Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[EPKM] Katowice Muchowiec - newsy, imprezy etc...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska aeroklubowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Sob 19:50, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
wajher napisał:
hm moim zdaniem szkody gornicze nie bylyby az tak wielkim problemem. Istnieja metody utwardzania podloza, z tego zo wiem chodniki pod scislym centrum miasta prowadzace z KWK Staszic nie sa juz eksploatowane...


nie do konca, znasz droge od Muchowca w kierunku do pierwszych bramek na autostradzie Katowice - Krakow ktora zostala zbudowana juz wg najnowoczesniejszej technologii i znajduja sie tam tzw szkody gornicze.
Dodatkowo wystepuja tzw tapniecia na ktore nie ma zadnej rady.
Ktos kto chcialb zainwestowac naprawde duze pieniadze w dostosowanie pasa do regularnego ruchu musza miec pewnosc ze bedzie to inwestycja ktora masz szanse sie zwrocic a tutaj takiej pewnosci nie ma.
Ktora firma ubezpieczeniowa zgodzi sie ubezpieczyc taka inwestycje ?
Chyba ze wezma za to ogromne pieniadze.


No fakt, ciekawe jak poradzono sobie z tym w Zagłębiu Ruhry... aż jestem ciekawy, jak znajdziesz kiedyś przypadkim materiały na ten temat to byłbym wdzięczny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 20:18, 13 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
Airliner napisał:
wajher napisał:
hm moim zdaniem szkody gornicze nie bylyby az tak wielkim problemem. Istnieja metody utwardzania podloza, z tego zo wiem chodniki pod scislym centrum miasta prowadzace z KWK Staszic nie sa juz eksploatowane...


nie do konca, znasz droge od Muchowca w kierunku do pierwszych bramek na autostradzie Katowice - Krakow ktora zostala zbudowana juz wg najnowoczesniejszej technologii i znajduja sie tam tzw szkody gornicze.
Dodatkowo wystepuja tzw tapniecia na ktore nie ma zadnej rady.
Ktos kto chcialb zainwestowac naprawde duze pieniadze w dostosowanie pasa do regularnego ruchu musza miec pewnosc ze bedzie to inwestycja ktora masz szanse sie zwrocic a tutaj takiej pewnosci nie ma.
Ktora firma ubezpieczeniowa zgodzi sie ubezpieczyc taka inwestycje ?
Chyba ze wezma za to ogromne pieniadze.


No fakt, ciekawe jak poradzono sobie z tym w Zagłębiu Ruhry... aż jestem ciekawy, jak znajdziesz kiedyś przypadkim materiały na ten temat to byłbym wdzięczny...


Kiedys w Skrzydlatej Polsce byl art na ten temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:23, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
nie do konca, znasz droge od Muchowca w kierunku do pierwszych bramek na autostradzie Katowice - Krakow ktora zostala zbudowana juz wg najnowoczesniejszej technologii i znajduja sie tam tzw szkody gornicze.
Dodatkowo wystepuja tzw tapniecia na ktore nie ma zadnej rady.
Ktos kto chcialb zainwestowac naprawde duze pieniadze w dostosowanie pasa do regularnego ruchu musza miec pewnosc ze bedzie to inwestycja ktora masz szanse sie zwrocic a tutaj takiej pewnosci nie ma.
Ktora firma ubezpieczeniowa zgodzi sie ubezpieczyc taka inwestycje ?
Chyba ze wezma za to ogromne pieniadze.


To ze A4 sie rozyspuje jest spowodowane tylko i wylacznie zly sposobem wykoniania i zastosowania nie odpowiednich materialow na tego typu terenach.

Popatrz sobie na inwestycje w centrum Katowic jaka jest 700m tunel w centrum miasta, czy np. budynek Altus czy budowany hotel kolo Muchowca ktory ma miec 16 pieter. Wszystko sie ladnie trzyma. Wiec taki pas na terenach szkod gorniczych nie jest problemem, a szukaniem dziury w calym Razz

Szkody gornicze to ostatni problem firmy ktora by chciala zainwestowac w city airport. Co innego jak otoczenie czyli autostrada A4 i planowana tam budowa (ktora w sumie w tym roku sie rozpoczyna) 3 poziomowego wezla komunikacyjnego, ale to rowniez pewnie jest budowane w uzgodnieniu z aeroklubem.

Szansa na takie lotnisko jest za ok 10-15 lat. No chyba ze oni maja inne plany i moze inwestora maja?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 20:52, 13 Sty 2007    Temat postu:

BN napisał:
Wiec taki pas na terenach szkod gorniczych nie jest problemem, a szukaniem dziury w calym Razz



To nie ja to wymyslilem, tylko jest to zdanie specjalistow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:13, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
BN napisał:
Wiec taki pas na terenach szkod gorniczych nie jest problemem, a szukaniem dziury w calym Razz



To nie ja to wymyslilem, tylko jest to zdanie specjalistow.


Rozumie ze swoja tezę oparli po przeprowadzeniu badan geologicznych?

Wiesz, w Polsce specjalistów jest wielu (np. nowy szef NBP). Swego czasu mówili tez ze w Katowicach i sasiednich miastach nie bedzie mozna budowac biurowców bo się będą zapadać pod ziemie. Jaki jest efekt? W cetrum stoi ponad 120m biurowiec, hotel 80m buduje się w odległosci ok. 800m od Muchowca, a kolo ronda ma powstać kilka nowych biurowców ( w tym centrum kongresowe na terenie kopalni Katowice! ) Ciekawe co na to "specjalisci"? Wink

Zreszta pare lat temu na Muchowcu lądowal Turbolet L-410 i się jakoś dało. Faktem jest to ze nie ląduje nic wiekszego na pasie betonowym bo on jest w tragicznym stanie. Jesli zostanie wyremontowany wowcza bedzie sie mozna spodziewać tego typu maszyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 21:32, 13 Sty 2007    Temat postu:

BN napisał:
Airliner napisał:
BN napisał:
Wiec taki pas na terenach szkod gorniczych nie jest problemem, a szukaniem dziury w calym Razz



To nie ja to wymyslilem, tylko jest to zdanie specjalistow.


Rozumie ze swoja tezę oparli po przeprowadzeniu badan geologicznych?

Wiesz, w Polsce specjalistów jest wielu (np. nowy szef NBP). Swego czasu mówili tez ze w Katowicach i sasiednich miastach nie bedzie mozna budowac biurowców bo się będą zapadać pod ziemie. Jaki jest efekt? W cetrum stoi ponad 120m biurowiec, hotel 80m buduje się w odległosci ok. 800m od Muchowca, a kolo ronda ma powstać kilka nowych biurowców ( w tym centrum kongresowe na terenie kopalni Katowice! ) Ciekawe co na to "specjalisci"? Wink

Zreszta pare lat temu na Muchowcu lądowal Turbolet L-410 i się jakoś dało. Faktem jest to ze nie ląduje nic wiekszego na pasie betonowym bo on jest w tragicznym stanie. Jesli zostanie wyremontowany wowcza bedzie sie mozna spodziewać tego typu maszyn.


Turbolet to zaledwie 6 tonowa maszyna a male maszyn pasazerskie typu Dash8(15ton), Saab 340(12ton), ATR42(18ton) konczac o ARJ 85(42tony).

Tym bardziej ze bylo to jednostkowe ladowanie.

Co do specjalistow (w tej dziedzinie nie jestem, ale ty takze taka wiedza sie nie chwaliles) to nie pozostaje mi nic innego tylko im uwierzyc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Sob 21:39, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:

Tym bardziej ze bylo to jednostkowe ladowanie.


To nie było jednostkowe lądowanie

Samolot przez około 4 lata stacjonował na Muchowcu w bazie lotnictwa sanitarnego i wykonywał regularne loty.
Nawet hangar sanitarny został specjalnie przerobiony żeby się do niego bez problemów mieścił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 21:43, 13 Sty 2007    Temat postu:

Piotrek napisał:
Airliner napisał:

Tym bardziej ze bylo to jednostkowe ladowanie.


To nie było jednostkowe lądowanie

Samolot przez około 4 lata stacjonował na Muchowcu w bazie lotnictwa sanitarnego i wykonywał regularne loty.
Nawet hangar sanitarny został specjalnie przerobiony żeby się do niego bez problemów mieścił.


Piotr ok, ale to caly czas stosunkowo lekka maszyna ktora moze operowac nawet z trawiastych pasow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:45, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
Turbolet to zaledwie 6 tonowa maszyna a male maszyn pasazerskie typu Dash8(15ton), Saab 340(12ton), ATR42(18ton) konczac o ARJ 85(42tony).


To ze ladowala 6 tonowa maszyna o niczym nie znaczy. Proponuje sprawdzic specyfikacje techniczna tego pasa i jak ciezkie maszyny mogly na nim ladowac. Jesli bedzie budowany nowy pas to uwierz ze bedzie on spelnial warunki wg. zalozen inwestora. Czyli on sobie zaplanuje jakie maszyny beda tam mialy ladowac - czy to bedzie malutkie GA czy samoloty typu STOL. Zadne szkody gornicze tutaj nie beda przeszkadzaly.


Airliner napisał:
Co do specjalistow (w tej dziedzinie nie jestem, ale ty takze taka wiedza sie nie chwaliles) to nie pozostaje mi nic innego tylko im uwierzyc.


Mozesz napisac gdzie wycztales te slowa tych "specjalistow" ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 21:46, 13 Sty 2007    Temat postu:

BN napisał:

Mozesz napisac gdzie wycztales te slowa tych "specjalistow" ?


cofnij sie kilka postow wyzej a znajdziesz odp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:55, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
BN napisał:

Mozesz napisac gdzie wycztales te slowa tych "specjalistow" ?


cofnij sie kilka postow wyzej a znajdziesz odp.


To przypomnij sobie jak mozesz w jakim numerze lub ile lat temu to bylo.

Zreszta obecnie oceny specjalistow od szkod gorniczych ktore byly wydawane ok 7 lat temu, maja sie nijak do obecnie stosowanych technologi.

Ale jesli bys sobie przypomnial to bede wdzieczny. A szczegolnie moj wujek ktory jest wlasnie specjalista od budowy roznych obiektow (wiezowcow) na obiektach objetych szkodami gorniczymi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 21:59, 13 Sty 2007    Temat postu:

BN napisał:
Airliner napisał:
BN napisał:

Mozesz napisac gdzie wycztales te slowa tych "specjalistow" ?


cofnij sie kilka postow wyzej a znajdziesz odp.


To przypomnij sobie jak mozesz w jakim numerze lub ile lat temu to bylo.



To byla SP z lat 90tych byl caly art na temat jakiegos jubileuszu obecnosci PLL LOT w KTW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:04, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
To byla SP z lat 90tych byl caly art na temat jakiegos jubileuszu obecnosci PLL LOT w KTW.


Czyli kurcze ciezko bedzie mi dostac ten numer Sad Ale obiecuje zapytac wujka nt. jego wiedzy odnosnie budowy pasow startowych na takich terenach Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 22:22, 13 Sty 2007    Temat postu:

Na oficjalnej stronie Muchowca (http://www.lotnisko.katowice.pl/) znalazlem taki o to komunikat:

Z uwagi na szkody górnicze występujące na lotnisku KATOWICE/Muchowiec i konieczność bieżącego sprawdzania nawierzchni lotniska, wszystkie przyloty należy uzgadniać telefonicznie z wyprzedzeniem 3 godzin.

Wiec jest cos na rzeczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:30, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
Na oficjalnej stronie Muchowca (http://www.lotnisko.katowice.pl/) znalazlem taki o to komunikat:

Z uwagi na szkody górnicze występujące na lotnisku KATOWICE/Muchowiec i konieczność bieżącego sprawdzania nawierzchni lotniska, wszystkie przyloty należy uzgadniać telefonicznie z wyprzedzeniem 3 godzin.

Wiec jest cos na rzeczy


Komunikat jest skierowany do pilotów którzy chcą lądować na pasie betonowym. Pas ten zresztą jest bardzo rzadko wykorzystywany do lądowań i dlatego jest obowiązek meldowania planowanego lądowania po czym jest sprawdzany stan nawierzchni betonowej. Dlatego tez aeroklub chce wykonać nową nawierzchnię pasa i drogi kołowania dla pilotów o czym pisałem na poprzedniej podstronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska aeroklubowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin