|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Śro 19:49, 31 Sty 2007 Temat postu: Polskie niebo tylko dla F-16? |
|
|
Czy F-16 zdominują przestworza ?
Czy polskie F-16 uziemią szybowce i małe samoloty sportowe? To całkiem możliwe - mówią przedstawiciele aeroklubów. Wojsko rezerwując przestrzeń powietrzną dla "Jastrzębi" zaproponowało takie obszary ćwiczeń, że zabrało dotychczasowe trasy przelotów samolotów cywilnych.
Wojsko zapowiedziało już negocjacje z cywilnymi pilotami ...
Interia.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:57, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
za bardzo bym sie nie martwil. jesli czestotliwosc lotow bedzie = tej jaka dotychczas praktykowana jest w naszej armii to ... szkoda slow.
notabebe, nie sadze zeby byla wiele wyzsza ...... KASA, KASA, KASA ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 2:02, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Wydzielając strefy panowie oficerowie chyba wzięli sobie za punkt honoru uziemienie jak największej ilości aeroklubów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 2:15, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
michal napisał: | za bardzo bym sie nie martwil. jesli czestotliwosc lotow bedzie = tej jaka dotychczas praktykowana jest w naszej armii to ... szkoda slow.
notabebe, nie sadze zeby byla wiele wyzsza ...... KASA, KASA, KASA ... |
Nie bylbym pewnien. Podobno MON chce aby nasi piloci latali nie mniej niz standardy NATO-skie a wiec minimum 150 godzin na rok na pilota. Tych pilotow F-16 ma byc 72 - wypada to z grubsza 40 godzin dziennie na F-16 (5 dni w tygodniu). Godzina lotu na F-16 jest duzo tansza niz na Mig-29 a wiec byc moze beda w stanie za to zaplacic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gryniek
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Trch
|
Wysłany: Czw 6:47, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Podobno MON chce aby nasi piloci latali nie mniej niz standardy NATO-skie a wiec minimum 150 godzin na rok na pilota. Tych pilotow F-16 ma byc 72 - wypada to z grubsza 40 godzin dziennie na F-16 (5 dni w tygodniu) |
No tu to dałeś ślepowron. To co MON chce nie znaczy, że Gilewska "da" Sikorskiemu. Ostatnio(po wycofaniu rusków) zawsze było kiepsko. Mogą mieć nalot 150 godzin jeżeli 80% lotów to będą loty tzw."TANGO".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam G
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:00, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Godzina lotu na F-16 jest duzo tansza niz na Mig-29 a wiec byc moze beda w stanie za to zaplacic.[/quote]
Wolne żarty godzina lotu na MiGu-29 jest droższa niz F - 16 - no nie dawno nie słyszałem takiej bzdury.
Moge sie zgodzić, że paliwo jest tańsze na godzine lotu F-16 ale jak dodamy pozostale aspekty obsługa przed i po locie + obsługi okresowe a w przypadku F-16 amotyzację, VAT i takie tam to cena lotu wzrasta trzykrotnie !
Poczekamy jeszcze jak cos sie zepsuje i trzeba bedzie wymieniac całe moduły za mln $. Na pewno wtedy bedą nasi piloci latać po 150 h. Buhahaha:-))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lemiu
Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:46, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co to MON robi z Polskim Lotnictwem...Oni nawet nie zdają sobie sprawy z powagi sprawy...Narobią mase błędów i potem zwalą na kolejną Rzeczpospolitą V jak będzie...Początek planów likwidacji wyższych uczelni wojskowych... i tak w kółko... teraz problem z przestrzenia powietrzną...no cóż... nie chce juz komentować reformacji lotnictwa oprzez MON. Co do wyminnych cześci i problemów technicznych to nastapi całkiem niedługo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:32, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
Nie bylbym pewnien. Podobno MON chce aby nasi piloci latali nie mniej niz standardy NATO-skie a wiec minimum 150 godzin na rok na pilota. Tych pilotow F-16 ma byc 72 - wypada to z grubsza 40 godzin dziennie na F-16 (5 dni w tygodniu). Godzina lotu na F-16 jest duzo tansza niz na Mig-29 a wiec byc moze beda w stanie za to zaplacic. |
Nie chce byc zlosliwy ale wiekszosc Twoich wypowiedzi powinna byc kwitowana w ten sam sposob:
bedrzich napisał: | slepowron napisał: | Wirnik moze chodzic i sprawiac wrazenie ze silnik chodzi - w rzeczywistosci paliwo jest wylaczone a silnlik sie obraca albo na podstawie sprezonego powietrza wytworzonego przez APU albo z podlaczenia z ziemia. |
Boże - co za bzdury! |
w nieniejszym temacie zgadzam sie calkowicie z Adamem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 21:32, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Jak tylko mowa o kosztach lotu top panowie michal i Adam stawiaja sie na bacznosc aby glosno protestowac - a czym dysponuja - absolutnie niczym moze poza swoim "przeczuciem" i "tajnymi" zrodlami. Ja powoluje sie natomiast na dane przytoczone przez redaktora G.Holdanowicza ze Skrzydlatej Polski. Wlasnie bardzo krotki zywot skorupy takiego Mig-29 (2500 godzin) w porowaniu do F-16 (8000 godzin) - a wiec amortyzacja, duzo czestsze remonty silnikow, duzo gorsza ekonomia paliwa skladaja sie na to ze Mig-29 jest znacznie drozszy w obsludze. Oczywiscie jak ktos jest odporny na fakty i kocha wierzyc w swoje bajki to nie mozna mu tej przyjemnosci odmowic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:50, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
dotychczas ludzilem sie iz Ty naprawde masz jakies pojecie o lotnictwie ...
ale jesli Twoja wiedza opiera sie o "SP" lub inne czasopismo, to wybacz ...
p.s. kurcze, przeoczylem chyba ow numer ... a przeczucie mnie zmylilo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 22:13, 01 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
michal napisał: | dotychczas ludzilem sie iz Ty naprawde masz jakies pojecie o lotnictwie ...
ale jesli Twoja wiedza opiera sie o "SP" lub inne czasopismo, to wybacz ... : |
Akurat SP nie czytam, dane te Holdanowicz podal na forum wojskowym i mozesz tam isc i sie z nim klocic. I znowu ta sama spiewka - wysmiac zrodlo. Jak nie masz lepszych argumentow poza smianiem sie z SP to widac na jaki poziom rozmowy jestes przygotowany. O tym czy mam pojecie o lotnictwie czy nie to na szczescie twoje zdanie malo sie liczy - moglibysmy porownac naloty,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bielik
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPI
|
Wysłany: Pią 0:56, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | michal napisał: | dotychczas ludzilem sie iz Ty naprawde masz jakies pojecie o lotnictwie ...
ale jesli Twoja wiedza opiera sie o "SP" lub inne czasopismo, to wybacz ... : |
Akurat SP nie czytam, dane te Holdanowicz podal na forum wojskowym i mozesz tam isc i sie z nim klocic. I znowu ta sama spiewka - wysmiac zrodlo. Jak nie masz lepszych argumentow poza smianiem sie z SP to widac na jaki poziom rozmowy jestes przygotowany. O tym czy mam pojecie o lotnictwie czy nie to na szczescie twoje zdanie malo sie liczy - moglibysmy porownac naloty, |
jeśli jesteś pilotem wojskowym, a swoje informacje czerpiesz ze źródeł ogólnodostępnych dla cywilów, to szczerze mówiąc ciężko mi wierzyć w jakikolwiek Twój post
rzeczywistość jest niestety taka, że prasa zwykle pisze to, co odbiorca chce przeczytać i przez to interpretuje fakty po swojemu, tak aby było wygodnie. prosty przykład - opis zestrzelenia suki na morzem - nikt tam nie podkreslił faktu, że pilot sobie poleciał w strefę rażenia kubów i os na własna rękę mimo, że takie były fakty. łatwiej było przedstawic pilota jako ofiarę. ale najprawdopodobniej był on ofiarą nie tylko głupoty ludzi na ziemi, ale przede wszystkim swojej a tego już nikt nie napisał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam G
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 6:18, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
A ja powiem więcej pilot A.Andrzejewski miał z tego tytułu wiele kłopotów o czym takze nikt nigdzie nie napisał. Zawiedli w tym przypadku zarówno ludzie na ziemi jak i on w powietrzu a potem zbieg zdarzeń doprowadził do tego co stało sie faktem. A gdyby tylko Andrzejewski wlatując w strefę poinformował o tym stanowisko dowodzenia na poligonie...
A co do SP i P. Hołdanowicza. No ludzie! popieram w 100% , że Hołdanowicz to naprawdę człowiek który nie wie co pisze i dla mnie i jak widać na całe szczęście dla szanownych Kolegów Bielka czy Michała jest podobnie. A jeśli ktoś się wzoruje na jego danych to życze powodzenia w przyszłych dyskusjach na tematy lotnicze.
Co do godzin wytrzymałości kadłuba MiGów czy F-16. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że tak naprawdę żywot samolotu zależy od jego remontu i jakby dzis Polska podpisała stosowne poprozumienie na remonty wraz z doposażeniem naszych 29 to wiązało by się to do zwiększenia żywotności o 15 lat i 4500 godzin. I Idąc dalej to tak mozna robic z każdym samolotem czy śmigłowcem. A jakos w to nie wierzę, ze u nas F-16 polata 8000 godzin. Połowa z tego stanu nie nalata nawet 2000 bo częsciej będzie stała zepsuta a gwarantuje, ze najmniej kilkanaście sztuk przez cały okres uzytkowania pójdzie i oby bez piltów w kabinach DO ZIEMI !!!
A jak po raz kolejny słyszę, ze MiG-29 jest droższy w utrzymaniu i obsłudze od F-16 to mnie cos trafia. To nie tajne dane ani przeczucie tylko fakty ale czy ktos z MONu Ci sie przyzna w tym momencie, że F-16 to klapa i cały program jego wyboru a nawet sam przetrag ???!!! No nie, więc czytaj sobie dalej artykuły Hoładnowicza a w zime spotamy sie w sandałach na ulicy...
I Lemiu też ma rację, ze zaraz po wejściu samolotów na stan 3 i 6 eskadry zaczną się problemy z ich obslugą, częsci zamienne, problemy techniczne, wymiany modułów, testy całej maszyny po wystąpieniu awarii czego kolwiek ( tak jest w procedurze ) i będą latały ze dwa samoloty na lotach.
".....40 godzin w tygodniu w powietrzu..." NO NIE MOGĘ .....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bielik
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPI
|
Wysłany: Pią 10:59, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Adam G napisał: | A ja powiem więcej pilot A.Andrzejewski miał z tego tytułu wiele kłopotów o czym takze nikt nigdzie nie napisał. Zawiedli w tym przypadku zarówno ludzie na ziemi jak i on w powietrzu a potem zbieg zdarzeń doprowadził do tego co stało sie faktem. A gdyby tylko Andrzejewski wlatując w strefę poinformował o tym stanowisko dowodzenia na poligonie... |
Może i miał troche kłopotów, ale za bardzo to mu one nie zaszkodziły. w końcu wtedy był ppłk, a teraz jest już generałem (chyba jednogwaizkowym, ale zawsze) i lata dalej. Chcialoby się napisać,że ktoś mu tam na górze wyświadczył życiową przysługę, ale ... to wie tylko komisja, która "badała" ten wypadek.
A co do wszelkich informacji na tematy wojskowe, to zauważyłem już dawno, że najpewniejsze źródło, to żołnierz zawodowy. Tam wszystko się rozchodzi poczta pantoflową. Jeden był tu, widzał jedno, innego kumpel był gdzieś tam i widzial co innego. A to co piszą gazety, nawet te o tematyce wojskowej, jest bankowo filtrowane i nigdy nie pojawi się tam coś, czego by góra nei zatwierdziła. A przycierz nie napiszą całemu światu, że (jak w przypadku wyżej) dopuścili do lotów i awansowali na gen. bryg. kolesia, który łamiąc wszelkie procedury, chciał sobie polatać według własnego widzimisie na poligonie podczas ostrego strzelania z rakiet pl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|