełniniu innych samolotów mysliwskich czy wielozadaniowych. Tylko czy te wielozadaniowe to na pewno muszą być te F - 16...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dranio
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:20, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: |
Teraz dokładnych danych z głowy nie podam ale mail już poszedł do znajomego w Mińsku. Dane jeśli będą to podam ogólnikowo bo są tajne. Nie są wyssane z palca bo tak sie skałda ,ze na potrzeby jednej instytucji robione były zestawienia porównawcze do których niechcąco miałem wgląd... Więc wiem co mówię. |
OK. Tylko jakie czynniki wzięto pod uwagę w przypadku kosztów? Bo bardzo ładnie porównywać "29", które eksploatujemy juz kilkanaście lat, zapłaciliśmy za nie dawno temu, a za F-16 musimy płacić raty kredytu itp. Wiadomo, że F-16 wymaga odmiennej infrastruktury niz poprzednio eksploatowane typy, ale w przypadku zdecydowania się na JAKIKOLWIEK sprzęt zachodni, trzeba tą infrastrukturę stworzyć (czyt. zapłacić).
Adam G napisał: |
Nie wiem czy wiesz ale już dwa lata temu podpisano stosowne porozumienia o współpracy a w zeszłym roku zaowocowało to tym, ze Mińsk Mazowiecki miał na czym latać a malborskie samoloty dopuścili do lotów bez remontów na podstawie ekspertyz prowadzonych na samolocie n/b 4116. W porozumieniu z niemiecką firmą oraz Rosyjską, WZL - 2 ma dobre stosunki obecnie z Rosją a z tego co wiem to na początku roku trafi sporo części zamiennych i silników do WZLa bo je zakuipono. I co z tego, że Rosji nie ma w NATO. Kwestia podejścia. Magistrala, o której mówimy słuzy do podłączenia wszystkich urządzeń niezbędnych do działania z samolotami NATO i w ich przestrzeni powietrznej. To podstawa, bez której samoloty byłby w takim stanie technicznym jak nasze 29te przed doposażeniem w WZLu. Ale jak ktoś patrzy tylko na "Wuja Sama".... |
Takich porozumieńbyło kilka przez ostatnich 10 lat. Kwestia woli ich realizacji. Tak ogólnie - Rosja bardzo chętnie, chce sprzedawać swoje towary i surowce na Zachód - vide gaz ziemny i działania Gazpromu. Pytanie - co będzie za 10 - 15 lat?
Adam G napisał: |
- Remonty samolotów to kwestia przyszłościowa i na dzień dzisiejszy w całym programie F - 16 amerykanie zoobowiązali sie do serwisu. Nie sądzę, aby się z tego wycofali. Ale możemy podpisać porozumienie z Turcją - tego nam nikt nie zabroni. |
Tylko, że Turcy mają umowę licencyjną, z której coś wynika. Nie znam jej sczegółów, ale całkiem możliwy jest zapis o wcześniejszej zgodzie Amerykanów. Vide wenzuelskie F-16. Jakoś Chavez nie próbował ich serwisowąć w TUSAS.
Adam G napisał: |
- co do amerykańskich jednostek - napisałem z przekąsem "ichniejszych pułków" a skąd mój pesymizm ? Bo byłem na kilku ćwiczeniach w kraju i za granicą i po tym co widziąłem to z 4 - 5 samolotów biorących udział w ćwiczeniach to na koniec ćwiczeń dwa samoloty były już nie sprawne przy czym jeden miał poważny defekt jak silnik, avionika czy cały układ eliminując go ma dłuższy okres czasu z "gry". "Jakoś" sobie radząc....
Patrząc po całej naszej eskadrze 12+6 jest to 6 - 7 maszyn całkowicie nie sprawne a co z usterkami drobnymi ? Jest OK bo w związku z nowymi wytycznymi na lotach nie będzie więcej 4 - 5 sztuk samolotów to pewnie "jakoś "sobie dadzą radę. |
Holendrom też kiedyś w Mirosławcu "wyszedł z pracy" silnik na F-16. Wymiana, łącznie z przylotem Herculesa trwała niecały dzień. Ciekawe jak byłoby z "29". Na NATO Air Meet 2003 widziałem zuważalne "gołym okiem" różnice w obsłudze greckich F-16C i duńskich F-16A. Duńczycy byli lepsi. Grecy mimo, ok. 1 h dłuższej pracy i gorączkowej bieganiny przy samolocie nie potrafili uruchomić silnika. Czyli kwestia mentalności i kultury technicznej.
Adam G napisał: |
- Lotnicze zakałdy - musimy najpierw rozdzielić na wojskowe i cywilne. Drugi aspekt to piszesz Kolego "co z tego" ? A to jak sie mają wydatki na obronność np. w Włoszech czy w Niemczech a jak u nas. Oni poprostu poszli na łatwizne bo ich stać ! |
A nas nie stać na opracowanie i produkcję WSB.
Adam G napisał: |
A nas nie bardzo, bo za 42 mln dolarów za jedego F - 16 mielibyśmy podobny samolot rodzimej konstrukcji tez dobrze wyposażony oraz na miejscu serwis, remonty, produkcję szkolenie pilotów i techników, symulatory, a przede wszystkim prace dla tysięcy ludzi. |
Praca to na końcu, bo podstawowym założeniem jest ZYSK. Jeśli chodzi o pracę to utrzymujmy dalej kopalnie i PGRy. Komputerów i maszyn też nie używajmy, bo przecież to samo może zrobić kiludziesięciu ludzi...
Chyba nigdy nie pracowałeś w przemyśle lotniczym...
Adam G napisał: |
Dam przykład właśnie braci Czechów, że gdyby nie ALCA to Czesi dziś nie mieli by żadnego zakładu nie wspomnę o ludziach tam pracujących. Dało się ? dało a powiem więcej Czechom to wystarcza jako uzupełnienie J-39. Nam też by się przydała podobne konstrukcja "lekkiego wsparcia" jak to określaj fachowe periodyki w uzupełniniu innych samolotów mysliwskich czy wielozadaniowych. Tylko czy te wielozadaniowe to na pewno muszą być te F - 16... |
Akurat AERO miało ZDECYDOWANIE większe doświadczenia. Produkowali MASOWO L-39. W 1990 r. zrobili modernizację L-39MS z zachodnią awioniką i nowym silnikiem, a w latach 90. wzięli się za konstrukcję ALKI. Od razu przyjęli zdrowe założenia, że nie poradzą sobie z zespołem napędowym, radarem, systemem WRE i awioniką. My z Irydą próbowaliśmy wymyślić wszystko (lub prawie wszystko) sami.
I tak większość L-159 stoi w fabryce zakonserwowana, w linii lata 18 samolotów, 8 jest przebudowywanych na 4 szkolne L-159BAT, a fabryka próbuje desperacko sprzedać pozostałe. Gdyby nie produkcja kadłubów S-76 dla Sikorskiego, od kilu lat Aero Vodochody byłoby bankrutem.
Dane z lata br.
dranio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam G
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:57, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No tak dyskusja poszła na złe tory tego się obawiałem, napisze szybko o co chodzi w punktach:
1. Z przeczytanych informacji wynika, że chodzi tylko o przed i po lotową obsługę tych samolotów nie o szkolenia i infrastrukturę.
2. Bądz spokojny za 15 lat wszystkie nasze MiGi - 29 bedą historią bo o modernizacji możemy zpomnieć a ewentualne nasze zakupy 29tych czy innych rosyjskich sprzętów raczej teraz nie wchodzą w rachubę. A gwarant jest pewny. Wystarczy zobaczyć na Niemców jak się zabezpieczyli jak mieli MiGi - 29 u siebie. My teraz mamy jeszcze lepieji trzeba to wykorzystać. Wartałoby...
3. Być może ale dalej wydaje mi się, że nie wiesz o co chodzi z serwisowaniem. Mnie nie zależy na tym kto to będzie wykonywał a na czasie i kosztach, które są mniejsze od poniesionych w USA w Tuson.
4. Nie tylko Holendrom bo w Krzesinach czy w Łasku poszły dwa kolejne ale za godzinę tego nie zrobili. Poprostu im silnik nie zaskoczył poleciał tydzień później. Tylko jak czesto się to robi - zbyt czesto aby Polska mogla sobie na to pozwolić.
5. Zobacz co zrobił Tajwan na bazie F - 16 kilkakrotnie tańszy myśliwiec. Ja uwazam, że nas stać choćby wykupić licencję albo opracować na bazie juz istniejących rozwiązań swój własny WSB.
6. Tak sie akurat składa, że pracowałem w branży około lotniczej a obecnie pracuje w branży około górniczej i nie zgadzam się z Tobą - no niestety. Nie wiem skąd masz takie info ale u nas odeszło z zakładu 260 osób w tym ja. Obecnie na 690 stanowisk z 1996 roku po 10 latach pracuje 250 osób nie sądze, że nie jest to problem zbiorowy bo ja akurat pracuje za trzech a wypłaty mam za 1/3 tego co robię. I problem pracy w lotniczym świadku nie jest mi obcy.
7. Dziś AERO nie stoi jak przed 5 laty ale ma też potencjał. Dziś nasz potencjał w produkcji samolotów bojowych zatrzymał sie na konstrukcji IRYDA na próbie modernizacji z 1996 roku. Kasa była tylko nasz rząd co chila zmieniał wytyczne, potrzeby i inne elementy. Z nieoficjalnych źródeł byli tak perfidni, że aż złośliwi. Komus to nie pasowało. A dziś MW nie lata na Irydach nie z powodu oficjalnego - bo słaby samolot i nie chcą ale zupełnie innych. Jeszcze kilka lat i faktycznie nic nam nie wyjdzie nawet jakby chcieli cos zrobić.
Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu bo mamy prawie skrajnie odmienne zadania na te tematy. Dziwi mnie tylko fakt tego, że jeśli pracujesz w przemyśle, czemu to widzisz tak różowo ???...
Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 19:28, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: | wiem co pisze bo miałem na rękach dokumety do wglądu |
Cos takiego rewelacyjengo w tych dokumentach wyczytal bo jakos nie bardzo widze o co tu chodzi
Adam G napisał: | 5. Zobacz co zrobił Tajwan na bazie F - 16 kilkakrotnie tańszy myśliwiec |
Widocznie ten ich "tanszy" mysliwiec nie spelnia stuprocentowo ich potrzeb bo zamowili w USA 66 F-16 Block 52 tylko ze Kongres odmowil (2 miesiace temu) sprzedazy.
Adam G napisał: | bo za 42 mln dolarów za jedego F - 16 mielibyśmy podobny samolot rodzimej |
Nikt ci nie zabrania wierzenia w bajki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Śro 19:41, 20 Gru 2006, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dranio
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:33, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: | No tak dyskusja poszła na złe tory tego się obawiałem, napisze szybko o co chodzi w punktach:
1. Z przeczytanych informacji wynika, że chodzi tylko o przed i po lotową obsługę tych samolotów nie o szkolenia i infrastrukturę. |
Proponuję, żeby za rok, dwa podać stosowne wielkości korzystając z FAKTYCZNYCH danych.
Adam G napisał: |
2. Bądz spokojny za 15 lat wszystkie nasze MiGi - 29 bedą historią bo o modernizacji możemy zpomnieć a ewentualne nasze zakupy 29tych czy innych rosyjskich sprzętów raczej teraz nie wchodzą w rachubę. A gwarant jest pewny. Wystarczy zobaczyć na Niemców jak się zabezpieczyli jak mieli MiGi - 29 u siebie. My teraz mamy jeszcze lepieji trzeba to wykorzystać. Wartałoby... |
Po pierwsze: jest pewna różnica między Polską a RFN. I to mimo, że nalezymy do UE i NATO.
Po drugie: Na razie gwarant jest pewny; chciałbym zobaczyć Europę za 15 - 20 lat.
Adam G napisał: |
3. Być może ale dalej wydaje mi się, że nie wiesz o co chodzi z serwisowaniem. Mnie nie zależy na tym kto to będzie wykonywał a na czasie i kosztach, które są mniejsze od poniesionych w USA w Tuson.
4. Nie tylko Holendrom bo w Krzesinach czy w Łasku poszły dwa kolejne ale za godzinę tego nie zrobili. Poprostu im silnik nie zaskoczył poleciał tydzień później. Tylko jak czesto się to robi - zbyt czesto aby Polska mogla sobie na to pozwolić. |
Patrz punkt 1.
Adam G napisał: |
5. Zobacz co zrobił Tajwan na bazie F - 16 kilkakrotnie tańszy myśliwiec. Ja uwazam, że nas stać choćby wykupić licencję albo opracować na bazie juz istniejących rozwiązań swój własny WSB. |
Jak oceniasz realność własnej budowy, jeśli przerosła nas Iryda i prawie przerósł Orlik. W tym przypadku mówię "prawie", bo wystarczy zobaczyć jakie zmiany zostały wprowadzone i jakie mimo to są opinie pilotów na nim latających.
Adam G napisał: |
6. Tak sie akurat składa, że pracowałem w branży około lotniczej a obecnie pracuje w branży około górniczej i nie zgadzam się z Tobą - no niestety. Nie wiem skąd masz takie info ale u nas odeszło z zakładu 260 osób w tym ja. Obecnie na 690 stanowisk z 1996 roku po 10 latach pracuje 250 osób nie sądze, że nie jest to problem zbiorowy bo ja akurat pracuje za trzech a wypłaty mam za 1/3 tego co robię. I problem pracy w lotniczym świadku nie jest mi obcy. |
Ja pracowałem w zakładzie, który 5 lat temu liczył 750 osób, teraz ok. 350, w tym marginalna ilość w biurze konstrukcyjnym i technologicznym. I jak tu projektować cokolwiek?
Adam G napisał: |
7. Dziś AERO nie stoi jak przed 5 laty ale ma też potencjał. Dziś nasz potencjał w produkcji samolotów bojowych zatrzymał sie na konstrukcji IRYDA na próbie modernizacji z 1996 roku. Kasa była tylko nasz rząd co chila zmieniał wytyczne, potrzeby i inne elementy. Z nieoficjalnych źródeł byli tak perfidni, że aż złośliwi. Komus to nie pasowało. A dziś MW nie lata na Irydach nie z powodu oficjalnego - bo słaby samolot i nie chcą ale zupełnie innych. Jeszcze kilka lat i faktycznie nic nam nie wyjdzie nawet jakby chcieli cos zrobić. |
Sorry, ale Iryda, ZWŁASZCZA w wariancie M-96 to kompletna porażka. Przyjrzyj się jaką widoczność posiada na boki instruktor.
Nie zmienione skrzydło "zasadnicze" i dodane pasma, tylko po to, aby poprawić charakterystyki startu i lądowania, (informacja od ludzi je projektujących i "dmuchających" w tunelu). Opinii techników o "łatwości" obsługi z Oleśnicy (gzie przez krótki czas prowadzono szkolenie na I-22) nie chce mi się nawet cytować. A na koniec postawa fabryki "przecież muszą kupić, bo jak nie to zrobimy demonstrację w Warszawie".
Adam G napisał: |
Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu bo mamy prawie skrajnie odmienne zadania na te tematy. Dziwi mnie tylko fakt tego, że jeśli pracujesz w przemyśle, czemu to widzisz tak różowo ???... |
1. Nie widzę tak różowo.
2. WSK - Rzeszów i GE w Warszawie dają zatrudnienie i możliwości projektowe coraz większej (oraz płace większe w jakiejkolwiek innej fabryce lotniczej w Polsce) rzeszy polskich młodych inżynierów. Już teraz niektórzy z nich są kierownikami zespołów projektujących bardzo odpowiedzialne zespoły. Podlegają im ludzie z zagranicy. A więc zmiana mentalności z "dobre bo polskie", na "dobre i polskie" powoli się dokonuje...
dranio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam G
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 7:43, 22 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Najpierw moze do Kolegi slepowron. To nie bajki tylko prawda. Każdy ma prawo do swojego zdania a ja nie sądzę aby nie miał racji w tym przypadku a Ty sobie myśl co chcesz...
Jeśli chodzi o odpowiedz dranio to samolot M - 96 miał być samolotem szkolnym ale w ostatecznej wersji miała słuzyć w MW nie jako samolot szkolny ale rozpoznawczy i lekkiego wsparcia. Nie wiem jak by to sie miało odbywać bez stosownego uzbrojenia ale przez 12 lat używano MiGów - 21 z takim samym uzbrojeniem i było dobrze...
Nie chcecie mi wierzyć - nikt nikogo nie zmusza ale dane porównawcze istnieją są utajnione dlaczego ? chyba łatwo sie domyślać. Mógłbym jeszcze kilka ładnych rzeczy wymienic i kto sie wzbogacił i jak za to, że mamy ten samolot własnie a nie inny ale nie zrobię tego z wiadomych względów. Na samym remoncie lotniska w Krzesinach kilkanaście osób sobie domy wystawiło w okolicy... Nie wiem czy jesteście tylko fanatykami lotnictwa czy pracujecie w branży ( ja należę i do hobbystów i ludzi lotnictwa ) ale czasem warto sie zastanowić nad tym co się dzieje w naszych SP i poważnie zastanowic się, że jest to początek końca naszego lotnictwa wojskowego. A zaczął sie dokładnie po zdjęciu Jurka Gotowały z szefostwa - jak ktoś nie wie dlaczego to moge napisać - potem tylko następowało sukcesywnie wyniszczanie ludzi, sprzętu a decyzji jak nie było tak nie ma. Nie wierzę w to osobiście, że F - 16 to dzieło uczciwego przetargu. Podobnie CASA bo po dziś dzień nie mamy samolotu, który mógłby wziąść na pokład np Rosomaka... Problem dalej nie rozwiązany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 8:03, 22 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: | To nie bajki tylko prawda. |
Prawda? Gdzie jest ten rodzimy samolot za $42 mln podobny do F-16? Czy ty go gdzies chowasz? Nigdzie go nie widze. A wiec nie tylko ze bajka ale urojenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dranio
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:39, 22 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: |
...ciach... |
przepraszam za "ciach" ale odpowiem ogólnie. Nie twierdzę, że nie ma, czy nie było nieprawidłowości w Krzesinach itp. Ale to nie wina samolotu, czy raczej - taka sytuacja byłaby z każdym samolotem. Na temat M96 już się wypowiedziałem, co do samolotu transportowego, to ani CASA, ani C-27, ani An-32 nie ma możliwości zabrania Rosomaka. Czysto iluzoryczną ma też C-130. KBWP można zabierać dopiero A400M (na razie wirtualny), (An-70 praktycznie jw.) C-17, C-5, Ił-76 i An-124. O ile wiem przetarg na samolot transportowy nie był skierowany w powyższy segment.
Wesołych Świąt
dranio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sqpien
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 14:42, 22 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: | Nie chcecie mi wierzyć - nikt nikogo nie zmusza ale dane porównawcze istnieją są utajnione dlaczego ? chyba łatwo sie domyślać. Mógłbym jeszcze kilka ładnych rzeczy wymienic i kto sie wzbogacił i jak za to, że mamy ten samolot własnie a nie inny ale nie zrobię tego z wiadomych względów. . |
A ja jednak proszę o konkrety w tej dyskusji, bo słuchania o „układzie” to ja mam dosyć. Nie mówię że neguje zdanie, ale tak podanego nie mogę przyjąć bo brak konkretnych wskazań do danych. To technika a nie literatura – są fakty lub nie......
Bo tą metodą zaraz usłyszę, ze są dane o oczywistej przewadze MiG-21 nad F-16, ale nie można ich ujawniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam G
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 7:48, 28 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
To Kolega slepowron ma urojenia i zapraszam do lekarza...
A co do danych MiG - 21 & F - 16 to jest w sumie tylko jedna przewaga na korzyść MiGa - 21 - małe gabaryty i trudność w wykryciu podczas niskiego lotu na tle ziemi. W Polsce dwukrotnie piloci MiGów - 21 "załatwili" F-16 w tym jeden przypadek miał miejsce na starszej wersji 21szego "M" a drugi na BISie. F - 16 nawet go nie wykrył !
Polacy także przechwycili F - 15 bez wykrycia go przez parę F-15 !!! Wszystko działo się na ćwiczeniach Orli Szpon w 1997 roku. Więc nie jest tak do końca źle.
Jak rozmawaiłem wtedy z Pilotem to stwierdził jasno - F - 16 na obcym terenie nie jest w stanie bez naprowadzna z ziemi nic zrobić. Potrzebny jest E - 3C. Te mają pewne luki o których sie nie mówi jak wykrycie samolotów nisko lecących z dużą prędkością z wykorzystaniem np. przeszkód terenowych. W Iraku było inaczej bo tam za bardzo oprócz pisku nie ma nic w czym mogły by się ukryc samoloty. Pójdę za słowami głównego dowódcy z 1991 roku z Iraku gen. Normana Schwarckopa - na terenach Europy czy Azji przprowadzenie podobnej akcji z udziałem wojsk lądowych było by praktycznie nie możliwe. Także lotnictwo nie osiągnełoby tak dużej przewagi w powietrzu ze wzgledu na ukształotowanie terenu, szybkie ataki, zapasowe lotniska i ruchome stanowiska PLOT. [/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam G
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 7:49, 28 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jak będę mógł dane ujawinic napisze o tym bądz pewien Kolego Sqpien
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 8:16, 28 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: |
Jak rozmawaiłem wtedy z Pilotem to stwierdził jasno - F - 16 na obcym terenie nie jest w stanie bez naprowadzna z ziemi nic zrobić. |
Nic? Powiedz to Irakowi ktory stracil caly reaktor nuklearny 25 lat temu dzieki 8-iu F-16 ktore nadlecialy z Izraela, zrobily robote w pare minut i cale odlecialy, bez zadnych EWACsow. Doprawdy twoje wpisy sa na granicy dziecinnady. Teraz wiadomo skad czerpiesz swoje wiadomosci - z rozmow z "pilotami".
A swoja droga jak F-16 nie moze "nic" to oczywiscie sa pewnie te inne samoloty ktore potrafia "cos". Juz sie domyslam gdzie taki samolot jest ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|