Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oblot prywatnej Iskry
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patriot




Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 13:31, 30 Paź 2006    Temat postu:

Lim-2 i Iskra we wspulnym locie ? To było by piękne Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Pon 19:28, 30 Paź 2006    Temat postu:

Patriot napisał:
Lim-2 i Iskra we wspulnym locie ? To było by piękne Very Happy


"Lim-2 i Iskra we wspólnym locie ? To było by piękne Very Happy"

Pzdr... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Pon 21:08, 30 Paź 2006    Temat postu: odp

wiecie może jak idą postępy przy Limie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roberth




Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:36, 22 Lis 2006    Temat postu:

"A pozwolenie na lot to się uzyskuje albo nezpośrednio w powietrzu jeżeli wykonujesz lot VFR albo musisz złożyć plan lotu dla lotów IFR. Tak więc jakiegoś specjalnego pozwolenia na lot w GILC-u załatwiać napewno nie musieli. Kwestia kasy na wahę i w powietrze."

Na lot VFR też się składa plan lotu, czasami "trzeba", nie tylko "można".
Żeby statek powietrzny mógł znaleźć się w powietrzu nie wystarczy "do pełna i fru". Ale widać obce Ci są pojęcia "świadectwo oględzin" i "świadectwo zdatności do lotu". Równie dobrze mógłbyś wykonywać loty bez licencji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
icekcz




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:55, 22 Lis 2006    Temat postu: Re: odp

lumix napisał:
wiecie może jak idą postępy przy Limie ?


Czy ktoś go restauruje?Mozna trochę szczegółow?
Rozpocząłem nowy wątek"Mig15/Lim2 Czy jeszcze gdzieś sa?" i dowiedziałem się z niego że stoją 2 egz w Góraszczce.Czy to o nich mowa?(niedoczytałem-to te !Confused ) I żeby byly piekne jak te!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryniek




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Trch

PostWysłany: Czw 0:46, 23 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
"A pozwolenie na lot to się uzyskuje albo nezpośrednio w powietrzu jeżeli wykonujesz lot VFR albo musisz złożyć plan lotu dla lotów IFR. Tak więc jakiegoś specjalnego pozwolenia na lot w GILC-u załatwiać napewno nie musieli. Kwestia kasy na wahę i w powietrze."

Na lot VFR też się składa plan lotu, czasami "trzeba", nie tylko "można".
Żeby statek powietrzny mógł znaleźć się w powietrzu nie wystarczy "do pełna i fru". Ale widać obce Ci są pojęcia "świadectwo oględzin" i "świadectwo zdatności do lotu". Równie dobrze mógłbyś wykonywać loty bez licencji.


Licencję posiadam. Odnośnie VFR. Składać plan lotu to dla mnie wysyłać faksem papiery. IFR nie zgłosisz ustnie. Musisz wysłać papiery. A lot VFR tak. Mając radio zawsze zgłaszasz się w powietrzu do kontroli i podajesz odpowiednie informacjie do lotu VFR. Jeżeli nie posiadasz radia dzwonisz na FIS Okęcie i podajesz wszystko telefonicznie. Oczywiście musisz mieć też odpowiednie warunki do lotu VFR.
Uwierz mi że aby statek powietrzny mógł znaleźć się w powietrzu wystarczy waha, pilot i sprawny sprzęt do latania. Kwestie legalności takich lotów pomijam. Jest taka stara lotnicza zasada: Start jest dowolny, lądowanie obowiązkowe. Więc wystarczy myśleć, a nie prowokować i wylewać całe swoje merytoryczne pokłady wiedzy o lotnictwie i lataniu. Do miłego Roberth!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roberth




Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:54, 23 Lis 2006    Temat postu:

No cóż Mr. Gryniek, jeśli masz licencję i będziesz latał na samolocie "bez papierów" to szybko się z nią pożegnasz Smile
Nie chcę tu wylewać swojej lotniczej wiedzy ale jeśli tu na forum podajesz fakty to nie wprowadzaj w błąd czytających. Plan lotu jak najbardziej można złożyć z powietrza, przez radio. Więc nie pisz, że "IFR nie zgłosisz ustnie".
Lecąc VFR-em na lotnisko kontrolowane nie wystarczy zadzwonić do FIS albo pogadać z nimi przez radio, musisz złożyć plan lotu, na papierze lub w locie, z powietrza w trybie określonym przez przepisy lotnicze. W przeciwnym razie nie wolno Ci przekroczyć granicy CTR !
Jeśli chodzi o wspomnianą Iskrę to z pewnością od strony formalnej wszystko gra. Inaczej nie miałaby znaków rejestracyjnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryniek




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Trch

PostWysłany: Sob 23:42, 25 Lis 2006    Temat postu:

Roberth...
Czepiasz się szczegółów! I niepisałem nic o lataniu na samolocie bez papierów!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin