Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niemieckie lotniska walczą o polskich turystów

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska zagraniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Wto 16:46, 18 Kwi 2006    Temat postu: Niemieckie lotniska walczą o polskich turystów

Ekspansję zaczął berliński port Schönefeld, przejmując część pasażerów z Wielkopolski i Zachodniopomorskiego. Na dolnym Śląsku ruszyła właśnie kampania reklamowa portów z Drezna i Lipska.

Polacy coraz częściej podróżują samolotem nie tylko do pracy, np. na Wyspy Brytyjskie, ale i na urlop. Według Instytutu Turystyki w 2005 r. wyleciało ich za granicę prawie 3 miliony - dwukrotnie więcej niż dwa lata wcześniej. Co piąty pasażer z lotniska krajowego wylatywał na urlop, a nie do pracy czy w podróż biznesową.

Ten trend z uwagą obserwowały niemieckie porty lotnicze leżące przy granicy z Polską. Lotnisko Schönefeld w Berlinie od dawna reklamuje się m.in. w Poznaniu i Szczecinie. Skutek? W ubiegłym roku odleciało stamtąd pół miliona polskich pasażerów. - Reklamujemy się wśród polskich biur podróży i to przynosi wymierne efekty. Loty czarterowe to połowa naszego ruchu, który zdecydowanie wzrósł, odkąd Polska jest w Unii - mówi Ralf Kunkel, rzecznik Lotnisk w Berlinie.

Kawałek z polskiego tortu chcą też uszczknąć Drezno i Lipsk oddalone o prawie 300 km od Wrocławia. Oba lotniska ruszyły z kampanią promocyjną wśród dolnośląskich biur podróży. Z drezdeńskiego lotniska startują samoloty czarterowe lecące na długie dystanse - m.in. do krajów basenu śródziemnomorskiego i Egiptu. Drezno chce przede wszystkim stanowić alternatywę dla mieszkańców Polski południowo-zachodniej, którzy muszą przesiadać się w Warszawie. Petra Siebert, dyrektor działu marketingu z Portu Lotniczego w Dreźnie: - Dojazd z Wrocławia na lotnisko zajmuje trzy godziny, a po ukończeniu budowy autostrady A4 będzie on jeszcze krótszy.

Ceny postoju na parkingu strzeżonym są podobne do cen w Warszawie. Za dwa tygodnie postoju trzeba zapłacić 210 zł, na lotnisku w Dreźnie - 60 euro. Lotnisko pomyślało też o pasażerach, którzy nie mają samochodu. Z Wrocławia do Drezna można dotrzeć autobusem, płacąc za bilet w dwie strony sto złotych.

Chętnych do współpracy z Dreznem i Lipskiem, z którego można latać też na Kubę i Dominikanę, jest na razie około stu biur z województwa dolnośląskiego. Według Teresy Wawdycz, prezes TSS Polska skupiającej ponad 400 polskich biur podróży, niemieckie lotniska będą odbierać coraz więcej pasażerów krajowym portom. - To skutek tańszej oferty tzw. pakietów lotniczych all inclusive, czyli ceny przelotu połączonego z pobytem w hotelu. Lotniska w Dreźnie, Lipsku i Berlinie są tańsze o 10-15 proc. w porównaniu do Okęcia - mówi Wawdycz.

Jeszcze w tym roku ruszy rozbudowa berlińskiego lotniska Schönefeld, które od 2011 roku ma przyjmować 22 miliony pasażerów. Eberhard Ellie z Portów Lotniczych Berlin: - Lotnisko rozbudowujemy z myślą o mieszkańcach południowo-zachodniej Polski. Szacujemy, że w 2011 roku odleci od nas co najmniej 2,5 miliona Polaków.

Według Krzysztofa Pawłowskiego, prezesa Portu Lotniczego Poznań-Ławica, polskie lotniska będą tracić coraz więcej pasażerów na rzecz Berlina. - Wyciągną nam co najmniej kilkanaście procent pasażerów. To skutek tego, że nie mamy żadnej strategii rozwoju lotnictwa. Bo jeśli pasażer leci do europejskiego miasta np. z Poznania przez Warszawę, to za każdym razem musi przechodzić odprawę i traci czas. Dlatego wybierze innego przewoźnika w Niemczech, z którym będzie szybciej - twierdzi Pawłowski.

Artur Burak, rzecznik przedsiębiorstwa Porty Lotnicze: - Nie będziemy bezczynnie patrzeć na to, jak podbierają nam pasażerów. Jeśli LOT zasygnalizuje, że tracimy pasażerów na rzecz lotnisk niemieckich, podejmiemy odpowiednie działania.

Leszek Chorzewski, rzecznik PLL LOT: - To walką między lotniskami, a nie przewoźnikami, więc to lotniska muszą zabiegać o pasażerów. Zachęcamy ludzi do latania w świat przez Warszawę. Jeżeli ktoś korzysta z połączeń z portów regionalnych do stolicy i tam się przesiada, to bilet na trasę krajową może kosztować nawet 59 zł.

żródło:http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3287830.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A380




Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Kołobrzegu

PostWysłany: Śro 12:59, 03 Maj 2006    Temat postu:

jestem tego dobrym przyklademb nie znam niemca a lecialem z berlina do warszawy szukalem jakies pomocy cos wygrzdakalem cos polski
a kasjerka zaczela domnie nawijac po polsku wiec tu jest prawda niemcy walcza o nas .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska zagraniczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin