|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patriot
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 13:31, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Lim-2 i Iskra we wspulnym locie ? To było by piękne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pon 19:28, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Patriot napisał: | Lim-2 i Iskra we wspulnym locie ? To było by piękne |
"Lim-2 i Iskra we wspólnym locie ? To było by piękne "
Pzdr...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Pon 21:08, 30 Paź 2006 Temat postu: odp |
|
|
wiecie może jak idą postępy przy Limie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roberth
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 10:36, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
"A pozwolenie na lot to się uzyskuje albo nezpośrednio w powietrzu jeżeli wykonujesz lot VFR albo musisz złożyć plan lotu dla lotów IFR. Tak więc jakiegoś specjalnego pozwolenia na lot w GILC-u załatwiać napewno nie musieli. Kwestia kasy na wahę i w powietrze."
Na lot VFR też się składa plan lotu, czasami "trzeba", nie tylko "można".
Żeby statek powietrzny mógł znaleźć się w powietrzu nie wystarczy "do pełna i fru". Ale widać obce Ci są pojęcia "świadectwo oględzin" i "świadectwo zdatności do lotu". Równie dobrze mógłbyś wykonywać loty bez licencji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
icekcz
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:55, 22 Lis 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
lumix napisał: | wiecie może jak idą postępy przy Limie ? |
Czy ktoś go restauruje?Mozna trochę szczegółow?
Rozpocząłem nowy wątek"Mig15/Lim2 Czy jeszcze gdzieś sa?" i dowiedziałem się z niego że stoją 2 egz w Góraszczce.Czy to o nich mowa?(niedoczytałem-to te ! ) I żeby byly piekne jak te!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gryniek
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Trch
|
Wysłany: Czw 0:46, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | "A pozwolenie na lot to się uzyskuje albo nezpośrednio w powietrzu jeżeli wykonujesz lot VFR albo musisz złożyć plan lotu dla lotów IFR. Tak więc jakiegoś specjalnego pozwolenia na lot w GILC-u załatwiać napewno nie musieli. Kwestia kasy na wahę i w powietrze."
Na lot VFR też się składa plan lotu, czasami "trzeba", nie tylko "można".
Żeby statek powietrzny mógł znaleźć się w powietrzu nie wystarczy "do pełna i fru". Ale widać obce Ci są pojęcia "świadectwo oględzin" i "świadectwo zdatności do lotu". Równie dobrze mógłbyś wykonywać loty bez licencji. |
Licencję posiadam. Odnośnie VFR. Składać plan lotu to dla mnie wysyłać faksem papiery. IFR nie zgłosisz ustnie. Musisz wysłać papiery. A lot VFR tak. Mając radio zawsze zgłaszasz się w powietrzu do kontroli i podajesz odpowiednie informacjie do lotu VFR. Jeżeli nie posiadasz radia dzwonisz na FIS Okęcie i podajesz wszystko telefonicznie. Oczywiście musisz mieć też odpowiednie warunki do lotu VFR.
Uwierz mi że aby statek powietrzny mógł znaleźć się w powietrzu wystarczy waha, pilot i sprawny sprzęt do latania. Kwestie legalności takich lotów pomijam. Jest taka stara lotnicza zasada: Start jest dowolny, lądowanie obowiązkowe. Więc wystarczy myśleć, a nie prowokować i wylewać całe swoje merytoryczne pokłady wiedzy o lotnictwie i lataniu. Do miłego Roberth!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roberth
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:54, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
No cóż Mr. Gryniek, jeśli masz licencję i będziesz latał na samolocie "bez papierów" to szybko się z nią pożegnasz
Nie chcę tu wylewać swojej lotniczej wiedzy ale jeśli tu na forum podajesz fakty to nie wprowadzaj w błąd czytających. Plan lotu jak najbardziej można złożyć z powietrza, przez radio. Więc nie pisz, że "IFR nie zgłosisz ustnie".
Lecąc VFR-em na lotnisko kontrolowane nie wystarczy zadzwonić do FIS albo pogadać z nimi przez radio, musisz złożyć plan lotu, na papierze lub w locie, z powietrza w trybie określonym przez przepisy lotnicze. W przeciwnym razie nie wolno Ci przekroczyć granicy CTR !
Jeśli chodzi o wspomnianą Iskrę to z pewnością od strony formalnej wszystko gra. Inaczej nie miałaby znaków rejestracyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gryniek
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Trch
|
Wysłany: Sob 23:42, 25 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Roberth...
Czepiasz się szczegółów! I niepisałem nic o lataniu na samolocie bez papierów!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|