Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uzycie rewerserow w locie C-130
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cicki




Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:29, 25 Paź 2006    Temat postu: Uzycie rewerserow w locie C-130

Witam!

Czy mozecie mi podac zrodla, w ktorych bedzie definitywnie potwierdzone/obalone, ze na C-130 mozna uzyc rewerserow bedac w locie. Poza kilkoma postami na roznych forach nigdzie nie moge znalezc tej informacji.

Z gory dziekuje.

Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 13:45, 25 Paź 2006    Temat postu:

Jeśli znasz dobrze angielski spróbuj może tu coś znajdziesz [link widoczny dla zalogowanych]

Ja tylko strzelam, ale wydaje mi się że uzycie rewersów w czasie lotu w przypadku C-130 jest możliwe, wskazywać na to mogło by m.in.:
-jest to samolot typu STOL
-jest to największy i najcięższy samolot jaki kiedykolwiek wylądował na lotniskowcu, bez pomocy lin hamujących


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cicki




Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:18, 25 Paź 2006    Temat postu:

Ciekawe zrodlo, ale niestety nic o uzyciu rewersow w locie nie ma.

Osobiscie tez jestem przekonany o mozliwosci ich uzycia jeszcze przed przyziemieniem, ale nigdzie nie znalazlem tego na pismie. A o ladowaniu Herculesem na lotniskowcu nie slyszalem - bardzo ciekawe!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Śro 14:59, 25 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
-jest to największy i najcięższy samolot jaki kiedykolwiek wylądował na lotniskowcu, bez pomocy lin hamujących

Na czymś a'la Discovery kiedyś oglądałem program o tym. Właśnie w tym przypadku rewersy były włączane jeszcze w locie, przed dotknięciem pokładu lotniskowca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cicki




Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:10, 25 Paź 2006    Temat postu:

Ok, kupuje te informacje. Dzieki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik01




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowy Sącz/Krk

PostWysłany: Czw 18:27, 26 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
jest to największy i najcięższy samolot jaki kiedykolwiek wylądował na lotniskowcu, bez pomocy lin hamujących


Tak sie domyślam, że skoro wylądował to i wystartował ... Tak mnie ciekawi tylko jak, bo C130 nie ma chyba takiego przyspieszenia jak różne F-XX ... Poza tym pas startowy lotniskowca jest dość krótki ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:35, 26 Paź 2006    Temat postu:

krecik01 napisał:

Tak sie domyślam, że skoro wylądował to i wystartował ... Tak mnie ciekawi tylko jak, bo C130 nie ma chyba takiego przyspieszenia jak różne F-XX ... Poza tym pas startowy lotniskowca jest dość krótki ...

katapulta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw 19:17, 26 Paź 2006    Temat postu:

krecik01 napisał:
Markos napisał:
jest to największy i najcięższy samolot jaki kiedykolwiek wylądował na lotniskowcu, bez pomocy lin hamujących


Tak sie domyślam, że skoro wylądował to i wystartował ... Tak mnie ciekawi tylko jak, bo C130 nie ma chyba takiego przyspieszenia jak różne F-XX ... Poza tym pas startowy lotniskowca jest dość krótki ...


Mimo że wszystko poszlo bez problemow, nigdy wiecej tego nie powtorzono, chyba stwierdzili że mimo wszystko ryzyko zbyt duże


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Czw 21:31, 26 Paź 2006    Temat postu:

2 krótkie filmiki ukazujące [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych] C-130 z lotniskowca (USS Forrestal). Co ciekawe wygląda na to, że start odbył się bez pomocy katapult lub JATO, wystarczył sam ciąg silników.

I jeszcze kilka informacji na temat, z opisu C-130 w Przeglądzie Konstrukcji Lotniczych.

"Wykorzystując dobre własności startu i lądowania C-130 przeprowadzono próby jego wykorzystania na pokładzie lotniskowca. W tym celu wypożyczono jeden z KC-130F (BuNo 149798) od USMC. Samolot ten przybył 8 października 1963 do Patuxent River, siedziby Naval Air Test Center. Tam przeprowadzono próby startów i lądowań na namalowanym na pasie startowym obrysie pokładu lotniskowca. 22 października 1963 samolot ten pilotowany przez kpt. Jamesa H.Flatley'a po raz pierwszy wylądował na lotniskowcu USS Forrestal. Próby zakończono 30 października po wykonaniu kilkudziesięciu lądowań i startów (bez wspomagania). Choć próby wykazały możliwość stosowania Herculesa do komunikacji z lotniskowcami, US Navy stosuje je wyłącznie na lądzie."
I jeszcze przy podpisie do zdjęcia napisano, iż samolot używał odwracania ciągu jeszcze w czasie lotu na podejściu, przed dotknięciem kołami pokładu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:30, 26 Paź 2006    Temat postu:

fajne filmy
zaczalem sobie czytac o tym wydarzeniu i to co doczytalem :
poklad USS Forrestal ma okolo 1000 stop dlugosci natomiast C-130 potrzebuje przy minimalnej masie 1150 stop do ladowania i 1400 do startu
jednak w trakcie testow lotniskowiec plynal pod wiatr (predkosc 40-50 wezlow) z predkoscia 10 wezlow co daje od 90 do 110 km/h mniejsza predkosc przy przyziemieniu(przypokladzeniu)
dlatego do ladowania potrzebowali tylko 267 stop Wink (745 przy maksymalnej masie startowej)

P.S. jesli ktos wie co oznacza po polsku "engine 'chop' " bylbym bardzo wdzieczny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw 22:54, 26 Paź 2006    Temat postu:

Aż niesamowite jak krótki dobieg mu wystarczył, miał jeszcze spory zapas, bo start prawie na styk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 23:17, 26 Paź 2006    Temat postu:

Wszyscy tu widac zapominaja ze na lotniskowcach uzywaja katapulty do startu i liny hamujacej przy ladowaniu.

Engine chop - nagle zamkniecie przepustnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Czw 23:31, 26 Paź 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Wszyscy tu widac zapominaja ze na lotniskowcach uzywaja katapulty do startu i liny hamujacej przy ladowaniu.


Raczej nikt o tym nie zapomina. Poprostu w omawianym przypadku startów/lądowań tych urządzeń nie zastosowano.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pią 9:56, 27 Paź 2006    Temat postu:

Slepowron bardzo liczę się z Twoim zdaniem, ale przy lądowaniu na 100% nie było lin. Co do startu nie jestem pewien na bank
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:30, 27 Paź 2006    Temat postu:

pytam sie o "engine chop", bo przeczytalem, ze podczas ladowan wykonywali "to" 3-4 stopy nad pokladem i bylem ciekaw, czy to jest moze inne okreslenie na rewers

co do katapulty, to z filmow jasno wynika, ze nie stosowali jej (nie ma takiej katapulty ktora siegalaby do polowy pokladu)

Markos raz zrobili tak ze przyziemili na 150 stopie, hamowali 270 stop, po czym wystartowali z miejsca zatrzymania i mieli jeszcze "pare setek" stop zapasu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin