Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

System awaryjnego zrzutu osłony kabiny samolotu TS-11 Iskra

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wrona




Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:42, 23 Paź 2006    Temat postu: System awaryjnego zrzutu osłony kabiny samolotu TS-11 Iskra

Witam wszystkich!!
Jestem nowy na tym forum. Mam prośbę, otóż pilnie poszukuję jakichkoleiwek informacji o systemie awaryjnego zrzutu osłony kabiny samolotu TS-11 Iskra. Byłoby super gdyby był ktoś w posiadaniu instrukcji fotela katapultowego SK samolotu Iskra lub instrukcji do tego samolotu. Jeśli ktoś wie gdzie tego szukać bardzo proszę o odpowiedź i pomoc. Informacje te potrzebne mi są do pracy magisterskiej..bez nich niestety niemoge nic zacząc..
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pon 17:23, 23 Paź 2006    Temat postu:

Pozdrawiam. Ja osobiście posiadam taką instrukcję, jednakże wszelkiego typu instrukcje i opisy techniczne samolotów będących na wyposażeniu PSP są zastrzeżone i mi nie wolno ich udostępniać. Proponuję zapytać się w bibliotece głównej Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie tam jest komplet dokumentacji (przynajmniej był) i z tego co wiem jest możliwość wypożyczenia tych instrukcji - lub chociaż przejrzenia w czytelni (w tym powinien pomóc Twój promotor).
Chyba, że nie potrzebujesz zbyt szczegółowych informacji to mogę pomóc za pomacą maila.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wrona




Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:58, 23 Paź 2006    Temat postu:

Tak sie sklada ze jestem studentem WAT-uSmile i w bibliotece tych instrukcji już nie ma..podobno są w dęblinie ale nie wiem czy jest możliwość jakiegokolwiek pozyskania od nich..co do informacji to potrzebuje ich jak najwiecej gdyż muszę stworzyć cały system zrzutu osłony i procesu katapultowania pilota..niestety literatury na ten temat jest mało..MiGer a co myślisz jakbym się oficjalnie zapytał o udostępnienie tych instrukcji..i gdzie miałbym ewentualnie złożyć takie zapytanie..może oficjalnie poprzez jakieś podanie byłaby możliwość??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 16:15, 08 Lis 2006    Temat postu:

Podlacze sie pod temat w mniej fachowy sposob - czy to prawda ze Iskra ma system foteli wyrzucanych wzorowany posrednio (poprzez konstrukcje radzieckie) na wynalazkach niemieckich z czasow II wojny swiatowej? I ze jego dzialanie sie ogranicza do odrzucenia oslony i wystrzelenia fotela a dalej pilot musi sie juz sam odpiac, odepchnac fotel i otworzyc spadochron? Bo spotkalem sie z takim wlasnie uzasadnieniem dlaczego minimalny pulap na ktorym mozna sie katapultowaniem ratowac w Iskrze to 200-300 metrow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pią 17:02, 10 Lis 2006    Temat postu:

Niestety jest wiele racji we wcześniejszym poście. Fotel ten jest nieco zmodyfikowaną wersją tych używanych w samolotach MiG-15 - 17. Odrzucić osłonę pilot musi sam a co gorsza sam musi zająć odpowiednią pozycję aby mu nie pourywało kończyn podczas wystrzelenia. Fotel nie posiada silnika rakietowego ale zwykły pocisk co powoduje ogromne przeciążenia podczas opuszczania kabiny. Spadochron co prawda sam się otwiera ale rzeczywiście pilot sam musi odczepić się od fotela. Niestety fotele w Iskrze to chyba jej największy feler a zbyt wąski kadłub uniemożliwia wstawienie tam nowszych konstrukcji jak chociażby fotel z Orlika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 20:10, 10 Lis 2006    Temat postu:

Dzieki za wyjasnienie... czyli bylem bliski prawdy poza tym spadakiem. Wiec pilot musi najpierw (jakas dzwignia czy jak?) odrzucic oslone a potem sie wystrzelic? Z tego co piszesz ogolnie... nieciekawa sprawa bo w zasadzie z gory widac ze pilot ktory bylby np. chory/ranny prawie nie ma szans na ratunek...
Ale gorsze ze w tej materii sie Iskier juz nie da zmodernizowac... co prawda kiedys gdzies wyczytalem o planach modernizacji ich bodajze przez nowy silnik (K15, taki jak dla Irydy), awionike i fotel ale nie spieram sie bo mogly byc to dane malo wiarygodne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Sob 17:41, 11 Lis 2006    Temat postu:

Zgadza się co do modernizacji. Z awioniką nie byłoby problemu, co do fotela to montaż nowych wiązałby się z poważną przebudową kadłuba - a to jest niezwykle kosztowne, a co do silnika to miałem nawet kontakt z gościem z ITWL który pracował nad próbą dostosowania silnika K-15 do TS-11. Niestety pomysł niewypalił - silnik K-15 jest inaczej mocowany od SO-3 a ponadto rama i węzły zawieszenia mocujące silnik są zbyt delikatne do ciągu 1500kG (trzeba było zdławić silnik do 1200kG - a to jest wzrost niewielki w stosunku do obecnego silnika SO-3W o ciągu 1100kG). Nie da się ukryć, że TS-11 jest samolotem minionej epoki i nie odpowiada obecnym standartom od wielu już lat. Tym bardziej dziwi fakt, że wszyscy zafascynowani F-16 w Polsce nie widzą (lub nie chcą widzieć) jak przestarzałe mamy samoloty szkolno-treningowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:53, 12 Lis 2006    Temat postu:

Ponownie dzieki za naswietlenie sprawy. W sumie szkoda ze te ciekawe klasyczne samoloty odchodza powoli juz do historii... tak ze spotterskiego punktu widzenia... tym bardziej ze ja je podziwialem od malego dziecka gdyz mieszkam od 1987 roku w EPBY przy podejsciu do pasa 26 gdzie non stop niemal krazyly Iskry z WZL-2, ale jednoczesnie jak opisales system zabezpieczen TS-11 (fotel wyrzucany itd.) to podziwiam latajacych nim pilotow za odwage Wink
Ale Iskra chyba miala i nadal ma pewne zalety jako samolot? Czytalem/widzialem w mediach relacje pilotow np. o tym ze sie ja dobrze pilotuje, wybacza bledy itd... to prawda? Gdzies nawet sie zetknalem z info o mozliwosci ladowania lotem szybowcowym jak zgasnie silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Nie 21:35, 12 Lis 2006    Temat postu:

Zgadza się - wszyscy piloci z którymi miałem i mam do czynienia chwalą sobie ten samolot za łatwość pilotażu, zresztę jednym z zarzutów co do następcy czyli do Irydy był fakt, że I-22 ma kiepskie właściwości pilotażowe co jest niedopuszczalne w przypadku samolotu szkolno-treningowego. Niestety nie da się ukryć, że nawet doskonałe właściwości pilotażowe nie zmienią faktu, że ten samolot obecnie nie nadaje się do zaawansowanego szkolenia szczególnie na zastosowanie bojowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 3:23, 13 Lis 2006    Temat postu:

W Iskrze do tego, z tego co piloci mówili, w ogóle nie trzeba było używac orczyka, a kulka i tak była na środku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin