Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[EPKM] Katowice Muchowiec - newsy, imprezy etc...
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska aeroklubowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:38, 09 Sty 2007    Temat postu: [EPKM] Katowice Muchowiec - newsy, imprezy etc...

Z racji takiej ze nasze spotkania odbywaja sie w restauracji na terenie Muchowca, warto by zainteresować się co się dzieje na terenie tego lotniska, jakie są spodziewane inwestycje czy terminy organizowania m.in targów, zawodów itd Smile

Adres strony aeroklubu [link widoczny dla zalogowanych]

Polecam poogladac sobie galerie zdjęc Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BN dnia Śro 0:04, 10 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:39, 09 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:

Czwartek, 14 Grudzień 2006
Zarząd Aeroklubu Śląskiego w Katowicach zaprasza do składania ofert na wykonanie koncepcji oraz projektu pasa startowego o nawierzchni sztucznej wraz z drogami kołowania, płytami postojowymi i oświetleniem nawigacyjnym na lotnisku KATOWICE/Muchowiec. Wstępne założenia do koncepcji i projektu oraz szczegóły dotyczące wymagań, jakie musi spełniać oferta są do uzyskania u dyrektora Aeroklubu Śląskiego. Termin składania ofert upływa 26 grudnia 2006 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:42, 09 Sty 2007    Temat postu:

Kalendarz Aeroklubu Śląskiego na 2007 rok
W recepcji Aeroklubu Śląskiego można już nabyć kalendarz Aeroklubu Śląskiego w Katowicach na 2007 rok. Kalendarz jest poświęcony 80-leciu lotniska Muchowiec w Katowicach oraz początkom Aeroklubu Śląskiego. Większość zdjęć zamieszczonych w kalendarzu prezentuje historię lotniska i naszego aeroklubu, zarówno tą najstarszą - przedwojenną, jak i historię nowszą z lat 80-tych i 90-tych. Cena kalendarza wynosi 12,00 zł.








Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simen




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Wto 23:50, 09 Sty 2007    Temat postu:

BN napisał:
Cytat:

Czwartek, 14 Grudzień 2006
Zarząd Aeroklubu Śląskiego w Katowicach zaprasza do składania ofert na wykonanie koncepcji oraz projektu pasa startowego o nawierzchni sztucznej wraz z drogami kołowania, płytami postojowymi i oświetleniem nawigacyjnym na lotnisku KATOWICE/Muchowiec. Wstępne założenia do koncepcji i projektu oraz szczegóły dotyczące wymagań, jakie musi spełniać oferta są do uzyskania u dyrektora Aeroklubu Śląskiego. Termin składania ofert upływa 26 grudnia 2006 roku.


A to ciekawe? Czy ktoś wie coś więcej na ten temat? Czyżby miało powstac na Muchowcu lotnisko z prawdziwego zdażenia? Jak sądze i tak z uwagi chociazby na pobliskie osiedla maksymalnie ladowac tam bedą samoloty dyspozycyjne o ile to w ogóle powstanie. Może ktoś słyszał albo wie czy są juz na to jakies pieniądze czy może jest to tylko bardzo wstępny projekt?

PS. Fajny temat. O Muchowcu bardzo mało się na tym forum mówi, a to bardzo ciekawe lotnisko i warte uwagi. W ogóle samoloty lekkie i GA nie goszczą zbyt czesto na tym forum, a szkoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:58, 09 Sty 2007    Temat postu:

Sądze ze skoro termin skladania ofert juz minal to mozna napisac e-maila do zarzadu Aeroklubu Śląskiego z takim zapytaniem.

Zreszta skoro oglaszaja taka chec to maja fundusze lub plan jak zdobyc taka kase na tego typu inwestycje.

Na stronie Muchowca jest jeszcze taka informacja z 09.12.2006

Cytat:
Zarząd Aeroklubu Śląskiego w Katowicach zaprasza wszystkich chętnych dzierżawą działek na lotnisku Muchowiec na spotkanie, które odbędzie się w sobotę 16 grudnia 2006 roku o godzinie 15.00 w sali szkoleniowej Aeroklubu Śląskiego. Na spotkaniu omówione zostaną zasady wspólnych inwestycji w rozwój lotniska oraz zasady dzierżawy działek niezabudowanych pod inwestycje związane z rozwojem infrastruktury lotniska.


Cytat:
Zarząd Aeroklubu Śląskiego w Katowicach powołał funkcję rzecznika prasowego Aeroklubu Śląskiego. Funkcję tą objął Cezary Orzech, znany dziennikarz Radia Katowice, rzecznik prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, znawca i sympatyk lotnictwa. Funkcja rzecznika prasowego, podobnie jak praca w zarządzie Aeroklubu Śląskiego, odbywa się na zasadzie wolontariatu.


Warto pytanie odnosnie budowy pasa, drog kolowania napisac do Pana Orzecha ktory zna z tego co sie orientuje nasze stowarzyszenie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:04, 10 Sty 2007    Temat postu:

Podejrzewam, że to pewnie próba uzyskania funduszy unijnych. Tam najpierw trzeba nagromadzić papierów, a potem występować o granty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 0:13, 10 Sty 2007    Temat postu:

BN mail do Pana Orzecha zostanie napisany. Mam nadzieję, że do soboty dostaniemy odpowiedź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek_epkt




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Śro 6:45, 10 Sty 2007    Temat postu:

Od paru tygodni na końcu pasa od strony wschodniej są jakieś wykopy. Nie znam jednak szczegółów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 17:36, 10 Sty 2007    Temat postu:

Mam nadzieję, że Pan Orzech szybko odpisze na mojego maila. Jak tylko pojawi się odpowiedź w tej sprawie napewno zamieszcze ją w całości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Sob 0:27, 13 Sty 2007    Temat postu:

Czesc,

rozwoj Muchowca to faktycznie fajny temat.

Patrzac na tak budujace przykłady jak London City aż prosi się tam lotnisko dla samolotów pasażerskich STOL.

Przeszkodą są osiedla na Paderewie i pewnie byłoby mase ograniczeń hałasowych, ale jak wiemy EGLC też jest oroczone gęstą zabudową a przerabia już ponad 2M paxów.

Patrząc przyszłościowo, o ile jakiś "planista" nie zechce wykurzyć stamtąd lotniska, Muchowiec może być idealnym lotniskiem dla połaczeń krajowych i międzynarodowych biznesowych, do kluczowych dla aglomeracji GOP destynacji, jak FRA, MUC, CDG czy MXP/LIN. Oczywisćie wszystko zależy od pieniędzy na rozkręcenie tego typu biznesu.

Sory, trochę sie zapędziłem, ale nie ukrywam że EGLC to moje ulubione lotnisko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 0:48, 13 Sty 2007    Temat postu:

Dawno temu ktos zrobil takie cudo w Wikipedii [link widoczny dla zalogowanych]

Kolo lotniska budowany jest aktualnie ( w sumie budowa trwa dopiero od okolo 2 miesiecy) hotel co ma miec 16 pieter i wszystko bylo uzgadnianie z lotniskiem odnosnie wysokosci, oswietlenia wiec kto wie, kto wie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Sob 15:22, 13 Sty 2007    Temat postu:

Z AIP wynika że całość "betonowego " pasa/pola ma długość około 1700m i szerokość pewnie gdzieś około 50m.

Oczywiście całość do kapitalnego remontu, jeśli nie odbudowy (wiem, że dawniej były jakieś problemy z powodu szkód górniczych).

Sam pas startowy to 1110m x 30m i SWY 190m i 220m po obu stronach pasa.

W przypadku ewentualnej odbudowy/modernizacji pasa podejrzewam, że od strony CH 3 Stawy należałoby pozostawić 200m SWY a pas "przesunąć w linii w stronę parku leśnego. W ten sposób powstałby pas o długości około 1410m i szerokości 30-40m. Wystarczający dla lotniska tej klasy, spełniający minima takich maszyn jak Avro, Q400 czy ATR - dopuszczonych do ruchu także na City w Londynie.

Niewielka płyta postojowa (4-5 samolotów klasy Avro/Q400) mogłaby zostać ulokowana przed hangarami aeroklubu a terminal w okolicy skrzyżowania ulicy Lotnisko z Francuską. Dwie drogi kołowania: jedna na próg 23 a druga na 05 (lub jedna na środek pasa). Na pewno likwidacji uległby pas trawiasty 25-07.

Oczywiście ewentualne lotnisko miałoby sporo ograniczeń ze względu na normy hałasowe itp. Nie wiem jak z kątem podejścia. Jestem też ciekawy jak w latach 50 wyglądały(wyglądała) na lotnisku droga kołowania z pasa pod budynek "dworca lotniczego"... Może macie jakieś stare zdjęcia..?

Cieszę się, że władze aeroklubu myslą o rozwoju działalności tego lotniska i serdecznie dopinguję tej idei


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 15:50, 13 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
Oczywiście całość do kapitalnego remontu, jeśli nie odbudowy (wiem, że dawniej były jakieś problemy z powodu szkód górniczych).


z tego co wiem wlasnie z powodu szkod gorniczych lotnisko komunikacyjne zostalo przeniesione do Pyrzowic.
Stad tez watpie by mogly regularnie ladowac stosunkowo ciezkie maszyny wazace powyzej 20 ton.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Sob 19:16, 13 Sty 2007    Temat postu:

czesc,

hm moim zdaniem szkody gornicze nie bylyby az tak wielkim problemem. Istnieja metody utwardzania podloza, z tego zo wiem chodniki pod scislym centrum miasta prowadzace z KWK Staszic nie sa juz eksploatowane...

Bardziej obawialbym sie protestow mieszkancow Paderewy. Nie wiem tez, czy CH 3 Stawy nie byłoby zbyt blisko progu pasa. Jeśli chodzi o scieżkę podejścia to do 23 samoloty maja kilka wiekszych przeszkod (linie napowietrzne i huta ferrum), a samoloty podchodziłyby znad centrum Dąbrowy i Sosnowca.

W drugą stronę po drodze mamy dosyć gęsto zabudowane Piotrowice. Uwzględniając przewagę wiatrów wiejących z zachodu podeścia znad Piotrowic zdarzałyby się raczej rzadko, niemniej jedna procedura dla samolotów lądujących musiałaby przewidywać podejście znad tychów i wejście w oś pasa gdzieś na wysokości PRK. Dla startujacych pewnie przewidywałaby po starcie skręt w lewo na południe.

Po obu stronach jest sporo przeszkod.

W przypadku uruchomienia trzeciego wiekszego lotniska w regionie pewnie zdecydownoby się na SIDy i STARy dla Balic, Pyrzowic i Muchowca.


Cholera znowu się nakręcam... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 19:46, 13 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
hm moim zdaniem szkody gornicze nie bylyby az tak wielkim problemem. Istnieja metody utwardzania podloza, z tego zo wiem chodniki pod scislym centrum miasta prowadzace z KWK Staszic nie sa juz eksploatowane...


nie do konca, znasz droge od Muchowca w kierunku do pierwszych bramek na autostradzie Katowice - Krakow ktora zostala zbudowana juz wg najnowoczesniejszej technologii i znajduja sie tam tzw szkody gornicze.
Dodatkowo wystepuja tzw tapniecia na ktore nie ma zadnej rady.
Ktos kto chcialb zainwestowac naprawde duze pieniadze w dostosowanie pasa do regularnego ruchu musza miec pewnosc ze bedzie to inwestycja ktora masz szanse sie zwrocic a tutaj takiej pewnosci nie ma.
Ktora firma ubezpieczeniowa zgodzi sie ubezpieczyc taka inwestycje ?
Chyba ze wezma za to ogromne pieniadze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska aeroklubowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin