|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leoniusz
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 9:37, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jakiś czas zaglądam na to forum, czytam, czytam....i nie odmówiłem sobie możliwości napisania czegoś od siebie logując się. Nie ukrywam,że się troszkę wkurzyłem. Roberth, niestety ma rację. Panowie wojskowi przez całe lotnicze życie byli, są i dobrze, że nie będą cierpieli na manię wyższości. Przez lata ich lotniczego bytu wmawiano im, że są mistrzami, wręcz awangardą tej profesji. Po części zgadzam się z tym, ale nie do końca. Trzymając się wątku, czyli transformacji z pilota wojskowego na cywilnego śmiem twierdzić, że jest to trudny proces. Główną barierą są przepisy lotnicze czego nie chcą, nie lubią ( z racji swojego "mistrzostwa" ) przyswoić sobie Panowie Wojskowi. Śmieszy mnie jak w słuchawkach sobie słyszę clearens "dawany" Panu Wojskowemu na lot (notabene zagraniczny)...."PL AF 012 W-wa kontrola zezwala na lot VFR ...z.. do...wg. zaplanowanej trasy, po starcie z pasa 03 skręćcie w prawo, wchodźcie i utrzymujcie wysokość 300 m do osiągnięcia punktu MIKE, sqawk 7184"...Pan Wojskowy mówi..."tak będzie". Ręce Panowie Lotnicy mi opadają. Ktoś kto mi przekazał swoje lotnicze umiejętności sprzedał mi jedną z pierwszych prawd...jak cię słyszą, tak cię oceniają. Jak ten biedny kontroler zaufa temu lotnikowi po tym co usłyszał. Niech to będzie pierwszy odcinek mojej opowieści....cdn. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GAWEL
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:21, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Masz kolego wyobraźnię - jakim samolotem Ci wojskowi lecieli? Podaj datę? trochę konkretów , nie baw się w bajkopisarza. Zeby się nie okazało, że to była Cessna 172 np?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leoniusz
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 23:21, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
lot odbywał się z epsc, jakieś trzy lata temu, załoga SW-3.....synu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leoniusz
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 23:36, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
GAWEL napisał: | Masz kolego wyobraźnię - jakim samolotem Ci wojskowi lecieli? Podaj datę? trochę konkretów , nie baw się w bajkopisarza. Zeby się nie okazało, że to była Cessna 172 np? |
Pozwoliłem sobie napisać "synu", bo tak sobie polatałem 4300 h....w realu
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 18:35, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Leoniusz,
Witam serdecznie na forum w "imieniu kolektywu" i zapraszam szczególnie gorąco do dyskusji na podforum "lotnictwo cywilne" - 4300 w realu to bardzo dobra rekomendacja do wszelkich uprawianych przez nas dyskusji i dyskusyjek.
Ale tak naprawdę to zabieram głos na podforum wojskowym (jakże dalekim od moich zainteresowań) głównie po to, żeby powiedzieć, że masz najwspanialszy podpis jaki widziałem. Zastanowiłem się głęboko i skonstatowałem, że u mnie tez liczba osób które mogą mnie pocałowac w dupę ma tendencję liniowo rosnącą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GAWEL
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:35, 23 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
4300 - i z czym do ludu
przez 40 lat
NA CZYM BALONY
Kolego nie jestem twoim synem ten twój nalot zrobiłem w 10 lat.
zrób bez autopilota 7000 to pogadamy -------------------------------------------------------------------------------------
Nawiasem mówiąc sprawa sprzed 3 lat jest sprawą niedotyczącą toczącej się dyskusji przeczytaj wszystkie posty. Dziadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SAR37
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 19:59, 25 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Nie warto się unosić Panowie! Racja nie leży tylko po jednej stronie. Jestem pilotem wojskowym i doskonale zdaję sobie sprawę że nie posiadam pełnej wiedzy na temat wykonywania lotów wg cywilnych procedur - chociaż właśnie zobligowano mnie i nadrabiam zaległości (RL-2006) . Po części wiąze się to z tym że latam na śmigłowcach i rzadko osiągam wysokości większe niż 1000m QFE - górne drogi lotnicze poza zasięgiem
Niestety system szkolenia pilotów wojskowych jest do .....wiadomo czego.
W innych zachodnich państwach młodego pilota uczy się najpierw podstaw latania wg procedur ICAO a potem dopiero, gdy osiągnie pewien poziom przeszkala się go w procedurach stricte wojskowych (loty bojowe, poligony etc.) U nas na odwrót - przez 4 lata wpajano mi systemy podejścia wg dwóch radiolatarni (NDB) i sposoby zajścia wg RSL. Ani słowa o ILS, VOR, DME nie wspominając o procedurach IFR. Zupełna ignorancja i odrealnienie. Mimo wszystko, jeśli chodzi o manualną stronę lotów to piloci wojskowi są naprawdę rzetelnie przygotowani. A co do wyposażenia to niestety, niektórzy troche przesadzają - prosze pokazać mi które SP wojskowe (poza tymi ze specu i 13 esk oraz kilkoma Mi-8/W-3) są tak doskonale wyposażone??? Większość posiada busolę, ARL i radiostację bez płynnej czestotliwości oraz SUPER GPS w postaci zdezaktualizowanej mapy !!!
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 20:50, 25 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
SAR37 napisał: | podejścia wg dwóch radiolatarni (NDB) i sposoby zajścia wg RSL. Ani słowa o ILS, VOR, DME nie wspominając o procedurach IFR. Zupełna ignorancja i odrealnienie. Mimo wszystko, jeśli chodzi o manualną stronę lotów to piloci wojskowi są naprawdę rzetelnie przygotowani. |
Ale jak rozumiem teraz to sie wszystko zmienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SAR37
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 21:22, 25 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiście zmienia się na lepsze ale np najnowszy RL (wojskowy regulamin lotów )zawiera wiele nieścisłości i furtek do różnych interpretacji. Niemniej jednak coś się ruszyło ale jak zwykle od d.... strony, ponieważ są zapisy że pilot wojskowy ".....winien znać przepisy AIP Polska, PL-4444, PL-2, PL-8168, PL-11 i wiele innych.." oraz nowe instrukcje operacyjne lotnisk ale nie uwzględnia się czasu na zapoznanie z w/w dokumentami ani na jakąkolwiek pomoc merytoryczną w zakresie interpretacji, a przecież powszechnie wiadomo jak "opasłe są to tomiska" i samo czytanie bez analizy wybranych wątków niewiele pomoze. Poza tym wchodzi szereg nowych pojęć, których przyswojenie wymaga czasu. Nikogo to jednak nie obchodzi i od 1 stycznia 2007 latamy wg nowych (starych, czyli normalnych ) przepisów cywilnych. Dobrze że człowiek z własnej woli i dla własnego bezpieczeństwa wyrywkowo zapoznawał się z niektórymi przepisami czy z "podstawą latania" jaką jest AIP, bo decydenci mają to w poważaniu. Niestety, jeszcze dużo do nauki z zakresu przepisów lotniczych przed pilotami wojskowymi. Co do zasad prowadzenia korespondencji to tez nikt nas nie szkoli a ja mam ten fart że się osłucham i "nadaję" zgodnie z przepisami tylko z tego powodu że latam w Krakowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 22:05, 25 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
SAR37 napisał: | ale nie uwzględnia się czasu na zapoznanie z w/w dokumentami ani na jakąkolwiek pomoc merytoryczną w zakresie interpretacji, a przecież powszechnie wiadomo jak "opasłe są to tomiska" |
A wiec nie ma formalnych wykladow poswieconych teorii latania wedlug ICAO?? Nawet jak gosc przeczyta (na wlasna reke) te "tomiska" to i tak dochodzi sama praktyka - naprzyklad aby wylatac pewna ilosc godzin cwiczac podejscia ILS, VOR-DME, itp.
Wiemy ze ci co wyjechali do USA musieli szkolic sie na T-38C wlasnie glownie latania wedlug standartow NATO/ICAO. Czy rzeczywiscie zaczynali od zera bo nikt ich tego w Polsce nie nauczyl?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GAWEL
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:38, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
SAR37
W naszym kraju jest już gospodarka rynkowa - poczykaj do min. emerytury zrób kurs na ATPL(H) zrób "frozen ATPL" i skontaktuj sie z panami od BIRISTOW HELICOPTERS potrzebują ludzi - płacą na początek ok 3500 funtów. Do tego przeszkolą cię na PUMĘ czy SEA KINGA.
Jeśli chcesz i latałeś na cięższych śmigłowcach (przynajmniej W-3) zadzwoń do HELISECO - na poczatek zawsze coś.
Jak wasi Generałowie zobaczą że ludzie dają drapaka do cywila to może się coś zmieni. Przynajminiej w Brygadzie.
Powiedz mi jak tam wygląda sytuacja z Transportowcami bo taki samolot jak CASA ma chyba FMS i wposażenie do P- RNAV, GNSS a napewno standard.
Moi koledzy z woja od 2 lat jeżdżą na kursy IFR i ICAO do WSOSP - zajęcia prowadzi m inn. pan KRASZEWSKI - cywilny instr KONTROLERÓW - raczej autorytet w dziedzinie przepisów ruchu lotniczego. Jeśli ludzi z Krakowa nie wysylaja na takie kursy TZ że wasz dowodzący ma to w d...pie.
co do wyposażenia SP w standardowe przyrządy z tego co wiem to :
Wszystkie BRYZY w POLSCE takie mają, Biało- CZerwone Iskry, wszystkie MIG-29, Su-22 ,wojskowy Polski Nabytek SW-4, Wszystkie sokoły w wersji FAR-owskiej. NO i 4 JASTRZĘBIE f-16
Nie mają niektóre ISKRY (mają transpondery w z modem S! lub mod C) Mi-2, niektóre W-3, Mi-8 - AN-2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SAR37
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 2:12, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
He he he a to dobre! Gdzie Ty Gaweł widziałeś tak wyposażone smigłowce? W Polsce Zbrojnej??? Wyposazenie do d....y i do tego działajace sporadycznie, bo panowie z MON-u oszczędzali na doposażeniu!
A jesli chodzi o normalne latanie to każdy, nawet największy idiot poczeka do minimum emerytury a potem zobaczy co moze zdziałać. Niemniej jednak wezmę sobie do serca cenne sugestie odnosnie szkolenia w cywilu - dzięki za info (Mi-8 chyba kwalifikuje sie do "cięższych" smigłowców)
Co do wyposażenia CASA to wiem na pewno, że nie maja GPS - o resztę musze spytać znawców tematu.
A kurs IFR w Dęblinie to można sobie wsadzić do d...... bo jedyne czego tam sie nauczyłem to .................czytanie znaków na mapie topograficznej i okreslanie wspólrzędnych - totalna porażka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Debilizm kwadratowy jak cała nasza ARMIA.............hehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GAWEL
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:11, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
dosz jasnej ciasnej W... jak cie spotkam to zobaczysz nie będziesz pisal takich bzdur. Przyjemnego pobytu na WOSZKU. Zrobiłeś ten doktorat czy nie? No w ITWL nie znają wyposażenia statków powietrznych w SP to już chyba - przegięcie? Powinniście mieć tam jakiś wykaz?
Zobacz sobie co wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Popatrz co trzeba mieć w samolocie, czy w śmigłowcu jeśli w planie lotu w polu wyposażenia wpisujesz S/C ... aj jaj nie ładnie.....
Ja Ci DAM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|