Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pilot wojskowy w cywilu
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leoniusz




Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 9:37, 14 Gru 2006    Temat postu:

Jakiś czas zaglądam na to forum, czytam, czytam....i nie odmówiłem sobie możliwości napisania czegoś od siebie logując się. Nie ukrywam,że się troszkę wkurzyłem. Roberth, niestety ma rację. Panowie wojskowi przez całe lotnicze życie byli, są i dobrze, że nie będą cierpieli na manię wyższości. Przez lata ich lotniczego bytu wmawiano im, że są mistrzami, wręcz awangardą tej profesji. Po części zgadzam się z tym, ale nie do końca. Trzymając się wątku, czyli transformacji z pilota wojskowego na cywilnego śmiem twierdzić, że jest to trudny proces. Główną barierą są przepisy lotnicze czego nie chcą, nie lubią ( z racji swojego "mistrzostwa" ) przyswoić sobie Panowie Wojskowi. Śmieszy mnie jak w słuchawkach sobie słyszę clearens "dawany" Panu Wojskowemu na lot (notabene zagraniczny)...."PL AF 012 W-wa kontrola zezwala na lot VFR ...z.. do...wg. zaplanowanej trasy, po starcie z pasa 03 skręćcie w prawo, wchodźcie i utrzymujcie wysokość 300 m do osiągnięcia punktu MIKE, sqawk 7184"...Pan Wojskowy mówi..."tak będzie". Ręce Panowie Lotnicy mi opadają. Ktoś kto mi przekazał swoje lotnicze umiejętności sprzedał mi jedną z pierwszych prawd...jak cię słyszą, tak cię oceniają. Jak ten biedny kontroler zaufa temu lotnikowi po tym co usłyszał. Niech to będzie pierwszy odcinek mojej opowieści....cdn. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GAWEL




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:21, 16 Gru 2006    Temat postu:

Masz kolego wyobraźnię - jakim samolotem Ci wojskowi lecieli? Podaj datę? trochę konkretów , nie baw się w bajkopisarza. Zeby się nie okazało, że to była Cessna 172 np? Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leoniusz




Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 23:21, 16 Gru 2006    Temat postu:

lot odbywał się z epsc, jakieś trzy lata temu, załoga SW-3.....synu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leoniusz




Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 23:36, 16 Gru 2006    Temat postu:

GAWEL napisał:
Masz kolego wyobraźnię - jakim samolotem Ci wojskowi lecieli? Podaj datę? trochę konkretów , nie baw się w bajkopisarza. Zeby się nie okazało, że to była Cessna 172 np? Laughing

Pozwoliłem sobie napisać "synu", bo tak sobie polatałem 4300 h....w realu
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 18:35, 17 Gru 2006    Temat postu:

Leoniusz,

Witam serdecznie na forum w "imieniu kolektywu" i zapraszam szczególnie gorąco do dyskusji na podforum "lotnictwo cywilne" - 4300 w realu to bardzo dobra rekomendacja do wszelkich uprawianych przez nas dyskusji i dyskusyjek.

Ale tak naprawdę to zabieram głos na podforum wojskowym (jakże dalekim od moich zainteresowań) głównie po to, żeby powiedzieć, że masz najwspanialszy podpis jaki widziałem. Zastanowiłem się głęboko i skonstatowałem, że u mnie tez liczba osób które mogą mnie pocałowac w dupę ma tendencję liniowo rosnącą Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GAWEL




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:35, 23 Gru 2006    Temat postu:

4300 - i z czym do ludu

przez 40 lat

NA CZYM Laughing BALONY Laughing Laughing Laughing Laughing

Kolego nie jestem twoim synem ten twój nalot zrobiłem w 10 lat.

zrób bez autopilota 7000 to pogadamy -------------------------------------------------------------------------------------
Nawiasem mówiąc sprawa sprzed 3 lat jest sprawą niedotyczącą toczącej się dyskusji przeczytaj wszystkie posty. Dziadku. Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SAR37




Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 19:59, 25 Gru 2006    Temat postu:

Nie warto się unosić Panowie! Racja nie leży tylko po jednej stronie. Jestem pilotem wojskowym i doskonale zdaję sobie sprawę że nie posiadam pełnej wiedzy na temat wykonywania lotów wg cywilnych procedur - chociaż właśnie zobligowano mnie i nadrabiam zaległości (RL-2006)Rolling Eyes . Po części wiąze się to z tym że latam na śmigłowcach i rzadko osiągam wysokości większe niż 1000m QFE Razz - górne drogi lotnicze poza zasięgiem Very Happy Very Happy Very Happy
Niestety system szkolenia pilotów wojskowych jest do .....wiadomo czego.
W innych zachodnich państwach młodego pilota uczy się najpierw podstaw latania wg procedur ICAO a potem dopiero, gdy osiągnie pewien poziom przeszkala się go w procedurach stricte wojskowych (loty bojowe, poligony etc.) U nas na odwrót - przez 4 lata wpajano mi systemy podejścia wg dwóch radiolatarni (NDB) i sposoby zajścia wg RSL. Ani słowa o ILS, VOR, DME nie wspominając o procedurach IFR. Zupełna ignorancja i odrealnienie. Mimo wszystko, jeśli chodzi o manualną stronę lotów to piloci wojskowi są naprawdę rzetelnie przygotowani. A co do wyposażenia to niestety, niektórzy troche przesadzają - prosze pokazać mi które SP wojskowe (poza tymi ze specu i 13 esk oraz kilkoma Mi-8/W-3) są tak doskonale wyposażone??? Większość posiada busolę, ARL i radiostację bez płynnej czestotliwości oraz SUPER GPS w postaci zdezaktualizowanej mapy !!! Razz
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 20:50, 25 Gru 2006    Temat postu:

SAR37 napisał:
podejścia wg dwóch radiolatarni (NDB) i sposoby zajścia wg RSL. Ani słowa o ILS, VOR, DME nie wspominając o procedurach IFR. Zupełna ignorancja i odrealnienie. Mimo wszystko, jeśli chodzi o manualną stronę lotów to piloci wojskowi są naprawdę rzetelnie przygotowani.

Ale jak rozumiem teraz to sie wszystko zmienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SAR37




Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 21:22, 25 Gru 2006    Temat postu:

Oczywiście zmienia się na lepsze ale np najnowszy RL (wojskowy regulamin lotów )zawiera wiele nieścisłości i furtek do różnych interpretacji. Niemniej jednak coś się ruszyło ale jak zwykle od d.... strony, ponieważ są zapisy że pilot wojskowy ".....winien znać przepisy AIP Polska, PL-4444, PL-2, PL-8168, PL-11 i wiele innych.." oraz nowe instrukcje operacyjne lotnisk ale nie uwzględnia się czasu na zapoznanie z w/w dokumentami ani na jakąkolwiek pomoc merytoryczną w zakresie interpretacji, a przecież powszechnie wiadomo jak "opasłe są to tomiska" i samo czytanie bez analizy wybranych wątków niewiele pomoze. Poza tym wchodzi szereg nowych pojęć, których przyswojenie wymaga czasu. Nikogo to jednak nie obchodzi i od 1 stycznia 2007 latamy wg nowych (starych, czyli normalnych Razz) przepisów cywilnych. Dobrze że człowiek z własnej woli i dla własnego bezpieczeństwa wyrywkowo zapoznawał się z niektórymi przepisami czy z "podstawą latania" jaką jest AIP, bo decydenci mają to w poważaniu. Niestety, jeszcze dużo do nauki z zakresu przepisów lotniczych przed pilotami wojskowymi. Co do zasad prowadzenia korespondencji to tez nikt nas nie szkoli a ja mam ten fart że się osłucham i "nadaję" zgodnie z przepisami tylko z tego powodu że latam w Krakowie. Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 22:05, 25 Gru 2006    Temat postu:

SAR37 napisał:
ale nie uwzględnia się czasu na zapoznanie z w/w dokumentami ani na jakąkolwiek pomoc merytoryczną w zakresie interpretacji, a przecież powszechnie wiadomo jak "opasłe są to tomiska"

A wiec nie ma formalnych wykladow poswieconych teorii latania wedlug ICAO?? Nawet jak gosc przeczyta (na wlasna reke) te "tomiska" to i tak dochodzi sama praktyka - naprzyklad aby wylatac pewna ilosc godzin cwiczac podejscia ILS, VOR-DME, itp.
Wiemy ze ci co wyjechali do USA musieli szkolic sie na T-38C wlasnie glownie latania wedlug standartow NATO/ICAO. Czy rzeczywiscie zaczynali od zera bo nikt ich tego w Polsce nie nauczyl?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GAWEL




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:38, 20 Sty 2007    Temat postu:

SAR37
W naszym kraju jest już gospodarka rynkowa - poczykaj do min. emerytury zrób kurs na ATPL(H) zrób "frozen ATPL" i skontaktuj sie z panami od BIRISTOW HELICOPTERS potrzebują ludzi - płacą na początek ok 3500 funtów. Do tego przeszkolą cię na PUMĘ czy SEA KINGA.

Jeśli chcesz i latałeś na cięższych śmigłowcach (przynajmniej W-3) zadzwoń do HELISECO - na poczatek zawsze coś.

Jak wasi Generałowie zobaczą że ludzie dają drapaka do cywila to może się coś zmieni. Przynajminiej w Brygadzie.


Powiedz mi jak tam wygląda sytuacja z Transportowcami bo taki samolot jak CASA ma chyba FMS i wposażenie do P- RNAV, GNSS a napewno standard.

Moi koledzy z woja od 2 lat jeżdżą na kursy IFR i ICAO do WSOSP - zajęcia prowadzi m inn. pan KRASZEWSKI - cywilny instr KONTROLERÓW - raczej autorytet w dziedzinie przepisów ruchu lotniczego. Jeśli ludzi z Krakowa nie wysylaja na takie kursy TZ że wasz dowodzący ma to w d...pie.

co do wyposażenia SP w standardowe przyrządy z tego co wiem to :
Wszystkie BRYZY w POLSCE takie mają, Biało- CZerwone Iskry, wszystkie MIG-29, Su-22 ,wojskowy Polski Nabytek SW-4, Wszystkie sokoły w wersji FAR-owskiej. NO i 4 JASTRZĘBIE f-16 Wink

Nie mają niektóre ISKRY (mają transpondery w z modem S! lub mod C) Mi-2, niektóre W-3, Mi-8 - AN-2.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SAR37




Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 2:12, 22 Sty 2007    Temat postu:

He he he a to dobre! Gdzie Ty Gaweł widziałeś tak wyposażone smigłowce? W Polsce Zbrojnej??? Wyposazenie do d....y i do tego działajace sporadycznie, bo panowie z MON-u oszczędzali na doposażeniu!
A jesli chodzi o normalne latanie to każdy, nawet największy idiot poczeka do minimum emerytury a potem zobaczy co moze zdziałać. Niemniej jednak wezmę sobie do serca cenne sugestie odnosnie szkolenia w cywilu - dzięki za info (Mi-8 chyba kwalifikuje sie do "cięższych" smigłowców) Smile
Co do wyposażenia CASA to wiem na pewno, że nie maja GPS Very Happy - o resztę musze spytać znawców tematu.
A kurs IFR w Dęblinie to można sobie wsadzić do d...... bo jedyne czego tam sie nauczyłem to .................czytanie znaków na mapie topograficznej Wink Wink Wink i okreslanie wspólrzędnych - totalna porażka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Debilizm kwadratowy jak cała nasza ARMIA.............hehehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GAWEL




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:11, 31 Sty 2007    Temat postu:

dosz jasnej ciasnej W... jak cie spotkam to zobaczysz nie będziesz pisal takich bzdur. Przyjemnego pobytu na WOSZKU. Zrobiłeś ten doktorat czy nie? No w ITWL nie znają wyposażenia statków powietrznych w SP to już chyba - przegięcie? Powinniście mieć tam jakiś wykaz?

Zobacz sobie co wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Popatrz co trzeba mieć w samolocie, czy w śmigłowcu jeśli w planie lotu w polu wyposażenia wpisujesz S/C ... aj jaj nie ładnie.....

Ja Ci DAM. Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin