|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 22:37, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Airliner napisał: | Na oficjalnej stronie Muchowca (http://www.lotnisko.katowice.pl/) znalazlem taki o to komunikat:
Z uwagi na szkody górnicze występujące na lotnisku KATOWICE/Muchowiec i konieczność bieżącego sprawdzania nawierzchni lotniska, wszystkie przyloty należy uzgadniać telefonicznie z wyprzedzeniem 3 godzin.
Wiec jest cos na rzeczy |
Komunikat jest skierowany do pilotów którzy chcą lądować na pasie betonowym. Pas ten zresztą jest bardzo rzadko wykorzystywany do lądowań i dlatego jest obowiązek meldowania planowanego lądowania po czym jest sprawdzany stan nawierzchni betonowej. Dlatego tez aeroklub chce wykonać nową nawierzchnię pasa i drogi kołowania dla pilotów o czym pisałem na poprzedniej podstronie. |
ale wyraznie jest napisane z jakiego powodu "szkody gornicze"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:54, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: |
ale wyraznie jest napisane z jakiego powodu "szkody gornicze" |
Pas betonowy nie był remontowany od kilkudziesięciu lat więc proces wywołany przez szkody górnicze w znacznym stopniu go zniszczyły. Przypomnę tylko ze pas betonowy został zbudowany w 1928 roku kiedy to nie zwracano uwagi na tego typu zagrożenia. Dlatego teraz wystarczy śnieg, mróz i następnie odwilż żeby na pasie pojawiły się ubytki, dziury, większe kawałki betonu... Dlatego potrzebny jest remont pasa. Aeroklub z tego co widze wpadł na pomysł budowy nowego pasa+drogi kołowania, zamiast remontu. Dzięki czemu planują lub maja dotacje z UE. Dotacje taką dostał aeroklub warmińsko mazurski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Nie 11:44, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
chłopaki spokojnie, nie nakrecajcie sie
Zgodze się z BN. Obecnie stosowane technologie pozwalają spokojnie zniwelować negatywne skutki eksploatacji złóż węgla. Biurowce w Katowicach (Altus - 120m, Bliźniaki Staleksportu - 100m, Chorzowska 50, ING, Tunel pod rondem, tereny kwk- muzeum slaskie i centrum konferencyjne - to tylko wybrane przykłady).
A4 - to specyficzny przykład, na odcinku Krakow-Katowice ta autostrada pozostawia wiele do życzenia, ale wazne że jest. Generalnie uwierzcie mi południe kraju pod względem sieci dróg i kochanej A4 jest w komfortowej sytuacji.
Podejrzewam wlasnie, ze komunikat na stronie aeroklubu dotyczy tego ze plyty betonowe na pasie maja juz swoje lata i nadają się jedynie do wymiany - ubytki w nawierzchni i zapadnięcia po tak długiej eksploatacji to normalne.
Podejrzewam, ze ewentualna budowa nowego pasa polegałaby na likwidacji starego, niwelacji i utwardzeniu terenu i budowie nowego i pewnie z asfaltobetonu (taniej) aniżeli z płyt betonowych.
Patrząc na otoczenie portu nie podejrzewam zeby zdecydowano się na inny kierunek pasa niż 23-05.
Generlanie zajmuje się marketingiem w lotnictwie a nie budownictwem - uważam, że lotnisko w takiej lokalizacji w koncepcji City Airport ma sens ekonomiczny i jeżeli sytuacja dojrzeje i znajdą się inwestorzy, to znajdą się także technologie... (a wtedy bedzie można to świetnie sprzedawać )) )
Powiedzcie mi jeszcze, bo dawno nie byłem w Katosach, w którym miejscu stawiają ten hotel? jakieś www?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:54, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
wajher napisał: |
Powiedzcie mi jeszcze, bo dawno nie byłem w Katosach, w którym miejscu stawiają ten hotel? jakieś www? |
Ten hotel jest z sieci System
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Nie 12:07, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ja piernicze... ale miejscówka....
poważnie jezeli dojdzie do realizacji lotniska na muchowcu (jestem przekonany ze predzej czy pozniej tak sie stanie) to poludniowe dzielnice Katosow beda wymarzonym miejscem do rozwoju biznesu..
nie wspomne o polaczeniach krajowych ktore smialo moglyby konkurowac z IC, przy zalozeniu ze ladujesz samolotem 10 min od centrum miasta
(chyba zastanowie sie nad powrotem do GOP - zalamuje mnie jednak nadal fatalna komunikacja aglomeracyjna i brak zrownowazonego rozwoju wszystkich miast aglomeracji czyt. każda gmina sobie rzepke skrobie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sterixx
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Nie 12:24, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
wajher napisał: | zalamuje mnie jednak nadal fatalna komunikacja aglomeracyjna i brak zrownowazonego rozwoju wszystkich miast aglomeracji czyt. każda gmina sobie rzepke skrobie) |
Nie wiem czy słyszałeś że GOP ma stać się jednym miastem Silesia a wtedy według mnie będą duże zmiany czyli jedne pieniądze dla wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:28, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
wajher napisał: | ja piernicze... ale miejscówka....
poważnie jezeli dojdzie do realizacji lotniska na muchowcu (jestem przekonany ze predzej czy pozniej tak sie stanie) to poludniowe dzielnice Katosow beda wymarzonym miejscem do rozwoju biznesu.. |
W sumie juz staje się to faktem poprzez budowe budynku sądu okregowego ktory ma byc perelka architektoniczna Katowic. Kolo tego budynku powstana wkrotce dwa biurowce klasy A (czyli full wypas ) i pewnie za tym pojdzie wysyp innych inwestycji
W tej czerwonej elipsie jest region w ktorym powstaje sąd i dwa biurowce klasy A
wajher napisał: | nie wspomne o polaczeniach krajowych ktore smialo moglyby konkurowac z IC, przy zalozeniu ze ladujesz samolotem 10 min od centrum miasta |
Ehh marzenia
wajher napisał: | (chyba zastanowie sie nad powrotem do GOP - zalamuje mnie jednak nadal fatalna komunikacja aglomeracyjna i brak zrownowazonego rozwoju wszystkich miast aglomeracji czyt. każda gmina sobie rzepke skrobie) |
Komunikacja jest jaka jest :/ Ale sadze ze jesli projekt super miasta czyli Silesi dojdzie do skutku wkoncu uwarunkowania wlasnoscoiwe nad KZK GOP i Tramwjami Slaskimi beda jasne, a tkaze wkoncu dojdzie do budowy szybkiego tramwaju ktory ma w znacznym stopinu usprawnic komunikacje pomiedzy cala przyszla Silesia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Nie 13:38, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Offa tutaj troche robimy ale....
jesli chodzi o komunikacje aglomeracyjna to wystarczyloby doinwestowanie istniejacych linii kolejowych. Na dobra sprawe (rowniez przy Muchowcu) w kazdej dzielnicy kazdego miasta w GOPie znajduje sie jakas linia kolejowa.
Budowa tramwaju jest zbyt droga stworzenie szkieletu komunikacji opartego o istniejaca siatke polaczen kolejowych jest o wiele łatwiejsza i mniej kosztochlonna. Autobusy natomiast powinny pelnic role "feederow" z bardziej oddalonych od linii kolejowych rejonow do przystankow kolejowych.
Ja sam mieszkalem w DG. To swietny przyklad. Kiedy odwiedzam znajomych w Kato i rodzicow w DG zawsze wybieram pociag jako najszybszy i najwygodniejszy sposob poruszania sie po aglomeracji (chociaz nie najtanszy). Zupelnie nie rozumiem po jaka cholere jezdza autobusy 80X (z pozal sie Boze czestotliwoscia co pol godziny (sic!), kazda osiemsteka na inna ulice w DG. I jeszcze ten zafajnisty tabor!. Wystarczyłaby SKM ktora co 15 - 20 minut kursowalaby na trasie Zawiercie (Pyrzowice;) ) ->Katowice i dowozila mieszkajacych w sypialniach ludzi do centrum aglomeracji w 20-30 minut w komfortowych warunkach, a na stacje paxow dowoziłyby kursujace po obrzezach niewielkie autobusy.
Problem w tym ze kazde z miast w GOPie mysli ze jest pempkiem swiata i kreuje swoje centrum jako srodek aglomeracji. A KZK GOP to dla mnie jakis dziwny twor.
Namiastke tego o czym mowie mamy obecnie w Poznaniu.
Autobusy dowoza paxow z dzielnic peryferyjnych i duzych osiedli do przystankow przesiadkowych i petli tramwajowych. Duza czestotliwosc kursow i latwe przesiadki na tramwaj + stosunkowo tanie i nowoczesne bilety ułatwiaja sprawe. . Komunikacja jest w miare szybka (z pewnymi wyjatkami np. Bukowska), a w porownaniu z KZK GOPem, komfort MPK w poznaniu to jak porownanie Trabanta do Bentleya.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 0:04, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tak juz mega OT to tak
maja wygladac Katowice za pare lat Kto byl w K-ach ten pozna co sie zmieni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Wto 8:03, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Fakne katosy, oby sie udalo bo kilku lokalnych krzykaczy juz mowi ze to zamach na architekture realnego socjalizmu... itepe.....
Na szczescie widze ze pomysl z odbudowaniem przedwojennych kamienic wokol rynku przepadl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krisg
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Nie 19:58, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | 10 mln zł ma kosztować budowa nowego pasa startowego na Muchowcu. Betonowy pas będzie miał 850 m długości i 25 m szerokości. Powstanie wzdłuż ul. Lotnisko. - Zdecydowaliśmy, że sami zapłacimy za projekt - mówi Andrzej Wernicke, prezes katowickiego aeroklubu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:13, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Przekleje cały tekst z gazeta.pl
Cytat: |
Samoloty z biznesmenami wylądują na Muchowcu?
Tomasz Głogowski, 2007-01-21, ostatnia aktualizacja 2007-01-21 17:09
10 mln zł ma kosztować budowa nowego pasa startowego na Muchowcu, który chce przekształcić się w lotnisko miejskie z prawdziwego zdarzenia.
Muchowiec ma stać się lotniskiem miejskim. Niedługo przybędzie mu porządny, betonowy pas
10 mln zł ma kosztować budowa nowego pasa startowego na Muchowcu. Betonowy pas będzie miał 850 m długości i 25 m szerokości. Powstanie wzdłuż ul. Lotnisko. - Zdecydowaliśmy, że sami zapłacimy za projekt - mówi Andrzej Wernicke, prezes katowickiego aeroklubu.
Dla Muchowca ta inwestycje może mieć przełomowe znacznie. Na nowym pasie będą mogły lądować małe samoloty pasażerskie przewożące do 18 osób. Teraz lotnisko spełnia tylko funkcje szkoleniowe i przyjmuje jedynie maszyny lądujące na trawie. - Chcemy stać się lotniskiem miejskim z prawdziwego zdarzenia. Takim, które nie tylko uczy pilotów latać, ale też jest otwarte dla samolotów biznesmenów i turystów przylatujących na Śląsk - dodaje prezes Wernicke.
Dziś większość takich maszyn ląduje w Pyrzowicach. - Do nas trafia jedynie kilka prywatnych samolotów w miesiącu, a mogłoby kilkadziesiąt - mówi Wernicke i przekonuje, że większy ruch samolotów nad Katowicami nie będzie przeszkadzał mieszkańcom. - Nowoczesne samoloty pasażerskie są ciche - tłumaczy.
Prezes liczy, że resztę pieniędzy na budowę nowego pasa wyłożą unijne fundusze i Katowicki Holding Węglowy, który musi płacić za szkody górnicze powstałe na Muchowcu (kopalnie zniszczyły dotychczasowy pas startowy, który może być wykorzystywany tylko w części).
Teraz pojawiła się szansa na budowę nowego pasa, bo holding szykuje się do eksploatacji nowych złóż pod miastem. Obiecał, że sfinansuje część nowego pasa i tak zabezpieczy tereny pod lotniskiem, że o nowych szkodach górniczych nie będzie już mowy.
Prezes Wernicke przyznaje, że dziś większość mieszkańców omija lotnisko z daleka, myśląc, że to miejsce zarezerwowane tylko dla doświadczonych pilotów i tych, którzy uczą się latać.- Każdy może przyjść, podziwiać samoloty, popatrzeć, jak lądują i startują. Chcemy się zmienić i zacząć żyć życiem miejskim - zaprasza szef aeroklubu. Dodaje, że pierwszy krok został już zrobiony. Lada dzień zakończy się remont restauracji w budynku lotniska.
Na plany rozwoju Muchowca przychylnym okiem patrzy też lotnisko w Pyrzowicach. - Nie mamy nic przeciwko, by małe samoloty pasażerskie lądowały w Katowicach. Myślimy nawet o szerszej współpracy, lada dzień będziemy omawiać jej szczegóły - mówi Cezary Orzech, rzecznik Międzynarodowego Portu Lotniczego w Pyrzowicach.
Okazuje się bowiem, że lotnisko miejskie bardzo by się na Śląsku przydało. Podczas dużego ruchu w powietrzu małe samoloty można by kierować na Muchowiec, tak by nie przeszkadzały w lądowaniu dużym maszynom. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Butik
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: MEDUR
|
Wysłany: Pon 16:28, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Podczas dużego ruchu w powietrzu małe samoloty można by kierować na Muchowiec, tak by nie przeszkadzały w lądowaniu dużym maszynom. |
Gdzie ten duży ruch w powietrzu na pyrzowicach i na czym polega 'przeszkadzanie' małych samolotów??
PS. Żeby nie było - jako pilot jestem absolutnie za rozwojem lotniska Muchowiec, ale wkurzają mnie teksty jak powyższy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:41, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Butik napisał: | Cytat: | Podczas dużego ruchu w powietrzu małe samoloty można by kierować na Muchowiec, tak by nie przeszkadzały w lądowaniu dużym maszynom. |
Gdzie ten duży ruch w powietrzu na pyrzowicach i na czym polega 'przeszkadzanie' małych samolotów??
PS. Żeby nie było - jako pilot jestem absolutnie za rozwojem lotniska Muchowiec, ale wkurzają mnie teksty jak powyższy. |
Pewnie pisal dziennikarz ktory mysli ze jak laduja dwa samoloty typu A320 na godzine to juz jest tlok w powietrzu
Sądze tutaj chodzic moze o wywalenie ruchu GA z Pyrzowic i zajecie plyty numer 2 pod przyszle inwestycje pod baze cargo... Tym bardziej mozna tak sadzic ze zarzad Pyrzowic rozmawia z zarzadem Muchowca o tej sprawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Butik
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: MEDUR
|
Wysłany: Pon 16:45, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Wielki q..a miężdunarodnyj port z pięcioma operacjami na krzyż. Co się będą gównianym GA zajmować jak 'u nas panie arbasy i bejingi londujom'. Kuźwa typowe w PL, od Wawy poprzez wszelkie inne porty (za wyjątkiem Łodzi). Fajnie będzie jak się obudzimy za 10 lat z brakiem pilotów na rynku. Bo niby gdzie się uczyć i latać. Małe lotniska w stanie opłakanym, na dużym GA won.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|