|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cicki
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:29, 25 Paź 2006 Temat postu: Uzycie rewerserow w locie C-130 |
|
|
Witam!
Czy mozecie mi podac zrodla, w ktorych bedzie definitywnie potwierdzone/obalone, ze na C-130 mozna uzyc rewerserow bedac w locie. Poza kilkoma postami na roznych forach nigdzie nie moge znalezc tej informacji.
Z gory dziekuje.
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Śro 13:45, 25 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli znasz dobrze angielski spróbuj może tu coś znajdziesz [link widoczny dla zalogowanych]
Ja tylko strzelam, ale wydaje mi się że uzycie rewersów w czasie lotu w przypadku C-130 jest możliwe, wskazywać na to mogło by m.in.:
-jest to samolot typu STOL
-jest to największy i najcięższy samolot jaki kiedykolwiek wylądował na lotniskowcu, bez pomocy lin hamujących
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cicki
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:18, 25 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawe zrodlo, ale niestety nic o uzyciu rewersow w locie nie ma.
Osobiscie tez jestem przekonany o mozliwosci ich uzycia jeszcze przed przyziemieniem, ale nigdzie nie znalazlem tego na pismie. A o ladowaniu Herculesem na lotniskowcu nie slyszalem - bardzo ciekawe!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Drzemi
Moderator
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPMM
|
Wysłany: Śro 14:59, 25 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | -jest to największy i najcięższy samolot jaki kiedykolwiek wylądował na lotniskowcu, bez pomocy lin hamujących |
Na czymś a'la Discovery kiedyś oglądałem program o tym. Właśnie w tym przypadku rewersy były włączane jeszcze w locie, przed dotknięciem pokładu lotniskowca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cicki
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:10, 25 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ok, kupuje te informacje. Dzieki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krecik01
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowy Sącz/Krk
|
Wysłany: Czw 18:27, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | jest to największy i najcięższy samolot jaki kiedykolwiek wylądował na lotniskowcu, bez pomocy lin hamujących |
Tak sie domyślam, że skoro wylądował to i wystartował ... Tak mnie ciekawi tylko jak, bo C130 nie ma chyba takiego przyspieszenia jak różne F-XX ... Poza tym pas startowy lotniskowca jest dość krótki ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biver
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:35, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
krecik01 napisał: |
Tak sie domyślam, że skoro wylądował to i wystartował ... Tak mnie ciekawi tylko jak, bo C130 nie ma chyba takiego przyspieszenia jak różne F-XX ... Poza tym pas startowy lotniskowca jest dość krótki ... |
katapulta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 19:17, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
krecik01 napisał: | Markos napisał: | jest to największy i najcięższy samolot jaki kiedykolwiek wylądował na lotniskowcu, bez pomocy lin hamujących |
Tak sie domyślam, że skoro wylądował to i wystartował ... Tak mnie ciekawi tylko jak, bo C130 nie ma chyba takiego przyspieszenia jak różne F-XX ... Poza tym pas startowy lotniskowca jest dość krótki ... |
Mimo że wszystko poszlo bez problemow, nigdy wiecej tego nie powtorzono, chyba stwierdzili że mimo wszystko ryzyko zbyt duże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Czw 21:31, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
2 krótkie filmiki ukazujące [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych] C-130 z lotniskowca (USS Forrestal). Co ciekawe wygląda na to, że start odbył się bez pomocy katapult lub JATO, wystarczył sam ciąg silników.
I jeszcze kilka informacji na temat, z opisu C-130 w Przeglądzie Konstrukcji Lotniczych.
"Wykorzystując dobre własności startu i lądowania C-130 przeprowadzono próby jego wykorzystania na pokładzie lotniskowca. W tym celu wypożyczono jeden z KC-130F (BuNo 149798) od USMC. Samolot ten przybył 8 października 1963 do Patuxent River, siedziby Naval Air Test Center. Tam przeprowadzono próby startów i lądowań na namalowanym na pasie startowym obrysie pokładu lotniskowca. 22 października 1963 samolot ten pilotowany przez kpt. Jamesa H.Flatley'a po raz pierwszy wylądował na lotniskowcu USS Forrestal. Próby zakończono 30 października po wykonaniu kilkudziesięciu lądowań i startów (bez wspomagania). Choć próby wykazały możliwość stosowania Herculesa do komunikacji z lotniskowcami, US Navy stosuje je wyłącznie na lądzie."
I jeszcze przy podpisie do zdjęcia napisano, iż samolot używał odwracania ciągu jeszcze w czasie lotu na podejściu, przed dotknięciem kołami pokładu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biver
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:30, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
fajne filmy
zaczalem sobie czytac o tym wydarzeniu i to co doczytalem :
poklad USS Forrestal ma okolo 1000 stop dlugosci natomiast C-130 potrzebuje przy minimalnej masie 1150 stop do ladowania i 1400 do startu
jednak w trakcie testow lotniskowiec plynal pod wiatr (predkosc 40-50 wezlow) z predkoscia 10 wezlow co daje od 90 do 110 km/h mniejsza predkosc przy przyziemieniu(przypokladzeniu)
dlatego do ladowania potrzebowali tylko 267 stop (745 przy maksymalnej masie startowej)
P.S. jesli ktos wie co oznacza po polsku "engine 'chop' " bylbym bardzo wdzieczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 22:54, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Aż niesamowite jak krótki dobieg mu wystarczył, miał jeszcze spory zapas, bo start prawie na styk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 23:17, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Wszyscy tu widac zapominaja ze na lotniskowcach uzywaja katapulty do startu i liny hamujacej przy ladowaniu.
Engine chop - nagle zamkniecie przepustnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Czw 23:31, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Wszyscy tu widac zapominaja ze na lotniskowcach uzywaja katapulty do startu i liny hamujacej przy ladowaniu. |
Raczej nikt o tym nie zapomina. Poprostu w omawianym przypadku startów/lądowań tych urządzeń nie zastosowano.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Pią 9:56, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Slepowron bardzo liczę się z Twoim zdaniem, ale przy lądowaniu na 100% nie było lin. Co do startu nie jestem pewien na bank
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biver
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:30, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
pytam sie o "engine chop", bo przeczytalem, ze podczas ladowan wykonywali "to" 3-4 stopy nad pokladem i bylem ciekaw, czy to jest moze inne okreslenie na rewers
co do katapulty, to z filmow jasno wynika, ze nie stosowali jej (nie ma takiej katapulty ktora siegalaby do polowy pokladu)
Markos raz zrobili tak ze przyziemili na 150 stopie, hamowali 270 stop, po czym wystartowali z miejsca zatrzymania i mieli jeszcze "pare setek" stop zapasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|