Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

polskie F-16 - obsluga (zdjecia)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Śro 15:20, 31 Sty 2007    Temat postu:

Wracając do butów, jeśli nie są obłocone, nie widzę sensu w ich zdejmowaniu Smile Do silnika może równie dobrze wpaść (od przodu) jakiś pył czy śmieć w locie/podczas kołowania/startu i na pewno nic się nie stanie Wink A co wpadnie z tyłu, przy odpaleniu silników z hukiem wyleci Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tytus




Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:11, 31 Sty 2007    Temat postu:

I zgadzam się z przedmówcą Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 18:18, 31 Sty 2007    Temat postu:

marcin_EPKK napisał:
Wracając do butów, jeśli nie są obłocone, nie widzę sensu w ich zdejmowaniu Smile

Smiec to mala sprawa. Najgorzej jakbys mial maly kamyk ktory akurat sie zmiescil miedzy rowkami w gumowej podeszwie (ja takie kamyki notorycznie znajduje w swoich butach). Tu tkwi prawdziwe niebezpieczenstwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Czw 13:27, 01 Lut 2007    Temat postu:

Więc mam takie pytanie:
Jakie skutki może mieć wpadnięcie do silnika:
1-kamyka o średnicy 5mm
2-ptaka wielkości kosa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Długi




Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Czw 18:24, 01 Lut 2007    Temat postu:

" Jakie skutki może mieć wpadnięcie do silnika:
1-kamyka o średnicy 5mm
2-ptaka wielkości kosa"

Odp:OPŁAKANE
_________________


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Pią 16:17, 02 Lut 2007    Temat postu:

A trochę bardziej szczegółowo? I jakie stwarza to zagrożenie dla lotu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Długi




Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Pią 18:36, 02 Lut 2007    Temat postu:

Obojętnie czy będzie to kamyk czy ptaszek skutkuje uszkodzeniem łopatek sprężarki i trudno określić takie uszkodzenia.Mogą być drobne a mogą być większe.Skutkować może zgaśnięciem s-ka,jego zniszczeniem,pożarem.Każdy taki przypadek rozpatrywac można indywidualnie i dopiero po fakcie.Widziałem s-k po wpadnięci ptaka do wlotu i sprężarka nie miała żadnych uszkodzń,a po zassaniu "ciała"obcego o śr.ok.5-7mm na pierwszym stopniu rozerwało kilka łopatek i oderwane fragmenty uszkodziły pozostałe stopnie, to pociągnęło za sobą kolejne uszkodzenia i zgaśnięcie s-ka,który w konsekwencji poszedł do kasacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GAWEL




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:11, 03 Lut 2007    Temat postu:

jak to jest ? -- pilot latający na sprzęcie za kilkadziesiąt mil. USD zarabia 1000 $ ?

coś tu jest nie tak? kraju takiej wielkości jak nasz nie stać na zapłacenie ok 500 polskim pilotom godziwej Pensji. TOŻ TO SZOK >>> ładne fotki ... "nie kazali Ci tego przesznurować " ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:15, 03 Lut 2007    Temat postu:

GAWEL napisał:
>>> ładne fotki ... "nie kazali Ci tego przesznurować " ...

jesli to do mnie to odpowiem ze fotki wg mnie sa "ciekawe", a nie "ladne" (jadna za ciemna, a druga przeswietlona Wink )

a co do pytania: ten przylot nie byl tajny Razz (zreszta nie tylko ja robilem fotki), dodatkowo wybralem akurat TE zdjecia, bo nie ma na nich twarzy

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Sob 18:59, 03 Lut 2007    Temat postu:

Gawel napisał:
Cytat:
jak to jest ? -- pilot latający na sprzęcie za kilkadziesiąt mil. USD zarabia 1000 $ ?

Niestety taka jest nasza polska rzeczywistość a nadmienię jeszcze że personel techniczny zarabia prawie dwukrotnie mniej od pilotów.
Co do uszkodzeń silnika to praktycznie każde ciało obce zassane do wlotu jest poważnym zagrożeniem. Maleńki twardy przedmiot może doprowadzić do ułamania łopatki sprężarki i dalej taki element robi już niezłą miazgę na kolejnych stopniach spężarek. Niewyważenie wirnika prowadzi do wzrostu drgań, uszkodzenia łożysk poszczególnych podpór, ponadto gwałtowny spadek obrotów a co za tym idzie zmniejszenie masowego natężenia przepływu przez silnik przy dostarczaniu tej samej dawki paliwa do komory spalania powoduje nagły wzrost temperatury przed turbiną co może doprowadzić do popłynięcia łopatek turbin i aparatów kierujących co w konsekwencji doprowadza do pożaru silnika.
Jeśli chodzi o zassanie ptaka sytuacja jest analogiczna, szczerze mówiąc nie pamiętam przypadku by po wpadnięciu do wlotu nawet najmniejszego ptaszora nie było żadnych uszkodzeń - z reguły silnik idzie do wybudowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Długi




Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Sob 19:59, 03 Lut 2007    Temat postu:

szczerze mówiąc nie pamiętam przypadku by po wpadnięciu do wlotu nawet najmniejszego ptaszora nie było żadnych uszkodzeń - z reguły silnik idzie do [quote]

Wierzę że nie pamiętasz,ja jednak widziałem i byłem tak samo zdziwiony jak inni.Ptaszek tak dokładnie rozsmarował się na stożku(lewa strona wyglądała prawie tak jakby pomalowano ją czerwoną farbą),że nie doszło do żadnych uszkodzeń.S-k oczywiście wybudowano do dokładnego sprawdzenia II-VIII st. sprężarki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin