|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Wto 20:50, 24 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A ja mam następujące pytania co do kariery pilota w wojsku.
1. Czy istnieje górna granica wieku po przekroczeniu której pilot nie może już latać ? Czy takie same prawa rządzą pilotami rezerwy?
2. Piloci którzy przeszli do rezerwy muszą odświerzać nawyki. Skoro tak to czy pilot latajacy wcześniej powiedzmy na Su-22 wykonuje te loty na Iskrze czy na Su? Ile godzin tygodniowo/miesięcznie/rocznie musi wylatać?
3. Czy można, będąc w rezerwie, awansować na wyższy stopień oficerski?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MiGger
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Śro 18:16, 25 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Spróbuję odpowiedzieć na tą serię pytań.
Po pierwsze we wszystkich uczelniach wojskowych średnia ocen decydowała (przynajmniej teoretycznie) o możliwościach wyboru przyszłej pracy. Z tego co wiem to w Dęblinie decydującym kryterium ostatnio był stopień znajomości angielskiego (wg standartu STANAG 6001). Pilot (i inny żołnierz) w rezerwie kadrowej nie może awansować (nawet nie może dostać podwyżki - ustawowej) - awans obecnie w wojsku nie jest związany z wysługą lecz z objęciem danego stanowiska.
Pilot będący w rezerwie nie lata zatem po wejściu na etat musi odnowić nawyki.
Piloci aby otrzymać pełny dodatek za wykonywanie lotów (tzw. lotkę muszą wylatać rocznie 40 godz na śmigłowcach i poddźwiękowych lub 30 godz na naddźwiękowych).
Teoretycznie nie istnieje górna granica wiekowa dla pilotów - warunkiem jest doskonałe zdrowie - znam osobiście pilota bojowego który ma 55 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Pią 12:52, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze takie pytanie, czy piloci na posadach generalskich dalej aktywnie latają w eksadrach czy też mają już pracę typowo biurkową?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MiGger
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Pią 18:57, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Co to znaczy aktywnie latać. Prawda jest taka, że oczywiście generałowie na etatach lotnych nie stoją w dyżurze bojowym ani nie biorą udziału w ćwiczeniach międzynarodowych, od czasu do czasu przelecą się z reguły samolotem dwumiejscowym w celu odnowienia nawyków. Na tego typu etatach z reguły nie ma już czasu na aktywne latanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Pią 19:35, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Faktycznie głupio napisałem to "aktywnie latać" Chodziło mi o to czy są przydzieleni do jakiejś jednostki i odbywają normalnie loty, wylatują jakieś minima.. tak więc o taką odpowiedź, jak podałeś, mi chodziło. Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|