|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Śro 15:20, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Wracając do butów, jeśli nie są obłocone, nie widzę sensu w ich zdejmowaniu Do silnika może równie dobrze wpaść (od przodu) jakiś pył czy śmieć w locie/podczas kołowania/startu i na pewno nic się nie stanie A co wpadnie z tyłu, przy odpaleniu silników z hukiem wyleci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tytus
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 17:11, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
I zgadzam się z przedmówcą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 18:18, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
marcin_EPKK napisał: | Wracając do butów, jeśli nie są obłocone, nie widzę sensu w ich zdejmowaniu |
Smiec to mala sprawa. Najgorzej jakbys mial maly kamyk ktory akurat sie zmiescil miedzy rowkami w gumowej podeszwie (ja takie kamyki notorycznie znajduje w swoich butach). Tu tkwi prawdziwe niebezpieczenstwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Czw 13:27, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Więc mam takie pytanie:
Jakie skutki może mieć wpadnięcie do silnika:
1-kamyka o średnicy 5mm
2-ptaka wielkości kosa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Długi
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Czw 18:24, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
" Jakie skutki może mieć wpadnięcie do silnika:
1-kamyka o średnicy 5mm
2-ptaka wielkości kosa"
Odp:OPŁAKANE
_________________
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Pią 16:17, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
A trochę bardziej szczegółowo? I jakie stwarza to zagrożenie dla lotu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Długi
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Pią 18:36, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Obojętnie czy będzie to kamyk czy ptaszek skutkuje uszkodzeniem łopatek sprężarki i trudno określić takie uszkodzenia.Mogą być drobne a mogą być większe.Skutkować może zgaśnięciem s-ka,jego zniszczeniem,pożarem.Każdy taki przypadek rozpatrywac można indywidualnie i dopiero po fakcie.Widziałem s-k po wpadnięci ptaka do wlotu i sprężarka nie miała żadnych uszkodzń,a po zassaniu "ciała"obcego o śr.ok.5-7mm na pierwszym stopniu rozerwało kilka łopatek i oderwane fragmenty uszkodziły pozostałe stopnie, to pociągnęło za sobą kolejne uszkodzenia i zgaśnięcie s-ka,który w konsekwencji poszedł do kasacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GAWEL
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:11, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
jak to jest ? -- pilot latający na sprzęcie za kilkadziesiąt mil. USD zarabia 1000 $ ?
coś tu jest nie tak? kraju takiej wielkości jak nasz nie stać na zapłacenie ok 500 polskim pilotom godziwej Pensji. TOŻ TO SZOK >>> ładne fotki ... "nie kazali Ci tego przesznurować " ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biver
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:15, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
GAWEL napisał: | >>> ładne fotki ... "nie kazali Ci tego przesznurować " ... |
jesli to do mnie to odpowiem ze fotki wg mnie sa "ciekawe", a nie "ladne" (jadna za ciemna, a druga przeswietlona )
a co do pytania: ten przylot nie byl tajny (zreszta nie tylko ja robilem fotki), dodatkowo wybralem akurat TE zdjecia, bo nie ma na nich twarzy
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MiGger
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Sob 18:59, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Gawel napisał:
Cytat: | jak to jest ? -- pilot latający na sprzęcie za kilkadziesiąt mil. USD zarabia 1000 $ ? |
Niestety taka jest nasza polska rzeczywistość a nadmienię jeszcze że personel techniczny zarabia prawie dwukrotnie mniej od pilotów.
Co do uszkodzeń silnika to praktycznie każde ciało obce zassane do wlotu jest poważnym zagrożeniem. Maleńki twardy przedmiot może doprowadzić do ułamania łopatki sprężarki i dalej taki element robi już niezłą miazgę na kolejnych stopniach spężarek. Niewyważenie wirnika prowadzi do wzrostu drgań, uszkodzenia łożysk poszczególnych podpór, ponadto gwałtowny spadek obrotów a co za tym idzie zmniejszenie masowego natężenia przepływu przez silnik przy dostarczaniu tej samej dawki paliwa do komory spalania powoduje nagły wzrost temperatury przed turbiną co może doprowadzić do popłynięcia łopatek turbin i aparatów kierujących co w konsekwencji doprowadza do pożaru silnika.
Jeśli chodzi o zassanie ptaka sytuacja jest analogiczna, szczerze mówiąc nie pamiętam przypadku by po wpadnięciu do wlotu nawet najmniejszego ptaszora nie było żadnych uszkodzeń - z reguły silnik idzie do wybudowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Długi
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Sob 19:59, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
szczerze mówiąc nie pamiętam przypadku by po wpadnięciu do wlotu nawet najmniejszego ptaszora nie było żadnych uszkodzeń - z reguły silnik idzie do [quote]
Wierzę że nie pamiętasz,ja jednak widziałem i byłem tak samo zdziwiony jak inni.Ptaszek tak dokładnie rozsmarował się na stożku(lewa strona wyglądała prawie tak jakby pomalowano ją czerwoną farbą),że nie doszło do żadnych uszkodzeń.S-k oczywiście wybudowano do dokładnego sprawdzenia II-VIII st. sprężarki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|