|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 1:56, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
MiGger napisał: |
Ja napisałem wentylator to sprężarka niskiego ciśnieniai. |
No i zle napisales . Wentylator to jedna konkretna czesc - co najwyzej mozna go podciagac jako dodatkowy stopien "sprezarki niskiego cisnienia", nigdy cala sprezarka. Stawianie znaku rownosci miedzy wentaltorem i sprezarka niskiego cisnienia jest nonsensem, niedorzecznoscia. Sa silniki 3-spool gdzie wentylator jest wogole poza sprezarka i nie dzieli z nia nawet walu i obrotow. Sa silniki odrzutowe gdzie wogole nie ma wentylatora ale sprezarka niskiego cisnienia oczywiscie jest. Ale gadanie z z toba tak sie konczy - mozesz walic glowa o mur i nic nie wychodzi. I to ze inni tutaj przyklaskuja twoim wymyslom nie zrobi z nich bardziej prawdziwymi bo pozostana czym sa - nonsensami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Drzemi
Moderator
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Pią 16:29, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
Wentylator to jedna konkretna czesc - co najwyzej mozna go podciagac jako dodatkowy stopien "sprezarki niskiego cisnienia", nigdy cala sprezarka. Stawianie znaku rownosci miedzy wentaltorem i sprezarka niskiego cisnienia jest nonsensem, niedorzecznoscia. |
Spokojnie slepowron, spokojnie... Policz do 10 i oddychaj głęboko, powoli... Dobrze, a teraz przeczytaj uważnie to zdanie poniżej:
MiGger napisał: | (Rosjanie używają nazwy wentylator do sprężarki niskiego ciśnienia silnia RD-33 w MiG-29) |
No i teraz zamiast oskarżać MiGera o pisanie nonsensów oskarż rosjan, że tak sobie wymyślili...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 1:09, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Drzemi napisał: | No i teraz zamiast oskarżać MiGera o pisanie nonsensów oskarż rosjan, że tak sobie wymyślili... |
Oni mogli sobie tak wymyslec, faktycznie, czy to oznacza ze nalezy takie nonsensy powielac? Ale jak ktos nie widzi swiata poza rosyjskimi konstrukcjami to faktycznie traci rozeznanie miedzy prawda i fikcja .. faktycznie nalezy rozgrzeszyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Drzemi
Moderator
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Sob 17:05, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm... Skoro rosjanie tak to nazywają, to moze jest tak napisane też we wszelkiego rodzaju instrukcjach, z którymi ma do czynienia MiGer. Jeśli posługuje się tymi instrukcjami to chyba normalne, że mówi tak a nie inaczej. Ale się tylko domyślam, nie wiem jak jest na prawdę. Poza tym po co komuś zajmującemu się MiGiem-29 zagłębiać się w inne instrukcje czy budowę innych silników. Chodzi o to, żeby dobrze się orientował w sprzęcie na którym pracuje.
tak więc znamy już wersję rosyjską i nie rosyjską dotyczącą tego wentylatora i nie ma sensu sie kłócić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waciak
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPTO/Torun
|
Wysłany: Pon 23:50, 13 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
W Polsce mówi się o wentylatorze gdy ma spręż do 1,5
dmuchawa 1,5-2,5
sprezarka niskiego cisnienia pow. 2,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZ
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:56, 31 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | MiGger napisał: |
Ja napisałem wentylator to sprężarka niskiego ciśnieniai. |
No i zle napisales . Wentylator to jedna konkretna czesc - co najwyzej mozna go podciagac jako dodatkowy stopien "sprezarki niskiego cisnienia", nigdy cala sprezarka. |
Z tym się zgadzam - sprężarki niskiego ciśnienia są praktycznie zawsze całkowicie w przepływie core'a, wentylator zasila obydwa przepływy (by-pass i core). Większość współczesnych konstrukcji wojskowych które widziałem (a uwieżcie że widziałem wszystko poza F-135 i F-136 i to z bardzo bliska) ma kilku-stopniowy wentylator (nazywany jednoznacznie fan'em a nigdy jakąkolwiek sprężarką). Odpowiadając jeszcze na pytanie na samym początku wątku - są pewnie podobieństwa pomiędzy komercyjnym a wojskowymi - core CFM56 wywodzi się bezpośrednio z F101 i w zasadzie do dziś nie ma większych różnic konstrukcyjnych core'a pomiędzy CFM'em a F101/F110/F118.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|