Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zostań pilotem F-16 !!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Czw 13:30, 09 Lis 2006    Temat postu: Zostań pilotem F-16 !!!

Cytat:
To doskonała propozycja dla młodych ludzi, którzy kochają przygodę, samoloty, są wysportowani i gotowi na wielkie poświęcenie w służbie wojskowej. Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie po raz pierwszy w swej powojennej historii rozpoczęła nabór na pilotów wojskowych wśród absolwentów cywilnych uczelni.

Oferta dotyczy także pań. Egzaminy wstępne na uczelnię odbędą się w dniach 6-8 grudnia br.

Dęblińska Szkoła Orląt zarezerwowała 20 miejsc dla przyszłych pilotów samolotów bojowych, transportowych i śmigłowców. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 listopada.

- Ofertę kierujemy do absolwentów uczelni cywilnych posiadających tytuł magistra - mówi kapitan Andrzej Białek, rzecznik prasowy rektora WSOSP. - Mile widziana jest umiejętność pilotażu wyniesiona z przeszkolenia w aeroklubach. Dla kandydatów na pilotów zorganizujemy 20-miesięczny kurs, podczas którego pilotować będą statki powietrzne będące na uzbrojeniu sił zbrojnych. Najlepsi mają szansę w przyszłości usiąść za sterami legendarnego F-16.

Żeby zostać podchorążym lotniczej uczelni trzeba spełnić szereg warunków. Oprócz dyplomu magistra, kandydaci muszą posiadać końskie zdrowie, odpowiednie predyspozycje psychofizyczne, przejść skomplikowane badania lekarskie w Instytucie medycyny Lotniczej oraz trudne testy w Wojskowym Ośrodku Sprawności Fizycznej.

To nie wszystko. Kandydat musi biegle posługiwać się językiem angielskim (egzamin na poziomie STANAG 6001 2222), być w wieku do 30 lat, niekaranym sądownie oraz posiadać obywatelstwo polskie.

Wnioski o przyjęcie należy kierować bezpośrednio do uczelni do dnia 10 listopada br. na adres: Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych, ul. Dywizjonu 303 nr 12, 08-521 Dęblin lub na numer faksu 081 883 71 03 albo pocztą elektroniczną: [link widoczny dla zalogowanych]. Dodatkowe informacje udzielane są pod numerem telefonu: 081 883 71 00.


źródło: głos szczeciński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gatar




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:36, 09 Lis 2006    Temat postu:

Witam.
Tutaj jest źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Generałowie chyba wreszcie zauważyli braki pilotów.

pozdrawiam
Gatar


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw 17:55, 09 Lis 2006    Temat postu:

co oznacza że trzeba mieć "końskie zdrowie" ?
nic mi nie dolega, mam tytuł mgr inż. , powiedzmy że znam angielski. Ale czy np. to że w dzieciństwie miałem złamaną rękę mnie dyskwalifikuje ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:24, 09 Lis 2006    Temat postu:

Serce, pluca, kregoslup, wzrok, uziebienie itd musi byc 5/5 Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gatar




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:43, 09 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:
co oznacza że trzeba mieć "końskie zdrowie" ?
nic mi nie dolega, mam tytuł mgr inż. , powiedzmy że znam angielski. Ale czy np. to że w dzieciństwie miałem złamaną rękę mnie dyskwalifikuje ?

Przeczytaj to co w linku podanym przeze mnie. Tam nie ma "końskiego zdrowia". To napisał jakis dziennikarz/pismak (to "końskie").
Czy Twoje zdrowie jest na odpowiednim poziomie zadecyduje komisja lekarska. Złamanie w dzieciństwie nie powinno miec znaczenia.

pozdrawiam
Gatar


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Pią 15:26, 10 Lis 2006    Temat postu:

Nie przesadzajcie, nie trzeba być człowiekiem ze skały Smile jakby brali tylko ideały, nie miałby kto latać (bo do zdrowia, dochodzi też MÓZG Wink )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
icekcz




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:01, 10 Lis 2006    Temat postu:

Lat temu 30 usiłowałem dostać się do Liceum lotniczego w Dęblinie.Największego "odsiewu"dokonał laryngolog(m.in mnie) Crying or Very sad .Krzywe przegrody w nosie,szramy na benbenkach usznych itp.wady których nie jesteście nawet w stanie wiedzie że je masz-wykryją i zdyskwalifikują.Już na stan zębów mozna odpaść.Przed laryngologiem grupa liczyła 20 chłopa.Po-juz tylko 1 się ostał Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 18:06, 10 Lis 2006    Temat postu:

Bo na tych badaniach, większośc osób nie jest nie tyle człowiekiem ze skały, tylko brak im pleców ze skały (czy raczej generalskich gwiazdek itp.)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Pią 19:34, 10 Lis 2006    Temat postu:

He he he oni już dobrze wiedzą kogo mają przyjąć Cool Cool Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilot1989




Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:14, 10 Lis 2006    Temat postu:

Panowie jak chcecie moge wam każdy szczegół tych badan napisać od początku do końca sam byłem na badaniach w Dęblinie i w WArszaiwe na "WIML"i wiem jak jest czy ktoś jest ty,m zainteresowany/???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 23:50, 10 Lis 2006    Temat postu:

pilot1989 napisał:
Panowie jak chcecie moge wam każdy szczegół tych badan napisać od początku do końca sam byłem na badaniach w Dęblinie i w WArszaiwe na "WIML"i wiem jak jest czy ktoś jest ty,m zainteresowany/???

moja sugestia... nie pytaj sie tylko napisz normalnie na forum, jak ktoś będize zainteresowany to sie go odeśle to konkretnego tematu - będzie mniej zamieszania niż gdyby każdy miał Cie pytać z osobna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Sob 0:18, 11 Lis 2006    Temat postu:

Załóż może temat z opisem badań i jak ktoś będzie miał wątpliwości będzie tam zadawał pytania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 0:27, 11 Lis 2006    Temat postu:

Drzemi napisał:
Załóż może temat z opisem badań i jak ktoś będzie miał wątpliwości będzie tam zadawał pytania?
Drzemi, mozeby to wrzucil gdzies do ktoregos z istniejacych tematów, bo juz o kolejnych etapach zostawania pilotem wojskowym lub cywilnym jest sporo watkow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilot1989




Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:32, 11 Lis 2006    Temat postu:

no to napisze tutaj admina juz poprosiłem aby usunał tamten temat sam stwierdziłem że to bez sensu..

Droga do uzyskania odpowiedniej kategori zdrowia jest długa i stresująca.
Wszystko dzieli się na 3 etapy:
I etap każdego z panów po skończeniu szkoły średniej czy też po skończeniu 19 lat wzywa WKU na komisje lekarską.Badania standardowe patrzą czy człowiek nie jest ślepy ani głuchy.. podstawowe badania nie ma co opisywać praiwe każdy to przechodzi chyba ze cos wykombinuje.. albo jest psychiczny jakiś.. po dostaniu kat.A mówi sie że sie chce na WSOSP iść i oni daja taki wniosek.. to by było na tyl
II etap Tutaj można napisać zaczynają sie schody.Na początku pobierają mocz oraz krew zdarzają się tacy co przy kri mdleją i wtedy już jest dla nich koniec badań.Potem "LARYNGOLOG" na początku sie wchodzi każe sie przedstawić i daje magiczny tekst do przeczytania... w którym są bardzo głupio poukładane zdania przez co łapie ludzi na tym ze "SEPLENIĄ" albo zle oddychaja czytając albo robią to za szybko.. W następnej kolejności każe nam usiąść na takie specjalne krzesełko bada nam uszy nos oraz gardełko.. uszy u mnie jeden miał zwapnienie rozsiane co go dyskfalifikowało z samolotów odrzutowych sa tez ludzie co maja cos z bębenkami.. ///gardło:::: powiększone migdałym przedewszystkim // nos <LOL> krzywa przegroda to nic ludzie maja połamane nosy i nie wiedzą o tym hehe.To by było na tyle co do pierwszej wizyty u tego PANA.Następnie "NEUROLOG" myśle że nikt tutaj nie powinien mieć problemów , wchodzi sobie dziadek z młotkiem stuka po kolanach kostach.. oraz każe nam wskazac palcem nos..uważam ze nic trudnego."DENTYSTA" odrazu obalam MIT z pląbami w zębach wyobrazcie sobie 40 letniego pilota zadko który w tym wieku ma brak pląb.. u tego lekarza bardzo ważne jest żeby nie mieć DZIUR oraz PRÓCHNICY ale znajda sie tacy co przyjadą z próchnicą."SESJA ZDJĘCIOWA" hehe idziemy sobie na RTG i w kolejności 5 FOTEK KRĘGOSŁUPA , 1 FOTA DUZĄ KLATKI PIERSIOWEJ oraz FOTKA ZATOK... (wyniki na drugi dzień... "OKULISTA" hmm pierw tablicaz literkami troche dalej niż standardowo.. książeczka z kolorami , wstrzykuja do oka jakiś płyn i takim światełkiem sprawdzają,dostajemy jakby taka lupe i kręcimy i coś wychodzi ostrośc chyba , badania w ciemni na maszynie.. ważne jest aby nie mieć więcej niz +0,5 oraz -0,5 dla ODRZUToWYCH natomiast smiglowce i transporty granica jest do +1,0 -1,0::::.KONIEC pierwszego dnia zapomniałem wspomnieć , ze badania w 6SZW trawją 3 DNI!!!.NA 2 dzień mamy wyniki wszystkich fotek , wyniki badan krwi i moczu . Spro ludzi ma krzywy kręgosłup rodzajów wad jest bardzo dużo.. na odrzutowce wad być nie MOŻE natomiast smigla i trans dopuszcza się pare.. , co do klatki to sa ludzie co maja ją zniekształconą najczęściej od urodzenia (GENETYKA)=PECH.ZATOKI broń BOŻE zeby było zawalone wtedy czeka nas punkcja która z tego co wiem jest BOLESNA.Krew szukają nam różnych chorób , mocz np pojawienie sie krwinek czerwonych świadczy o obecnosci kamieni nerkowych choc nie zawsze.
"PSYCHOLOG" 2 godzinny test tak glupi że koniec.... pytanie np co to jest KARTOFEL... są tu min badania czy ktos jest spostrzegawczy itp ludzie odpadają z pwoodu nieopanowania nerwów na to czekaja tam.. "INTERNISTA" troche sie z nim spoznilem generalnie on zajmuje cie ocena badan krwi i moczu.. a tak to mierzy nam ciśnienie(nie denerwowac się) osłuchuje nas itp taki standart jak sie idzie do lekarza..
"LARYNGOLOG 2" wracamy do tego samego lekarza... ale tym razem czeka nas :AUDIOGRAM: czyli badanie słuchu zamykają nas w pomieczeniu gdzie nic nie słychac kobieta puszcza nam rozne tony my mamy sluchawki na uszczach jak slyszmy naciskamy guzik jak nie to nie i wychodzi wykresik... czasami jest też "ELEKTRODIAGRAM" gdzie wsadzają nam w uszy takie kabelki i wychodzi wykres w sumie wyklucza błędy ktore moga wystąpić podczas audiograkmu.................... teraz czeka nas krzesełko obrotowe.. niezła jazda rozkręca nas nie chodzi o szybkość ale trwa to długo a my musimy głową tak ruszac z zamkniętymi oczami jak skończa każą nam zejść stanc na jednej nodze podpisac się i takie tam nie zawsze każą robić to samo.. ale radze wstawac powoli bo czasami rzuca po ścianach.KONIEC DNIA DRUGIEGO!!!! DAY 3 ECHO SERCA tutaj myśle każdy wie o co chodzi generalnie wad byc nie powinno ale obiło m isie o uszy ze niektore są dopuszczalne.. EKG wiadomo.. EEG
badania fal mózgu najczęsciej jest tak ze ludzie mają albo nie dojrzałe fale albo jakieś nadmierne... KOMORA NISKICH CiŚNIEN wchodzimy sobie do komory schodzimy na 5 tys metrów zatykają nam sie uczszy trza duzo sliny połykac co umozliwi nam np guma dzieki ktorej sliny jest wiecej.. w najgorzszym przypadku ma sie chorobę wysokościową która sie objawiam krwią z uszu i nosa. KONIEC DĘBLINA
III ETAP "WIML" WARSZAWA-badania uzupełniająće..trwają też 3 dni i jest HARDCORE!!

osoby ktore po deblinie otrzymaly kat. na smiglowce maja tutaj badania wydolnosciowe jazda na rowerku i pokazuje tenoczy nie jest za duze spirometrie (radze oszczednie z fajkami) musi byc idealna... oraz USG jamy brzusznej patrzą czy wszystko jest na miejscu czy nie ma kamieni nigdzie itp."BŁĘDNIK" jest to bardzo głupia sprawa eliminuje ona całkowicie z latania badanie polega na tym że wlewają nam wode do ucha a nam chce sie zygac potęznie! trzeba byc mocnym każą nam liczyc np do 50 co 2 sporo ludzi tutaj leci... niestety osoby ze zdrowiem na odrzuty są spisywane na ziemie tak samo jaki i smigla i transy.."REZONANS MAGNETYCZNY" badanie maja osoby tylko z kategorią na odrzutowce badany jest kręgosłup cholernieeeeeee dokładnie nie ma mowy o wadzie musi byc ideał ponieważ jest to bardzo wazne , reoznnas mozgu tu dokladnie nie wiem o co chodzi ale sprawdzają czy wszystko na miejsu i czy nie ma jakis innych niespodzianek przy rezonansie widac tez inne czesci ciała bywa ze ludzie w wieku 19 lat maja OSTEOPOROZE cóz zycie... OKULISTA badania min na kurza slepote i jeszcze dokladniej niż w Dęblinie.. WIRÓWKA tam wchodzą tylko ci na odrzuty i co przeszli wszystko wczesniejsze na 6 na obecna chwile trzeba wytrzymac 5,5G osobi niższe maja lepiej choc jest to sprawa indywidualna moim zdaniem te przeciązenie jest do wytrzymania powyzej 7G zaczynaja sie poteżne schody////////////////////////////////////////

TO by było na tyle jesli macie jakies pytania to smialo pisac z checia odpowiem... GRATULUJE TYM KTÓRZY PRZEJDA TO WSZYSTKO NA 6 F16 czeka na was ale pierw bedzie pewnie 9G w wirowce łohohoho

>>>>>>>POZDRAWIAM<<<<<<<


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilot1989




Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:34, 11 Lis 2006    Temat postu:

zapomniałem dodać CHIRURGA facio patrzy czy złamana ostrych nie było fotki ręgosłupa ocenia itp..... i bada odznake męską hihih fotki klatki tez ocenia.. generalnie kładziemy sie i on nam mierzy nogi itp pomara troche tu i tam i si nie jest trudno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin